Stoppen met anticonceptie in 2010 :duckie:

09-01-2010 20:02 2479 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vervolg van topic 'Stoppen met de pil in 2010'.

Nu met tabel.

NaamLeeftijdWanneer voor het echie?N.O.D.ZwangerWanneer uitgerekendMarloes8425Januari 201011 juniTeepje29Januari 2010 19 januari 2011PinkLady25Januari 2010Rihs23Januari 2010 3 dec 2010Nolleke27Januari 2010 15 jan 2011Thir10senses22Januari 2010Lente198129Januari 201019 juniTroela7832Januari 2010Maedl27Februari 2010Angie21xx26Maart 2010 24 dec 2010Emytje29Maart 201018 juniLily30 - 2e kindje30Maart 2010Mayala27Maart 2010Thomassen1125Maart 2010Raarmaarwaar32April 201026 juniKookabbura27April 20103 febr 2011Joda32April 20103 juliBianca198723April 201017 juniAnkeliem28April 201011 juliMeike198129April 20103 juliJanine2000131April 201031 jan 2011Nelleke425April 201030 juniNukje33April 2010Lazuurtje27April 201017 januari 2011Marill27Mei 2010Lievegerritje24Mei 2010Knorretje28 - 2e kindje29Mei 2010Juuls8227Juni 2010chocolate_lover26Juni 201024 juniJuffertje2228Juni 20107Up24Juni 2010Drenthegirl26September 2010
Hi ladies,

Wat een klapperende eierstokken hier!!!! Wat een drukte. Zet een stel wannebe moeders bij elkaar en het is gezellig druk ;)

Iemand vroeg mij hoe kids van het KDV binnen komen. Ik heb geen onderbouw maar bovenbouw. Wel heb ik hier een mening over. Op het KDV doen ze vaak allerlei leuke spelletjes/werkjes met de kids. Leerzaam dus. Daarnaast het sociale oogpunt, want er zijn meer kinderen en dat is soms lastig. Kids ontdekken dit pas echt in de kleutertijd. Mijn ervaring is dat kinderen vaak minder enthousiast zijn wanneer ze in bovenbouw zitten. Dat is dan op de basisschool de naschoolse opvang. Ze vinden het dan vaak kinderachtig. Tegen die tijd vraag ik mijn ouders wel of ze mijn kids kunnen opvangen . Hopelijk zijn ze er dan nog.... Kort geleden heeft mijn vriendin haar beide ouders aan kanker verloren. Niets is zeker in de toekomst.

We denken ook over alles zo na. Voor hetzelfde geld ben je morgen dood, dus stoppen met die pil hihihihih!

Ik wil wel BV geven voor het kind maar ook om weer in shape te komen. Maar als ik weer ga werken dan stop ik ermee. Ik heb nu ook zo'n collega die 'mij' er constant mee lastig valt.. En ik de koe gemolken dan legt ze de etalage aan kolfspullen te drogen in de vensterbank!!! Jakkes!
Een zoon!
haha lekker fris dat alles in de vensterbank wordt gedroogd! Ik denk ook niet dat je BV moet onderschatten, je weet nooit of het gaat lukken. Maar ben wel van mening dat je het moet hebben geprobeerd.... ik wist niet eens dat je sneller in shape zou komen na BV. Helemaal goed dus! Natuurlijk worden kinderen groot met FV... daar twijfelen ik niet aan!

Is een NOD erin zetten verstandig?Het lijkt mij frustrerend als ik niet zwanger wordt en dat elke maand het tabel moet worden aangepast... elke keer een teleurstelling! Maar ik vind het prima hoor!

Ga zo lekker naar schaatsles!
Ik wil ook niet gefrustreerd raken hoor! Ik moet eerlijk toegeven dat ik soms al gefrustreerd raak als iemand de blijde boodschap verkondigd. Shit, zij is vruchtbaar. Ik moet mijn eigen vruchtbaarheid nog maar afwachten.

Ik heb altijd gezegd relaxed te willen stoppen met de pil. Gewoon het doen wanneer we zin hebben en als het toevallig 'dan' is leuk als het lukt. Maar zo kan ik er tegen die tijd niet meer tegen aan kijken, denk ik.... Dan had ik echt eerder moeten beginnen. Ik ben er nu echt te veel mee bezig. Zo'n forum helpt ook niet echt relativeren. Ik denk er elk uur wel een keer aan....
Een zoon!
Wat smerig om dat te drogen in de vensterbank! Ik zou op mn werk ook geen BV willen geven. Ik denk nu ik zo de voordelen lees, wel de eerste weken als ik thuis ben. Het is toch beter voor het baby. Ze heeft zoals ik las minder kans op infecties en ziektes en dat is ook wel belangrijk om die kans in te kleinen.

@juffertje; ja dat is ook mijn idee, relaxt stoppen, beginnen aan foliumzuur en dan in de zomer voor het echie, maar wordt wel steeds enthousiaster en ongeduldiger hahaha. Misschien dat ik mn plannen bijstel
@ drenthe

schoonmoedes blijven lastig hoor. De mijne zit juist nog net niet op het randje van ons bed met ponpons te cheerleaden dat we haar maar zo snel mogelijk oma maken. Zal wel meespelen dat haar zus net oma is geworden...

BV... ja ik ben in principe voor. Maar ik kan me zomaar voorstellen dat het kolven wordt en flessen, zodat we het slaaptekort kunnen delen. Ik vind vooral de gezondheid van het kind belangrijk (de antistoffen die het meteen met BV meekrijgt). Maar als het niet lukt om wat voor reden dan ook, no sweat, dan doen we gewoon FV. Ik vind het inderdaad ook nogal een ver van mijn bed show. Kan me nog niet voorstellen dat het prettig is eigenlijk.

Ik geef gevoelsmatig de voorkeur aan het kdv: vanwege sociaal opzicht en dat ik ook geen achtervang heb. Vrienden van mij hebben zich meteen na bevruchting aangemeld en kunnen nu (kind is 8 weken) voor het komende half jaar nog geen opvang krijgen, zo vol is het daar. Ik moet er niet aan denken hoe het dan moet!

@juffertje

inderdaad, voor hetzelfde geld ben je morgen dood. Ik hoorde vandaag een akelig bericht over iemand die ik (vaag) kende die zelfmoord heeft gepleegd. Ze was even oud als ik. Heel onverwacht. Geen man en kinderen trouwens hoor. Maar toch. Het zet aan het denken.

Wel grappig trouwens dat wij een omgekeerd effect van dit forum merken: jij moet er misschien wel te vaak aan denken, voor mij werkt het als een positieve realitycheck zodat ik het me veel beter kan gaan voorstellen dat het echt gaat gebeuren misschien een paar daagjes verboden toegang voor juffer?

nog een vraagje: zijn jullie de eerste van jullie broers/zussen die zwanger wordt? van sommigen weet ik het al, maar toch.

ik zou de eerste zijn. en ze verwachten het van mij natuurlijk ook helemaal niet!
Ik ben inderdaad de eerste die zwanger probeert te worden. Niet zo heel raar, mijn zusje is pas 15 Het zou niet best zijn... ;)

De zus van mijn vriend heeft al wel twee kinderen.
Ik ben ook de eerste in de familie. Mijn zus is 10 jaar ouder maar zij wil geen kinderen. Ik denk dat mijn ouders wel verrast zijn. Ben en het leuk vinden. Ben erg benieuwd hoe ze gaan reageren

whoo het eerst half jaar geen KDV, ik zou ook niet weten of ik dat zou moeten combineren. Ik zou mooi naar een ander KDV gaan of tijdelijk maar gastouder. In mijn woonplaats hebben ze erg genoeg maar het zal allemaal wel vol zitten! Je moet er dus wel snel bij zijn met inschrijven.
quote:juffertje22 schreef op 13 januari 2010 @ 18:54: Ik ben er nu echt te veel mee bezig. Zo'n forum helpt ook niet echt relativeren. Ik denk er elk uur wel een keer aan....

Daar heb ik ook wel last van, het zit nu de hele dag in mijn hoofd! Ik ben bang dat ik de teleurstelling nu heel erg groot aan het maken ben, als het straks niet snel lukt... Maar aan de andere kant, zo kan ik het er wel gezellig over hebben. En het is ook fijn om te weten dat in niet de enige nog-niet-zwangere ben die al op marktplaats sneupt voor een baby-uitzet, haha.

Ik ben de oudste thuis en ook de eerste die zwanger wil worden. Mijn ouders zijn volgens mij al helemaal klaar om grootouders te worden, haha. Ze lopen nog net niet te hinten, ik denk dat ze wel blij zouden worden. Maar ik vertel het ze niet eerder dan de eerste echo. Misschien nog wel wat later. Ik denk niet dat ik bij mijn ouders/schoonouders wacht met vertellen tot 13 weken... De tijd zal het leren!
Mij helpt dit forum ook niet echt hoor...dankzij al jullie verhalen over het zoeken op marktplaats naar spullen, heb ik er vandaag ook even naar babykamertjes zitten zoeken

Ik heb zelf een 3,5 jaar oudere broer, die heeft 2 kids, 1 van 6 en 1 van 2...

M'n moeder en broer weten dat we niet heel erg lang meer zullen wachten met een kindje proberen te krijgen, denk dat ze het ook ontzettend leuk zullen vinden als ze het weten....en ik denk dat ik het geen 3 maanden vol hou om voor me te houden!

Voor ons zal het ook het kdv gaan worden, vind dat zelf gewoon het handigst en sta er ook positief tegenover dat hij/zij dan gelijk met andere kindjes leert omgaan/delen/enz.

M'n schoonouders laat ik voor geen goud oppassen (is vriend het ook helemaal mee eens) ! En m'n eigen moeder wil het liever niet, omdat ze heel veel reist en dus niet vast wil zitten, wat ik helemaal begrijp!

Van mij mag de NOD er wel bijgezet worden hoor, de mijne is 31 januari (geloof ik)

Aan de ene kant misschien wel vervelend/teleurstellend om de tabel iedere maand te moeten wijzigen, aan de andere kant kunnen we dan wel met elkaar meeleven als het niet gelukt is die maand!
quote:Meike1981 schreef op 13 januari 2010 @ 08:05:

Moet er ook een kolom in de tabel komen met 'NOD'?Voor mij hoeft het niet zo, zal de eerste maanden(na april bedoel ik dan ) er niet heel erg op letten. De keuze om te stoppen met anticonceptie is voor mij ook niet met het idee om direct zwanger te 'moeten' worden. We zijn er wel aan toe, maar hebben ook nog wel geduld als het nog een jaartje gaat duren
Voor mij hoeft NOD er ook niet bij, vind het wel spannend als we ineens nieuws krijgen met IK BEN ZWANGER!!!

En bij NOD denk ik altijd aan niet-ongie-dag en als ik ergens een hekel aan heb is het wel het woord ongie.

Ik ben trouwens nu met alles behalve zwanger worden bezig. Moet weer een vreselijk reflectieverslag schrijven, en ik krijg het gewoon niet meer op het scherm. Moet vanavond ook nog per email verzonden worden, uhm hoe laat is het ook al weer, ja dus weer snel aan de slag.
Ik ben er in mijn hoofd wel echt heel erg mee bezig, maar verdiept in namen/KDV/kosten/etc heb ik mij nog zeker niet. Dat komt allemaal wel als het zo ver is en dan mag ik me eerst druk gaan maken over het feit dat het kind een plek krijgt in huis (met 65m2 en maar 2 kamers is het wat krap). Mijn vriend is een echte kinder-enthousiasteling, ik heb meerdere malen van zijn zussen gehoord dat hij een fantastische vader zal zijn :-)

@Haaidieho

Eng he als je nick in een tabel staat, dan wordt het ineens echt :-) Mijn vriend wil ook minder gaan werken, hij zou het ideaal vinden als hij huisman zou mogen zijn (al is hij nu erg verknocht aan zijn werk)

@Nolleke

Ik wil graag borstvoeding geven. Mijn werk is daar positief over (als ik kijk naar collega's die me voor zijn gegaan).

@teepje

Het biedt dus goede perspectieven als je naar de topics kijkt Toch hou ik ook rekening met de 'in het verleden behaalde resultaten' die geen garanties bieden voor de toekomst

@Juffertje

Lekker, dat melkgerei in de vensterbank, dat zullen mijn collega's niet waarderen (ookal werk ik op de landbouwafdeling ). Ik moet ook eerlijk toegeven dat ik weleens jaloers kijk naar zwangere dames, dat wil ik ook wel graag. Mijn vriend is ook erg enthousiast. Bij kraamvisite bij een neefje riep hij meteen 'zo eentje wil ik er ook'

@raarmaarwaar

Mijn schoonmoeder zal erg blij zijn met het goede nieuws, maar laat het geheel aan onze eigen timing over. Mijn schoonzus heeft 2 zoontjes, 10 en 12. Mag ze eigenlijk geen zoontjes meer noemen want ze zijn haast al langer dan mij

Mijn moeder zal het erg leuk vinden, al is ze vorig jaar voor het eerst oma geworden, mijn oudste broer en vrouw hebben een zoontje gekregen. Ik ben ook bestwel een vaderskindje en weet dat mijn vader een zeer trotse opa zal zijn als hij zou horen dat ik een kind zou krijgen. Ik ben sowieso gezegend met een (schoon)familie die erg rustig en van de eigen privacy is, dus van die kant geen druk om het gezin uit te breiden!

Ik ben bij borstvoeding ook niet perse tegen het kolven en dan met de fles voeden, al lijkt het me wel gezellig dat borstvoeden :-) Ik weet wel dat mijn vriend graag ook wel het kind zou willen voeden, dus combi kolf/borstvoeding sluit ik zeker niet uit.

Zo dat is een verhaal geworden, maar er wordt ook zo gezellig veel gekletst hier overdag :-)

En dan nu tijd voor mijn bed, was er vanochtend al om half 5 uit vanwege het early bird zwemmen. Ga nog even wat lezen in bed en dan lekker slapen.

Hebben jullie trouwens informatieve boeken aangeschaft om te lezen over de zwangerschap? zijn er tips voor goede boeken?
haha discovery!

ik las je bericht niet helemaal goed en las dus 'we hoeven mijn NOD niet neer te zetten, want IK BEN ZWANGER!'

kookaburra: ik ben nog niet aan boeken begonnen. dat doe ik denk ik pas als er ook echt sprake is van zwanger zijn.
Haha Raarmaarwaar, zo ver is het nog niet. De wens van de gedachte misschien???

Heb wel vanavond te horen gekregen dat vriendinnetje van mij zwanger is, dus helemaal leuk (zat er op te wacht hoor, wist dat ze bezig waren), maar die is echt dood- en doodziek. Alles wat ze eet komt er drie keer zo erg weer uit.

Vind het echt niet fijn voor haar, want echt genieten is het zo niet. Hoop toch echt dat ik het niet zo erg krijg.
Oh en boeken ook hier nog lang niet, ook geen informeren bij KDV's of de prijzen uitrekenen.

Nee het enige waar ik mee bezig ben is school, aaaaaaaaaaah!!!!! Nog maar een competentie, komop Disco je kan het, nog maar een. (Mezelf een beetje moed inpraten.)
quote:raarmaarwaar schreef op 13 januari 2010 @ 23:03:

kookaburra: ik ben nog niet aan boeken begonnen. dat doe ik denk ik pas als er ook echt sprake is van zwanger zijn.Ja, dat zal ik ook zeker gaan doen, maar dingetjes als foliumzuur enzo moet je mee beginnen voordat je zwanger bent. Ik ben zo benieuwd of er nog meer van dat soort weetjes zijn :-)
Er wordt idd gezellig geschreven!!! Wel leuk, maar houd mij erg van huiswerk. Volgende week vrijdag weer een toets! Dus moet morgen echt het zwanger worden ff uit mijn hoofd zetten. Het liefst zou ik het morgen doen, raar he? Belde net nog met een vriendin, ze had het erover dat ze nu echt het gevoel dat ze er 'klaar' voor was! Zo'n gevoel heb ik ook. (ze wist alleen niet dat ze met foliumzuur moest beginnen haha)

Aan de andere kant wil IK dit jaar nog wel trouwen, maar vriendlief heeft me nog niet gevraagd! Misschien wel op skivak!!! Dan gaan we eind van de zomer pas voor het echie... En anders na ons 1e kindje maar trouwen!

Net heerlijk geschaatst, dus ik ben weer vrolijk. Vandaag ongesteld geworden, dan ben ik nooit op mijn best... ik was gewoon niet vrolijk en baalde dat mijn vriend 4 avonden weg is deze week. Vrijdagavond is dan onze avond en zaterdag & zondag heb ik late dienst.

Mijn schoonzus heeft 2 zoontjes; 2,5 j en 1 j. Mijn broer heeft 1 dochtertje van 1,5. Bijzonder om te zien (zo is het bij ons tenminste) de beide kinderen van mijn schoonzus trekken meer naar mijn vriend toe en mijn nichtje trekt meer naar mij toe.... heel vreemd!

Nou ik ga slapen! Tot morgen!
@ kookaburra; wij wonen ook niet heel groot. Appartement met 2 slaapkamers (waarvan 1 heel klein) en een vrije grote woonkamer. Het scheelt dat de baby het 1e jaar niet veel ruimte nodig heeft. Het is alleen vervelend met praktische dingen opruimen!

Nu ga ik echt slapen!
Het is af!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Vast niet goed, want het is nooit goed bij deze docent, maar toch het is af.

Sorry hoor moet het even ergens kwijt, is thuis niemand om tegen te praten. Ja twee cavia's maar die liggen ook al te slapen.
quote:Drenthegirl schreef op 13 januari 2010 @ 23:24:

@ kookaburra; wij wonen ook niet heel groot. Appartement met 2 slaapkamers (waarvan 1 heel klein) en een vrije grote woonkamer. Het scheelt dat de baby het 1e jaar niet veel ruimte nodig heeft. Het is alleen vervelend met praktische dingen opruimen!

Nu ga ik echt slapen!

Ze zeggen dat het kind bij wijze van spreken in een la kan slapen de eerste periode, dat zie ik niet zitten

Wij hebben maar 1 slaapkamer, waar net een 2 persoons bed en een kast in past. Daarnaast wel een hele grote woonkamer, dus misschien moeten we ergens een wandje plaatsen...

Slapen is een goed idee, was ik een uur geleden al van plan
Drenthegirl waarom vraag je hem niet???? Is toch net zo leuk en ook wel speciaal, zal hij vast niet verwachten.

Slaap lekker, duik ook zo mijn bed maar in.
Hallo iedereen!!!!

ik ben 23 jaar en ben sinds 1 januari ook gestopt met de pil

mag ik mee doen met jullie forum?

Ik weet alleen niet hoe ik mezelf in het tabel moet plaatsen..

wat leuk om jullie verhalen te lezen..

ik vind het zelf super spannend en ben zo blij dat ik gestopt ben met de pil... ik heb het vandaag aan mij zus vertelt.. die was ook helemaal happy..

ik las een paar dagen terug dat iemand zo veel last heeft van afscheiding.. nou dat heb ik ook en normaal gesproken heb ik dat nooit.. gelukkig dat ik las dat het er echt allemaal bij hoort..

nou tot snel...
Goedemorgen! Vandaag een dagje vrij , maar wat is het hier weer gezellig!

Ik ben ook de eerste en de enige binnen mijn gezin. Je snapt al hoe enthousiast mijn ouders zullen zijn. Mijn vriend z'n oudste zus heeft er 3 en z'n andere zus 1.

Net vriendlief uitgezwaaid naar zijn werk. Arme schat, het is ook irritant als iemand nog lekker in bed ligt en jij je bed uit moet. Juffer heeft dus een overhemd gestreken, broodje gemaakt, sinaasappeltje gepeld en in bakje meegegeven. O my goodness; ik ga zorgen.......... Nou ja, vaak doe ik dat niet en hij had het verdiend. We hadden namelijk een straks als er een kind komt discussie. Hij zal blijven werken. Ik zal minder gaan werken. Nu ben ik altijd erg met mijn werk bezig. Hij heeft een eigen bedrijf en daar ook behoorlijk wat zorgen over, maar financieel brengt hij veel meer in. Ik heb een heftige baan met mijn sociale baan. 5,5 uur per dag lang strak staan en dan de hele administratie, voorbereidingen en vergaderingen. Dit kan ik thuis niet altijd los laten en helaas leg ik niet om 15.15 uur mijn pen neer. Werk gemiddeld zo'n 50/55 uur. Hij zag dat niet zo zitten en aangezien ik straks nog 4 dagen wil blijven werken zal dit vrij heavy zijn. Juffer moet leren beter afstand te doen van haar werk. Het schijnt dat het beter gaat wanneer er iemand opgehaald en verzorgd wil worden . Als ik die managementopleiding doe dan investeer ik ook.... Wat een gedoe he.

Zijn jullie daar ook zo mee bezig? Gisteren zei een collega nog dat ik echt niet aan kinderen begon..........hahahaha. Misschien moet ik even indimmen
Een zoon!
@rihs : Mijn darmen zijn na het stoppen van de pil volledig op hol geslagen. Ik poep me een ongeluk . Veel buikkramp ook.....

Wij zijn nog in de oefenfase hoor, maar ik wil mijn cycles bekijken....
Een zoon!
@juffertje

Goed aan het oefenen met zorgen .

@raarmaarwaar

Ik heb twee oudere zussen, ben zelf de jongste thuis. De middelste is in november voor het eerst mama geworden en gaat in september trouwen. De oudste heeft sinds lange tijd weer eeen vaste vriend (gaat super gelukkig) en woont nu net samen. Ik denk dat ze, ook gezien haar leeftijd, binnen een jaar gaan proberen om kinderen te krijgen. Het zou leuk zijn om samen zwanger te zijn! En de middelste wordt denk ik na haar trouwerij ook weer snel zwanger (als dat lukt) want haar vent is tien jaar ouder en ze willen de kindjes een beetje dichtbij elkaar.

Vriend heeft een broer die uberhaupt geen relatie wil, laat staan kinderen, dus daar hoeven we niets van te verwachten.

Ik ga vandaag trouwens samen met vriend naar de zus met kind. Heb er zin in!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven