Stoppen met anticonceptie in 2010 :duckie:

09-01-2010 20:02 2479 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vervolg van topic 'Stoppen met de pil in 2010'.

Nu met tabel.

NaamLeeftijdWanneer voor het echie?N.O.D.ZwangerWanneer uitgerekendMarloes8425Januari 201011 juniTeepje29Januari 2010 19 januari 2011PinkLady25Januari 2010Rihs23Januari 2010 3 dec 2010Nolleke27Januari 2010 15 jan 2011Thir10senses22Januari 2010Lente198129Januari 201019 juniTroela7832Januari 2010Maedl27Februari 2010Angie21xx26Maart 2010 24 dec 2010Emytje29Maart 201018 juniLily30 - 2e kindje30Maart 2010Mayala27Maart 2010Thomassen1125Maart 2010Raarmaarwaar32April 201026 juniKookabbura27April 20103 febr 2011Joda32April 20103 juliBianca198723April 201017 juniAnkeliem28April 201011 juliMeike198129April 20103 juliJanine2000131April 201031 jan 2011Nelleke425April 201030 juniNukje33April 2010Lazuurtje27April 201017 januari 2011Marill27Mei 2010Lievegerritje24Mei 2010Knorretje28 - 2e kindje29Mei 2010Juuls8227Juni 2010chocolate_lover26Juni 201024 juniJuffertje2228Juni 20107Up24Juni 2010Drenthegirl26September 2010
Wij hebben al een meisjesnaam, maar nog geen jongensnaam. Is toch nog wel erg moeilijk om op één lijn te komen met mijn vriend. Ik vind een beetje aparte naam wel leuk en mn vriend is meer van het traditionele.

Gelukkig hebben we nog even de tijd :-)

@Nolleke; in het begin was mijn vriend er meer mee bezig, maar nu ik ook enthousiast ben geworden en het zie zitten om er voor te gaan is het helemaal omgeslagen. Ik struin alle fora af, denk bij elke jongens naam dat is leuk of dat is helemaal niets hahaha

Ik ben ook erg benieuwd wie het eerste zwanger is!
anoniem_76343 wijzigde dit bericht op 12-01-2010 15:00
Reden: typefoutje
% gewijzigd
Goedenmiddag allemaal!!!

We hebben geen voorkeur en ook nog geen namen! Dat zie we tegen die tijd wel. We willen het absoluut niet van te voren weten.... Eerst idd maar eens een beetje aan het idee wennen dat we misschien dit jaar wel zwanger willen worden!!!

Vriend begon er gister over dat hij eigenlijk nog wel een halfjaartje wil wachten... eens kijken of we dat gaan doen haha... Hij heeft de vit. wel zien staan, zei er niks over! Denk dat hij nog een beetje moet wennen aan het idee... Ik wil het al wel 2 jaar, dus kom maar op....!!!! Ik vind het wel erg spannend natuurlijk!!!

Hoe zit het met de tweelingen kans direct naar verwijderen spiraal? Teepje het lijkt mij idd wel handig om eerst een keer normaal ongesteld te zijn geweest! Emytje stop je dan nu met de pil of pas in april?

Volgens mij leer je wel met je kind omgaan! Denk dat dat de natuur is. Het eerste jaar van je kind weet je volgens mij nooit precies wat er aan de hand is!

@Haaidiho; wat voor werk doe je? 40 uur werk lijkt me best veel!

Enig idee wat een kindje gemiddeld per maand of jaar kost?
ik was eigenlijk niet zo zenuwachtig voor de spiraal, hoewel het toch wel een beetje een aparte situatie blijft zo met je benen wijd bij de dokter....

Ik vond het vooral heel grappig dat de dokter een paar keer zei 'als je straks een kindje hebt' en 'als je dan je kindje naar de creche gaat brengen'. Dat leek me wel heel ver van mijn bed zeg!

Ik ben vooral benieuwd hoe lang het gaat duren. Ik hoop er eigenlijk niet al te veel mee bezig te zijn, want dat lijkt me dan behoorlijk slopend, iedere maand weer! Liever probeer ik me in te stellen op het feit dat het wel even kan duren, maarja, ondertussen... rammelderammel!
haha toch maar net een lijstje gemaakt met de namen die ik leuk vind... stel je toch eens voor dat ik die vergeet door zwangerschapsdementie ;)
Ik zou wel willen weten of het een jongen of meisje is met de 20 weken echo. Eigenlijk snap ik niet precies waarom aanstaande ouders het niet willen weten. Het is toch al een verassing als het eruit komt Mij lijkt het me juist leuk en handig om te weten.

Volgens het CBS kost een eerste kind 17 a 18 procent van het netto-inkomen. Vind ik nogal vaag eigenlijk ligt er toch ook aan of je ouders hebt die oppassen, ze naar een KDV brengt etc. Volgens mij kun je het zo duur maken als je wilt. Daarnaast krijg je toch ook kinderbijslag. Krijg je dat eigenlijk direct of vanaf een bepaalde leeftijd?

@ Drenthegirl: Ik werk in de ''Kunstensector''. Ik hou het maar een beetje vaag, gezien het een klein wereldje is. Ik zou niet willen dat iemand mij herkent. Hou het liever nog even geheim Het is nogal een klein bedrijf en hebben het niet zo op part-timers....Maar het komt vast allemaal wel goed!

Wauw wil je het al 2 jaar! Volgens mij moeten de meeste mannen wel wennen aan het idee, maar als ze je eenmaal met een dikke buik zien lopen en het kindje voelen schoppen zijn ze helemaal om. Nou spannend hoor!!!
Jeeej, even een paar uurtjes niet geweest en meteen weer superveel berichtjes! Wat leuk, en iedereen die 'nieuw' is..welkom! Hoe meer zielen.... Dit is wel een 'mieters' druk topic

Wij zijn er eigenlijk ook al heel lang over uit welke namen we leuk vinden, maar het lijstje wordt elke maand wel wat langer..hihi. Moeilijk, moeilijk.

@Nolleke: Leuk dat je het ook al aan het proberen bent. Bij ons wordt het met name einde van deze week/volgende week een drukke week ;)

Vriendlief is er hier daarentegen wel heel erg mee bezig. Misschien de leeftijd? Gisteren kwam hij thuis met zwangerschapstesten..:O en hij noemt me ook vaak "Mama-thir10senses". Ik kan er met hem ook heel goed over praten, we beleven het echt samen. Nu nog raakschieten! Maar dat is dus nog een aantal dagen niet aan de orde, ik zit nu op dag 2 van mijn cyclus.

Groet aan allen!
17% of 18% is dat van je netto inkomen van beide? Zit daar flesvoeding ect bij? Hoop toch echt borstvoeding te gaan geven!

Nodaal inkomen is 1600 euro netto, dus komt neer op zo'n 320 euro per maand. Is

Oke wat vreemd dat ze het in de kunstensector niet zo op part-timers hebben... Is er daar speciale reden voor?

Het geeft niet dat je het vreemd vind dat wij het absoluut niet willen weten, tegenwoordig wil iedereen het graag weten. Wij juist niet. Ik zou het niet voor me kunnen houden. Ik vind het ook niet leuk om het al te weten van andere mensen wat ze krijgen..... Mij maakt het me ook niet uit wat ik krijg. Sommige zeggen het is makkelijk met het kopen van spulletjes, dus dan ga je roze dingen kopen. Voor mij is dat geen reden. Moet je dan alles opnieuw kopen dat de 2de een jongetje wordt?

Volgens mij krijg je direct kinderbijslag. "U krijgt de kinderbijslag per kwartaal. Het eerste bedrag dat u voor uw kind ontvangt, hoort bij het kwartaal ná de geboortedatum van uw kind. Uw kinderbijslag begint dus in januari, april, juli of oktober."
Het bedraagt 194,99
Ik wil ook niet weten wat het wordt, weet eigenlijk niet of vriend het al wil weten.

Het lijkt me zo leuk om daar samen naar toe te leven, en voor de kamer was ik toch al niet van plan om dat roze te maken en blauw vind ik ook voor meisjes kunnen.

Iemand die ik ken wilde het ook niet weten, maar haar vriend wel. Hij wist het dus ook gedurende de zwangerschap en zij niet. Vind het knap dat ze dat hebben kunnen volhouden.
Het ligt echt aan het bedrijf waar ik werk hoor! De directeur wil graag dat iedereen full time werkt, 8 uur per dag zodat hij overzicht kan houden! Erg ouderwets :-/ Doordat me werk niet flexibel is maakt het, het wel een stukje moeilijker allemaal. Een vriendin met kinderen die zei dat ze nog nooit een moeder had ontmoet die 40 uur werkt. Het kwam er echt zo uit dat het onmogelijk te combineren is...

http://www.nibud.nl/uitga ... /kosten-van-kinderen.html Hier staat alle info over kosten van een kind, best interessant om eens te lezen. Maar ik denk dat je idd zelf het beste een berekening kan maken. Ik heb dat in ieder geval wel gedaan want vind het wel belangrijk goed rond te kunnen komen.

Het lijkt me inderdaad ook wel erg moeilijk om voor me te houden. Als je het weet dan wil je uit enthousiasme het natuurlijk wel iedereen vertellen. Het speculeren wat het is heeft ook wel weer wat. Ik ga bijna twijfelen hahaha.

En het is inderdaad zo als je neutrale kleertjes koopt kan je het ook voor een 2de kind gebruiken, had ik nog niet eens aan gedacht!

Ah dat is dan wel mooi dat je toch gelijk kinderbijslag krijgt. Het is niet erg veel maar zeker een leuke aanvulling!
Over de aanschaf van de spulletjes hoor ik ook allemaal horrorverhalen. Tientallenduizenden euro's geven sommige mensen uit aan de inrichting van een babykamer. Aan mijn lijf geen polonaise hoor, ik vind het heerlijk om op rommelmarkten/ marktplaats te snuffelen en tweedehands dingen op de kop te tikken. Ok, niet alles natuurlijk maar dat heeft dan te maken met hygiëne (iemands ondergespuugde ledikantje hoef ik niet). Toch: ik ben er van overtuigd dat je niet al dat geld hóeft uit te geven.
Haha heb gisteravond nog op het forum gekeken, kom je uit je werk ben je 2 pagina's achter.. hahahaha..

Ik heb zelf wel lichte voorkeur voor een meisje. Heb toen ik 12 was al een meisjesnaam bedacht en manlief vind dat ook een leuke naam. Maar we zien wel of dat het ook uiteindelijk wordt.

Maar met een jongen zou ik ook superblij zijn. Ik wil het niet persee weten met de 20 weken echo maar manlief wel, en hij kan het dan toch niet geheim houden, dus kijk ik dan maar mee Pff was het maar vast zover. Gisteren zitten googlen welke verloskundigen er allemaal zijn bij ons in de stad, en van 1tje de site alvast in m'n favorieten gezet hihi. Je kan er alvast maar 1 hebben uitgezocht :-)

Ik wil 3 dagen gaan werken als we een kindje krijgen.
wat een gezellige drukte hier! dacht even snel bij te lezen in de trein (is me net gelukt binnen mijn reistijd!).

voor in het schema: ik ben 27

mijn vriend heeft een aantal jaar geleden geroepen dat hij 'over 3 jaar' wel kinderen wilde, bij mij speelde het toen nog helemaal niet. In die 3 jaar is dat wel gegroeid (die uitspraak is gedaan in 2004). Voor ons gevoel zijn we er dus echt wel aan toe, ookal wonen we nog niet ideaal en zijn we nog niet getrouwd.

Ik werk nu 32 uur in de week en wil dat zo houden, mijn vriend wil terug van 40 uur naar 32 als het zo ver is.

Hij zei gisteren in bed dat 2010 ons jaar gaat worden in meerdere opzichten! Dus ik kijk met veel plezier er naar uit ;)

De bus is er bijna, dus tijd om de kou in te duiken naar huis :(
quote:Juuls82 schreef op 12 januari 2010 @ 13:23:

Hoe hebben jullie de keuze gemaakt om te proberen zwanger te worden? Of is het een vanzelfsprekendheid kinderen op de wereld te zetten?

voor mij is het niet zo vanzelfsprekend; ik ben een eeuwige twijfelaar. maar dat ben ik met alles. en de meeste dingen die ik na veel twijfelen gedaan heb, zijn best goed uitgepakt :-)

ik heb eigenlijk soort van de knoop doorgehakt omdat ik eerst zo ontzettend niet wilde en ik bij mezelf een ommezwaai bemerk. maar als ik zou moeten wachten tot ik helemaal 100% achter mijn keus sta en een oermoeder wordt... dan ben ik 80 en heeft het geen zin meer.

jullie?
quote:haaidieho schreef op 12 januari 2010 @ 12:12:

Sinds december ben ik er geloof ik wel uit dat ik zwanger wil worden. Ik twijfelde vooral omdat ivm mijn werk, het is namelijk erg moeilijk om minder dan 40 uur te werken. Gelukkig kan mijn vriend wel minder werken en dan maar zien te combineren met opa en oma en KDV. welkom haaidieho! ik vind het stoer dat jullie de rollen gaan omdraaien en jij fijn doorcarriert!
@teepje

wat doe je nou?!? Nou mis ik een aprilgenoot, overlopert! spannend!

(maar ik doe toch niet mee aan het wedstrijdje wie er het eerste zwanger is)

@nolleke, welkom!

Mijn vriend houdt zich behoorlijk op de vlakte; maar hij is er meer mee bezig dan ik. Althans, ik ben volgens mij de enige die een vriend heeft die enthousiaster is dan ik Hoewel... ik lees nu het verhaal van Thi10senses... zo erg is de mijne niet Volgens mij ga jij ons nog allemaal inhalen ook!

Wat zijn er trouwens veel verpleegkundigen en juffen hier! Allemaal al op natuurlijke wijze met kinderen te maken. Hartstikke handig. Ik zit eh.. . in de bouw. Onhandig hoor!

O en wil denk ik ook niet weten wat het wordt. De verrassing lijkt me wel leuk.

Vriend gaat mee in mijn beslissing, maar zou het eigenlijk ook juist leuk vinden om te weten.

@drenthe

Geen idee wat een kind kost... ik zie het vanzelf wel. Wij gaan het er toch niet om laten.

Weten jullie waar ik wel eens bang voor ben? Ik zie alleen maar gezonde kindjes om me heen gebeuren worden. Daardoor ben ik wel eens bang dat juist de mijne dan iets zal mankeren.

Ik heb trouwens onwijs veel zin om die kinderkamer meteen maar alvast te gaan inrichten! Maar ja, ik ben dan ook dol op inrichten. Hier trouwens ook geen roze of blauw.
Mij maakt het niet zo uit wat het zou worden, een jongetje of een meisje. Alhoewel mijn man naar een jongen neigt. Maar volgens mij hebben veel mannen dat.

Ik vroeg me nog af of de tabel wordt aangepast. Dus niet de datum dat je stopt met anticonceptie, maar de datum waarop je daadwerkelijk "begint".

Ik sta nu bij maart, maar heb afgelopen woensdag mijn laatste pil al genomen. De planning is veranderd. Maar niet echt voor wat betreft het echte beginnen. Dat wordt wel juni/juli.
Ik wist wel altijd dat ik kinderen wilde, bij mijn vriend was dat niet vanzelfsprekend. We hebben nu 3 jaar een relatie en afgelopen najaar was het ff crisis omdat hij niet wist of hij uberhaupt kinderen wil.... Hij heeft ook bijna geen kids in omgeving. Sinds kort hebben we een nichtje en hij begint het steeds leuker te vinden.

Gelukkig wil mn vriend nu wel een kind. Ik had er niet aan moeten denken dat hij definitief 'nee' had gezegd.....

Afgelopen oktober hebben we dus besloten er vanaf april voor te gaan.
Ik vind het ook stoer dat jij 40u blijft werken. Hoeveel uur gaat je man werken? Ik denk dat ik 24-28 uur zou willen werken, ook om de handigheid in mijn werk wel een beetje te behouden...

Raarmaarwaar, jij kunt tenminste zelf klussen? Of is dit een vooroordeel en werk jij op kantoor om dingen te ontwerpen?

Ik heb 3 vriendinnen die ervan af weten... die kennen elkaar niet haha... 2 kind ervaringen. 1 weet maar dat ik met zw vit ben begonnen! Heerlijk om erover te praten. 1 van de 3 vriendinnen is nog vrijgezel, die vond het haast zonde want dan kon ik niet meer stappen ect.... nou ja dat heb ik er wel voor over en anders willen mijn ouders wel oppassen of mijn schoonouders!

Mijn vriend zat dit forum... hij zei niks. Had de pagina open laten staan en was gaan eten, hij kwam onverwachts thuis. Nou ja beter als hij het weet hoe ik het tenminste zelf niet te vertellen hahaah

Overigens zou ik sowieso de commodo en bedje op marktplaats kopen. Wel een nieuw matrasje. Maar kinderwagen weet ik niet, geloof dat ik die wel nieuw zou willen. Verder hoeft het van mij geen 10.000 euro te kosten. Duurste aanschaf zou bij ons dan een kinderwagen zijn en evt 2de handse kamertje.

Hoe denken jullie over katoenen luiers?

Hoe kan ik smileys toevoegen?
@Marill, ik heb de datum aangepast.

Ik probeer de tabel zoveel mogelijk up-to-date te houden, maar het is hier zo druk de laatste tijd .

@Iedereen; mocht ik wat moeten veranderen in de tabel laat het dan ff weten.
Zo ik krijg bijna een hartverlamming. Ik had net de kosten van een creche.... per maand 540 euro voor 10 uurtjes 2x per week.
Gastoudergezin zo'n 440 voor 10 uurtjes ook 2 x per week. onze ouders wonen in Drenthe, dus geen oppas hier in de buurt.
quote:Drenthegirl schreef op 12 januari 2010 @ 20:01:.

Raarmaarwaar, jij kunt tenminste zelf klussen? Of is dit een vooroordeel en werk jij op kantoor om dingen te ontwerpen?

ik ben ontwerper inderdaad, maar daarnaast ook best handig.

(het een hoeft het ander niet uit te sluiten natuurlijk )

maar er zijn ook de nodige dingen misgegaan hoor, al vrees ik voor herkenning als ik hier de verhalen ga posten
@Drenthegril; ik wil in april stoppen met de pil en dan gaan we nog steeds voor het echie in juni Maar vind het fijn dat het nu zo is, ipv stoppen in juni..

Nu is er dan eerder kans om ongesteldheid "natuurlijk" op gang te laten komen..

Fijne avond iedereen!!
zo drenthe, daar schrok ik ook even van!

dus ik ben ook even gaan uitzoeken.

heb bij eentje in de buurt de brutokosten van 924 gezien voor drie dagen en vervolgens berekend dat ik een kinderbijslagtoeslag krijg van 646. dan blijft er nog iets van 260 euro over... dat lijkt me nog best redelijk. of rekening ik nou helemaal verkeerd? toch lullig als je je rijk rekent en het valt tegen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven