Over angels, beleid en discussies

20-11-2009 12:57 3177 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Vorige topic was vol, dus een nieuw deel. Ik knip en plak een deel van mijn eerdere openingspost:

De Angels handelen volgens het door Viva vastgestelde beleid. Dat dat beleid nogal eens ter discussie staat vind ik op zich goed. Ik vind het alleen erg vervelend dat de Angels regelmatig op het beleid worden aangesproken: zij zijn degenen die het beleid uitvoeren maar ze zijn niet verantwoordelijk voor het beleid zelf. Ik merk ook dat de moderatortopics regelmatig verzanden in een lange discussie over beslissingen van de Angels. De Angels beschikken niet over erg veel tijd, en komen dan voor een dilemma te staan: uitgebreid in discussie blijven gaan waarbij ze zichzelf vaak moeten herhalen (en daardoor geen tijd overhouden voor hun eigenlijke Angel-werk) of de discussie op een gegeven moment negeren/beëindigen (gevolg: onvrede bij de deelnemers aan de discussie/escalatie). Bovendien sneeuwen de overige verzoekjes door de discussies in de moderatortopics teveel onder. Ik vind het daarom belangrijk om de moderatortopics schoon te houden.

Ik stel het volgende voor, en wil dat per direct laten ingaan:

* De moderatortopics en het blokkadetopic worden weer gebruikt waarvoor ze oorspronkelijk bedoeld waren (dus: verzoekjes aan Angels, mededelingen van Angels over verwijderde discussies e.d.);

* We gebruiken dit topic voor vragen/opmerkingen over beslissingen, discussies over het beleid e.d;

* Ik zal jullie vragen/opmerkingen zoveel mogelijk beantwoorden (moet daarbij wel meteen zeggen dat ik niet fulltime werk en slechts een beperkt aantal uren voor Viva beschikbaar ben, dus 't kan dan gebeuren dat ik niet meteen dezelfde dag reageer). De Angels mogen hier wat mij betreft natuurlijk ook altijd reageren, maar zijn dat niet verplicht;

* In de moderatortopics en het blokkadetopic plaatsen we links naar dit topic. Off-topics, ter discussie stellen van het beleid, opmerkingen/vragen n.a.v. beslissingen van Angels etc. zullen uit die topics verwijderd worden en waar nodig zullen er waarschuwingen uitgedeeld worden;

* Gevolg: Angels komen meer toe aan hun eigenlijke werk, het modereren, terwijl er toch ruimte is voor het stellen van vragen en het plaatsen van opmerkingen. Bovendien komen die meteen bij de juiste persoon terecht, zodat ik meer zicht heb op wat er precies speelt. Verzoekjes aan de moderators zullen niet meer ondersneeuwen door de discussies.

Tot slot zou ik jullie (wie de schoen past....) nog willen verzoeken om niet elke verkeerde komma die de angels plaatsen onder een vergrootglas te leggen. Ik zie dat soms wel gebeuren (de laatste tijd weer vaker) en vind dat jammer en onterecht. Ik ben, nogmaals, echt heel erg blij met de enorme (!) inzet van de Angels, met hun objectiviteit en met de manier waarop er de laatste tijd meer openheid/transparantie gekomen is (f) (f) (f)

grtjs,

Naomi
quote:yasmijn schreef op 07 januari 2010 @ 14:19:

Ik snap dat van dat eten nog steeds niet, kan iemand me het uitleggen?Ik heb niet alles gelezen hier, maar ik neem aan dat ze als grapje bedoelt dat ze irl vriendjes zijn? Of snap ik er niks van en moet ik me beter inlezen?
quote:yasmijn schreef op 07 januari 2010 @ 14:19:

Ik snap dat van dat eten nog steeds niet, kan iemand me het uitleggen?

AE is Angel en Xaloy maakte in een topic een opmerking die HPL niet ok vond.

Die heeft ze dus gemeld en er is actie ondernomen.

Volgens HPL was dat niet verregaand genoeg en dus zei ze dat dit een typisch geval van vriendjespolitiek was.

Vervolgens gaf Xaloy aan met niemand van de angels contact te hebben dus dat dit geen vriendjespolitiek kon zijn.

Als grapje zei AE toen "Xaloy, kom je vanavond nog eten" omdat dat natuurlijk wél zou betekenen dat ze buiten het forum om vrienden zijn.
quote:Etosha schreef op 07 januari 2010 @ 14:21:

[...]

AE maakt een grapje alsof ze inderdaad dikke vriendjes is met Xaloy, terwijl dat dus blijkbaar niet zo is.Nou, dat dus! (had ik het tóch goed begrepen en was ik lekker mosterd!)
quote:HoiPippiLangkous schreef op 07 januari 2010 @ 14:11:

[...]

Het interesseert me werkelijk niks dat jij je onheus behandelt voelt. Het interesseert me wel dat je mu ook nog 'ziek' noemt.

Het interesseert me ook dat jij een zogenaamd geintje maakt over een gebeurtenis met mijn moeder die er behoorlijk in heeft gehakt.

Die smiley kon je net zo goed achterwege laten.HPL, ik weet toch niet wat er met jouw moeder gebeurt is! Hoe moet ik dat nou weten? Het was maar een grapje. Een geintje. En niet eens direct naar jou, maar ook naar Tila. Waarom doe je zo moeilijk? Jouw post hierboven is onaardiger van toon dan elke andere post die ik naar jouw geschreven heb!
quote:mylenevalerie schreef op 07 januari 2010 @ 14:21:

HPL, denk je niet als je niet steeds meldt hier dat je iets gemeld hebt, dat het ook een hoop rust geeft. Dat het niet steeds over jou hoeft te gaan. Naomi en de angels zullen je mail toch hetzelfde behandelen, of je het hier wel of niet meldt.

Alleen dan heb je ook niet steeds het kritiek van iedereen dat je iets meldt.

En als het je zo raakt op dit moment, misschien even vandaag iets leuks gaan doen en morgen weer volle goeie moed gezellig forummen?Oh, maar het raakt haar helemaal niet hoor! Kom nou toch HPL, wees 'es eerlijk. De emotie spat van mijn scherm, dit is echt geen simpele onpersoonlijke principekwestie. Dat maak je mij niet wijs!
quote:Liv schreef op 07 januari 2010 @ 14:21:

[...]

Ik heb niet alles gelezen hier, maar ik neem aan dat ze als grapje bedoelt dat ze irl vriendjes zijn? Of snap ik er niks van en moet ik me beter inlezen? Er stond zelfs GRAPJE bij...
quote:Liv schreef op 07 januari 2010 @ 14:21:

[...]

Ik heb niet alles gelezen hier, maar ik neem aan dat ze als grapje bedoelt dat ze irl vriendjes zijn? Of snap ik er niks van en moet ik me beter inlezen? Je hebt het helemaal goed bent alleen een beetje mosterd.
quote:delphicat schreef op 07 januari 2010 @ 14:21:

Of is het nou zo moeilijk te begrijpen dat als je al helemaal over de rooie bent, het wellicht beter voor jezelf is als je je er even van terugtrekt?

Is het nou zo moeilijk te begrijpen dat ik niet over de rooie ben? Ja, net ff vanwege die kutopmerking van Xaloy, maar dat is ook al weer over.

De afhandeling ervan klopt alleen (weer eens) niet en dan ga ik door.
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
quote:Etosha schreef op 07 januari 2010 @ 14:21:

[...]

AE maakt een grapje alsof ze inderdaad dikke vriendjes is met Xaloy, terwijl dat dus blijkbaar niet zo is.Oh.
Geen bijzonderheden
quote:yasmijn schreef op 07 januari 2010 @ 14:13:

[...]

Vreemd he? Heel vreemd. Ik vind het niet meer leuk. Als ik volgende week weer aan het werk ga, denk ik, dan ga ik de avonden ook maar voorde tv doorbrengen.

De lol gaat er hier voor mij goed af.

Hoe zou het beleid bij de Libelle zijn?

Hoe bedoel je dit Yas?

Nee het is inderdaad niet meer leuk dat er zo strak alles gehanteerd moet worden en ik baal daar ook van.

Ik vind het fijner dat als ik vragen heb, ik dat gewoon even kan doen, gewoon als mensen/forummers/angels onder elkaar.

Wat ik volgens mij ook altijd prima heb gekund.

Dat dat kennelijk niet meer kan ligt aan een heleboel idd.

En ergens, haal je de angel er zo niet echt uit natuurlijk door gewoon de middelen weg te kappen(of het podium te verkleinen).

Gewoon jammer dus.
Ik heb nooit contact met AE. Ik lees die afkorting voor het eerst vandaag. Ik weet niet wie dat is en ik wist niet dat ze angel was.

Maar kennelijk is het wel OK om mij overal van te beschuldigen?
quote:yasmijn schreef op 07 januari 2010 @ 14:23:

[...]

Oh.Lekker wief ben je toch!
quote:HoiPippiLangkous schreef op 07 januari 2010 @ 14:23:

[...]

Is het nou zo moeilijk te begrijpen dat ik niet over de rooie ben? Ja, net ff vanwege die kutopmerking van Xaloy, maar dat is ook al weer over.

De afhandeling ervan klopt alleen (weer eens) niet en dan ga ik door.

Als je dat grapje van AE meldt, ben je mijns inziens over de rooie.

Maar volgens jou niet blijkbaar.
quote:Xaloy schreef op 07 januari 2010 @ 14:22:

[...]

HPL, ik weet toch niet wat er met jouw moeder gebeurt is! Hoe moet ik dat nou weten? Het was maar een grapje. Een geintje. En niet eens direct naar jou, maar ook naar Tila. Waarom doe je zo moeilijk? Jouw post hierboven is onaardiger van toon dan elke andere post die ik naar jouw geschreven heb!Het stond duidelijk in dat topic. Het is sowieso een achterlijke opmerking en helemaal in deze context.
iemand mosterd?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
quote:delphicat schreef op 07 januari 2010 @ 14:22:

[...]

Er stond zelfs GRAPJE bij...

Ach kijk nou

Nah, ben weer weg hier.
Misschien kunnen alle mensen die vinden dat de discussie lang genoeg heeft geduurd...oh ik weet niet...tis maar een gedachte...zelf ophouden met deze discussie? Zolang je er zelf nog aan meedoet is het een tikkie hypocriet om te roepen dat het lang genoeg/te lang geduurd heeft.
quote:delphicat schreef op 07 januari 2010 @ 14:24:

[...]

Als je dat grapje van AE meldt, ben je mijns inziens over de rooie.

Maar volgens jou niet blijkbaar.Nee en ik geloof dt ik mezelf iets beter ken.
quote:HoiPippiLangkous schreef op 07 januari 2010 @ 14:25:

[...]

Nee en ik geloof dt ik mezelf iets beter ken.Maar HPL, het komt dus wel zo óver op andere mensen die het lezen (vast niet op iedereen maar duidelijk wel op een aantal) dus misschien is het wel goed om je even te realiseren dat je misschien met een prachtige principiële, onpersoonlijke kruistocht bezig bent maar dat je effect wellicht anders is dan je wenst.
eens met Min
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
quote:iris1969 wrote on 07 January 2010 @ 13:48:

Echt top AE, dat je even langskwam om iets helder te maken, al was het dan noodgedwongen onder je eigen naam. Het siert je. En ik zag Angel 3 inderdaad ook al een uitleg geven en excuses maken. Wat mij betreft zijn deze Angels op de goede weg richting een leuker forum.....

(Dat Angel 5 opeens zo formeel is begrijp ik wel, want ze was de laatste tijd erg kortaf in haar reacties en dan kun je beter op deze wijze wat afstand nemen. Hopelijk is het tijdelijk.)Waar dan? Dan haal ik vast een bloemetje tevoorschijn...
Het was als grapje bedoelt, en daarom stond er ook een smiley bij. Dat jij dat niet grappig vind wil nog niet zeggen dat het niet zo bedoelt was. Ik ken een heleboel moppen die ik niet grappig vind. So what?

Het stond niet in het topic wat er met jouw moeder hebeurt is. Ja, dat ze een nieuwe heup heeft gekregen. Ja en? Dan kan ik toch niet ruiken dat dat voor jou heel traumatisch is geweest? Zoals ik al zei, mijn moeder heeft ook net een nieuwe en die doet het heel goed. Niets aan de hand. Waarom mag ik daar geen grapje over maken?
quote:Etosha schreef op 07 januari 2010 @ 14:26:

[...]

Maar HPL, het komt dus wel zo óver op andere mensen die het lezen (vast niet op iedereen maar duidelijk wel op een aantal) dus misschien is het wel goed om je even te realiseren dat je misschien met een prachtige principiële, onpersoonlijke kruistocht bezig bent maar dat je effect wellicht anders is dan je wenst.En precies zo werkt het bij mij. Het komt bij over dat de angels vriendjespolitiek bedrijven en met 2 maten meten. Het komt ook over dat Xaloy hier nu de vermoorde onschuld uithangt.
quote:minny wrote on 07 January 2010 @ 14:24:

Misschien kunnen alle mensen die vinden dat de discussie lang genoeg heeft geduurd...oh ik weet niet...tis maar een gedachte...zelf ophouden met deze discussie? Zolang je er zelf nog aan meedoet is het een tikkie hypocriet om te roepen dat het lang genoeg/te lang geduurd heeft.Ja, jullie kunnen wel blíjven doorzagen, maar jullie punt is gemaakt, hoor! Drammers...
quote:Xaloy schreef op 07 januari 2010 @ 14:28:

Het was als grapje bedoelt, en daarom stond er ook een smiley bij. Dat jij dat niet grappig vind wil nog niet zeggen dat het niet zo bedoelt was. Ik ken een heleboel moppen die ik niet grappig vind. So what?

Het stond niet in het topic wat er met jouw moeder hebeurt is. Ja, dat ze een nieuwe heup heeft gekregen. Ja en? Dan kan ik toch niet ruiken dat dat voor jou heel traumatisch is geweest? Zoals ik al zei, mijn moeder heeft ook net een nieuwe en die doet het heel goed. Niets aan de hand. Waarom mag ik daar geen grapje over maken?Je mag overal een grapje over maken. Net zoals ik daar op mijn manier op mag reageren. En dat heb ik gedaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven