relatie met ex-leraar
zaterdag 9 januari 2010 om 19:46
ik heb een groot probleem, denk ik
mijn vriend, waarmee ik nu 1,5 een geheime relatie heb, twijfelt.
het was vorig jaar nog een docent bij mij op school, en zo hebben we elkaar ook leren kennen(hij gaf geen les op mijn afdeling)
nu, na 1,5 heb ik meer behoefte aan meer samen dingen doen. met familie, vienden ect.
hij vind dat ook, maar hij durft het niet tegen zijn collega's te vertellen. Hij is bang dat, als de relatie uitkomt, hij alsnog zijn baan kwijt raakt. Ik snap dat wel, maar wil ook in het openbaar samen kunnen zijn.
Hij is zo lief voor me, maar ik weet niet hoelang ik dit vol ga houden.
wat moet( en kan!) ik doen?
mijn vriend, waarmee ik nu 1,5 een geheime relatie heb, twijfelt.
het was vorig jaar nog een docent bij mij op school, en zo hebben we elkaar ook leren kennen(hij gaf geen les op mijn afdeling)
nu, na 1,5 heb ik meer behoefte aan meer samen dingen doen. met familie, vienden ect.
hij vind dat ook, maar hij durft het niet tegen zijn collega's te vertellen. Hij is bang dat, als de relatie uitkomt, hij alsnog zijn baan kwijt raakt. Ik snap dat wel, maar wil ook in het openbaar samen kunnen zijn.
Hij is zo lief voor me, maar ik weet niet hoelang ik dit vol ga houden.
wat moet( en kan!) ik doen?
zaterdag 9 januari 2010 om 19:50
Zijn er al meer van zulke relaties op deze school uitgekomen? Hoe is daarop gereageerd?
Op mijn oude middelbare school weet ik van zeker 5 relaties tussen leerkrachten en leerlingen. Geen van de leraren heeft zijn baan verloren (sommigen wel hun man/vrouw overigens ). Volgens mij waren deze leerlingen toendertijd wel 18. Het hóeft dus geen ramp te zijn wanneer het uitkomt.
Op mijn oude middelbare school weet ik van zeker 5 relaties tussen leerkrachten en leerlingen. Geen van de leraren heeft zijn baan verloren (sommigen wel hun man/vrouw overigens ). Volgens mij waren deze leerlingen toendertijd wel 18. Het hóeft dus geen ramp te zijn wanneer het uitkomt.
zaterdag 9 januari 2010 om 19:54
Hij wàs leraar op jouw school, maar nu niet meer of zit jij daar niet meer op school? In dat geval zou ik me daar niet meer druk over maken.
Ik heb zelf een leraar gehad die zijn vrouw heeft ontmoet omdat ze leerling in zijn klas was, die heeft er geen problemen mee gehad en dat was al 25 jaar geleden. Omdat hij heel jong was toen hij begon met lesgeven en zij in de bovenbouw zat was het leeftijdsverschil ook heel klein denk ik.
Ik heb zelf een leraar gehad die zijn vrouw heeft ontmoet omdat ze leerling in zijn klas was, die heeft er geen problemen mee gehad en dat was al 25 jaar geleden. Omdat hij heel jong was toen hij begon met lesgeven en zij in de bovenbouw zat was het leeftijdsverschil ook heel klein denk ik.
zaterdag 9 januari 2010 om 19:58
er zijn wel eerder relaties op school uitgekomen..
en nooit is er iemand ontslagen
maar hoe krijg ik dat uit zn hoofd??
Ik zit nu op t HBO, en ben dus van school af
de leraar in kwestie is en was toen ook al vrijgezel
maar wat kan ik doen om hem ervan te overtuigen dat hij t gewoon kan vertellen
ik zie er zelf trouwens ook enorm tegenop, hoe kan ik t zlef het beste aanpakken??
en nooit is er iemand ontslagen
maar hoe krijg ik dat uit zn hoofd??
Ik zit nu op t HBO, en ben dus van school af
de leraar in kwestie is en was toen ook al vrijgezel
maar wat kan ik doen om hem ervan te overtuigen dat hij t gewoon kan vertellen
ik zie er zelf trouwens ook enorm tegenop, hoe kan ik t zlef het beste aanpakken??
zaterdag 9 januari 2010 om 20:01
hmmm ik geloof niet in leuke relaties die geheim moeten blijven.... ik zou me nog maar eens flink achter de oren krabben of er inderdaad niet nog iemand in het spel is.....
Hoelang wil hij het geheim houden dan en hoelang ga jij akkoord met de geheime vriendin zijn... ik vind 1,5 jaar al absurd lang
Hoelang wil hij het geheim houden dan en hoelang ga jij akkoord met de geheime vriendin zijn... ik vind 1,5 jaar al absurd lang
zaterdag 9 januari 2010 om 20:04
Waar is hij precies bang voor? Om zijn baan kwijt te raken?
Aan de ene kant snap ik zijn angst wel, hij heeft destijds toch iets gedaan wat eigenlijk 'niet mag': leraar die een relatie krijgt met een leerling. Als hij dit zo ontzettend erg vindt, kunnen jullie dan niet gewoon de afspraak maken dat hij er wel eerlijk voor uitkomt dat jullie een relatie hebben, maar dat je vertelt dat dit pas begonnen is nadat jij van school af was? (of ben je net 3 weken van die school af...?)
Aan de ene kant snap ik zijn angst wel, hij heeft destijds toch iets gedaan wat eigenlijk 'niet mag': leraar die een relatie krijgt met een leerling. Als hij dit zo ontzettend erg vindt, kunnen jullie dan niet gewoon de afspraak maken dat hij er wel eerlijk voor uitkomt dat jullie een relatie hebben, maar dat je vertelt dat dit pas begonnen is nadat jij van school af was? (of ben je net 3 weken van die school af...?)
zaterdag 9 januari 2010 om 20:06
Kan het me trouwens ook heel goed voorstellen dat jij geen zin meer hebt in dit geheime gedoe hoor! Als hij echt gek op je is, moet hij er nu toch ook achter kunnen staan dat familie en vrienden horen over jullie!! Die collega's...ach, als die het niet weten: lekker boeiend! Maar begrijp ik het goed dat jouw ouders en vriendinnen bv ook van niks weten?
Daar zou ik zelf heel erg snel verandering in willen brengen, en zou dat hem ook heel duidelijk maken.
Daar zou ik zelf heel erg snel verandering in willen brengen, en zou dat hem ook heel duidelijk maken.
zaterdag 9 januari 2010 om 20:09
zaterdag 9 januari 2010 om 20:09
dan nog ga jij al anderhalf jaar akkoord met het hebben van een geheime relatie.... wanneer wil hij het wel vertellen....
ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat er echt meer speelt dan alleen zijn baan... Hij had dit anders als het echt belangrijk voor hem is, allang kunnen bespreken met een vertrouwenspersoon op school... als jullie allebei volswassen zijn en kan ik me niet voorstellen dat dit na afloop van je school nog een probleem zou opleveren....en als dat een probleem is had /kan hij een overplaatsing vragen
ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat er echt meer speelt dan alleen zijn baan... Hij had dit anders als het echt belangrijk voor hem is, allang kunnen bespreken met een vertrouwenspersoon op school... als jullie allebei volswassen zijn en kan ik me niet voorstellen dat dit na afloop van je school nog een probleem zou opleveren....en als dat een probleem is had /kan hij een overplaatsing vragen
zaterdag 9 januari 2010 om 20:11
Wij kennen hem niet natuurlijk. Maar het lijkt wel dat hij alleen dit geheime contact leuk vindt? Voor de sex? Want meer komt er bijna niet bij als je niets openbaar met elkaar kan doen.
Wil hij wel een vaste relatie met je? Het lijkt er iig niet op.
Wil hij wel een vaste relatie met je? Het lijkt er iig niet op.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
zaterdag 9 januari 2010 om 20:12
Ik werk zelf in het onderwijs en volgens mij is het zo dat een leraar zijn baan kan kwijtraken als hij een relatie heeft met een leerling. Als je nu op HBO zit, neem ik aan dat je nog geen 18 was toen jullie een relatie kregen en dat is nu eenmaal strafbaar, dus je vriend's twijfel kan ik me best voorstellen. Ik denk dat de kans op vervolging wel mee zal vallen, als je nu tenminste 18 bent én je ouders geen aangifte doen, maar hij kan er nog steeds zijn baan door verliezen, lijkt me. Tegenwoordig wordt er bij de meeste besturen heel streng gereageerd op alle zaken die ook maar in de verste verte iets met sex te maken hebben.
Wat vinden je ouders ervan? Of hou je dit ook al 1,5 jaar stil voor je ouders?
Wat vinden je ouders ervan? Of hou je dit ook al 1,5 jaar stil voor je ouders?
zaterdag 9 januari 2010 om 20:17
Misschien maakt het wel verschil dat je nooit les hebt gehad. Het was niet jouw leraar, het was een leraar die werkte op een andere afdeling van de school.
Ik weet dat de bond (CNV, onderwijs) momenteel bezig is met het opstellen van een richtlijn voor relaties tussen docenten en leerlingen. Je zou eens kunnen googlen/bellen/mailen.
Succes!
Mag ik vragen hoe oud je bent?
Ik weet dat de bond (CNV, onderwijs) momenteel bezig is met het opstellen van een richtlijn voor relaties tussen docenten en leerlingen. Je zou eens kunnen googlen/bellen/mailen.
Succes!
Mag ik vragen hoe oud je bent?
zaterdag 9 januari 2010 om 20:20
zaterdag 9 januari 2010 om 20:23
Elke docent weet tegenwoordig dat een relatie met welke leerling dan ook, in je eigen klas of daarbuiten, niet toegestaan is, dus dat het niet "haar" docent was, maakt niet zoveel uit. de leeftijd wel, en die lijkt me onder de 18 toen en mogelijk zelfs nu nog, als je nu nog geen jaar van school bent.
zaterdag 9 januari 2010 om 20:26
quote:liselore schreef op 09 januari 2010 @ 20:01:
hmmm ik geloof niet in leuke relaties die geheim moeten blijven.... ik zou me nog maar eens flink achter de oren krabben of er inderdaad niet nog iemand in het spel is.....
Hoelang wil hij het geheim houden dan en hoelang ga jij akkoord met de geheime vriendin zijn... ik vind 1,5 jaar al absurd langHelemaal mee eens.
Hoelang wil hij het geheim houden dan en hoelang ga jij akkoord met de geheime vriendin zijn... ik vind 1,5 jaar al absurd langHelemaal mee eens.
zaterdag 9 januari 2010 om 21:07
Als hij vreest voor zijn baan (terecht als jij jonger dan 18 was..) dan kun je natuurlijk ook doen alsof je pas sinds een paar weken een relatie hebt, als je tenminste nu 18 bent..
Dan verzwijg je dat het al speelde toen je nog op school zat, dus hij hoeft niet bang te zijn om zijn baan te verliezen en vanaf nu kun je gewoon open en eerlijk zijn tegen iedereen en vooral jezelf!
Een soort opstartleugentje voor bestwil?
Dan verzwijg je dat het al speelde toen je nog op school zat, dus hij hoeft niet bang te zijn om zijn baan te verliezen en vanaf nu kun je gewoon open en eerlijk zijn tegen iedereen en vooral jezelf!
Een soort opstartleugentje voor bestwil?
zaterdag 9 januari 2010 om 23:47
destijds op school was ik 16 toen het begon, ben inmiddels 18 en een half jaar van school.
hij is 30, dus das best een verschil
en ja, ik hou dit al anderhalf jaar voor ouders, vrienden en familie verborgen.. hoe? vraag je je af? weet ik eigenlijk zelf ook niet, best knap:P
dat opstratleugentje, das wel een idee, want ik heb het nagevraagt, als de relatie later bekent wordt, is de leraar nog steeds strafbaar voor wat ie toen deed..
en ja, het is serieus tussen ons dat weet ik zeker
en nee, geheim houden is geen optie idd. Ik word er gek van , en nog ongelukkig ook:(
ik wil echt dat dit stopt en dat hij de stap durft te nemen, maar als hij dat doet, betekent dat ook dat ik dat moet doen.. en dat durf ik eigenlijk ook niet zo goed, ben bang voor de reacties,
en ja, ik hou dit al anderhalf jaar voor ouders, vrienden en familie verborgen.. hoe? vraag je je af? weet ik eigenlijk zelf ook niet, best knap:P
dat opstratleugentje, das wel een idee, want ik heb het nagevraagt, als de relatie later bekent wordt, is de leraar nog steeds strafbaar voor wat ie toen deed..
en ja, het is serieus tussen ons dat weet ik zeker
en nee, geheim houden is geen optie idd. Ik word er gek van , en nog ongelukkig ook:(
ik wil echt dat dit stopt en dat hij de stap durft te nemen, maar als hij dat doet, betekent dat ook dat ik dat moet doen.. en dat durf ik eigenlijk ook niet zo goed, ben bang voor de reacties,
zondag 10 januari 2010 om 01:05
quote:vivalavida1 schreef op 09 januari 2010 @ 23:47:
destijds op school was ik 16 toen het begon, ben inmiddels 18 en een half jaar van school.
Ik denk dat hij om deze reden zeker ontslagen kan worden. En terecht.
Ik denk dat hij om deze reden zeker ontslagen kan worden. En terecht.
anoniem_81214 wijzigde dit bericht op 10-01-2010 01:06
Reden: niet alles gequote wat ik wilde quoten
Reden: niet alles gequote wat ik wilde quoten
% gewijzigd