Dilemma

14-01-2010 22:33 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Mijn naam is Alexandra..

Ik heb een dochter van nu 7 maanden.

Ik heb sinds de geboorte van mijn meisje constant problemen gehad met het consultatiebureau.

Ik zou niet in detail treden.

Nu zit ik met een dilemma.. Mijn beste vriendin heeft ook een dochtertje die ook 7 maanden oud is.

Zij ervaart nu bij het consultatiebureau ook enige obstakels..

Het zit namelijk zo.

Haar dochtertje is de afgelopen weken erg onrustig.

Ze slaapt op zich de nachten redelijk door, maar ook niet altijd.

Overdag is een drama. Ze slaapt bijna niet en huilt veel.

Op het moment dat ze op bed word gelegd, begint het feestje.

Ze krijgt de fles, min 6 maal daags plus warm eten en tussendoortjes. Toch lijkt ze te blijven vragen om voeding. Ze krijgt nutrilon voor hongerige baby's. Ook zo nu en dan met pap erdoorheen, maar ze lijkt nooit tevreden.

We zitten in dubio of dit nou een fase is of dat er daadwerlijk iets aan de hand is.. We hebben het bureau meerdere malen opgebeld, maar ze weigeren om langs te komen en te kijken wat het meisje mankeert. Ik ben erg bang dat er een achterliggende reden is voor haar gedrag. Dit is zomaar van de 1 op de andere dag ontstaan. Voorheen was ze een tevreden meisje.

Ik hoop dat we wat hulp vinden uit hopelijk veel reacties van mama's met misschien wel dezelfde ervaring.

Ik ben namelijk de wanhoop nabij!

Dank jullie wel.
waarom gaat je vriendin niet naar de huisarts?
Als je je echt zorgen maakt, waarom ga je dan niet eens naar de huisarts ipv consultatiebureau?

Hoeveel krijgt ze per fles?

Klinkt mij meer als (herkenbaar hoor!) het door krijgen dat naar bed gaan in de eentje helemaal niet zo leuk is, en dat je je stemgeluid prima kunt gebruiken om toch onder de mensen te blijven. (en dat is inderdaad een fase )

Enne, als ik het goed lees; 6 keer per dag de fles, warm eten en tussendoortjes.. Dat is toch véél te veel?
anoniem_69847 wijzigde dit bericht op 14-01-2010 22:41
Reden: toevoeging
% gewijzigd
is er geen inloopspreekuur op het cb?
Je hoeft niet naar een cb hoor, je kunt de controle's en vaccinatie's ook gewoon bij je huisarts laten doen.

En als je de wanhoop nabij bent is het een goed moment om morgenochtend direct de huisarts te bellen.
Dat heb ik ook al als tip gegeven.

Ik zou het haar nog eens vertellen. Dank u
eens met bovenstaande:

Ga naar de huisarts, daar bereik je meer mee dan hier een topic plaatsen (niet rot bedoeld!)
Kan je vriendin niet zèlf langs gaan bij het CB tijdens een inloopspreekuur? 6 flessen per dag + warm eten en tussendoortjes is wel erg veel voor een baby van 7 maanden. Weet je vriendin wel zeker dat ze honger heeft? Misschien heeft het huilen wel een andere oorzaak (doorkomende tanden o.i.d.)

Dat ze niet goed slaapt overdag kan een fase zijn, mijn dochter heeft dat ook een paar weken gehad, maar dat is wel overgegaan. Misschien heeft ze oorontsteking en wil ze daarom niet liggen (omdat er dan meer druk op de oortjes zit)
Als er geen klik is met cb, gewoon naar de huisarts, dat zou ik toch al sneller doen dan naar het cb. Het cb vind ik leuk om te wegen en te meten, maar dat is het dan ook wel. Ik ga voor de inentingen en klaar. Voor de rest ga ik naar de huisarts, die kijkt tenminste niet naar het standaardlijstje en beoordeeld kind niet op wat nu toevallig het speerpunt is van het cb op dat moment.
Ik vind ook dat het kind nogal veel te eten krijgt. Heeft ze niet gewoon enorme buikpijn?
Inad en ik zijn echt twee verschillende personen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven