spatadertjes verwijderen zonder pijn?
donderdag 14 januari 2010 om 08:15
Hallo,
Het wordt weer hoog tijd om een aantal spatadertjes te laten verwijderen. Het gaat om hele kleine spatadertjes, misschien één/twee centimeter?
Ik heb het al twee keer eerder laten doen, wegspuiten. Maar ik vond het zo pijnlijk! En zie er als een berg tegen op.
Ook krijg ik door de tampons met pleisters die daarna erop geplakt worden blauwe plekken en huiduitslag.
Geen pretje dus.
Kan het anders? Heb jij het anders laten doen, laat het mij weten!
Alvast bedankt!
Heeft iemand een idee of het anders kan, maar wel via de verzekering?
Het wordt weer hoog tijd om een aantal spatadertjes te laten verwijderen. Het gaat om hele kleine spatadertjes, misschien één/twee centimeter?
Ik heb het al twee keer eerder laten doen, wegspuiten. Maar ik vond het zo pijnlijk! En zie er als een berg tegen op.
Ook krijg ik door de tampons met pleisters die daarna erop geplakt worden blauwe plekken en huiduitslag.
Geen pretje dus.
Kan het anders? Heb jij het anders laten doen, laat het mij weten!
Alvast bedankt!
Heeft iemand een idee of het anders kan, maar wel via de verzekering?

donderdag 14 januari 2010 om 09:27
Niet alle behandelingen zijn geschikt voor elk type spatader. De grotere spataders kunnen inderdaad chirurgisch verwijderd worden. Of gelaserd. Maar de kleinere (besenreiser, van die 'takken') waar TO het denk ik over heeft niet. Dan is spuiten toch echt de beste optie. En juist die kleinere oppervlakkigere spataders geven pijnklachten bij het spuiten, het brandt. Helaas is daar geen andere optie voor.
Die tampons gebruiken wij niet op de poli, omdat ze teveel druk geven onder de steunkous. Wij gebruiken juist opgerolde vette watten, die zijn wat zachter maar toch nog zo dat ze genoeg druk geven. Misschien kan je dat eens navragen aan je dermatoloog?
Die tampons gebruiken wij niet op de poli, omdat ze teveel druk geven onder de steunkous. Wij gebruiken juist opgerolde vette watten, die zijn wat zachter maar toch nog zo dat ze genoeg druk geven. Misschien kan je dat eens navragen aan je dermatoloog?
donderdag 14 januari 2010 om 12:08
Ik vindt wegspuiten juist helemaal niet pijnlijk,bij mij is het pas voor de 2de keer gedaan,en heb zo een 17 prikken gehad.
Dit is toch de beste behandeling!
Even op je kiezen bijten hoor,als je het zo pijnlijk vindt.
Ik kreeg gewoon plukjes vette watten er tegen aan en dan een elastische kous erover heen.
Dit is toch de beste behandeling!
Even op je kiezen bijten hoor,als je het zo pijnlijk vindt.
Ik kreeg gewoon plukjes vette watten er tegen aan en dan een elastische kous erover heen.
donderdag 14 januari 2010 om 19:37
Bedankt voor jullie reacties!
Ring1981, het is na even googlen inderdaad naar mijn idee besenreiser, ik had er nog nooit van gehoord.
En het inspuiten van deze adertjes doet inderdaad pijn.
Mag ik vragen in welke kliniek jij werkt?
Ik was eigenlijk bang dat als er geen tampons overheen werden geplakt het ingespoten adertje ook niet weggedrukt zou worden.
Is er echt geen andere mogelijkheid hiervoor? Op google zag ik na het opzoeken van besenreiser al meteen links naar lasercentra's.
Ring1981, het is na even googlen inderdaad naar mijn idee besenreiser, ik had er nog nooit van gehoord.
En het inspuiten van deze adertjes doet inderdaad pijn.
Mag ik vragen in welke kliniek jij werkt?
Ik was eigenlijk bang dat als er geen tampons overheen werden geplakt het ingespoten adertje ook niet weggedrukt zou worden.
Is er echt geen andere mogelijkheid hiervoor? Op google zag ik na het opzoeken van besenreiser al meteen links naar lasercentra's.