wat is nu een 'verzorgde vrouw'?

07-01-2010 16:07 171 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ach, t is maar een luchtig onderwerp, hoor, maar het viel me op dat op die datingsites mannen een 'verzorgde vrouw' willen?

Maar...wat is dat nu precies?!?!?!?!

Fris gedouched, of met een laag make-up, gel nagels, dure merkkleding, dure lingerie.....?

Mss word ik OUD, haha, maar wat versta je daar nu precies onder?!?!?!?!?! Ik vind het zelf nogal beetje vaag....
Zwieber, ik denk niet dat mannen die 'eisen stellen' alleen wel dat ze daar om vragen als ze toch mogen zeggen wat ze het leukst zouden vinden (zoals op een datingsite hè). Tegelijkertijd denk ik dat we allemaal wel de ervaring hebben van vet haar, slobbertrui en nikes de straat op en nóg volop aandacht. Dus mannen zeggen dat wel maar eigenlijk maakt het zo ook niet zoveel uit, denk ik.

Ik maak mezelf trouwens niet elke dag op en vind dat ik er prima mee door kan zonder make up. Wel vind ik dat ik er veel mooier uitzie mét make up.

Mijn vriend hoort niet bij de mannen die make up verafschuwen, hij vindt het juist leuk.
verzorgd volgens mij vriend is denk ik:

-goed figuur

-haar in model

-nagels gedaan

-glimmende schoenen

-kleding die bij elkaar past, modieus is en mooi is

-vrouwelijk eruit zien
Ik ben al een aantal weken een niet verzorgde vrouw denk ik....

Ik loop al weken niet meer in een rok, te koud, spijkerbroek aan en bergschoenen omdat ik met mijn laarzen met hakken vast onderuit ga.

En als klap op de vuurpijl zit mijn haar, dat altijd wel goed zit, de laatste weken ook vreemd plat en slap....

Is misschien ook van de kou??

En ik heb een rooie neus als ik van buiten kom
Boomkaters korte en bondige definitie van een verzorgde vrouw: 'Schoon. Normale kleren.'

Hij is lekker snel tevreden, gelukkig maar
Tja, ik vroeg me dat ook ooit af. Voor een psychologische keuring werd ik omschreven als 'redelijk verzorgd'. Ik was echt verbaasd, want hoewel niet in de laatste mode, verzorgde ik me toch echt wel.

Ik kwam gewassen en gestreken onder de douche vandaan haha. Maar goed, het zal mijn kleding (schoon, daar niet van!) geweest zijn en mijn haar. Ik loop er niet volgens de mode bij en mijn haar is een door mijzelf geknipte coupe. Rouwrandjes heb ik niet, maar ook zeker niet gemanicuurd.

Tja, het kan mij persoonlijk weinig boeien hoor.
Mijn man zegt:

oe dat is moeilijk...

aandacht voor hoe ze erbij loopt

keuzes waar iemand echt achter staat

ik vraag, oke, maar leg eens uit dan. Betekend dat parfum en gelakte nagels?

Nee, niet per se (zegt hij). Een kakdame kan er verzorgd bijlopen met haar kapsel en kleding. Maar een frisse (boeren)meid kan met haar spijkerbroek en blozende wangen net zo verzorgd zijn.

Aha, duss...
quote:pearle schreef op 08 januari 2010 @ 19:35:

Ik ben al een aantal weken een niet verzorgde vrouw denk ik....

Ik loop al weken niet meer in een rok, te koud, spijkerbroek aan en bergschoenen omdat ik met mijn laarzen met hakken vast onderuit ga.

En als klap op de vuurpijl zit mijn haar, dat altijd wel goed zit, de laatste weken ook vreemd plat en slap....

Is misschien ook van de kou??

En ik heb een rooie neus als ik van buiten kom

Vervang bergschoenen voor regenlaarzen met bloemetjes, dan heb je mij. Vooral dat platte haar en rode neus... zo charmant! :P

Mijn eigen definitie van verzorgd is dagelijks douchen, even een borstel/kam door je haar en leuke kleren aan (wat voor ieders smaak anders is). En dat hoeft heus geen rokje en hakjes te zijn. Hoewel ik denk dat de meeste mannen die dat schrijven dat wel bedoelen.
@Snormel: frisse tiepjes vind ik bijv. Yvon Jaspers, Floortje Dessing en Ilse de Lange. Niet per sé sexy dames dus. Maar goed, fris en verzorgd is denk ik niet altijd hetzelfde. Verzorgd vind ik bijv. Caroline de Bruin en Linda de Mol. Jongere meiden komen nog wel eens weg met een beetje onverzorgd uiterlijk (Nicolette Kluivert en Sophie Hilbrand), maar als je wat ouder wordt is dat al snel niet leuk meer vind ik. En Solomio: niet dagelijks onder de douche en kalknagels vind ik PERSOONLIJK niet verzorgd. Jij zegt regelmatig: "zie je niet bij de eerste date", maar volgens mij is het juist beangrijk om goed voor jezelf te blijven zorgen, juist op de lange termijn. Een goede verzorging van jezelf heeft voor mij alles met zelfrespect te maken.
quote:fashionvictim schreef op 08 januari 2010 @ 09:22:

[...]

Ja, ik denk dat de meeste mannen op datingsites een gat in de lucht zouden springen als ze een van de genoemde vrouwen in hun mailboxje zouden aantreffen. Jammer alleen dat ze zelf niet het bijbehorende uiterlijk, de carriere en last but not least de bankrekening hebben om zulke eisen te stellen.

Angela is trouwens een heeeeeeele mooie vrouw, vind ik.

Om te neuken wél, maar als vriendin?

Leontine Borsato is iets van 42 en heeft drie kinderen dacht ik.......

En komt op mij als een achterlijke bimbo over.

Alledrie Goudzoekers.

Angela Kluivert: dan weet je gewoon dat 't een erg lekker wijf is, aangezien Patrick zo'n beetje iedere vrouw kon/kan krijgen, dus logisch dat 'ie een leuke uitkiest. Heb even naar foto's van haar gezocht, maar alles zwaar geshopped, geen idee hoe ze er echt uitziet.

Estelle Gullit is jong dacht ik, 29?

Eigenlijk lijkt het mij erg vermoeiend en onpraktisch, van die lege glamour/stylistverslaafde/fotomodel poppetjes: het type man wat daar bij hoort, houdt erg van status denk ik, wil een trophy wife, een soort wandelend accessoire. Een pronkstuk wat hem beter doet uitkomen.

Met zo'n overgestyleerde vrouw kun je toch nooit samen het strand op rennen? Zouden die in bed zeggen: "Niet zo hard stoten, mijn haar gaat uit model!"

Ondanks de eindeloze shoppingdagen, lange opmaak uren, en alle professionele aandacht zie ik toch vooral leegte bij dergelijke dames. Van binnen en van buiten.

Opvullen en weg ermee
Ik vind Estelle vreselijk, wat een oud lijk terwijl ze nog hartstikke jong is. Ik schrok me dood toen ik tien jaar geleden hoorde dat ze nog geen twintig was, ik had haar toen al minstens eind 30 geschat.

Leontine vind ik ook niet leuk, echt polderglamour vind ik dat.

Angela wel een hele mooie vrouw, die vind ik leuk.

Maar goed, het ging me er meer om dat ik denk dat mannen die op een datingsite specifiek zeggen dat ze een "verzorgde vrouw" willen het liefst zo'n soort type zouden zien. Meestal bedoelen ze daar imo "blond, slank, modieus, neigend naar ordi" mee.

Wat ik zelf verzorgd vind is in ieder geval strak geëpileerde wenkbrauwen (sprak zij terwijl ze zelf dringend toe was aan een epileerbeurt).
Am Yisrael Chai!
Brrrr, wat vind ik Angela Kluivert ongelooflijk onaantrekkelijk, ik had geen idee wie het was en heb even gekoekeld, misschien zie ik de verkeerde plaatjes maar oef wat vind ik dat een onsmakelijk type....
quote:schouderklopje schreef op 08 januari 2010 @ 20:12:

Mijn man zegt:

oe dat is moeilijk...

aandacht voor hoe ze erbij loopt

keuzes waar iemand echt achter staat

ik vraag, oke, maar leg eens uit dan. Betekend dat parfum en gelakte nagels?

Nee, niet per se (zegt hij). Een kakdame kan er verzorgd bijlopen met haar kapsel en kleding. Maar een frisse (boeren)meid kan met haar spijkerbroek en blozende wangen net zo verzorgd zijn.

Aha, duss...

Wat schattig :-)

En ik vind een verzorgde vrouw; frisse uitstraling, geen zweetlucht (parfum-walm is ook niet lekker), schone kleding

Ik hou eigenlijk per definitie niet zo van blondines, maar dit is toch gewoon een knappe vrouw?
Am Yisrael Chai!
quote:zoefie schreef op 08 januari 2010 @ 23:14:

@Snormel: frisse tiepjes vind ik bijv. Yvon Jaspers, Floortje Dessing en Ilse de Lange.

Hmmm, kan ik dan concluderen dat 'fris' voor jou betekent: blond, weinig make-up of althans die indruk wekkend, gave huid en stijl au naturel?

Maar goed, fris en verzorgd is denk ik niet altijd hetzelfde.

Klopt, fris is vaak ook verzorgd, maar verzorgd is niet altijd fris. Bij fris denk ik persoonlijk meer aan types die er verzorgd maar naturel uitzien, dus ogenschijnlijk zonder er veel voor te hoeven doen. Verzorgd wekt juist de indruk er wél veel voor te moeten doen, het is een voltooid deelwoord dus er moet werk verzet zijn . Een dame van 60 kan zeer verzorgd zijn, maar oogt zelden nog zeer fris.

En totaal verwaaid haar en knalrode wangen van de kou kan heel fris overkomen, maar is dan weer niet direct 'verzorgd'.
quote:fashionvictim schreef op 09 januari 2010 @ 00:25:

[afbeelding]

Ik hou eigenlijk per definitie niet zo van blondines, maar dit is toch gewoon een knappe vrouw?Laten we het er maar op houden dat smaken verschillen FV
[quote]fashionvictim schreef op 09 januari 2010 @ 00:15:

Ik vind Estelle vreselijk, wat een oud lijk terwijl ze nog hartstikke jong is. Ik schrok me dood toen ik tien jaar geleden hoorde dat ze nog geen twintig was, ik had haar toen al minstens eind 30 geschat.

Maar goed, het ging me er meer om dat ik denk dat mannen die op een datingsite specifiek zeggen dat ze een "verzorgde vrouw" willen het liefst zo'n soort type zouden zien. Meestal bedoelen ze daar imo "blond, slank, modieus, neigend naar ordi" mee.

Ach,hou toch op,estelle is toch een mooie vrouw,lekker wat vlees aan de botten en niet zo,n magere gratenkop

En blond,slank,modieus,neigend naar ordi maak jij er van FV!
quote:fashionvictim schreef op 09 januari 2010 @ 00:15:

Wat ik zelf verzorgd vind is in ieder geval strak geëpileerde wenkbrauwen (sprak zij terwijl ze zelf dringend toe was aan een epileerbeurt).

Type blonde voetballersvrouw dus

Voldoet Angela helemaal aan, die Estelle ook, echt opvallend zoveel overeenkomsten qua kleding/looks etc, voetballers hebben vaak een voorspelbare voorkeur wat het uiterlijk van hun vriendinnen betreft.

Mmmm, die zien er vaak toch wel erg vrouwelijk en lekker uit, klein beetje ordi, ik had een foto in gedachten, maar kon hem niet vinden, zoiets dus:

Ik Google "voetballersvrouw".............en voila:

Wat leuk: een kudde Uggs!
Wat een geweldig topic is dit. Wat zeurt die Bea nou dat er geen verdieping is met de nieuwe communicatie vormen. Zwaar sociologisch onderzoek is dit (tevens handig als gids voor datende ''heren'' -blggh- liefst zonder welvaartsgezwel, maar hoeft ook geen kalenderman te zijn).

Omdat ''verzorgde vrouw'' toch echt een oud begrip is de volgende klassificatie:

Niet verzorgd:

Type 1: Het tokkie-type:

zweetvarkens

heeft ook vaak randjes

Ma flodder

kan groepstrui dragen (met/zonder kangaroezakken)

Type 2: Het henna haartype

Hier ontbreekt wat informatie:

ws toch anders dan ''het pittige rode koppie-type''

kan vrouw met randjes zijn

kan af en toe groepstrui dragen

kan ook hobbezakkentuinpakken dragen

Niet onverzorgd, maar toch ook niet wat je wil:

Type 3: het pittige rode koppie-type

valt ook onder saaie doos (maar dan van het huiselijke soort)

wordt af en toe ook wel eens in groepstrui waargenomen

heeft opgeruimd karakter (too much, je krijgt erg moordneigingen van)

Type 4: saaie doos: overige

afgelakt haar

zeker zonder randjes

Verzorgd en mogelijk wat een ''heer'' wil:

Type 5: Trees beautycase type

hieronder vallen voetvballersvrouwen (bij voorkeur vergezeld door een kudde Uggs)

polderglamour (doet wat concessies richting het frisse meid type, vooral niet te ver boven dat maaiveld uit)

het gestyleerde modepoppetje

is vaak stylistverslaafd en dien tengevolge overgestyleerd

vaak gesignaleerd in een parfumwalm

Ten slotte, last but not least:

Type 6: De frische Hollandsche meid (roots onbelangrijk)

doucht zich dagelijks, knip nagels en haar als dat nodig is en weet ook de eeltrasp te vinden

draagt kleding en evt een beetje make-up die bij haar past
Anna, ik ga nog even door met het verzorgde type (maar niet wat den man wil):

type 7

wel fris gedoucht en van geknipte nagels voorzien, maar volstrekt eigen stijl van kleden (handgemaakt, kleurig), haar dragen en make-up gebruik

type 8

wel fris gedoucht en van geknipte nagels voorzien, maar in gothis-stijl gekleed en kistjes dragend
quote:quattro35 schreef op 09 januari 2010 @ 10:42:

Mmmm, die zien er vaak toch wel erg vrouwelijk en lekker uit, klein beetje ordi, ik had een foto in gedachten, maar kon hem niet vinden, zoiets dus:

[afbeelding]En het geinige is dan weer dat ik een vale of vlekkerige spijkerbroek, uggs, en t-shirt niet erg verzorgd vind. De enigen die dat nog een beetje kunnen hebben zijn slanke dames met langdurig gestyled haar. Als een dikke vrouw dat zou dragen zou het rap als onverzorgd geclassificeerd worden.
Ik heb niet alles gelezen maar verzorgd betekent in mijn ogen dat je een beetje moeite doet om er leuk uit te zien.

Ik werk op een kantoor en daar heb je verzorgde en niet-verzorgde vrouwen rondlopen. Zoals daar is collega G. ik zal haar omschrijven; te dik maar te krappe kleding, loopt de hele week in dezelfde spijkerbroek, op afgetrapte gympen, vlek in trui of blouse vind ze geen punt, haar heeft een knipbeurt nodig maar met een schuifje zit het nog best goed, geen spoortje make-up. Maar ik heb ook verzorgde collega's en daar schaar ik mezelf ook onder die fris gewassen haar hebben, beetje make-up, elke dag schone kleren aan hebben en ook eens op hakjes rondlopen. Overigens geldt hetzelfde voor mijn mannelijke collega's. Je hebt er die de hele week in dezelfde outfit lopen en regelmatig de deo vergeten en je hebt er die zich lekker scheren, geurtje en iedere dag schone kleren aanhebben. Nou ik weet wel waar mijn voorkeur naar uit gaat.
Hoe ziet een groepstrui er uit ?
quote:zoefie schreef op 09 januari 2010 @ 14:13:

Hoe ziet een groepstrui er uit ?

Ben ik ook wel nieuwsgierig naar, kan één van de dames die zo'n ding draagt even een foto uploaden? Google levert fotogewijs niks op, en 't enige waar zo'n ding voor komt is scouting en sportclubs, maar dan bedoelen ze dat iedereen in hetzelfde shirt loopt etc.

Zijn ze er ook voor mannen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven