onrustige schildklier.
zondag 10 januari 2010 om 18:50
hey dames,
ongeveer anderhalf jaar geleden kreeg ik allemaal klachten(hitte aanvallen, duizeligheid, nerveus, nja van alles en nog wat) en ben toen getest op mijn schildklier, en nog een keer, en nog een keer en nog een keer. die was dus absoluut niet stabiel dus ze konden er weinig mee, uiteindelijk is het vanzelf overgegaan. nu heb ik het gevoel dat het weer aan het rommelen is maar twijfel of ik weer naar de dokter te gaan(die onderzoeken vond ik vervelend, en ze konden me uiteindelijk niet helpen). wat zouden jullie doen?
ongeveer anderhalf jaar geleden kreeg ik allemaal klachten(hitte aanvallen, duizeligheid, nerveus, nja van alles en nog wat) en ben toen getest op mijn schildklier, en nog een keer, en nog een keer en nog een keer. die was dus absoluut niet stabiel dus ze konden er weinig mee, uiteindelijk is het vanzelf overgegaan. nu heb ik het gevoel dat het weer aan het rommelen is maar twijfel of ik weer naar de dokter te gaan(die onderzoeken vond ik vervelend, en ze konden me uiteindelijk niet helpen). wat zouden jullie doen?
zondag 10 januari 2010 om 18:59
schildklier is bloedonderzoek he. ik vind dat al vervelend, maar ook gewoon elke keer weer daarnaartoe(dus ook regelen met school en werk) en dan weer elke keer wachten op uitslag, en dan elke keer weer...over een tijdje nog een keer testen. nja na een tijd was ik het dus zo spuugzat dat ik gestopt ben. en nu word ik weet knettergek van dezelfde klachten maar zie er zo tegenop...
zondag 10 januari 2010 om 19:31
Ik weet dat het niet fijn is om regelmatig in de medische (malle) molen te moeten, echter door blijven lopen met een slecht werkende schildklier is beslist niet slim!!
Daardoor vergroot je de kans op blijvende klachten en daar zit je vast ook niet op te wachten. Enne regelmatig bloed prikken went wel hoor.
Daardoor vergroot je de kans op blijvende klachten en daar zit je vast ook niet op te wachten. Enne regelmatig bloed prikken went wel hoor.
zondag 10 januari 2010 om 23:38
zou dat t zijn?? en tja die internisten vorige x in 1 klap eigen risico erdoorheen daarmee haha. ik heb met mezelf afgesproken als het over een maand niet beter gaat ga ik naar de dokter(het wil weleens een tijdje opduiken en dan vanzelf weer weg, maar vind t nu wel heul heftig) ben net een tikkende tijdbom, 1 klein dingetje en ik word of heel boos, of heel verdrietig. En dan die warmteaanvallen...-10 buiten, geen verwarming aan en ik kan niet slapen van de hitte.
zondag 10 januari 2010 om 23:44
Bloedprikken is wel iets waar je aan went hoor. Ik vond het vroeger ook heel vervelend, doe het nu zo'n 30, 40 keer per jaar en ik snap niet wat ik er ooit zo erg aan vond. Veel prikposten zijn ook al vanaf 7.30 open tot bijvoorbeeld 5 uur 's avonds. Soms is er ook een avondopenstelling op een bepaalde tijd, een soort koopavond alleen dan op de prikpost.
Wachten op een uitslag blijft supervervelend (zit zelf al sinds woensdag op jawel, een schildklieruitslag te wachten) maar wanneer er dadelijk meer bekend is over wat jij wel of niet hebt zul je je waarschijnlijk minder vaak hoeven te prikken én je een stuk beter voelen. Dus ik zou zeggen, even doorbijten, dan ben je er over een tijdje vanaf. Hoe langer je gaat wachten, hoe groter de barrière wordt, hoe meer problemen je gaat krijgen.
Wachten op een uitslag blijft supervervelend (zit zelf al sinds woensdag op jawel, een schildklieruitslag te wachten) maar wanneer er dadelijk meer bekend is over wat jij wel of niet hebt zul je je waarschijnlijk minder vaak hoeven te prikken én je een stuk beter voelen. Dus ik zou zeggen, even doorbijten, dan ben je er over een tijdje vanaf. Hoe langer je gaat wachten, hoe groter de barrière wordt, hoe meer problemen je gaat krijgen.
maandag 11 januari 2010 om 09:04
Ik zou maar naar de internist gaan,ik zelf heb in het verleden tirax geslikt en slik nu euthyrox,mijn schildklier kliert ook best wel vaak, eerst te lanzaam en nu weer te snel,over 3maanden mag ik weer bloed laten prikken, oke het is klote maar wel beter.
behalve dat je lichaamlijke klachten hebt, ben je ook een stuk minder vriendelijk dan je zelf in de gaten hebt.
behalve dat je lichaamlijke klachten hebt, ben je ook een stuk minder vriendelijk dan je zelf in de gaten hebt.
maandag 11 januari 2010 om 11:33
Ga ajb wel naar de arts. Ik ben 6 jaar onbehandeld geweest door een mis communicatie tussen 2 artsen en ik heb een mooie tijd nodig gehad om weer een beetje te leven, ben zelfs 50% mede daardoor afgekeurd dus! Een schildklier is een heel belangrijk orgaan in je lichaam... kan er niet genoeg op hameren.! Als iemand nu in mijn omgeving met in hun ogen vage klachten loopt roep ik meteen: Prik je schildklier...
Sterkte
Sterkte