Ach ja, laten we weer eens vragen 'of dit normaal is'.

30-12-2009 14:14 522 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ok, na dagen zelf aan het denken geslagen te zijn wil ik ook graag eens de nuchtere kijk van andere mensen op mijn 'soort van probleem'.

Mijn vriend heeft voor mij diverse scharrels en vriendinnen gehad. Met 1 heeft hij nog steeds contact. Ik heb dat altijd normaal gevonden, heb er nooit wat achter gezocht of er een probleem van gemaakt. Ik weet dat een van zijn exen belangrijk voor hem is. Ik vind dat prima, 100% ok. Hij ziet in haar slechts 'een goede vriendin'. Dus laten we haar vanaf nu 'de goede vriendin' noemen. ;)

Natuurlijk vond ik het in de eerste maanden vreemd dat wanneer wij met vakantie waren hij naast kado-tjes voor zijn familie óók kado-tjes voor haar en haar kind (niet van hem) ging kopen. Maar hey, voor een goede vriendin zie ik ook daar uiteindelijk de problemen niet van in.

Inmiddels zijn vriend en ik al ruim 2 jaar bij elkaar en tot op heden heb ik deze goede vriendin nog nooit mogen/kunnen ontmoeten. Ik heb diverse voorstellen gedaan: bij haar thuis, bij ons thuis, avondje gezellig wat drinken etc..etc... maar niets lijkt echt te lukken. Er is altijd wel iets waarom het - door haar - niet kan. Mijn vriend en zij spreken wel af. Niet wekelijks maar regelmatig. Meestal hebben ze daar ook een goede reden voor want ze hebben allebei een beroep waarbij ze veel raakvlakken hebben. Hierdoor organiseren ze weleens een aantal zaken en dan spreken ze af. Ze werken niet bij hetzelfde bedrijf maar bundelen hun intelligentie en doen dan weleens iets freelance samen. Het brainstormen doen ze op zijn werk, bij haar thuis (dan kookt ze gezellig voor hem) etc..etc.. maar nooit bij ons.

Tijdens de kerstdagen had ik een stemmetje in mijn hoofd dat er iets niet klopte en met een schuldgevoel van hier tot Tokyo (en terecht want ik haat dat ik het heb gedaan en veroordeel anderen er ook op) zijn telefoon gechecked. Ik heb niet zijn smsn gelezen alleen maar gekeken door wie hij de laatste tijd gebeld was en wat mij opviel was: Ze bellen heel erg veel! Ze hebben veel contact en áltijd tijdens kantooruren. Nooit daarbuiten. Zij belt hem over van alles (dat zegt mijn vriend tenminste) en niet alleen over zakelijke evenementen.

- Op de vraag of ze veel contact hadden antwoordde hij ontkennend

- Op de vraag waarom een goede vriendin alleen maar tijdens kantooruren belt wist hij geen antwoord

- Op de vraag waarom ik haar na 2 jaar nog steeds niet ken wist hij geen antwoord.

- Op de dag dat een dierbaar iemand van mij op t punt van overlijden stond was hij bij haar en liet mij alleen afscheid van die persoon nemen.

- Wij sturen haar gezamelijk een kerstkaart, hij krijgt er een op zijn naam terug.

- Ik heb eens een kado voor haar (via mijn werk) aan mijn vriend meegegeven. Het ging over de interesse die ze samen delen. Ik heb geen bedankje gekregen.

- Ze bellen nooit in mijn nabijheid.

- Laatst was ik vrij op een doordeweekse dag en mijn vriend ook, toen heeft ze 3x gebeld en hij heeft toen express niet opgenomen (om discussies te vermijden, zegt hij).

Bij deze mijn vraag: wat en dan ook echt wát moet ik hier nu van maken. Is dit iets wat ik dien te begrijpen en wat ik los moet laten? Of heb ik nu toch wel recht op antwoorden? En zo ja, op welke vragen dan eigenlijk? Ik heb er nu, na 2 jaar, gewoon een vreemd gevoel bij gekregen.

Het is een heel verhaal... ik weet het. Ik ben niet jaloers van aard maar ik begin het gevoel te krijgen dat er dingen gebeuren die niet in orde zijn. Misschien wil ik van jullie wel weten of ik spoken zie of dat dit normaal is and to move on

Groetjes,

Kopje thee...
Ja ikke dan, he
Age is mind over matter, if you don\'t mind is doesn\'t matter
Ja ktmz wat is er gebeurd??
Age is mind over matter, if you don\'t mind is doesn\'t matter
Blijkbaar is het even teveel om het op te schrijven..

Heel veel sterkte meid!
kut, thee...... tijdens het bijlezen wilde ik je wel vragen, kan jij als het zo blijft ermee leven?

Wat er ook gebeurd is, het is altijd pijnlijk als een relatie tot zijn einde komt.

sterkte.
Kopje thee een knuffel van mij.

Ik hoop dat dit topic open blijft, zodat je je verhaal kwijt kan en hier troost kan krijgen die je zo nodig hebt.

Sterkte, ik vind het een moedige stap.
Hi allemaal,

Het gesprek tussen hun twee liep heel raar. Hij maakte de hele tijd excuses en probeerde keer op keer een beetje via mijn rug de zaak uit te leggen zo van 'ja, ik snap dat je het moeilijk vindt maar dit is wat ze wil' en 'nee je noeft geen afstand te nemen ze wil alleen iets meer weten van ons'. Ik heb nog gepoogd haar zelf aan de lijn te krijgen en dat is niet gelukt. Toen hij ophing zei hij 'misschien kunnen we over een tijdje eens langs gaan maar nu is niet de juiste tijd' en toen had ik er genoeg van. Er zou nooit iets veranderen.

Dus ik heb gezegd dat het zo goed is en dat het al zo moeizaam ging de afgelopen tijd, of laten we zeggen dat het altijd al moeilijk is gegaan. Het is over nu. Geen frustraties meer, geen wantrouwen meer. Gewoon klaar.

...meer heb ik even niet te zeggen want ben leeg.
Poehee Thee.... wat rot allemaal. Ik kan me voorstellen dat je je nu inderdaad harstikke leeg voelt. Heel veel sterkte de komende tijd!

Hoe gaat het nu? Is hij weggegaan?
Ik denk de juiste beslissing, zeker op basis van het laatste gesprek. Heel veel sterkte!
Wat een rare man, hij wil gewoon niet kiezen tussen jullie. Ondanks dat ik nog altijd denk dat hij niet het bed met haar deelt.

Waar is hij nu? Ben je ere cht klaar mee of hoop je nog op een doorbraak?

Veel sterkte in elk geval!
Heb al de tijd meegelelzen en geleefd van afstand natuurlijk.. ik snapte je helemaal! Maar wat ontzettend k*t voor je dat t zo gelopen is!!! En wat laf van hem dat hij t zo makkelijk opgeeft!!

Ik wil je heeeel veeeel sterkte wensen, en blijf vooral geloven in je zelf, ik heb respect voor jou, hoe jij hier mee bent omgegaan!!! liefs!
Oef wat een naar einde... wat bizar dat hij, zelfs met het dreigende einde van jullie relatie boven zijn hoofd, toch heeft gekozen om je gevoelens niet serieus te nemen! Dat hij het zover laat komen vind ik onbegrijpelijk.

Wat verdrietig voor je zeg, ik kan me voorstellen dat je je helemaal leeg voelt nu.
Kopje Thee

Ik vind het heel knap van je dat je een knoop hebt doorgehakt, maar vind het tegelijkertijd ook heel verdrietig voor je dat het zover moest komen.

Heb je een beetje kunnen slapen vannacht?
Peas on earth!
Nee zeg wat erg :(

Heel moeilijk. Veel sterkte de komende tijd!!

Ik had er overigens ook niet mee kunnen leven. Vooral niet met die zwakke opstelling van hem tegenover jou. Hij komt niet voor je op en hij vecht niet voor je kortom...... Ik denk dat je de juiste keuze hebt gemaakt.

Succes !!
En hij ging gewoon..

Ik kan me wel voorstellen dat je er klaar mee bent, maar niet dat hij zomaar weggaat en wegblijft. Maar goed, dat zal de tijd leren.

Op zich heb je nu niet zo heel veel meer info dan een week geleden, what did it?
Aaaah niet leuk!
Perfectionisme is niet perfect...
Wat zal je je rot voelen.. Tijd om jezelf lekker te verwennen. Geen stress meer of onzekere gevoelens.Heel veel sterkte en je zal hier sterker uitkomen.
Goh kopjethee wat een naar einde. Vreemde manier van doen ook in mijn ogen van Koffie. Alsof de grenzen van die vriendin belangrijker voor hem voelen dan jouw grenzen. Ik vind dit heel vervelend voor jou .

Ik bedoel: "ze is er nou niet aan toe? "

Wat een malloten die twee.

Ik denk dat ,hoe rot je je ook misschien voelt ,jouw keuze wel duidelijkheid voor jou heeft gemaakt.

Ik kan me zo voorstellen dat je een soort van lamgeslagen leegheid voelt nu...

Denk aan je
KopjeThee, wat naar voor je. Ergens dacht je al dat dit onontkoombaar was, maar het doet natuurlijk toch veel pijn, als het dan echt gebeurt.

Heel veel sterkte.
Wat rot voor je, kopjethee. Wel heel dapper om dit besluit te nemen. Veel sterkte en misschien toch fijn om af en toe eens van je af te schrijven hier.
Only dead fish go with the flow
Wat een roteinde, kopjethee! Heel erg balen voor je! Wat een eikel om zelfs door de telefoon, waar jij bij bent nog niet voor jou te kiezen.

Uiteindelijk ben je veel beter af zonder hem, en dat ga je over een tijdje echt inzien!

Sterkte!
...
Ben ik weer even...Wat er mis ging:

Ze begonnen te praten, hij verontschuldigend, bijna zich excuserend, dat hij dit onderwerp ter sprake moest brengen. Stotterend en haspelend. Tot ik op een gegeven moment zei dat ik haar wel wilde spreken. Dat wilde ze niet. Ik dring aan. Ze wilde nog steeds niet. Ze spreken verder in excuses en ik vraag het nog een keer.. en ja hoor... ik krijg haar aan de lijn...

We praten, het lijkt wel een aardig gesprek maar de dingen die ze zegt zijn niet echt de dingen die ik wil horen. Zo zei ze dat ze nog op dezelfde manier met Koffie kan praten als toen ze nog een relatie hadden maar dan alleen zonder de relatie. Daarnaast vertelde ze ook dat als er iets is dat ze meteen Koffie belt omdat ze die snapt en hij haar. De toon was uiterst vriendelijk, ik was vriendelijk... en daarna hing ik op.

Vraagt Koffie: 'En?' en ik kon alleen maar zeggen dat ik het moest laten bezinken. Hij zei dat ie blij was dat hij het opgelost had.

Opgelost?

Hij?

En toen kreeg ik het besef dat ik verdomme (sorry) wel zowat op mijn knieeen moet en moet dreigen en moet zeuren om iets belangrijks als dit voor elkaar te krijgen. Hij denkt: 'oh ze babbelen, dat heb ik mooi opgelost'. Maar als iemand het geprobeerd heeft dan ben ik het wel.

Het gesprek is bezonken. Ik praat met niemand op dezelfde manier als met mijn vriend. Niemand. Niemand kent mij ook beter en je praat op een andere manier met je partner dan met wie dan ook. Dus het feit dat er nog iemand is die dat doet vind ik vervelend en intimiderend. Ze bedoelde het misschien niet eens verkeerd hoor. Maar nog iemand die met hem praat zoals ik met hem praat... Ik vind dat niet leuk. Maar begrijpt hij dat? Nee. Kan hij zich voorstellen dat dat niet zo fijn is? Nee. Gaan ze er gewoon mee door? Ja.

Ik ben het dus beu... hij zal nooit en te nimmer voor mij kiezen, pas als het mes op zijn keel staat en dan gaat het nog halfslachtig ook. Ik kan daar niets meer mee. Ik vind het ronduit beledigend.

Daarom...
KopjeThee

Wat moet dat naar voelen, net alsof je er niet bij hoort, terwijl jíj bij je vriend zou moeten horen. Het klinkt ook zo simpel, dat je vriend denkt dat hij (inderdaad: hij?) het hiermee 'opgelost' heeft. Dan snapt hij het écht niet. Of dan wíl hij het niet snappen.

Is hij nu weg? Heb je iemand aan wie je je verhaal kwijt kunt?
Peas on earth!
Ben ik nou vervelend als ik zeg dat ik het niet leuk vind als er nog iemand is die op een relatie manier met mijn vent praat (alleen zonder dat ze de relatie hebben)?

Hij is weg ja... en nee, ik kan aan niemand mijn verhaal kwijt momenteel. Ik moet het eerst op een rij zetten.
Nee, je bent helemaal niet vervelend als je dat zegt en als je dat niet leuk vindt. Ik vind in jouw verhaal vooral níet okee hoe jouw vriend daarmee omgaat.

Ik hoop dat het je lukt om alles op een rij te zetten, en dat je -als je die behoefte wel hebt- aan iemand óf hier op het forum je verhaal kwijt kunt
Peas on earth!
quote:kopjetheemeteenzoetje schreef op 08 januari 2010 @ 13:25:

Ben ik nou vervelend als ik zeg dat ik het niet leuk vind als er nog iemand is die op een relatie manier met mijn vent praat (alleen zonder dat ze de relatie hebben)?

Hij is weg ja... en nee, ik kan aan niemand mijn verhaal kwijt momenteel. Ik moet het eerst op een rij zetten.

Nee, jij bent niet vervelend of raar. Ik zou het ook verschrikkelijk vinden als mijn vriend zo'n intieme relatie had met een andere vrouw. Ook al komt er geen lichamelijkheid aan te pas, het is geen prettig idee als zij hem nog steeds voor een groot deel als haar vriend behandelt. Het zou misschien, heel misschien, anders zijn als ze geen exen waren. Maar dat doet er niet toe, want dat zijn ze wel. En dat maakt het dus nog erger.

Je bent niet gek.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven