Stage in het buitenland gevonden; wat te regelen?
zaterdag 9 januari 2010 om 13:52
Als alles volgens plan verloopt, loop ik over zes weken voor ongeveer vier maanden stage in Marokko. Ik heb er ontzettend veel zin in, maar moet ook zeker een aantal praktische zaken regelen. Aangezien ik er na mijn vertrek niet wil achter komen dat ik duizendenéén dingen ben vergeten of beter anders had kunnen regelen, hoop ik op jullie hulp! Verder vraag ik mij af of jullie misschien leuke tips hebben over de stad waarin ik ga wonen (Rabat).
Bedankt!
Ps. Wat al is geregeld:
- wijziging doorgeven IB-groep qua adres en woonsituatie
- iemand anders machtigen bij de IB-groep
- OV-vergoeding aanvragen
- Kopietjes paspoort etc. gemaakt voor het thuisfront
Bedankt!
Ps. Wat al is geregeld:
- wijziging doorgeven IB-groep qua adres en woonsituatie
- iemand anders machtigen bij de IB-groep
- OV-vergoeding aanvragen
- Kopietjes paspoort etc. gemaakt voor het thuisfront
zaterdag 9 januari 2010 om 13:55
Heb je iets van een visum nodig? of kan je dat op het vliegveld regelen? Vergeet ook geen reisverzekering af tesluiten, de ik dacht de eerste keer ook dat ik gewoon 5 maanden naar het buitenland kon met m'n doorlopende reisverzekering, maar die heeft vaak een clausule dat je na 60 weer naar je thuisland moet. Kijk hier ff naar en anders zo'n lang op reis verzekering.
Je zorg verzekering ed mag je allemaal wel in Nederland houden omdat je als stagiare naar het buitenland gaat. Meld wel bij je Nederlandse zorgverzekering dat je gaat en vraag van tevoren wat ze allemaal vergoeden.
Je zorg verzekering ed mag je allemaal wel in Nederland houden omdat je als stagiare naar het buitenland gaat. Meld wel bij je Nederlandse zorgverzekering dat je gaat en vraag van tevoren wat ze allemaal vergoeden.
zaterdag 9 januari 2010 om 13:59
Sorry nog een post, ik moet ook gewoon eerst nadenken voordat ik op verstuur druk.
Hoe zit het met je inschrijving bij de gemeente? Blijf je daar op hetzelfde adres wonen als je ouders? MrSpanje heeft hier nu ruzie over met IBG omdat hij volgens GBA nog wel in A'dam woont, maar wel uitwonend is. Vraag dit goed na, want elke medewerkster zegt iets anders..
Hoe zit het met je inschrijving bij de gemeente? Blijf je daar op hetzelfde adres wonen als je ouders? MrSpanje heeft hier nu ruzie over met IBG omdat hij volgens GBA nog wel in A'dam woont, maar wel uitwonend is. Vraag dit goed na, want elke medewerkster zegt iets anders..
zaterdag 9 januari 2010 om 14:29
appartement onderverhuren / huurbaas op de hoogte brengen
informeren of je daar met je eigen pinpas kan pinnen
zorgen dat je contant geld mee hebt van de valuta aldaar
evt. creditcard aanvragen
informeren of je je daar moet inschrijven als burger oid
informeren bij je gemeente of je je daar moet uitschrijven
evt. verklaring van goed gedrag opvragen bij gemeente (moest ik wel toen ik stage ging lopen in het buitenland)
informeren of je daar met je eigen pinpas kan pinnen
zorgen dat je contant geld mee hebt van de valuta aldaar
evt. creditcard aanvragen
informeren of je je daar moet inschrijven als burger oid
informeren bij je gemeente of je je daar moet uitschrijven
evt. verklaring van goed gedrag opvragen bij gemeente (moest ik wel toen ik stage ging lopen in het buitenland)
zaterdag 9 januari 2010 om 14:33
Lep op dat je een speciale reisverzekering met werelddekking nodig hebt : de meesten hebben een maximale reisduur, ondanks dat ze doorlopend zijn mag je maar een maximum aantal dagen achtereen in het buitenland verblijven.
En bellen ter plaatse ; gewoon een lokale sim kaart in je mobiletje, lekker goedkoop
En bellen ter plaatse ; gewoon een lokale sim kaart in je mobiletje, lekker goedkoop
zaterdag 9 januari 2010 om 18:03
Ik vertrek in februari naar Zuid-Afrika voor een stage en ben druk bezig met regelen. Wat ik allemaal moet doen (Dan moet je maar even kijken wat bij jou van toepassing is)
-Ib groep
-Vaccinaties
-Verzekeringen, aansprakelijkheidsverzekering,reisverzekering en annuleringsverzekering. daarvan kopieen maken
-Eventuele beurzen aanvragen
-Verklaring reisverzekering dat je goed verzekerd bent
-Verklaring ib groep dat je genoeg studiefinanciering krijgt
-Nakijken of je paspoort nog 6 maanden geldig is bij terugkomst
-Zorgen dat die ook op je pc staat
-2 betaalrekeningen hebben (Als je een pasje kwijtraakt, beroving, skimmen etc etc etc)
-Creditcard aanvragen
-Voordat je op stage gaat, afspraak maken met tandarts etc als je die nog steeds moet hebben
-Slik je anticonceptie? Zorgen dat je voldoende mee hebt
-Ib groep
-Vaccinaties
-Verzekeringen, aansprakelijkheidsverzekering,reisverzekering en annuleringsverzekering. daarvan kopieen maken
-Eventuele beurzen aanvragen
-Verklaring reisverzekering dat je goed verzekerd bent
-Verklaring ib groep dat je genoeg studiefinanciering krijgt
-Nakijken of je paspoort nog 6 maanden geldig is bij terugkomst
-Zorgen dat die ook op je pc staat
-2 betaalrekeningen hebben (Als je een pasje kwijtraakt, beroving, skimmen etc etc etc)
-Creditcard aanvragen
-Voordat je op stage gaat, afspraak maken met tandarts etc als je die nog steeds moet hebben
-Slik je anticonceptie? Zorgen dat je voldoende mee hebt
zaterdag 9 januari 2010 om 18:58