3000+ deel 20!
maandag 11 januari 2010 om 18:45
Begonnen als grap, maar nu niet meer weg te denken.
Iedereen is Welkom en alle onderwerpen zijn bespreekbaar.
Zowel vrolijke als trieste gebeurtenissen worden hier gedeeld.
Er gelden hier slechts drie regels:
- Persoonlijke/gevoelige informatie wordt niet gequot
- We tonen respect naar elkaar toe in elke situatie.
- verdriet wordt niet vergeleken, elk leed is leed.
Floor en BAM, we missen jullie!
3000+ is pas weer echt compleet als jullie thuis zijn.
dinsdag 12 januari 2010 om 03:17
dinsdag 12 januari 2010 om 03:27
Oh ja dat verdien t dan misschien wat uitleg.
Zijn woede, keert meer in zichzelf. Met eng, bedoel ik, heel eng voor zichzelf. Hij verliest als het ware zichzelf en volledige controle over zichzelf dan, Er knapt iets.
Krijgt een soort verwilderde blik, is onbereikbaar, en als ik hem dan zou aanraken(in die zin van vastpakken bijv. om hem weg te zetten) dan gaat hij hard schreeuwen, haast paniekerig, maar wel woede.
feitelijk zou ik hem dan stevig weg moeten zetten, of weet ik veel, maar ik kan hem dan niet aan. Als ik dan zeg, ik wil dat je nu naar boven gaat om af te koelen, komt dat helemaal niet binnen, hij zet zich alleen maar vreselijk af dan tegen mij(of wie dan ook) en is onbereikbaar.
En als hij simpelweg gewoon op dat moment niet doet wat ik zeg,omdat hij emotioneel van de kaart is, tsja... dan houdt het ff op, kan moeilijk gaan meppen.
En Physiek kan ik hem dus simpelweg niet aan, want ik ben niet sterk genoeg om hem gewoon op te pakken.
Snap je?
Vandaar dus dat ik laatst ex belde(ik ben dan overigens net zo hard van de kaart op een gegeven moment), die komt dan binnen pakt hem stevig bij zijn arm, neemt hem mee naar boven en plant hem op zijn bed en maant hem tot een cool down.
En dan praten.
Zijn woede, keert meer in zichzelf. Met eng, bedoel ik, heel eng voor zichzelf. Hij verliest als het ware zichzelf en volledige controle over zichzelf dan, Er knapt iets.
Krijgt een soort verwilderde blik, is onbereikbaar, en als ik hem dan zou aanraken(in die zin van vastpakken bijv. om hem weg te zetten) dan gaat hij hard schreeuwen, haast paniekerig, maar wel woede.
feitelijk zou ik hem dan stevig weg moeten zetten, of weet ik veel, maar ik kan hem dan niet aan. Als ik dan zeg, ik wil dat je nu naar boven gaat om af te koelen, komt dat helemaal niet binnen, hij zet zich alleen maar vreselijk af dan tegen mij(of wie dan ook) en is onbereikbaar.
En als hij simpelweg gewoon op dat moment niet doet wat ik zeg,omdat hij emotioneel van de kaart is, tsja... dan houdt het ff op, kan moeilijk gaan meppen.
En Physiek kan ik hem dus simpelweg niet aan, want ik ben niet sterk genoeg om hem gewoon op te pakken.
Snap je?
Vandaar dus dat ik laatst ex belde(ik ben dan overigens net zo hard van de kaart op een gegeven moment), die komt dan binnen pakt hem stevig bij zijn arm, neemt hem mee naar boven en plant hem op zijn bed en maant hem tot een cool down.
En dan praten.
dinsdag 12 januari 2010 om 03:45
Ik heb nooit precies de vinger erop kunnen leggen wat er precies met hem is, behalve dat hij overgevoelig is, en snel angsten heeft(had) en dus moeite heeft met emotieregulatie, hoewel het echt vreselijk goed gaat met hem nu eigenlijk.
Maar vanaf baby af aan, heeft hij in die lijn dingen gehad.
huilbaby.
Als kleuter, veel nachtmerries, met slaapwandelen erbij.
Wilde paniek dan, moesten wij allemaal in de badkamer gaan staan en stil zijn, want dan kwamen ze (?) en dan was hij er niet uit te halen.
Later heeft hij hevig smetvrees gehad.
Maar vanaf baby af aan, heeft hij in die lijn dingen gehad.
huilbaby.
Als kleuter, veel nachtmerries, met slaapwandelen erbij.
Wilde paniek dan, moesten wij allemaal in de badkamer gaan staan en stil zijn, want dan kwamen ze (?) en dan was hij er niet uit te halen.
Later heeft hij hevig smetvrees gehad.
dinsdag 12 januari 2010 om 03:49
Die smetvrees periode was een heftige tijd.
Had hij grote angst voor bacterieeen en angst om ziek te worden.
Waste zijn handen zo vaak op een dag totdat het bloed eruit kwam, douchen soms 6 keer achter elkaar,omdat er kennelijk iets met de handdoek was waarmee hij zich afdroogde..
Nou ja zomaar wat voorbeelden.
In ieder geval, veel piekereen als kinderen als kind, snel bang, tv kon hier amper aan, want als hij wat oppikte, kon er al wat mis zijn en was dat voer voor weken zorgen en angsten,
Had hij grote angst voor bacterieeen en angst om ziek te worden.
Waste zijn handen zo vaak op een dag totdat het bloed eruit kwam, douchen soms 6 keer achter elkaar,omdat er kennelijk iets met de handdoek was waarmee hij zich afdroogde..
Nou ja zomaar wat voorbeelden.
In ieder geval, veel piekereen als kinderen als kind, snel bang, tv kon hier amper aan, want als hij wat oppikte, kon er al wat mis zijn en was dat voer voor weken zorgen en angsten,
dinsdag 12 januari 2010 om 03:53
En ook al in die tijd waren dus de boze buien aanwezig, als hij emotie's niet kon handelen.
Onbereikbaar dan, helemaal inzichzelf gekeerd.
Nu gaat het echt heel goed hoor.
Een hoop is hij ontgroeid denk ik doordat hij nu beter kan relativeren nu hij ouder is.
Inmiddels is wel gebleken dat hij hoogbegaafd is ( niet dat hij nou zo voortvarend is dus gewoon een lekker makkelijke vwo plus klas leerling nu), dus dat denken en piekeren begrijp ik wel wat meer.
Onbereikbaar dan, helemaal inzichzelf gekeerd.
Nu gaat het echt heel goed hoor.
Een hoop is hij ontgroeid denk ik doordat hij nu beter kan relativeren nu hij ouder is.
Inmiddels is wel gebleken dat hij hoogbegaafd is ( niet dat hij nou zo voortvarend is dus gewoon een lekker makkelijke vwo plus klas leerling nu), dus dat denken en piekeren begrijp ik wel wat meer.
dinsdag 12 januari 2010 om 03:59
En ja, het kan dan soms getriggert worden door iets wat niet lukt een soort frustratie ofzo...
Of spanning.
Maar het klinkt nu ik het zo schrijf alsof ik mijn handen vol heb aan hem, dat was toen hij klein was meer, daar dat hij zo gevoelig was.
Nu eigenlijk amper, geeft een beetje een vertekend beeld zo.
Want hij is eigenlijk juist heel makkelijk.
luistert heel goed(als hij geen bui heeft,haha!). Hij is heel sociaal in die zin, als ik vraag om hulp ofzo, zal hij dat direct doen zonder te mokken.
En altijd heel lief en begaan met zijn broertje
Of spanning.
Maar het klinkt nu ik het zo schrijf alsof ik mijn handen vol heb aan hem, dat was toen hij klein was meer, daar dat hij zo gevoelig was.
Nu eigenlijk amper, geeft een beetje een vertekend beeld zo.
Want hij is eigenlijk juist heel makkelijk.
luistert heel goed(als hij geen bui heeft,haha!). Hij is heel sociaal in die zin, als ik vraag om hulp ofzo, zal hij dat direct doen zonder te mokken.
En altijd heel lief en begaan met zijn broertje