Wat moet ik hiermee?

28-12-2009 13:14 61 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al tijdje een liefde, maar gaat wel vaak met ups en downs. Zijn wat achterdochtig e.d. hebben aardig wat bevestiging nodig. Vooral hij. Hij wil veel meer tijd met mij doorbrengen en ik ook wel maar ik vind mijn sociale leven (vrienden en familie) ook erg belangrijk en daarbij heb ik een drukke baan. Maar laatste tijd ging het wel beter, vind hem belangrijk en probeer zo veel mogelijk tijd voor hem vrij te maken. We zien elkaar veel. Tot gister. Ben nog steeds boos, en vraag me af wat jullie er van vinden. Kerstavond samen doorgebracht en rest apart (wilden we zo) en gister zouden we samen gezellig doorbrengen en nog naar de kroeg. Deze dag hadden we nu ook zo nodig. We zitten in de fase dat we er wel aan moeten werken. Hij belde nog zaterdag om tijd af te spreken. Ik moeite doen en vanalles in huis gehaald. Belt ie gister af, want meneer was te brak, had met wat maten teveel gedronken. Dat snap ik prima, maar hij hechtte er zo´n belang aan dat we die derde kerstdag samen zouden ´vieren´. Vond ie zooo belangrijk! Ik ging uit mijn plaat aan de telefoon. Verder ook geen excuses en niets meer gehoord. Ik twijfel nu heel erg. Het lijkt wel of hij mij steeds oplegt dat ik er niet genoeg voor ga, maar krijg bijna het idee dat het andersom is. Of overdrijf ik nu?
@yvon No offense maar. eh.. Heb je dat wel vaker... zo'n kort lontje? Want ik vraag me na het lezen van je topic een beetje af of dat niet een algemener probleem is waar je zelf wat mee moet.

Ik ken jouw vriend/ex niet.. maar als ik met een kater de afspraak met mijn so-called 'geliefde' zou afbellen en zij zou "helemaal uit haar plaat gaan"... Dan zou het wat mij betreft instant einde oefening zijn.

Dus mijn vraag anders gesteld... Ligt het echt allemaal aan hem... (er wordt geïnsinueerd dat hij mogelijk allerlei psychosociale afwijkingen heeft hier in de forum)... maar ik vroeg me af of jouw karakter wellicht ook een rol speelt in deze clash?
Ik denk dat je daar inderdaad goed aan doet: afstand nemen. het zal best lastig zijn, omdat je ook heus wel gevoel voor hem hebt. Maar het klinkt alsof jij niet je (rustige) zelf kan zijn in deze relatie. Als het al met hem voorbestemd is, moet hij een behoorlijk halve slag gaan draaien qua gedrag en verder zijn in het begrijpen van zijn emoties, lijkt me.

Op dit moment kun je daar gewoon niets aan doen, behalve afstand nemen. Ik vind je besluit dapper en gezond. Ik denk dat je omgeving uiteindelijk wel snapt dat je nu niet de vrolijkste bent.

Sterkte met alles en ik hoop dat je nog eens schrijft hoe het met je gaat.
Only dead fish go with the flow
vreemde vogel, heb je de rest van haar posts ook gelezen in dit topic? En hoe hij verder reageerde na het '3e kerstdag' verhaal? Een relatie, die niet goed loopt, ligt natuurlijk nooit aan 1 persoon, maar ligt altijd bij beiden. Ze zullen ongetwijfeld niet het beste bij elkaar naar boven halen. Maar hoe de ex van TO reageert, kun je volgens mij niets anders mee omgaan dan afstand nemen.
Only dead fish go with the flow
Vreemde vogel, bedoel dat ik door deze situatie een kort lontje heb, omdat het me veel doet. Natuurlijk hebben beide partijen schuld. Ik voel me best snel aangevallen, maar wat zou jij doen als iemand controle wil. Hij flipt laatste tijd als ik mijn telefoon check, afspreek met vrienden. En zo boos dat hij woedeaanvallen krijgt. We passen dus niet bij elkaar. Nu wordt het dus loslaten...
Yvon, het lijkt me voor jullie beiden goed als jullie in elk geval de komende tijd even wat afstand van elkaar nemen. Zo te lezen voelen jullie je er geen van beiden fijn onder, hoe het nu gaat.

Hoe is het nu met zijn blow- c.q. drankgedrag? Ik vind wel, jouw postings lezende, dat hij erg vreemd reageert. Ik kan me voorstellen dat dit je helemaal uitput en dat je daardoor een wat korter lontje hebt dan normaal.

Echt meid, doe jezelf een plezier (en ik denk hem ook): neem in elk geval de komende tijd even wat afstand. Ik denk dat hij er goed aan heeft gedaan om hulp te zoeken. Zo te lezen heeft hij wel de nodige dingen waar hij nodig aan moet werken...

Sterkte meid!
Blowen is minder, dat is nu overgegaan in drank, maar het valt nog wel mee. Soms paar glaasjes.

Net belde hij, weer knallende ruzie. Ik weet dat ie zijn best doet maar met een gesprek bij psych e.d. ben je er nog niet. Hij verviel weer in zijn achterdocht en zal ook aan mij liggen. Hij praat in toekomst, ik in verleden tijd en dat het voor mij genoeg is zo. Ik kan mezelf niet meer zijn en hij wijt het aan het feit dat ik te weinig praat. Ik weet het niet meer hoor en dat zeg ik dus ook tegen hem en ik weet dat hij daar niets mee kan maar als ie dreigend en boos is sla ik dicht. Hoop dat ie snel inziet dat dit absoluut niet meer kan zo. Ben ook gevoelig typje, ben nu gewoon angstig dat het weer uit de hand loopt. Lijkt me geen basis. Ik ben die ruzies zo zat, het vreet energie als je niet eens normaal met iemand kan communiceren. Waarom begrijpen andere mensen mij wel en haalt hij het slechte in mij naar boven?
quote:Yvon22 schreef op 11 januari 2010 @ 20:30:

Ben inderdaad bang voor dit onvoorspelbare gedrag. Kan er niet meer mee omgaan.

Al overheerst nu wel de angst bij mij.

En DAT is de reden dat dit het niet gaat worden. Volgens mij ben je bang voor je eigen vriend. Als er iets is wat je in een goede relatie moet vinden is het wel veiligheid. Duwen en spuwen gaat echt te ver. Ik kan alleen maar zeggen...wegwezen!!

Ik heb je ook eerder in dit topic gevraagd wat je eigen aandeel was in de situatie. Het blijft goed om je dat af te vragen. Probeer wel van deze ervaring te leren.

Toch sluit ik er mee af (en ik raad dit eigenlijk nooit snel aan) wegwezen bij die man! Dit begint te lijken op mishandeling en dat kan alleen maar verder gaan. Bescherm je daar tegen. Goed zorgen voor jezelf. Als jij het niet doet, doet niemand het!
Hallo Yvon,

Ik las dat je in april 2009 ook een topic had over een vriend met woede aanvallen. Gaat dit topic over dezelfde man?

Of had je intussen een nieuwe relatie met weer een foute man?

m.i. moet je echt zsm weg bij deze man, het contact volledig verbreken en niet weer vallen voor zijn lieve woordjes want dat houdt hij niet lang vol!
Dezelfde inderdaad. Hij doet er nu weer alles aan om het goed te maken. Net belde ie ook weer. Voel me in de war maar wel heel sterk dat ik er niet op in ga.
Je bent iig sterker dan voorheen als je er nu niet meer op in gaat. En waarom zou je ook ingaan op iemand waar jij niet blij van wordt. Dat zou alleen maar jammer zijn van je tijd.
Beste Yvon,

Heb je vorige topics ook even gelezen en ik snap er niets meer van.

Gaat het topic van vorig jaar april over dezelfde man als dit topic?

En het topic van september vorig jaar? is dit ook dezelfde kerel.

Ik zou zeggen wegwezen, maar ik denk dat er ook iets aan jou mankeert.

Sorry dat het er zo cru staat, maar als je midden dertig bent dan vind ik je posting zo af en toe erg onvolwassen.

Je topics eindigen ook heel abrupt waarnaar je een paar maanden later een nieuwe opent met nagenoeg nog hetzelfde probleem.

Je hebt een druk sociaal leven zeg je.. ga je hier op richten en laat die man met rust.

Dus ook niet reageren op zijn smsjes.. neem anders een nieuw nummer.

Sterkte

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven