Ach ja, laten we weer eens vragen 'of dit normaal is'.

30-12-2009 14:14 522 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ok, na dagen zelf aan het denken geslagen te zijn wil ik ook graag eens de nuchtere kijk van andere mensen op mijn 'soort van probleem'.

Mijn vriend heeft voor mij diverse scharrels en vriendinnen gehad. Met 1 heeft hij nog steeds contact. Ik heb dat altijd normaal gevonden, heb er nooit wat achter gezocht of er een probleem van gemaakt. Ik weet dat een van zijn exen belangrijk voor hem is. Ik vind dat prima, 100% ok. Hij ziet in haar slechts 'een goede vriendin'. Dus laten we haar vanaf nu 'de goede vriendin' noemen. ;)

Natuurlijk vond ik het in de eerste maanden vreemd dat wanneer wij met vakantie waren hij naast kado-tjes voor zijn familie óók kado-tjes voor haar en haar kind (niet van hem) ging kopen. Maar hey, voor een goede vriendin zie ik ook daar uiteindelijk de problemen niet van in.

Inmiddels zijn vriend en ik al ruim 2 jaar bij elkaar en tot op heden heb ik deze goede vriendin nog nooit mogen/kunnen ontmoeten. Ik heb diverse voorstellen gedaan: bij haar thuis, bij ons thuis, avondje gezellig wat drinken etc..etc... maar niets lijkt echt te lukken. Er is altijd wel iets waarom het - door haar - niet kan. Mijn vriend en zij spreken wel af. Niet wekelijks maar regelmatig. Meestal hebben ze daar ook een goede reden voor want ze hebben allebei een beroep waarbij ze veel raakvlakken hebben. Hierdoor organiseren ze weleens een aantal zaken en dan spreken ze af. Ze werken niet bij hetzelfde bedrijf maar bundelen hun intelligentie en doen dan weleens iets freelance samen. Het brainstormen doen ze op zijn werk, bij haar thuis (dan kookt ze gezellig voor hem) etc..etc.. maar nooit bij ons.

Tijdens de kerstdagen had ik een stemmetje in mijn hoofd dat er iets niet klopte en met een schuldgevoel van hier tot Tokyo (en terecht want ik haat dat ik het heb gedaan en veroordeel anderen er ook op) zijn telefoon gechecked. Ik heb niet zijn smsn gelezen alleen maar gekeken door wie hij de laatste tijd gebeld was en wat mij opviel was: Ze bellen heel erg veel! Ze hebben veel contact en áltijd tijdens kantooruren. Nooit daarbuiten. Zij belt hem over van alles (dat zegt mijn vriend tenminste) en niet alleen over zakelijke evenementen.

- Op de vraag of ze veel contact hadden antwoordde hij ontkennend

- Op de vraag waarom een goede vriendin alleen maar tijdens kantooruren belt wist hij geen antwoord

- Op de vraag waarom ik haar na 2 jaar nog steeds niet ken wist hij geen antwoord.

- Op de dag dat een dierbaar iemand van mij op t punt van overlijden stond was hij bij haar en liet mij alleen afscheid van die persoon nemen.

- Wij sturen haar gezamelijk een kerstkaart, hij krijgt er een op zijn naam terug.

- Ik heb eens een kado voor haar (via mijn werk) aan mijn vriend meegegeven. Het ging over de interesse die ze samen delen. Ik heb geen bedankje gekregen.

- Ze bellen nooit in mijn nabijheid.

- Laatst was ik vrij op een doordeweekse dag en mijn vriend ook, toen heeft ze 3x gebeld en hij heeft toen express niet opgenomen (om discussies te vermijden, zegt hij).

Bij deze mijn vraag: wat en dan ook echt wát moet ik hier nu van maken. Is dit iets wat ik dien te begrijpen en wat ik los moet laten? Of heb ik nu toch wel recht op antwoorden? En zo ja, op welke vragen dan eigenlijk? Ik heb er nu, na 2 jaar, gewoon een vreemd gevoel bij gekregen.

Het is een heel verhaal... ik weet het. Ik ben niet jaloers van aard maar ik begin het gevoel te krijgen dat er dingen gebeuren die niet in orde zijn. Misschien wil ik van jullie wel weten of ik spoken zie of dat dit normaal is and to move on

Groetjes,

Kopje thee...
kopjethee; ik heb er bewondering voor hoe je het aan pakt. Je laat heel duidelijk merken wat je wel en niet wil, zowel naar je ex als hier.

Sterkte met je beslissingen. Het is vaak moeilijker dan wanneer je zo iets van een afstand leest.
Maar, waar moet nu dan telkens nog over gepraat worden? Je hebt het hem toch al 1000 keer uitgelegd, de slag is nu aan hem! Als je echt met hem verder wilt maar niet onder de oude voorwaarden, is het enige verstandige wat je nu kunt doen, hem de deur wijzen. En zeggen dat hij terug mag komen als hij

1. begrijpt wat je hem telkens hebt uitgelegd;

2. verbetering belooft;

3. in de praktijk ook die verbetering laat zien.

Ik snap je boosheid over de reacties wel; voor jou gaat het allemaal niet zo snel als voor de meelezers, want voor jou zijn er gevoelens bij betrokken. Toch is dit waar het op uit zal draaien. Je zit nu in een soort vacuum waarin er feitelijk niets is veranderd. Wel woorden maar geen daden.

Kopje thee als jij een zinnige relatie met deze man wilt, moet je nu die daden gaan stellen. Doe je dit niet en ga je voortmodderen, dan zul je in deze relatie ALTIJD het onderspit delven, want dan weet Koffie definitief dat jij alles pikt.

Ik weet dat het moeilijk is, maar inderdaad, die deur dichtgooien kan wél in het echte leven, en ik kan je verzekeren dát geeft je pas een oppermachtig gevoel. Jij bepaalt wat en hoe het gebeurt!!

Succes & sterkte
Een vriend die geen vriend meer wil zijn omdat Koffie een vriendin heeft. Een vriendin die zijn vriendin niet wil ontmoeten. Koffie kiest rare mensen uit als zijn beste vrienden moet ik zeggen.
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Kopjethee,

Ook ik denk dat je het heel goed doet. Ik hoop voor je dat de gesprekken je brengen wat je hoopt.
FV, ik ben het helemaal met je eens. Ik word al moe als ik eraan denk dat ik zou moeten vechten voor de liefde van een man die niet 100% voor mij wil gaan. En zoals in het geval van Thee, het prima vond dat zijn goede vriendin, zijn partner negeerde (zacht uitgedrukt).

Zelf heb ik mijn ex na 4 jaar resoluut eruit getrapt, na een situatie waarin duidelijk werd dat hij niet voor de volle 100 voor mij ging. Over en uit, zonder nog telefoontjes te beantwoorden of contact te zoeken. Het ontbrekende respect was te vernederend om dat nog te willen of kunnen.

Daarentegen heb ik ook absoluut begrip voor hoe Thee handelt - ik kan me heus voorstellen dat het niet zomaar over is en dat er een tijd aan vooraf is gegaan voor de alarmbellen begonnen te rinkelen of eigenlijk voor ze die wilde horen.

Net zoals in andere situaties, heeft iedereen zijn/haar eigen manier van reageren en afhandelen.

Vaak blijkt wel dat iedereen een zelfde soort reactie geeft als je vraagt wat hij/zij zou adviseren als het zou gaan om een beste vriend/vriendin/broer/zus die in zo'n situatie zou zitten.

(Zonde van je energie, liefde, tijd, etc.). Als je zelf in zo'n situatie zit, moet je nog maar zien hoe je dan reageert
N.a.v. het andere topic van Thee

( Mijn vriend is voor mij weleens naar de hoeren geweest )

heb ik niet zo veel vertrouwen in die man. Het lijkt mij een typje dat het niet zo nauw neemt met trouw, ontrouw en seks.

Thee is veel beter af zonder hem. Dat besef je zelf toch ook wel, Thee?

Uitpraten en de relatie goed afsluiten is belangrijk, maar laat alsjeblieft niet weer over je heen lopen!

p.s. Ik ben nog steeds erg benieuwd of die goede vriendin ook donker is en het kind toch van hem. En of hij nou wel of niet vreemdgaat met haar. Maar daar zullen we wel nooit achter komen.
Ik weet het; het lijkt ook uitzichtloos en ik heb ook al die tijd gevochten voor erkenning. Ik ben ook door deze relatie heen van de ene teleurstelling in de andere gevallen. Ik weet t, ik weet t, ik weet t.

Bedankt Dippy voor het posten van een ander topic van mij in deze. Het was al eerder in dit topic geopperd en ik zat er ergens ook niet op te wachten. Ik vraag mij af of het mag maar dat terzijde.

Iedereen die mij waarschuwt of de spiegel voorzet: ik zie het, ik lees het, ik weet het. Alleen iets in mij zegt dat ik dit moet doen. Dat ik hem in ieder geval nog de kans moet geven om zich daadwerkelijk te veranderen. Daarom praten we.

Ik heb hiervoor talloze relaties gehad die allemaal het nét niet waren. Deze schijnbaar ook niet maar het voelt wel anders dan de andere relaties. Afgezien van bovenstaande gezeik en het onderwerp van een eerder door mij geopend topic heb ik ook zeer veel raakvlakken met deze man en hebben we het ook echt heel erg leuk. Ik vind dat een reden om nog even verder te kijken voor ik deze schoenen ook weer aan de kant zet.

En natuurlijk heeft een ieder het recht om zich daarover te verbazen maar het is nu zoals ik voel dat ik het moet doen.

Misschien moet ik maar even niet meer reageren op dit topic tot ik met echte concrete informatie kan komen. Dan is er een eind aan dit verhaal en kan het topic ook afgesloten worden.
Het verbaast mij dat je zo heftig reageert op de post van FV, Kopje Thee. Kan het zijn dat zij de vinger op de zere plek legt en je op deze manier confronteert met een gebrek aan doortastendheid?

Want ik ben het nl wel met haar eens dat je, steeds als het erop aankomt, niet doorpakt. Wel dreigt met woorden, maar er geen daad aankoppelt. Niet alleen nu, maar ook al eerder tijdens jullie crisis. Niet ècht de confrontatie aangaan, maar een beetje half-half en dan maar hopen dat dat effect heeft. Maar niet zelf het heft in handen nemen, niet zelf de verantwoordelijkheid nemen.

Ook nu zie ik je dat doen. Eerst -met woorden- een grens aangeven, maar die grens vervolgens niet zètten.

En nu ga je met hem onderhandelen over die grens: waar de slagboom komt en welke kleur die krijgt en of die overdag ook open mag en tot hoe laat dan. Nou ja, beetje gechargeerd, maar je snapt je wel.

Het zet geen zoden aan de dijk Kopje Thee, en je legt nog steeds de verantwoordelijkheid bij hem. Kortom, wezenlijk is er nog steeds niets verandert en dat zal ook niet gebeuren zolang jij niet de daad bij het woord voegt.
Mmm, ik herinner me dat vorige topic. Daarin vertelde je toch ook dat je vriend in vorige relaties vreemd was gegaan?

Er komt wel veel bij elkaar he?
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Thee, iemand kan alleen veranderen omdat hij/zij dat zelf wil,omdat er wat te winnen valt met die verandering... een relatie met jou bijvoorbeeld.

Als jij geen consquenties verbind, geen daad bij het woord voegt, zijn het loze worden geweest en is de noodzaak om te veranderen er niet.... en blijft alles bij het oude...

Zeg hem ook wat je wilt... wat voor jou de randvoorwaarde zijn om met hem te zijn.... als hij daar niet aan kan of wil voldoen... moet je doorpakken... anders bevind je straks weer een jaar verder in een relatie vol wantrouwen en achterdocht

Dus als die vriendschap niet naast een relatie met jou kan bestaan, zeg dat dan....

aan hem de keus....
quote:kopjetheemeteenzoetje schreef op 13 januari 2010 @ 16:29:

Bedankt Dippy voor het posten van een ander topic van mij in deze. Het was al eerder in dit topic geopperd en ik zat er ergens ook niet op te wachten. Ik vraag mij af of het mag maar dat terzijde. Ik kan me voorstellen dat het niet leuk is dat deze ouwe koe weer boven komt drijven, maar het is wel een realiteit. Al eerder heb jij twijfels gehad over deze vriend en zelfs zoveel dat je er een topic over geopend hebt. Er is dus meer aan de hand dan dit akkefietje en volgens mij doe je er goed aan om de realiteit, zo wrang als die is, tot je door te laten dringen. Met verdoezelen en negeren help je jezelf alleen maar van de wal in de sloot. Dezelfde sloot waar al die stinkende ouwe koeien liggen!
Hai Thee,

het heeft geen zin om te zeggen dat ik weet wat je voelt, of ik het nu wel of niet herken, maar ik denk het wel te begrijpen. Verstand en gevoel. Je verstand zegt dat er ondanks alle offers en mooie momenten ooit een dag komt dat je er niet meer in kunt geloven, maar je gevoel zegt je dat je momenteel nog wel in iets gelooft; je hart zit namelijk nog vol van hem en de meest verraderlijke factor in dit alles is de hoop. Hoop op beter, hoop op verbeteringen, hoop op anders.

En waarom zou dat niet kunnen? Koffie doet zijn best, ook al is het niet daadkrachtig. Hij is blijkbaar iemand van de verleidingen en niet van de keuzes. En mannen die niet van keuzes zijn zijn meestal "bad news", maar hé, jij kent ook de andere kant en zijn efforts en jij weet voor jezelf of die fair zijn. Wat hij in het verleden heeft gedaan kan veranderen en ik weet dat uit eigen ervaring. Eerlijkheid gebied me te zeggen dat het een kleine kans is, de meesten vallen terug, maar het kan wel, ik wéét het. En je verstand zal je heus wel zeggen dat de kans op fouten en herhaling groter is maar je hart wil op dit moment geloven in die hoop, en dat mag je. Alleen tijd kan dit leren, en dat is het gemene.

Hier wat support, want je voelt je al rot genoeg. Als je een meer praktische visie van me wilt hoor ik het wel.

Voor het epistel te lang wordt: ik wens je veel sterkte toe want jij alleen weet wat en waar jij in gelooft. Het is een kleine kans, maar wel je enige kans om dingen af te sluiten op jouw manier en op een manier waar jij je later ook goed bij zult voelen.
Misschien moet Thee haar eigen 'fouten' maken. Misschien moet ze op haar eigen manier op haar plaat gaan om er van te leren.

Wij kunnen het allemaal wel weten misschien maar ze moet het toch op haar eigen manier doen. Ook al zijn er mensen die haar voor zijn gegaan en die waarschijnlijk weten hoe het zal aflopen.

Je kan een kind ook honderd keer waarschuwen niet te stunten op het klimrek, maar als ze er een keer hard afgaan leer je daar meer van dan van al die waarschuwingen bij elkaar. Thee je bent er bijna afgegaan, en je hoopt dat het je toch gaat lukken, ik hoop het voor je. En zo niet dan zal dat een wijze les zijn. Maar wel eentje die je door schade en schande zelf geleerd hebt.

Pas dan kan je een daadkrachtige beslissing nemen en er achter gaan staan.

Het is waarschijnlijk nog te voreg voor Thee om zich om te draaien en met geheven hoofd weg te lopen, haar eigen weg in.

Thee sterkte met alles.
KTMZ, ik denk dat je het goed doet. Ook mijn viriend is geen onbeschreven blaadje. Is tot de conclusie gekomen dat vreemdgaan veel, heel veel kapot maakt. Dat het goed kan gaan, bewiijst een vriend van mij, die ook -na een leven van veel vreemdgaan- nu al jaren trouw bij zijn vrouw is. Zo ook heb ik vertrouwen in mijn vriend en ik vind ook dat hij mij dat vertrouwen geeft.

Koffie heeft twee jaar lang met zijn ex er een, zeg maar onconventionele, vriendschap op na gehouden. Jij hebt dat toegestaan. Ook lees ik dat de contacten met zijn drinkvrienden anders zijn: hij zit liever bij jou. Hij voelt ook wel dat dat een leeg wereldje is. Ik maak uit jouw tekst op dat hij ten opzichte van vroeger ook behoorlijk veranderd is. Hij moet nu nog gaan snapppen dat hij verkeerd bezig is geweest met ex.

Mijn voorwaarde zou zijn dat hij alle contacten verbreekt met ex. Dat is voor hem niet gemakkelijk, want hij heeft een emotionele band met haar. Ik zou de gesprekken gebruiken om hem tot dat inzicht te laten komen. Daar heeft hij ook tijd voor nodig. Zij is mogelijk nog de link naar zijn oude wereldje. Maar hij moet wel kiezen. Het gaat om jou en hem. Jullie zijn een stel en hij zal je moeten laten zien wat dat hem waard is.
Even sort of offtopic: er zit hier nog een echt KopjeKoffie op het forum ook..!
quote:NewWoman schreef op 13 januari 2010 @ 19:58:

Misschien moet Thee haar eigen 'fouten' maken. Misschien moet ze op haar eigen manier op haar plaat gaan om er van te leren.

Wij kunnen het allemaal wel weten misschien maar ze moet het toch op haar eigen manier doen. Ook al zijn er mensen die haar voor zijn gegaan en die waarschijnlijk weten hoe het zal aflopen..

Ik denk niet dat iemand dat betwist NewWoman.

Kopje Thee vraagt echter in het OP woordelijk om een nuchtere kijk van andere mensen op haar soort van probleem, dus die krijgt ze. En er lijkt me niks mis met een reflectie op hetgeen ze op dit forum te berde brengt. Ook al is dat wat ze misschien liever niet wil horen. Wat ze ermee wel of niet doet, is natuurlijk haar zaak.
Er lijkt me niks mis met de actie die kopje thee heeft gedaan en waarom zou ze geen daadkracht hebben? Dat kan je nu nog helemaal niet beoordelen, want het hele gebeuren is nog niet achter de rug. Ze heeft immers de relatie uitgemaakt, wat zeker daadkrachtig was. Vervolgens lijkt het erop dat vriend tot wel bereid is te veranderen. Als er nog liefde is en bereidheid tot vergeven, lijkt het me logisch dat je dat gesprek aangaat om te kijken of vriend hierin inderdaad wil/kan veranderen. Mocht dat het geval zijn, zou de relatie weer 'aan' kunnen gaan. Waarom niet? Dan is kopje thee toch nog net zo daadkrachtig? Want als ze denkt dat vriend niet kan/wil veranderen, blijft de relatie gewoon uit.

Kijk, als ze het uitmaakt als dreigement of in een opwelling en dan na een paar gesprekken weer verder gaat, zonder dat er iets is veranderd of zal veranderen, wordt het hele verhaal al een stuk minder daadkrachtig. Maar zelfs dan is kopje thee de enige die kan beoordelen of haar relatie genoeg waard is om weer op te pakken, of ze kan leven met zijn toekomstig gedrag en of ze hem kan vergeven voor zijn gedrag in het verleden.

Succes kopje thee met deze overwegingen. Bewaak je grenzen goed, want ze worden nu natuurlijk wel steeds minder duidelijk voor zowel je vriend als jezelf. Blijf duidelijk in wat je wil en bedek wat er gebeurd is niet te snel onder de mantel der liefde, want dat meen ik nu soms wel uit je verhaal te proeven. Accepteer zijn gedrag uit het verleden alleen als je zeker weet dat hij het voor de toekomst zal veranderen. Doe je dat niet, dan zal je misschien de komende maanden nergens last van hebben, uit opluchting dat de relatie gered is , maar op een gegeven moment gaat het toch weer zeuren en opspelen. Dit is niet een probleem wat je 'zomaar' kan accepteren of vergeten. Zo werken onze hersens helaas niet.
dubbel
@thee.

wilde toch nog even reageren. Schreef helemaal in het begin dat ik ook in zo'n situatie heb gezeten. Ex van man belde en sms'te ook met ieder persoonlijk wissewasje, het erge daarbij was dat ze thuis ook gewoon zelf een vent had zitten, dus waarom de mijne lastig vallen met al die intieme zaken? Man en ex waren nog iets te innig verbonden. Sms, e-mail en telefoontjes gingen allemaal stiekem omdat ik er niet normaal op kon reageren. Stiekeme kaartjes en briefjes aan hem. Kerstkaart alleen voor hem, dat ze toch zo hoopte dat hij een mooi nieuw jaar zou hebben. (ja ook ik ben gaan neuzen in telefoon en geheime plekjes met persoonlijke post). Hallo? Ze wist donders goed dat ik er was, ex en ik kenden elkaar ook namelijk al een tijdje. Ik heb haar vervloekt, alsmaar mijn man lastig vallen en claimen, maar ze heeft hem ook zoveel verdriet gedaan in al die jaren. Ik wilde gewoon dat ze zou oprotten maar dat gebeurde maar niet.

Achteraf gezien was het natuurlijk terecht dat ik niet normaal reageerde, emotioneel vreemdgaan was het wat hij deed naar mijn gevoel. Dit heeft bij elkaar langer dan een jaar geduurd, vaak ruzies om geweest tussen man en mij, en uiteindelijk ging alles tussen die twee langzaam maar zeker op een lager pitje staan. Ze is nu zo goed als uit beeld verdwenen. Maar ik heb er zoveel verdriet en angst om gehad! Ex en ik komen elkaar incidenteel nog tegen maar ik kan niet meer normaal op haar reageren. En zij speelt dan de "ach ja alles is nu voorbij toch" rol. Ik kots van haar.

Thee, ik wil niet beweren dat het bij jou ook uiteindelijk zal werken met je vriend en dat jullie er uit zullen komen. Wilde je alleen een hart onder de riem steken, je bent niet de enige die door dit soort dingen gaat en ik hoop dat je voor jezelf de juiste keuzes kunt maken en hier sterker uitkomt.
Er zijn een heleboel wijze woorden geschreven op deze pagina, waar ik me ook ten volste bij wil aansluiten. Vooral die van NewWoman spreken me aan. Iedereen heeft het recht op zijn eigen vergissingen.

Ik wens je heel veel sterkte, Thee, en ik hoop dat je gelukkig zal worden, met of zonder je vriend!
quote:Spijker schreef op 13 januari 2010 @ 16:38:

Mmm, ik herinner me dat vorige topic. Daarin vertelde je toch ook dat je vriend in vorige relaties vreemd was gegaan?

Er komt wel veel bij elkaar he?

In 3 vorige relaties!!!!

Kopjethee, ik denk dat jij best weet wat voor man je aan de haak hebt geslagen. Er zijn maar erg weinig vrouwen die geen alarmbellen horen rinkelen als hun partner er een vriendin op na houdt die jij nog nooit hebt gezien en dat 2 jaar, inclusief z'n vrienden. Jij bent echter zo verliefd, en je wilde hem zo graag hebben (meen ik ergens gelezen te hebben), dat je zijn gedrag maar voor lief neemt. Je zet je oogkleppen op en schreeuwt in jezelf dat hij heus wel trouw is aan je, terwijl je heel diep van binnen wel beter weet, getuige je topics. Meid hak die knoop in 1 keer door en blijf niet zo doortobben. Hij kiest niet 100 % voor je, en dat zal hij nooit doen, gezien zijn reacties op jouw vragen.
...
@ Thee: hoofdpijn..dat ken ik trouwens. Bij mij is dat nog steeds en dat komt denk ik omdat je je dan te druk maakt. Foute mannen migraine heb ik het nu maar gedoopt. Na 5+ jaar met mijn partner uit elkaar te zijn, heb ik nu absoluut geen contact meer met hem. Dus op zich kan het wel. Voor mij was er geen andere uitweg; anders kom je nooit uit de put.

@ nare reacties: soms lijkt het alsof er veels te veel self proclaimed psychologen op dit forum zitten...of sph studenten die voor huiswerk andere mensen moeten coachen. Wel goed hoor, tenzij je te kort door de bocht vliegt.
quote:queenie1 schreef op 14 januari 2010 @ 15:53:

[...]

In 3 vorige relaties!!!!

Kopjethee, ik denk dat jij best weet wat voor man je aan de haak hebt geslagen. Er zijn maar erg weinig vrouwen die geen alarmbellen horen rinkelen als hun partner er een vriendin op na houdt die jij nog nooit hebt gezien en dat 2 jaar, inclusief z'n vrienden. Jij bent echter zo verliefd, en je wilde hem zo graag hebben (meen ik ergens gelezen te hebben), dat je zijn gedrag maar voor lief neemt. Je zet je oogkleppen op en schreeuwt in jezelf dat hij heus wel trouw is aan je, terwijl je heel diep van binnen wel beter weet, getuige je topics. Meid hak die knoop in 1 keer door en blijf niet zo doortobben. Hij kiest niet 100 % voor je, en dat zal hij nooit doen, gezien zijn reacties op jouw vragen.Mooi gezegd @Queenie. Ik denk dat je gelijk hebt.
Hoe is het nu, Kopjethee?
Hai Capi, ben eigenlijk even gestopt met melden hoe het er nu voor staat. Ik zou mij hier weer komen melden als ik echt nieuws heb. De 'in between fase' is denk ik niet iets waar menigeen op zit te wachten en typeert mij, in de ogen van sommigen, als zwak. Dus ik echt links om of rechtsom ga houd ik mij low profile..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven