Ervaringen met datingsites

11-01-2010 13:18 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Ben nieuw hier en ik heb nog nooit iets geplaatst en dit is vast een vraag die al duizend keer is gesteld maar ja.

Wie heeft er ervaring met dates met contacten via dating sites of hyves en zo met mensen die je nog niet kent? Wat is beter, een datingsite zoals Paiq of een sociale site zoals Hyves of iets geks zoals Klikthet? Op Hyves en Klikthet ligt de nadruk niet op daten maar toch gebeurt het, op Paiq en Relatieplanet en zo wel naturlijk, maar wat is beter?

Heb volgende week min of meer afgesproken met een jongen die ik ken via Paiq. Lijkt allemaal vertrouwd en leuk maar ik ben er toch niet helemaal gerust op.

Graag tips en alvast bedankt.

Melany
Ik ken mijn vriend ook via paiq. we hebben nu ruim 2 jaar.

Hij is de enige die ik van paiq ook irl heb gezien. Wel heb ik vaker via internet afgesproken met mensen, die ik ken van fora.

Wel wil ik altijd als ik met iemand afspreek van internet, voor de webcam zien (zodat je zeker weet dat het geen oude man is ofzo). Ik heb er in ieder geval geen slechte ervaringen mee.
Ik heb ingeschreven gestaan bij Match4Me, voor hoger opgeleiden. Drie dames gedated, met een daarvan verder gegaan. Samenwonen is in beeld, een wereldmeid.

Ervaring als man? Op iedere tien keer dat je iemand aanschrijft krijg je een keer een reactie, en 'nee, geen interesse' is ook een reactie. Da's wel even wennen. Aan de andere kant, toen ik mijn zoekcriteria invulde en ik redelijk specifiek dacht te zijn kreeg ik dik over de 500 matches.

Verder ben ik nog een paar keer benaderd met de vraag of ik toevallig 'zin' had. Niet dus, maar er zitten dus niet alleen maar mannen op datingsites die op zoek zijn naar vertier in plaats van een relatie.
Ik heb redelijk wat gedate, leuke dingen meegemaakt, en 1 keer iets serieuzers gekregen met een downloadmeneer (maar de eerste tijd was ik daar ook niet naar op zoek). Vond uiteindelijk een serieuze datingsite (in mijn geval e-matching) het prettigst, maar 't is maar waar je naar op zoek bent natuurlijk.
quote:Gozer1967 schreef op 11 januari 2010 @ 13:37:

Ik heb ingeschreven gestaan bij Match4Me, voor hoger opgeleiden. Drie dames gedated, met een daarvan verder gegaan. Samenwonen is in beeld, een wereldmeid.

Ervaring als man? Op iedere tien keer dat je iemand aanschrijft krijg je een keer een reactie, en 'nee, geen interesse' is ook een reactie. Da's wel even wennen. Aan de andere kant, toen ik mijn zoekcriteria invulde en ik redelijk specifiek dacht te zijn kreeg ik dik over de 500 matches.

Verder ben ik nog een paar keer benaderd met de vraag of ik toevallig 'zin' had. Niet dus, maar er zitten dus niet alleen maar mannen op datingsites die op zoek zijn naar vertier in plaats van een relatie.

Daar ben ik ook wel bang voor, dat vertier verhaal... Soms word dat ook verpakt in een zogenaamd echt geinteresseerd-jasje. In de kroeg prik je daar zo door heen maar op internet is het wat makkel;ijker om je achter mooie woorden te verschuilen.

Ik heb alleen een profiel op gratis sites, Paiq en Hyves en via m'n broer nu ook Klikthet.nl. Is het de moeite wel waard om op een betaal site te zitten?
Mijn vriendin heeft er een hele leuke relatie aan overgehouden.

Nr. 2 was direct raak. Dus het kan.
Age is mind over matter, if you don\'t mind is doesn\'t matter
waar ben je niet gerust op?
@TO: Vertier verhaal. Als je er in een kroeg doorheen prikt dan prik je er toch ook doorheen bij een eerste date? En er is toch niets mis mee om het langzaam aan te doen?

Op de site kon je als dame prima uit de voeten als gratis lid.
quote:liselore schreef op 11 januari 2010 @ 14:28:

waar ben je niet gerust op?Mensen in de virtuele wereld vind ik toch een stuk oppervlakkiger dan in het "echt", ik krijg minder goed hoogte van ze. Dat geldt nog meer voor mannen haha.
quote:melany87 schreef op 11 januari 2010 @ 14:25:

[...]Is het de moeite wel waard om op een betaal site te zitten?Kost een paar tientjes... Voor nog geen 30 euro ben je al lid (RP). Een avond in de kroeg is duurder
quote:melany87 schreef op 11 januari 2010 @ 14:39:

[...]Mensen in de virtuele wereld vind ik toch een stuk oppervlakkiger dan in het "echt", ik krijg minder goed hoogte van ze. Dat geldt nog meer voor mannen haha.

Daarom eerst 'kat uit de boom mailen' en daarna bellen! Taalgebruik en stem zeggen heel veel over iemand...

Iemand die afhaakt na een paar mailtjes is ook niet oprecht geïnteresseerd. Zo kun je goed het kaf van het koren scheiden.
anoniem_41267 wijzigde dit bericht op 11-01-2010 14:41
Reden: Aanvulling
% gewijzigd
Hoi? Heb ervaring met paiq en relatieplanet (en ook een keer match4me: tip -> daar krijg je redelijk vaak een 3-daags gratis volledig abo). Overal vleeskeuring, zeker ook bij paiq, als is het juist niet zo bedoeld! Op het moment dat iemand jouw foto kan zien en hij/zij vindt je niet zo mooi, klikt ie je direct weg, dus op en top vleeskeuring. (ja, ook ik heb me weleens schuldig gemaakt :S) Klikthet ken ik niet, ziet er nieuw uit, wel erg meisjesachtig met al dat roze. Maar oké, misschien eens proberen.
Er zit een prachtige zoekfunctie op dit forum...zeker de moeite waard om te leren gebruiken.
quote:ZeegerD schreef op 11 januari 2010 @ 14:57:

Hoi? Heb ervaring met paiq en relatieplanet (en ook een keer match4me: tip -> daar krijg je redelijk vaak een 3-daags gratis volledig abo). Overal vleeskeuring, zeker ook bij paiq, als is het juist niet zo bedoeld! Op het moment dat iemand jouw foto kan zien en hij/zij vindt je niet zo mooi, klikt ie je direct weg, dus op en top vleeskeuring. (ja, ook ik heb me weleens schuldig gemaakt :S) Klikthet ken ik niet, ziet er nieuw uit, wel erg meisjesachtig met al dat roze. Maar oké, misschien eens proberen.

Ja, dat is ook zo. Een grote vleeskeuring. Maar in het uitgaansleven is dat ook zo? Dat merk je wel als je wel of geen rokje aan trekt... Wel jammer dat het altijd hetzelfde gaat.

En ik kan je wel een uitnodiging voor die site sturen volgens mij of je moet je aanmelden via http://klikthet.nl.

Trouwens, zitten er wel mensen tussen 20 en 25 op relatieplanet, of zijn dat alleen maar dertig plussers? Zo'n gevoel krijg ik er wel een beetje bij
Ik heb redelijk wat ervaring op datingsites. Het heeft me nog geen relatie opgeleverd, maar de vervelende verhalen ken ik gelukkig ook niet. Ik denk dat ik gauw een date of 20 heb gehad. Ze kwamen allemaal opdagen, ze leken allemaal (min of meer) op hun profielfoto en geen van hen leek een andere agenda te hebben. Ik denk wel dat het afhangt van welke datingsite je kiest. Op RP bijvoorbeeld heb ik niks te zoeken.quote:Gozer1967 schreef op 11 januari 2010 @ 13:37:

Ervaring als man? Op iedere tien keer dat je iemand aanschrijft krijg je een keer een reactie, en 'nee, geen interesse' is ook een reactie. Da's wel even wennen..Ik sta ook ingeschreven bij Match4Me en ben elke keer weer verbaasd over dit soort verhalen van mannen. Heb ik echt zoveel soortgenoten die niet de moeite nemen om op een persoonlijk berichtje te reageren?
quote:Rasa schreef op 11 januari 2010 @ 19:47:

Heb ik echt zoveel soortgenoten die niet de moeite nemen om op een persoonlijk berichtje te reageren?

Ditzelfde denk ik ook wel eens. Ik sta op RP en stuur echt iedere man een reactie terug. En ik krijg kort na inschrijving altijd vèèl reacties

Hoe vaak ik wel niet een bedankje heb gekregen van mannen omdat ik überhaupt iets liet horen, ook al was het een afwijzing.

Wat gij niet wilt dat u geschiedt... denk ik dan altijd.

Ik vind het zelf ook gruwelijk irritant als ik niets hoor op mijn reacties op mannen. Wat ook vaak voorkomt.
quote:Quinty schreef op 11 januari 2010 @ 20:01:

[...]

Ditzelfde denk ik ook wel eens. Ik sta op RP en stuur echt iedere man een reactie terug. En ik krijg kort na inschrijving altijd vèèl reacties

Hoe vaak ik wel niet een bedankje heb gekregen van mannen omdat ik überhaupt iets liet horen, ook al was het een afwijzing.

Wat gij niet wilt dat u geschiedt... denk ik dan altijd.

Ik vind het zelf ook gruwelijk irritant als ik niets hoor op mijn reacties op mannen. Wat ook vaak voorkomt.

Geen antwoord is het duidelijkste antwoord, en voor mijn gevoel ook beleefder dan zo'n bot standaard "geen interesse" berichtje.....
quote:quattro35 schreef op 11 januari 2010 @ 22:39:

[...]

Geen antwoord is het duidelijkste antwoord, en voor mijn gevoel ook beleefder dan zo'n bot standaard "geen interesse" berichtje.....

Ook ik heb die ervaring dat mannen blij zijn met een gericht bericht zelfs als het een afwijzing is.

Het "geen interesse bericht" is inderdaad een beetje bot, maar de tekst valt eigenlijk best wel mee.

Gelukkig heb ik maar 1x helemaal geen bericht gekregen nadat ik zelf was aangeschreven en een reactie gaf. Dat vond ik absoluut niet leuk. Bij een 2e keer deed hij precies hetzelfde.

Waarom ik vervolgens nog eens een 3e en 4e keer werd aangeschreven door diezelfde man......dat snap ik nog steeds niet.
quote:Rasa schreef op 11 januari 2010 @ 19:47:Heb ik echt zoveel soortgenoten die niet de moeite nemen om op een persoonlijk berichtje te reageren?

Ja, dat heb je inderdaad.

En omdat ik van Mars kom snap ik alleen overduidelijke signalen. Dus: liever een 'af' bericht dan geen bericht.

Maar als ik erop terugkijk heb ik hele goede ervaringen met internetdating. Dame 1 waar ik een paar keer mee heb afgesproken, maar dat bleek het toch niet te zijn. Dame 2 waar de eerste blik irl genoeg zei - geen klik. Bij dame 3 was de eerste blik ook alleszeggend, we hoorden de kerkklokken al luiden en we hopen samen oud te worden. Ik kan oprecht zeggen dat ik nog nooit in mijn leven die paar tientjes voor het inschrijfgeld zo nuttig heb besteed.
anoniem_98729 wijzigde dit bericht op 12-01-2010 00:33
Reden: stijlfout
% gewijzigd
Ik heb leuke en minder leuke ervaringen gehad met datingsites. Ben je naïef ingesteld, dan zal je wel op je hoede moeten zijn om geen players tegen te komen, maar persoonlijk heb ik er leuke contacten aan overgehouden. Eigenlijk loop je in de kroeg ook soms vreemde gasten tegen het lijf en het voordeel van internet is dat je hem dan meteen kunt blokkeren. Helaas "de ware" nog niet ontmoet, maar ach.. 2010 is net begonnen .

En trouwens.. wie voor "het grote geluk" wil gaan, moet bereid zijn risico's te nemen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven