Bar de liefde
donderdag 14 januari 2010 om 11:54
Jullie zeggen de juiste dingen.
Ik ga een boek maken, met alle kaarten die we hebben gekregen, uit elk boeket heb ik een bloem gehaald om te drogen, foto's, mijn verhaal, mijn broertje's verhaal, alles komt erin.
Jullie stukjes kopieer ik en komen er ook in.
Ook postings van het mama kwijt topic komen erin.
Ik ga een boek maken, met alle kaarten die we hebben gekregen, uit elk boeket heb ik een bloem gehaald om te drogen, foto's, mijn verhaal, mijn broertje's verhaal, alles komt erin.
Jullie stukjes kopieer ik en komen er ook in.
Ook postings van het mama kwijt topic komen erin.
donderdag 14 januari 2010 om 12:23
Yas, je kunt nu nog niet alles op een rijtje hebben. Dat heeft inderdaad tijd nodig! Er komt nu een jaar aan met van alles een eerste keer... Wij hebben dat hier met de vader van Norman.
Trouwens, ieder rouwt op zijn manier. De één kan heel hard huilen (kan ik ook niet hoor...) en de ander verwerkt het in stilte. En die moeheid? Logisch toch! Je slaapt vast niet goed, je hebt veel meegemaakt. Er zit ook een hoop geestelijke vermoeidheid bij. Geef er gewoon aan toe!
Trouwens, ieder rouwt op zijn manier. De één kan heel hard huilen (kan ik ook niet hoor...) en de ander verwerkt het in stilte. En die moeheid? Logisch toch! Je slaapt vast niet goed, je hebt veel meegemaakt. Er zit ook een hoop geestelijke vermoeidheid bij. Geef er gewoon aan toe!
donderdag 14 januari 2010 om 12:27
Ik weet het. Maar ik voel me schuldig dat ik vandaag niet op mijn werk ben. Dom he? Want ik krijg alle tijd, niemand doet moeilijk. Ik mag komen en gaan wanneer ik wil. Men snapt het heel goed.
En bij mezelf denk ik: wat ben jij een watje, je kunt best werken.
Heb 2 en halve dag gewerkt deze week, en daar ben ik doodop van en ook door de chaos in mijn hoofd.
En bij mezelf denk ik: wat ben jij een watje, je kunt best werken.
Heb 2 en halve dag gewerkt deze week, en daar ben ik doodop van en ook door de chaos in mijn hoofd.
donderdag 14 januari 2010 om 12:45
quote:Poezewoes schreef op 14 januari 2010 @ 12:42:
Yas draai het even om. Je hebt 2,5 dag gewerkt deze week. Haske goed van je!! Onder deze omstandigheden en met een blootliggend hart is dat een hele prestatie.
Daar heb je gelijk in. En toch is dat moeilijk voor mij
Want vergeet niet, ik doe stoer, heb ik ook op het werk gedaan. Stoer zeggen: het leven gaat door.
Ondertussen denk ik: lul niet zo dom Yas, jouw leven staat even stil.
Yas draai het even om. Je hebt 2,5 dag gewerkt deze week. Haske goed van je!! Onder deze omstandigheden en met een blootliggend hart is dat een hele prestatie.
Daar heb je gelijk in. En toch is dat moeilijk voor mij
Want vergeet niet, ik doe stoer, heb ik ook op het werk gedaan. Stoer zeggen: het leven gaat door.
Ondertussen denk ik: lul niet zo dom Yas, jouw leven staat even stil.
donderdag 14 januari 2010 om 13:08
Yas, rouwen moet iedereen op zijn eigen manier doen. Kijk in je hart en bepaal wat voor jou de juiste manier is. Je kunt het maar één keer doen, dit rouwproces. Zorg ervoor dat je het goed doet. Duik erin, dompel jezelf er in onder, tot het gevoel dat je verzadigd bent. Dat is het moment om weer op te staan, af te schudden en je blik langzaam weer naar buiten te werpen. De dag moet komen dat jij weer met een lach aan je moeder kan denken, misschien met een traantje, maar zonder dat deze gepaard gaat met een dolksteek in je hart.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
zaterdag 16 januari 2010 om 08:33
Mogge meisjes.
Yas, ik vind het jammer dat ik niet van die wijze woorden paraat heb zoals Poez en Norre. Ik sluit me er gemakshalve maar bij aan.
Hier in huize Nijnstra is de kotspleuris uitgebroken. Grote Nijn was donderdag ziek, maar vrijdag weer beter. Gisteravond, ik zat in het theater te schateren om Sarah Kroos, zijn Kleine Nijn en PP helemaal los gegaan in wc en wasbak.
Yas, ik vind het jammer dat ik niet van die wijze woorden paraat heb zoals Poez en Norre. Ik sluit me er gemakshalve maar bij aan.
Hier in huize Nijnstra is de kotspleuris uitgebroken. Grote Nijn was donderdag ziek, maar vrijdag weer beter. Gisteravond, ik zat in het theater te schateren om Sarah Kroos, zijn Kleine Nijn en PP helemaal los gegaan in wc en wasbak.
zaterdag 16 januari 2010 om 10:43
Lieve Yas,
Ik heb 1 keer bij een van mijn beste vriendinnen meegemaakt dat haar moeder ook vrij onverwachts overleed. Ik heb toen als uitzondering voor haar een passend gedicht gegeven. Ze heeft er veel aan gehad, als ik het een dag eerder had gegeven had ze het in de kerk willen voordragen maar de teksten waren al doorgegeven (was evengoed een prachtige uitvaart).
Maar ik doe het dus liever niet een gedicht aan iemand geven omdat het toch moeilijk is als je iemand niet door en door kent.
Ik vond sommige woorden moeilijk te vinden omdat ik jouw moeder niet gekend heb, ik hoop dat je de strekking iig mooi vind. (anders verwijder ik het hoor)
Ik heb 1 keer bij een van mijn beste vriendinnen meegemaakt dat haar moeder ook vrij onverwachts overleed. Ik heb toen als uitzondering voor haar een passend gedicht gegeven. Ze heeft er veel aan gehad, als ik het een dag eerder had gegeven had ze het in de kerk willen voordragen maar de teksten waren al doorgegeven (was evengoed een prachtige uitvaart).
Maar ik doe het dus liever niet een gedicht aan iemand geven omdat het toch moeilijk is als je iemand niet door en door kent.
Ik vond sommige woorden moeilijk te vinden omdat ik jouw moeder niet gekend heb, ik hoop dat je de strekking iig mooi vind. (anders verwijder ik het hoor)
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
zaterdag 16 januari 2010 om 10:44
AFSCHEID
Eerst dacht ik: ‘er niet teveel aan denken’,
Dat heb ik toen gedaan,
Maar 2 seconden later,
Dacht ik er natuurlijk toch aan.
Nee, zo eenvoudig is dat niet,
Want weet je, wat je doet,
Je denkt er ook aan als je denkt,
Dat je er niet aan denken moet.
Het is me allemaal bij gebleven
Het blijft me bij, een lang temeer,
Soms, al is het maar één momentje,
Hoor ik innerlijk je lieve wijze woorden weer.
Die stilte zal ik blijven horen,
En in mijn hart heel diep,
Zal dat nog altijd blijven, dat gemis,
Naar die lieve mam die wat riep.
De laatste blik bij het vertrek,
Wat werd die grote wereld klein,
Is plotseling alles onbeduidend,
Tot aan het laatste beetje pijn.
Dat jij voor mij werelds liefste mama bent,
Verliest nooit z’n glans, en nooit zijn zin,
Want achter die grote heuvel,
Begint voor mij een ander nieuw begin.
Dank je lieve Mam voor alles…
Eerst dacht ik: ‘er niet teveel aan denken’,
Dat heb ik toen gedaan,
Maar 2 seconden later,
Dacht ik er natuurlijk toch aan.
Nee, zo eenvoudig is dat niet,
Want weet je, wat je doet,
Je denkt er ook aan als je denkt,
Dat je er niet aan denken moet.
Het is me allemaal bij gebleven
Het blijft me bij, een lang temeer,
Soms, al is het maar één momentje,
Hoor ik innerlijk je lieve wijze woorden weer.
Die stilte zal ik blijven horen,
En in mijn hart heel diep,
Zal dat nog altijd blijven, dat gemis,
Naar die lieve mam die wat riep.
De laatste blik bij het vertrek,
Wat werd die grote wereld klein,
Is plotseling alles onbeduidend,
Tot aan het laatste beetje pijn.
Dat jij voor mij werelds liefste mama bent,
Verliest nooit z’n glans, en nooit zijn zin,
Want achter die grote heuvel,
Begint voor mij een ander nieuw begin.
Dank je lieve Mam voor alles…
zaterdag 16 januari 2010 om 10:53
Mooi MV....
Nijn, zijn ze nu helemaal betoeterd. Om half 9 smorgs de boel een beetje lopen onderkotsen! Ik zou het ze zelf op laten ruimen. Er zijn grenzen.
Nou ja. Beterschap met alle Nijntjes dan maar
Mijn smarties-taart staat hier vrij goed gelukt op het aanrecht. Die gaan wij straks maar eens naar het feestvarken toe brengen. Oudste tommetje is jarig geweest en dat moet nog gevierd dit weekend.
Nijn, zijn ze nu helemaal betoeterd. Om half 9 smorgs de boel een beetje lopen onderkotsen! Ik zou het ze zelf op laten ruimen. Er zijn grenzen.
Nou ja. Beterschap met alle Nijntjes dan maar
Mijn smarties-taart staat hier vrij goed gelukt op het aanrecht. Die gaan wij straks maar eens naar het feestvarken toe brengen. Oudste tommetje is jarig geweest en dat moet nog gevierd dit weekend.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
zaterdag 16 januari 2010 om 10:55
zaterdag 16 januari 2010 om 11:45
Lief Yas, ik vond het moeilijk de tekst aan te passen op iets persoonlijks. Want je kan zo snel mank gaan bij verkeerde tekst. Ik heb het dus een beetje algemeen gehouden. XXX
Ja leuk een minimeeting!!! Weet niet of ik ook bij het vaste groepje Bar der Liefde hoor hihihi. Doe iig de groetjes aan HPL.
Ja leuk een minimeeting!!! Weet niet of ik ook bij het vaste groepje Bar der Liefde hoor hihihi. Doe iig de groetjes aan HPL.