Wat moet ik hiermee?

28-12-2009 13:14 61 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al tijdje een liefde, maar gaat wel vaak met ups en downs. Zijn wat achterdochtig e.d. hebben aardig wat bevestiging nodig. Vooral hij. Hij wil veel meer tijd met mij doorbrengen en ik ook wel maar ik vind mijn sociale leven (vrienden en familie) ook erg belangrijk en daarbij heb ik een drukke baan. Maar laatste tijd ging het wel beter, vind hem belangrijk en probeer zo veel mogelijk tijd voor hem vrij te maken. We zien elkaar veel. Tot gister. Ben nog steeds boos, en vraag me af wat jullie er van vinden. Kerstavond samen doorgebracht en rest apart (wilden we zo) en gister zouden we samen gezellig doorbrengen en nog naar de kroeg. Deze dag hadden we nu ook zo nodig. We zitten in de fase dat we er wel aan moeten werken. Hij belde nog zaterdag om tijd af te spreken. Ik moeite doen en vanalles in huis gehaald. Belt ie gister af, want meneer was te brak, had met wat maten teveel gedronken. Dat snap ik prima, maar hij hechtte er zo´n belang aan dat we die derde kerstdag samen zouden ´vieren´. Vond ie zooo belangrijk! Ik ging uit mijn plaat aan de telefoon. Verder ook geen excuses en niets meer gehoord. Ik twijfel nu heel erg. Het lijkt wel of hij mij steeds oplegt dat ik er niet genoeg voor ga, maar krijg bijna het idee dat het andersom is. Of overdrijf ik nu?
derde kerstdag bestaat niet. Dat was gewoon zondag.
Sloerie en Huppelkut, aangenaam!
Ik vind het wel een beetje een kutsmoes. Sorry. Aan de andere kant is ie misschien bang dat je op m af zal knappen als ie stinkend naar alcohol naast je op de bank zit.

Maar, eigenlijk vind ik dat hij er gewoon rekening mee had moeten houden dat hij die afspraak met jou had. Maar, dat ben ik, nogal punctueel, misschien dat anderen het minder zwaar zouden opvatten als ze gecancelled worden.
Vind het een hele normale reactie van jou. Zou het ook erg stom vinden als hij afbelt omdat hij brak is. Daar houd je toch rekening mee de dag van te voren?

Lijkt er meer op dat hij wil dat je naar zijn pijpen danst. Veel aandacht voor hem als het hem uitkomt en als hij even niet kan dan niet.
Jij baalt nu van zijn gedrag en dat is volkomen logisch.

Maar misschien ishet gewoon echt waar dat hij te veel gedronken heeft en zich heel brak voelt.

Dat is zo erg niet want het waren gezellige feestdagen.

waarom wordt je dan boos? Je kan hem ook voorstellen dat je naar hem toe komt om samen lekker te keuvelen en het op een andere manier alsnog gezellig te maken.

Een flexibele houding doet vaak wonderen.
..popcorn?
Ik zou het van hem ook niet leuk vinden. Maar zo uit je plaat gaan werkt natuurlijk ook niet mee om de relatie goed te houden.

Verder ben ik van mening dat je niet in staat bent een goede relatie op te bouwen als je beide de bevestiging uit de ander wil halen. Leer eerst maar eens om bevestiging uit jezelf te halen. Volgens mij ben je dan pas echt klaar voor een relatie. Hoe lang zijn jullie samen?
Ik zou het ook stom vinden als ie liever gaat zuipen dan fit zijn voor 'n dag met jou.
Hmm, herkenbaar. Te brak vind ik ook een rotsmoes. Maar mannen zijn zo. Vrouwen drinken gewoon een extra kop koffie, smeren hun wallen dicht met make-up en gaan alsnog naar hun liefje, mannen bellen gewoon af. Gewoon in z'n sop laten gaarkoken en zelf niet meer bellen. Laat hem maar iets leuks verzinnen.
Ik zou ook pissig zijn als mijn vriend zomaar ineens af zou bellen omdat hij te brak was. Zo ga je namelijk niet met elkaar om, in mijn ogen.

Is jullie relatie wel echt leuk?
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Ehm... ik weet het niet. Aan de ene kant denk ik: je wilt elkaar vrijlaten, prima, doe dat dan. Aan de andere kant denk ik: afspraak = afspraak. Of je brak bent of niet. Ik hoor mijn vader nog roepen: bij nacht de man, bij dag de man.

Ik kan je niet helpen. Veel succes!

Enne... een gevoel is nooit raar. Het is jouw gevoel. En wees daar trots op!
Volg je hart. Dat klopt.
Mmmm, zou het niet leuk vinden, maar het is mij zelf ook wel eens overkomen. Dat het toch TE gezeliig wordt en dat je de volgende dag beroerd met koppijn op de bank zit. Kan het ergens dus wel begrijpen.

Snap wel dat je er kwaad van wordt omdat hij er eerst zelf enorm op heeft gestaan. Misschien dat je toen al wat lauw reageerde en dat hij het idee daardoor ook iets meer heeft laten varen?

Kortom: ik zou er niet enorm over vallen, wel laten weten dat ik het minder vind en onhandig en zou wel graag een soort van "sorry" willen horen. Maar daarna ook zand erover en geen verregaande conclusies over mijn gehele relatie en "wat we voor elkaar overhebben".

Gewoon een nieuwe afspraak maken en het dan leuk hebben.
Wat reageren jullie allemaal heftig. De man had een kater en wil in z'n bed blijven liggen, is best begrijpelijk de dag na kerst toch? Of zijn jullie 27 december en 1 januari fris en fruitig? Ik ook niet hoor...

Wel raar dat hij er eerst zo'n belang aan hechtte en dan helemaal afzegt, maar uit je plaat gaan aan de telefoon vind ik ook niet echt normaal.
I only get one shot at life - so I shoot to kill
quote:Spijker schreef op 28 december 2009 @ 13:40:

Wat reageren jullie allemaal heftig. De man had een kater en wil in z'n bed blijven liggen, is best begrijpelijk de dag na kerst toch? Of zijn jullie 27 december en 1 januari fris en fruitig? Ik ook niet hoor...

Ik wel hoor. Ligt er aan of je je eigen grenzen kent hoe fit je de volgende ochtend bent. 'n Lapzwans die op volwassen leeftijd zijn grenzen blijkbaar nog niet kent of er lak aan heeft ten koste van z'n afspraken, zou ik ook niet hoeven. Kwaad worden aan de telefoon zou ik niet doen, maar ik zou er wel snel klaar mee zijn, omdat ik daaruit zou concluderen dat we gewoon teveel verschillen voor 'n relatie.
Derde Kerstdag is zo overrated...

Hij was brak, logisch, jij bent boos, ook logisch

Waar ik me veel meer zorgen om maak is het feit dat je in zo'n vroeg stadium al schrijft dat je aan je relatie moet werken

Een relatie moet toch zeker in het begin gewoon leuk zijn

En gek genoeg lees ik dat nergens terug....dat jullie het leuk hebben.
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Ik had zaterdag ook een feestje, ook teveel gedronken. Denk dat ik meer zo boos doe omdat hij vaak vind dat ik te weinig moeite doe, maar dit is niet de 1e keer en als ik dit bij hem had gedaan.....zou niet kunnen. Ik had wel rekening met gister gehouden en natuurlijk hoef ik niet perse iets te doen, je kunt ook samen uitbrakken. Hij had de deur al helemaal dichtgegooid terwijl ie altijd ´klaagt´ dat ie me zo mist als ik er niet ben. De daden en woorden komen niet overeen vind ik. Daarom mijn twijfel of ik uberhaupt verder hiermee wil gaan. Ben natuurlijk niet alleen boos hierom. Zoals jullie merken ben ik nog steeds boos;-) Vooral omdat ie in mijn ogen nu absoluut geen moeite doet. Begrijp het niet.
Je zegt dat als jij dit had gedaan, dat niet zou kunnen. Maar hij doet t en jij bent ook heel boos geworden. Eigenlijk doen jullie dus hetzelfde...?
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Ja daar heb je gelijk in. We gaan al ruim een jaar met elkaar om, maar hebben steeds dit soort dingen. Had voor zijn verjaardag massages etc geregeld maar omdat hij een conflict had op zijn werk kon hij zich er niet toe zetten. Gaat ie helemaal op in zijn theorie, kan niets hebben op dat moment en dan gaat het feest niet door. We hebben het ook echt wel leuk,goeie gesprekken etc ebn vooral in het begin was het leuk maar nu steeds meer dit soort dingen. Als ik hem een avond sms of bel om gewoon te kletsen, vind ie onzin, hij ziet alleen het nut ervan dat ik dan langskom. En zo bot zegt ie dat dan ook. Ik moet het even kwijt zoals jullie merken. Vraag me gewoon steeds meer af of dit goed is. Ik merk dat ik er steeds meer moeite mee krijg.
Yvon,

Ik zou het ook niet leuk vinden hoor. Jullie hebben een afspraak, je hebt je er erg op verheugd, doet er moeite voor om dingen in huis te halen etc, en dan belt hij af en biedt zijn excuses niet eens aan.

Kijk, als je deze situatie bekijkt afzónderlijk van waar je verder nog moeite mee hebt in jullie relatie, zou het wel begrijpelijk zijn dat hij brak is en afbelt. Dan kan je er nog een beetje begrip voor hebben, en zou je je het niet zo aantrekken.

Maar er is natuurlijk meer aan de hand, en daarom kan jij dit er niet bij hebben en dat vind ik persoonlijk heel erg begrijpelijk hoor!

Ik snap best dat je boos bent geworden aan de telefoon, terecht ook.

Zoals jij zegt, zijn daden komen niet overeen met zijn woorden.

En ik snap ook dat je dan ook niet de moeite wilt nemen om bij hém op de bank wilt uitbrakken.

Ik zou gewoon met hem gaan praten. Proberen uit te leggen waar jij tegenaan loopt en wat je niet leuk vind. Je zegt zelf dat jullie in het begin van je relatie goede gesprekken konden voeren, dat heb je gelukkig al mee.

Ik zou het wel bij jezelf houden, niet: 'Jij doet dit jij doet dat', maar meer 'Ik vind dat...' komt minder beschuldigend/dreigend over, vind ik zelf.

Praat met elkaar.

Hoop dat je er wat aan hebt, succes yvon!
Als je na een jaar nog niet in het stadium bent dat je elkaar ook wilt zien in minder fris en fruitige omstandigheden, denk ik dat dit m niet gaat worden. Mijn vriend en ik zijn ook graag bijelkaar als we minder fit zijn. Dus vandaag zitten we samen brak op de bank te wezen ( sorry zit hij op de bank en ik achter de PC) na kerstdagen met wederzijdse familie en elkaar, want kerst vieren we graag samen.

Waarom zijn jullie neit de helek kerst samen geweest en is ie met zijn maten en niet met jou?
Ben ik het eigenlijk niet mee eens. Een jaar samen is toch best pril, dan vind ik het raar om te zeggen dat het niks gaat worden als je na een jaar dan ook niet op zulke momenten bij elkaar wilt zijn. Ze wonen blijkbaar bewust niet samen.

Ze geeft net zelf aan dat ze ook behoefte heeft aan eigen tijd.

Als je nog niet samenwoont, is dat toch juist prima. Je hoeft toch niet aldoor bij elkaar te zijn, ook niet met kerst. Als je het nou verdeeld dat je de 1e kerstdag met je eigen vriendinnen bent, en hij met zijn vrienden, kun je elkaar de 2e kerstdag zien, of zoals hun hadden afgesproken de '3e kerstdag'.
Ja Nicc zo zit het helemaal. Ik moet wat wennen aan een relatie, hij wil het liefst alles samen doen daarom dat we het op deze manier hebben gedaan.Ook door de issues die we laatste tijd hebben. Lullige is dat ik vandaag speciaal vrij had genomen om nog lekker een beddag te hebben. Gats klink nu wel als een prinses maar heb er zo de balen van. Ik laat even niets van me horen en zoek maar afleiding. Ik denk dat we alletwee goed moeten nadenken hierover. Ik houd helemaal niet van ruzie of onenigheid maar ik vind het gewoon niet kunnen. Hij zegt maar dat ik zo belangrijk voor hem ben, waarom laat ie dat dan niet zien? Of kan ie gewoon niet zonder iemand? Dat vraag ik me dan af.
Ik snap je wel hoor.. Lijkt me ook lastig!

Allebei even afkoelen, ook al is hij zich misschien helemaal niet bewust van deze situatie.

Hij heeft ook nog helemaal niks meer van zich laten horen nadat hij gisteren heeft afgebeld?

Weetje, ik ben zelf heel koppig dus ik zou wachten tot hij zelf zou bellen. En een vriendin uitnodigen om al het lekkers op te eten wat jij speciaal voor jullie 3e zondag in huis hebt gehaald.

Zoek afleiding, maak er een gezellig avond van met een vriendin en ik zelf zou afwachten totdat hij belt en dat je dan met zn tweetjes afspreekt, kun je hem ook meteen vertellen waar je mee zit.

Ik zou er nog wel moeite voor doen, heb je nu vast geen zin in maar daarom heb je nu lekker een dagje vrij, voor jezelf, kun je er een nachtje over slapen en morgen voel je je vast beetje beter, hopelijk minder boos in iedergeval en dan kun je met elkaar praten!

Zou wel echt zeggen wat je dwars zit!
Ik vind dit ook allesbehalve een leuke actie van hem. Zeker als jullie dit op zijn aangeven zo afgesproken hebben (hij wilde je immers zo graag zien) en dat hij dan doodleuk afbelt omdat hij de dag ervoor met zijn vrienden wat te diep heeft doorgehaald.

Nee, ik zou op zijn zachtst gezegd 'not amused' zijn.

Dat jij helemaal uit je plaat gegaan bent aan de telefoon, zoals je zelf zegt, is misschien ook weer niet helemaal goed. Maar het lijkt me wel dat hij nu de eerste stap mag zetten om dit weer wat in goede banen te krijgen.

Ik zou ook nog maar even wachten en eens goed nadenken of je je hier wel happy bij voelt. Hij denkt op zo'n moment wel erg uitsluitend aan zichzelf en niet aan wat dit voor jou betekent...
quote:return_of_kreng schreef op 28 december 2009 @ 14:16:

Als je na een jaar nog niet in het stadium bent dat je elkaar ook wilt zien in minder fris en fruitige omstandigheden, denk ik dat dit m niet gaat worden. Mijn vriend en ik zijn ook graag bijelkaar als we minder fit zijn. Dus vandaag zitten we samen brak op de bank te wezen ( sorry zit hij op de bank en ik achter de PC) na kerstdagen met wederzijdse familie en elkaar, want kerst vieren we graag samen.

Waarom zijn jullie neit de helek kerst samen geweest en is ie met zijn maten en niet met jou?

ROK, ben je nu cynisch hier? En dan bedoel ik je vraag waarom ze niet de hele kerst samen zijn geweest. Dat hoeft toch niet?

Juist als je nog niet samenwoont kun je het heerlijk verdelen allemaal. Kerst samen en apart. Je hebt toch ook nog beiden tijd voor jezelf nodig, en je mag toch zeker nog genieten van de dingen die je zonder je partner doet. Als je dat deed voor je relatie, waarom dan niet tijdens?

Verder snap ik het hele derde kerstdag gedoe niet. Er zijn er maar 2 en dat is genoeg lijkt me zo. En steeds ruzie maken, in een prille relatie al tegenkomen dat je "moeite moet doen". Niet mijn ding allemaal.

En een relatie waarin beide partijen veel bevestiging nodig hebben. Klinkt errug gezellig. Not.
quote:Spijker schreef op 28 december 2009 @ 13:40:

Wel raar dat hij er eerst zo'n belang aan hechtte en dan helemaal afzegt, maar uit je plaat gaan aan de telefoon vind ik ook niet echt normaal.Bij nacht een man, bij dag een man, dus hij neemt maar een aspirientje en een groot glas melk (of een patatje mét) en dan moet hij weer voldoende op zijn benen kunnen staan om lekker met je te gaan uitwaaien of wat te drinken en een beetje te kletsen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven