3000+ Deel 18
woensdag 6 januari 2010 om 21:51
Ελλα φιλρακια
3000+
het kletsgroepje waar ook serieus gepost wordt, waar we samen geinen en grienen, waar maar drie regels gelden en dat zijn:
-respect voor elkaar.
-persoonlijke postings niet quoten.
-verdriet wordt niet vergeleken: elk leed is leed.
Have fun en we zullen zien hoe snel dit topic weer vol is...
Zus, met je 10.000 postings.
Bam en Floor, volgende week zijn jullie thuis
No en Bi van ons allen
*Minny mag onder geen beding en onder geen enkele omstandigheid geknuffeld worden*[/quote]
.
vrijdag 8 januari 2010 om 01:47
Heb ff gezocht, maar Topamax schijnt inderdaad het enige te zijn. Rotspullie.
Ik ben nu bijna 5 maanden aan de AE en moet zeggen dat het redelijk gaat. Heeft wel echt lang geduurd hoor, voordat ik mijn draai weer kon vinden. Goed, zat ook een chemokuurtje tussen enzo, maar dit grijpt toch anders in op je hersenen. Het voelde voor mij echt alsof ik in een soort mistbank zat. Die mist is nu zo van de fladder mist geworden. Dat scheelt een boel.
Ik ben nu bijna 5 maanden aan de AE en moet zeggen dat het redelijk gaat. Heeft wel echt lang geduurd hoor, voordat ik mijn draai weer kon vinden. Goed, zat ook een chemokuurtje tussen enzo, maar dit grijpt toch anders in op je hersenen. Het voelde voor mij echt alsof ik in een soort mistbank zat. Die mist is nu zo van de fladder mist geworden. Dat scheelt een boel.
Er zijn momenten waar je intens van geniet, tel die momenten en je leeft!
vrijdag 8 januari 2010 om 01:50
Je bedoelt als anti- epileptica?
Dit middel is gebruikt in studie's ( of in eerste instantie per ongeluk ontdekt op een aantal psychiatrische aandoeningen).
En is voor alsnog ook het enige AE dat ingezet wordt op verschillende psychische stoornissen waar het een gunstig effect op heeft.
Maar ook nog niet vaak.
Ander soort medicatie heb ik al verschillende gehad, met weinig effect.
Dit middel is gebruikt in studie's ( of in eerste instantie per ongeluk ontdekt op een aantal psychiatrische aandoeningen).
En is voor alsnog ook het enige AE dat ingezet wordt op verschillende psychische stoornissen waar het een gunstig effect op heeft.
Maar ook nog niet vaak.
Ander soort medicatie heb ik al verschillende gehad, met weinig effect.
vrijdag 8 januari 2010 om 01:54
Wat de AE doen in ingrijpen op je neurotransmitters. Voor mij, zodat mijn pijnbeleving naar beneden wordt bijgesteld, voor Iry zodat haar hersenen het 'eteneteneten' signaal dempen en ook de angsten (die immers in de hersenen ontstaat) gedempt worden. Corrigeer me maar als ik het mis heb wat jou betreft Iry!
Er zijn momenten waar je intens van geniet, tel die momenten en je leeft!
vrijdag 8 januari 2010 om 01:54
Mijn topic is niet weg, lag vreselijk onder vuur.
Zou op de agenda gezet worden, maar denk dat de agenda te lang is en ik onderaan sta?
Vond het zelf wel wat lastiger om er te blijven schrijven door de toestand, wilde mij er niet door uit het veld laten slaan.
Maarja, als het dan weer in de top 10 stond voelde het toch ongemakkelijk.
Maar het bestaat dus nog gewoon hoor.
Zou op de agenda gezet worden, maar denk dat de agenda te lang is en ik onderaan sta?
Vond het zelf wel wat lastiger om er te blijven schrijven door de toestand, wilde mij er niet door uit het veld laten slaan.
Maarja, als het dan weer in de top 10 stond voelde het toch ongemakkelijk.
Maar het bestaat dus nog gewoon hoor.
vrijdag 8 januari 2010 om 02:03
Nee klopt zo wel idd No.
Het schijnt zo te zijn dat het deel in de hersenen die verantwoordelijk is voor epileptische aanvallen, hetzelfde deel is waar ook de signalen van pijnbeleving zich bevinden.
Ae, vemindert ook de eetlust( dus ook de drang om te eten).
Het dempt ook angsten( eetbuien heeft vaak ook een functie om angsten te dempen, maar dat is dan weggenomen)
In datzelfde deel schijnt ook herinneringen opgeslagen te zitten.
Waar ook herbelevingen getriggert kunnen worden(mede door angsten) en nachtmerries, ook dat wordt dan gedempt/weggenomen.Dus ook gunstig op Ptss
Je wordt dan ook wel algeheel vergeetachtig.... ach
Het schijnt zo te zijn dat het deel in de hersenen die verantwoordelijk is voor epileptische aanvallen, hetzelfde deel is waar ook de signalen van pijnbeleving zich bevinden.
Ae, vemindert ook de eetlust( dus ook de drang om te eten).
Het dempt ook angsten( eetbuien heeft vaak ook een functie om angsten te dempen, maar dat is dan weggenomen)
In datzelfde deel schijnt ook herinneringen opgeslagen te zitten.
Waar ook herbelevingen getriggert kunnen worden(mede door angsten) en nachtmerries, ook dat wordt dan gedempt/weggenomen.Dus ook gunstig op Ptss
Je wordt dan ook wel algeheel vergeetachtig.... ach
vrijdag 8 januari 2010 om 02:06