Kindervitamines als soort winegum?

09-01-2010 14:42 21 berichten
Voor mijn zoontje van 3 ben ik op zoek gegaan naar kindervitamines. Nu is er best een hoop te krijgen! Maar ik dacht ooit eens gezien te hebben dat er een soort is dat niet een hard kauw-tabletje is, maar een soort van winegumpje ofzo?

Ik heb bij de drogist al staan schudden met allerlei potjes, maar zo op het gehoor lijken ze allemaal hard te zijn?

Wie weet of dat nog bestaat, die zachte winegum-achtige kindervitamientjes?
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij was er laatst een reclame op televisie voor winegum-achtige vitaminepillen voor kinderen. Kan er alleen zo snel niet opkomen.....

Ah....het is Roter. Denk dat je ze bij de apotheek of goede drogist wel kan krijgen.
Ja van Roter ofzo? dat zijn een soort winegums.
Haha, ik zie dat ik al weer mosterd ben

Nog even een toevoeging....ze heten vitagums.
Ja maar die vitagums zijn vanaf 4 jaar. Ik was er ook naar op zoek.
Er bestaat ook vitamine poeder, dat kun je door yoghurt of sap roeren. Van orthica.

En Floradix kindervitaal is een siroopje, zonder suiker en zonder zoetstoffen. Kan ook heel goed door een sapje of gewoon puur. Dat is geen multivitamine, maar wel een goede aanvulling op de voeding.
Inad en ik zijn echt twee verschillende personen.
Ik weet dat het niet je vraag is, maar waarom wil je je zoon extra vitamines geven? Groente, fruit, zuivel en vezels zijn echt voldoende, ook voor een kind.
Ah, dat wist ik niet. Zit niet zo in de kinderen, dus dan vergeet je op dat soort dingen te letten

Het is in ieder geval handig om te weten voor als hij 4 is
quote:dropje schreef op 09 januari 2010 @ 15:05:

Ik weet dat het niet je vraag is, maar waarom wil je je zoon extra vitamines geven? Groente, fruit, zuivel en vezels zijn echt voldoende, ook voor een kind.Zelfs als je 100% volgens de richtlijnen goede voeding eet krijg je onvoldoende vitamines en mineralen binnen. En wie eet er nou elke dag volgens de richtlijnen goede voeding?
Van Davitamon hebben ze ze vanaf 3 jaar. Bij de appie staan ze hier in het rek.
Bij de Tuinen (maar die heb je niet in elke stad) hebben ze ook een soort van winegums, in de vorm van beertjes.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Van davitamon zijn geen winegums maar van die rare harde zonnetjes. Die vind dochterlief dus niet te vreten.

En waarom extra vitamines? Nou ze krijgt ze dus niet want ze eet ze niet maar omdat mijn diva alles eet behalve avondeten. Dus fruit, brood en al dat gaat er prima in, een droge aardappel, droge rijst en droge pasta ook nog wel maar groentes en prutjes dus echt niet. En dat terwijl ze me helemaal arm heeft gevreten toen ik met bijvoeding begon. Ieder weekend stond ik met 6 pannen op het vuur de heerlijkste gerechten te maken die ze ook opvrat met mijn vingers erbij. Maar sinds ze met de pot mee eet helemaal niets meer. GRMBL.
Floradix Kindervital is ook goed!
quote:wzk schreef op 09 januari 2010 @ 16:11:

Floradix Kindervital is ook goed!

Klopt, maar vindt mijn zoontje ontzettend smerig.

Ik geef hem nu Spongebobjes van Davitamon.

Of beertjes van... (kan er even niet opkomen) Zijn allemaal niet zo hard.
Wij hebben siroop (sterke beer). Niet echt een succes. Onze dochter van 3 eet alleen brood en af en toe vlees. Bijna geen fruit, zuivel of groente.

Helaas heeft mevrouw door dat de snoepjes van Spongebob of welke beer dan ook vitamines zijn. Ze hoeft het niet. Ze spuugt het gewoon uit. Toen aan de siroop..... hoeft ze niet. Er zit een te sterke geur en smaak aan.

Ik ben dus op zoek naar vloeibare vitamines die geen smaakje hebben zodat je het makkelijk kan mengen.
quote:Supersmollie1 schreef op 09 januari 2010 @ 15:23:

[...]

Zelfs als je 100% volgens de richtlijnen goede voeding eet krijg je onvoldoende vitamines en mineralen binnen. Hoe kom je hier nou bij?
quote:Xaloy schreef op 10 januari 2010 @ 20:54:

[...]

Hoe kom je hier nou bij?

Uitgerekend met een voedingsberekeningsprogramma.

Maar het was een tijdje terug ook in het nieuws en het Voedingscentrum heeft toen ook aangegeven dat het klopt, dat je niet de adh aan vitamines en mineralen kunt halen als je je aan hun richtlijnen houdt.
Gek, want op hun site (voedingscentrum.nl) staat iets heel anders. Als je gewoon gezond en gevarieerd eet heb je geen extra vitamines nodig. Sterker nog, je kan ook teveel binnenkrijgen, dat kan schadelijk zijn.

Copy paste:

Vitamine- of andere voedingssupplementen zijn producten in de vorm van pillen, poeders, druppels, capsules of drankjes zijn bedoeld als aanvulling op de dagelijkse voeding. Het gaat bij (multi)vitaminepreparaten vrijwel altijd om een combinatie met toegevoegde mineralen en spoorelementen. Bij een evenwichtig eetpatroon is in principe geen vitaminesupplement nodig. Alleen kinderen tot vier jaar, vrouwen die zwanger willen worden, zwanger zijn of borstvoeding geven en senioren hebben een aanvulling nodig in de vorm van een vitaminesupplement. Voor alle anderen geldt het advies dat àls aanvulling gewenst is, te kiezen voor een multivitaminesupplement met niet meer dan de Aanbevolen Dagelijkse Hoeveelheid.

In sommige gevallen is overmatig gebruik van bepaalde vitamines en mineralen schadelijk. Een grote hoeveelheid vitamine A kan vergiftiging veroorzaken met symptomen als hoofdpijn, misselijkheid en duizeligheid, vermoeidheid en afwijkingen aan ogen, huid en skelet. Bij zwangere vrouwen kan teveel vitamine A zelfs schadelijk zijn voor het ongeboren kind. Overmatig gebruik van vitamine D kan kalkafzettingen overal in het lichaam veroorzaken. Ook een teveel aan ijzer kan mogelijk schadelijk zijn. Een teveel aan vitamines is bijna altijd het gevolg van overmatig gebruik van vitaminesupplementen.

Bij bovenstaand stukje bedoelen ze, voor kinderen tot 4 jaar, denk ik de Vit D.

Onze zoon krijgt trouwens ook snoepjes met extra vitamines omdat hij net zo eenzijdig eet als TO. Gek op brood en alle andere koolhydraten, maar niet zo gek op fruit en groente, en vlees. Dus vandaar.
http://dieet.blog.nl/alge ... vat_onvoldoende_vitamines

Er is een betere bron, maar die kan ik nu even niet vinden.
Volgens mij moet je wel heel erg ongezond en eenzijdig eten wil je een vitaminetekort oplopen. Maar dat is puur mijn gevoel en mening en kan/zal ik niet onderbouwen. Mijn kinderen krijgen dus geen vitaminesnoepjes en zelf neem ik ze ook niet. Ik vind het altijd een beetje eng, die spullen met kunstmatig toegevoegde vitamines (maar ook dit is weer puur een onderbuikgevoel).
als er iemand nog een aanbieding zoekt in de sterke beer vitamine , ik kom net deze tegen via google shopping :

www.drogisterijwildenburg.nl daar zijn de beertje 4,95
anoniem_149623 wijzigde dit bericht op 06-04-2012 11:55
Reden: link werkte niet
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven