Gezondheid alle pijlers

pijn in de eierstokken (Mirena-dragend)

15-01-2010 18:44 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,

Omdat ik nog twee dagen moet wachten voor ik een afspraak kan maken met de huisarts, probeer ik alvast mijn klachten te researchen. Hebben jullie misschien een mogelijke verklaring voor het volgende?

Ik heb al een paar dagen erg veel last van naar ik verwacht mijn eierstokken. De kliertjes die ik altijd al als kleine balletjes of 'knoopjes' langs mijn liezen heb zitten, voelen zelf pijnlijk en de pijn lijkt van daaruit naar mijn buik uit te stralen (en naar mijn onderrug in de vorm van spierpijn (?)). Wanneer ik mij strek bij het opstaan, of als ik buk, mijn buik inhoud of juist uitzet, of gewoon zomaar, voel ik het erg steken. Soms is het een aanhoudend krampgevoel en het lijkt ook opgezet te zijn.

Ik heb sinds anderhalf jaar het Mirena-spiraaltje wat mij op zich goed bevalt. Wel heb ik - zoals in een ander bericht ook wordt besproken - zo nu en dan het 'schijnzwanger-gevoel'. Misschien dat het hiermee, of met het spiraaltje in het algemeen, te maken kan hebben?

Omdat ik de pijn voel verergeren zal ik sowieso bij de huisarts langsgaan, maar misschien hebben jullie een idee van wat het zou kunnen zijn uit eigen ervaring of kennis. Ik vind zo 1-2-3 niets specifieks op het internet... Alvast bedankt!

LieverNaief

*PS: In dit geval ben ik even Liever Niet Naief ;)
De kliertjes die je kan voelen in je liezen zijn NIET je eierstokken. Denk daarbij eerder aan je lymfeklieren bijvoorbeeld.

Verder kan er niemand een diagnose stellen natuurlijk hier, dus vooral inderdaad naar de huisarts gaan ermee.

Sterkte!
Wat SarahScott zegt klopt.

Je eierstokken kun je niet aan de buitenzijde van je lichaam voelen, en al helemaal niet in je lies.

Gewoon naar je huisarts gaan.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Ik had ook zoiets. Als ik ging zitten of opstond, onzettende steek. echt heel pijnlijk. Ben daar ooit voor in de malle mole geweest, maar er is nooit wat gevonden en heb er ook nooit meer last van gehad, wat het is geweest? Geen idee.

De arts vond de specifieke beschrijving overigens te specifiek dus ze kon er niet zoveel mee !
LieverNaief,

wat zei je huisarts?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven