wat is nu een 'verzorgde vrouw'?

07-01-2010 16:07 171 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ach, t is maar een luchtig onderwerp, hoor, maar het viel me op dat op die datingsites mannen een 'verzorgde vrouw' willen?

Maar...wat is dat nu precies?!?!?!?!

Fris gedouched, of met een laag make-up, gel nagels, dure merkkleding, dure lingerie.....?

Mss word ik OUD, haha, maar wat versta je daar nu precies onder?!?!?!?!?! Ik vind het zelf nogal beetje vaag....
quote:dorinke schreef op 07 januari 2010 @ 22:30:

Is het geen misverstand dat vrouwen denken dat mannen onder verzorgd "met make-up" verstaan?

Ik heb die eis nog nooit van een man gehoord, eerder nog dat ze liever onopgemaakte vrouwen willen (als ze überhaupt iets te willen hebben op dat vlak want DAT MAKEN WE ZELF WEL UIT maar goed).

Dat hoor ik ook vaak maar volgens mij is dat bullshit. Ze willen alleen geen vrouw die overduidelijk heel erg opgemaakt is (dus liplijntje bv. of pancake) maar ik durf er wel een wedje om te leggen dat 90% van de mannen een vrouw met een goed aangebrachte, dag- make-up mooier vinden dan een vrouw zonder een spoortje van make up.

Zo denk ik wel zeker te weten dat mannen de tweede en derde Eva niet alleen mooier vinden, maar ook zullen zeggen dat ze daar heel naturel eruit ziet, of 'alleen een beetje mascara en lipgloss' draagt.

Toen ik mijn vriend voor de eerste keer tegenkwam, was dat op een meerdaags festival.

Ik was wel gewassen en ik stonk geen uur in de wind, maar daar hield het verzorgde op. En toch geen zo'n slechte indruk gemaakt achteraf gezien .
Ik denk ook niet dat mannen alleen maar gaan voor tot in de puntjes verzorgde vrouwen. Net zo goed als vrouwen niet alleen maar gaan voor type kalender-man.
Haha Margaretha, daar heb je helemaal gelijk in. Mannen denken bij de make-up van Eva dat het waarschijnlijk zo gepiept is om er zo uit te zien en snappen waarschijnlijk niet dat Eva daar 2 uur voor bij de kapper en visagist heeft gezeten, om er zo 'natuurlijk' uit te zien
Stressed is just desserts spelled backwards
Vergat nog aan het lijstje toe te voegen dat onder een verzorgde vrouw ook iemand wordt verstaand waarvan de kleding niet alleen schoon en heel is en bij het figuur past..deze toch ook wel modieus moet zijn. Igg niet die hobbezaktuinpakken of 1993 mantelpakjes die je idd in Style by Jury ziet.

Oh ja enne...een verzorgd gebit is ook een must.

De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
quote:Margaretha2 schreef op 08 januari 2010 @ 12:09:

Ik denk ook niet dat mannen alleen maar gaan voor tot in de puntjes verzorgde vrouwen. Net zo goed als vrouwen niet alleen maar gaan voor type kalender-man.

Ik denk het ook niet. Mannen vallen op een bepaalde uitstraling net zoals vrouwen en daar is niet standaard iets over te zeggen.

Zelf ben ik allergisch voor gelikt uitziende kerels. Er moet iets rauwigs in zitten om hem aantrekkelijk te vinden...liefst iets te lang haar, beetje ongeschoren, maar niet vies uiteraard. Te netjes vind ik een afknapper. Het is het geheel dat maakt of ik iemand een lekker ding vind of niet. Stem, taalgebruik, houding en manier van bewegen spelen net zo goed een rol als zijn uiterlijk.

Ik denk dat dat voor een man niet anders is.
quote:yasmijn schreef op 08 januari 2010 @ 09:16:

Sommige mannen denken dat baargroei van 2, 3 dagen sexy is.Sommige vrouwen ook...
quote:Loreyi schreef op 07 januari 2010 @ 16:33:

[...]

Verder ben ik dus geen verzorgde vrouw.. Ik gebruik geen make-up, mijn haren niet netjes in de krul, geen parfum, ik scheer mn beenhaar niet altijd netjes (in de winter zit daar toch een broek overheen, niemand die het ziet )

Ben ik nou een vrouw met randjes?

Ben ik ook benieuwd naar, wat is nou de definitie van randjes?

Heeft Anouk randjes bijvoorbeeld? Die vind ik wel verzorgd maar op een leuke manier. Niet te kakkie of stijfjes. Alleen die tattoo's hoeven van mij niet zo.
Die mannen bedoelen waarschijnlijk iets van "ik wil een lekker ding", maar willen niet al te oppervlakkig overkomen.
quote:Sylphide75 schreef op 08 januari 2010 @ 14:12:

[...]

Ben ik ook benieuwd naar, wat is nou de definitie van randjes?

Heeft Anouk randjes bijvoorbeeld? Die vind ik wel verzorgd maar op een leuke manier. Niet te kakkie of stijfjes. Alleen die tattoo's hoeven van mij niet zo.

Anouk heeft inderdaad randjes, al zijn het op sommige foto's korsten .

Een vrouw met randjes is een vrouw die aantrekkelijk is of kan zijn, maar tegelijkertijd ook iets edgy/stoer/ruigs heeft.
Een verzorgde vrouw heeft een goed geknipt kapsel zonder uitgroei, een gaaf gebit, gevijlde en schone vinger- en teennagels al dan niet met een lakje, geen eeltvoeten, is fris gewassen, heeft een beetje make up en een lekker parfum (niet te overheersend). Draagt modieuze kleding met schoenen en een tas die past bij het geheel. Kllinkt als een heel gedoe maar valt in de praktijk best mee eigenlijk. Zeg een half uurtje per dag maar dan ben je er wel.
quote:Superman schreef op 08 januari 2010 @ 14:44:

Die mannen bedoelen waarschijnlijk iets van "ik wil een lekker ding", maar willen niet al te oppervlakkig overkomen.Precies Superman dat denk ik nu ook. Ze willen in ieder geval geen tokkie maar met verzorgd bedoelen ze ook knap in een verkapte vorm.
Dit topic over datingsites doet mij herinneren aan een vraag die ik heb over de vrouwen die op datingsites staan. Ik zal straks nog een nieuw topic hierover openen.
quote:Noa_73 schreef op 07 januari 2010 @ 16:11:

-geen haren op benen of onder oksel, nette bikinilijn (ook geen stoppels!)

-nette handen/nagels (nagellak hoeft niet eens)

-haar netjes dus niet verwaaid door blijven lopen, maar eerst naar het toilet om weer in model te brengen

-parfum hoeft niet perse, zolang je maar niet stinkt

-kleding die bij elkaar past en bij jou past, dus geen dingen dragen die je niet staan

-en make-uploos is eigenlijk alleen een optie als je een natural beauty bent, dus een beetje mascara of gloss hoort erbij

Hier ben ik het niet mee eens... Ik ga eigenlijk altijd zonder make up (behalve dan bij bijzondere gelegenheden) de deur uit. Maar ik kan toch écht niet zeggen dat ik er onverzorgd uitzie...

gewoon dus het idee geven dat je voordat je je huis verlaat echt in de spiegel hebt gekeken.
quote:Katherina schreef op 07 januari 2010 @ 16:13:

Volgens mij wordt de term verzorgde vrouw alleen maar gebruikt voor dames van mijn moeders leeftij"d, goh, zegt mijn moeder dan, dat is nog zo'n verzorgde vrouw. En dan zie ik zo'n saaie doos met afgelakt haar en een nette pantalon met instappers.
quote:Margaretha2 schreef op 08 januari 2010 @ 11:54:

[...]

Dat hoor ik ook vaak maar volgens mij is dat bullshit. Ze willen alleen geen vrouw die overduidelijk heel erg opgemaakt is (dus liplijntje bv. of pancake) maar ik durf er wel een wedje om te leggen dat 90% van de mannen een vrouw met een goed aangebrachte, dag- make-up mooier vinden dan een vrouw zonder een spoortje van make up.

Zo denk ik wel zeker te weten dat mannen de tweede en derde Eva niet alleen mooier vinden, maar ook zullen zeggen dat ze daar heel naturel eruit ziet, of 'alleen een beetje mascara en lipgloss' draagt.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Leuk voorbeeld! Ik wil best geloven dat de meeste mannen voor de onderste gaan, al weet ik ook dat mijn vriend dat opgemaakte, of dat 'type' verschrikkelijk vindt. Maar, ik wil best geloven dat hij een uitzondering is.

Ik denk dat het ook uitmaakt in wat voor kringen (om maar een woord te gebruiken) je begeeft. Tenminste, ik heb bijna geen vriendinnen die make-up gebruiken maar zal hen niet onverzorgd noemen. Het is meer een ander soort 'type', en zij hebben overigens geen gebrek aan mannelijke aandacht.
Voor mezelf kan ik vrouwen zonder make-up in 3 groepen indelen (even lekker in hoekjes denken, neem een pot zout mee ) :

1. vrouwen die de boel na het krijgen van hun kinderen een beetje hebben laten versloffen (de korte rode koppies, platte laarzen en driekwartbroek van Miss Etam types);

2. de grijze muisjes en/of kerkelijke types;

3. vrouwen die er zonder make-up ook leuk uitzien.

Zelf draag ik iedere dag ogenschaduw en mascara, maar als ik de hele dag binnen blijf val ik onder groep 1 (versloft maar dan zonder kinderen). Helaas heb ik niet de luxe om onder groep 3 te vallen .
quote:iris1969 schreef op 08 januari 2010 @ 15:57:

Voor mezelf kan ik vrouwen zonder make-up in 3 groepen indelen (even lekker in hoekjes denken, neem een pot zout mee ) :

1. vrouwen die de boel na het krijgen van hun kinderen een beetje hebben laten versloffen (de korte rode koppies, platte laarzen en driekwartbroek van Miss Etam types);

Zelf draag ik iedere dag ogenschaduw en mascara, maar als ik de hele dag binnen blijf val ik onder groep 1 (versloft maar dan zonder kinderen). Helaas heb ik niet de luxe om onder groep 3 te vallen .

Aangezien ik voor Zwiepje ook geen make-up droeg, niet kerkelijk ben en zeker geen muts moet ik mezelf maar onder categorie 3 plaatsen

Als ik al deze dingen lees vraag ik me af wat voor een mannen jullie kennen dat ze zulke onrealistische eisen stellen. Willen ze een mode-pop, een nep ideaal beeld of willen ze iemand die echt is die er aantrekkelijk uit kan zien maar zich soms ook gewoon lekker op de bank in groepstrui terugtrekt? Iemand die zichzelf is en die je zo leuk vindt, lijkt me persoonlijk fijner dan iemand die zich compleet aan jouw wensen moet aanpassen en zichzelf hiermee verloochent.

Ik heb geen kinderen, dus deze valt af...

Grijs muisje zou ik mezelf ook niet noemen en kerkelijk ben ik ook niet echt.. dus deze valt ook af..

Blijft deze over. Misschien dat anderen er anders over denken, maar ik ben tevreden met mezelf zonder make up. Ik moet er niet aan denken om elke dag een laagje poeder op mijn gezicht te moeten aanbrengen en mascara op m'n wimpers enzo...

quote:Sagrera schreef op 08 januari 2010 @ 11:51:

- Schone, nette kleding die bij je figuur past.

Ik heb behoorlijk overgewicht en als ik nou iets lelijk vind is het wel strakke kleding bij (te) dikke mensen. De groepstrui past dus het beste bij mijn figuur.

- Schoon haar zonder mega uitgroei

Ongeverfd haar mag al helemaal niet begrijp ik?

- uiteraard een dagelijkse douchebeurt

Ene dag douche, andere dag 'poeze'wasje.

- Verzorgde nagels (ook de tenen)

Kalknagel, niks meer aan te doen.

- Geschoren onder oksels, benen en bikinilijn

Ben zeer gevoelig voor haarzakjesontstekingen, dus ik scheer zo min mogelijk. Valt bij een eerste date niet op hoor.

- een lekker geurtje op

Ben allegisch voor 'lekkere' geurtjes

- subtiele make-up

Ik bezit geen make-up en ik wil het ook niet bezitten. Ik ben zoals ik ben.

- nette schoenen (of dat nu sneakers zijn of pumps...als ze maar niet vies en afgetrapt zijn)

Ik heb maat 45 en draag dus meestal herenschoenen.

- een lingeriesetje dat matcht (mag ook een basic set van de hema zijn, geen OMA onderbroeken)

Vanwege datzelfde overgewicht draag ik bij voorkeur stevige onderbroeken en bh's, valt ook niet op bij een eerste dateNou, het mag duidelijk zijn: ik ben geen verzorgde vrouw.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning

Zelf draag ik iedere dag ogenschaduw en mascara, maar als ik de hele dag binnen blijf val ik onder groep 1 (versloft maar dan zonder kinderen). Helaas heb ik niet de luxe om onder groep 3 te vallen .Oh gelukkig, ik ben 3. Je vergeet de hippe, vlotte academische types (nee, niet de nerds) met een natuurlijke schoonheid die je steil achterover doet slaan. Toch, Zwieb?
quote:iris1969 schreef op 08 januari 2010 @ 15:10:

Een vrouw met randjes is een vrouw die aantrekkelijk is of kan zijn, maar tegelijkertijd ook iets edgy/stoer/ruigs heeft.

Oh ja? Ik had ooit gelezen dat randjes duiden op "wel sexy maar ook een beetje viezig", dat de randjes verwijzen naar randjes om je lippen/mondhoeken 's ochtends als je wakker wordt. Een vrouw met randjes wordt ervan verdacht zulke randjes 's ochtends te hebben, met andere woorden ze kan er wel leuk uitzien maar er is iets niet helemaal fris en verzorgd aan.

Kennelijk bestaan er verschillende opvattingen over die randjes
quote:dorinke schreef op 08 januari 2010 @ 16:45:

[...]

Oh gelukkig, ik ben 3. Je vergeet de hippe, vlotte academische types (nee, niet de nerds) met een natuurlijke schoonheid die je steil achterover doet slaan. Toch, Zwieb? Maar de schoonheid zit hier echt van binnen hoor! Daar kan wat make-up niet tegenop
Haha, dat topic kan ik me nog wel herinneren, maar was de eindconclusie niet dat je ook schoon kon zijn mét randjes?

Dat zoeken we op .

dat maakt mij een nummer 3, conclusie ik zie er dus verdomd goed uit

verzorgd volgens itsman

-elke dag een schone onderbroek en schone sokken

- een regelmatig bezoek aan de kapper

- niet stinken

- verzorgd gebit

- een bijgewerkte bikinilijn
Je moet soms vallen om weer leren op te staan

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven