Oogkleppen, Wazen, BeenThereDoneThats en Tranen, deel 5

07-07-2007 23:49 7703 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een topic waar iedere vrouw kan aansluiten die in een ongelijkwaardige relatie zit of heeft gezeten.

Er zijn de verschrikkelijke verhalen van vrouwen die mishandeld zijn, die zelfs blij moeten zijn dat ze het er levend of niet al te zwaar gewond vanaf hebben gebracht. Maar het begint al bij niet gewoon jezelf kunnen zijn in de relatie, bij afhankelijk zijn van de buien van je partner, bij van alles uit de kast te moeten halen om je partner goed gestemd te houden.

Een speelbal zijn: of jij, of je huisraad, of je eigen dingetjes moeten eraan geloven.

Vooral: onvrij zijn. Niemand houdt je beet, niemand dwingt je te lopen, en toch ben je niet vrij. Je weet dat je eigenlijk anders wilt maar je doet het niet.

Angst. Soms meer, soms minder, soms lijkt ze weer afwezig.

Op het scherpst van de snede leven, want áls je ruzie kunt maken over iets wat je uitgesproken wilt hebben, dan dóe je het ook, zover als je kunt.

Eruitstappen: eindelijk voor jezelf kiezen. Er dan achter komen dat er ook nog een leven te leven valt, in te vullen valt. Jezelf eindelijk tegenkomen.

Manu  jij kunt je verhaal niet meer vertellen.
Ja, en ik vind jou zo'n prachtige vrouw!

(Jij hebt vooral echt zo'n mooie lach en lachende ogen, dat vind ik het allermooist!)

Snap het niet.
Ja, Zon, ik ga slapen. Het is al weer laat, moet morgen echt heel vroeg op.

Ik heb Susan Forward even weggelegd.

Vanavond een tijdschrift lezen voor het slapen.

Zonnetje, luister goed naar Zonlicht, ze zegt precies de juiste dingen. Jij hebt haar altijd dichtbij!
Deze conversatie loopt weer lekker doorelkaar

Welterusten lieve schatten en bedankt voor alles!!!

Mijn man zegt dat je een lekker ding bent, dus bij deze, hoor je het ook eens van een man.

Welterusten lieve Iseo en Zonlicht en anderen als er nog meer iemand meeleest!
quote:Iseo schreef op 04 september 2007 @ 23:31:

Zonnetje, luister goed naar Zonlicht, ze zegt precies de juiste dingen. Jij hebt haar altijd dichtbij!

Zonnetje zal wat beter naar Zonlicht luisteren

Welterusten Iseo, en jij natuurlijk ook Lemmy.

Ik ga ook maar eens

....

Trusten Lemmy
Trusten Zon
Hallo meiden,

Heb onlangs het hele topic van Thirza doorgelezen en ben via daar hier terecht gekomen.

Hele mooie openingspost Mamzelle en zo herkenbaar voor mij. Ik hoop dat ik mij bij jullie kan aansluiten. Ik ben nooit getrouwd geweest met een man zoals beschreven, heb 1x samengewoond, dat dan weer wel.

Al waren die andere relatie's dan van kortere duur, het lijkt alsof ik uiteindelijk altijd dezelfde vriend heb gehad, ook al was het een ander, qua gedrag was hij precies hetzelfde.

Ik heb een tijdje op minnaressen meegeschreven, maar daar word je ook niet echt vrolijk van. Wat je daar soms aan agressie van mensen over je heen krijgt is echt heel naar. Het viel mij op dat jullie hier daar geen last van hebben, boze buitenstaanders dus bedoel ik. Wel viel het mij op dat jullie zo respectvol met elkaar omgaan.

Goed, een lang verhaal, weet eigenlijk zelf niet zo goed waar ik moet beginnen, heb al zoveel gelezen wat zoveel herkenning opriep, dus ik laat het hier eerst maar even bij.
Hoi Rafaella, net voor het uitloggen zag ik je berichtje, nog even een welkom.

Hoi Rafaella, ook van mij een welkom.

Schrijf maar gewoon wat en wanneer je schrijven wilt, dan komen de reacties vanzelf.
Mamz en Iseo, jullie hebben meel

Lemmy, jij wilde toch ook graag het vakantieverhaal? volgens mij heb ik geen email van je, we hyven wel even oke?

Dubio, je krijgt hem ook hoor!

Nicolle, ik wil dat artikel inscannen maar dat vergeet ik steeds, ik stuur het je wel toe, ook jij hebt meel

Raffaella, welkom en voel je vrij om mee te schrijven.
Hoi Zonlicht!

Ja, leuk, ik hyve-mail je mijn e-mail adres wel even!

Liefs!
Goedemorgen meiden!

Vandaag ging weer alles niet okee, maar toen belde ik mijn hulplijn en we hebben besloten dat het eigenlijk juist toch goed gaat en ik er alleen gewoon even in moet komen. Dus.

Vandaag een dagje voor mijzelf, moet ook nodig nieuwe schoenen dus ik denk dat ik maar eens gebruik ga maken van mijn OV en zo op pad ga.

Zon, heerlijk je verhaal te lezen, Ik schrijf je later terug

Ha Lemmy
Hoi Iseo!

Vind dat je best positief overkomt zo, ben blij dat te merken!
Hoi Iseo

het leest inderdaad positief! Hou die stemming vast he.

Zullen we samen winkelen? . Jammer he, die afstand!

Maar geniet ervan en zoek een paar mooie schoenen uit
Oh Zon, kon je maar gezellig mee! Haal jij Lemmy even op onderweg toch?

Ja, voel me wel positief. Ik heb besloten dat ik het ga loslaten. Die introductie-dagen worden niks.

Morgen een belangrijke uitleg, dus daar ga ik wel heen. Maar die activiteiten niet meer.
Ja, misschien is dat dan ook beter, als je die introductiedagen dan toch echt niet ziet zitten geeft het je denk ik ook wel rust als je het besluit hebt genomen gewoon niet te gaan he?

Moet je zoiets nog regelen op je school trouwens, of ben je gewoon vrij om wel of niet te gaan?

(leuk! winkelen! zou best echt meewillen hoor!
Open schrijven, Iseo, kan natuurlijk altijd via de mail. Je kunt een groepje maken van de geadresseerden en dan gewoon één mailtje sturen. Die feedback krijg je dan net zo goed als hier langs het forum.

Is het een idee om eens langs de huisarts te gaan en daar aan te geven dat je angst je werkelijk belemmert om dat te gaan doen wat je eigenlijk graag wilt? Het zal voor hem geen vreemde vraag zijn, maar misschien heeft hij wel een antwoord wat bijvoorbeeld ik als nooit-zo-angstig je niet kan geven.

En zoals in dat gesprekje: stel je voor dat je je helemaal kwetsbaar opstelt. Je vertelt die persoon dat je zo nerveus bent dat je zijn vraag vergeten bent, en of 'ie die alstjeblieft wil herhalen. Ontwijkt die persoon je vervolgens, dan is het geen goed mens voor je. Beantwoordt hij je vraag, dan kun je weer verder.

Steeds vallen en opstaan. Het is niet leuk, het is heel erg niet leuk, maar bij goede mensen mag het.

Ik heb vanochtend een nieuw tweetal toegewezen gekregen bij het begeleid lezen op school. Twee 'hoodboys', oude klasgenootjes van mijn zoon. Groter, stoerder. Ik ben er zo nerveus over. Zal dat wel goedgaan, zullen ze me misschien achter mijn rug uitlachen. Kinderen verdorie, moet ik me zo druk maken om kinderen?

Om je aan te geven dat sociale angst misschien vaker voorkomt dan je verwacht.
Ik ga gewoon niet...

Bellen begin ik al helemaal niet aan, ik vraag wel een gesprek aan straks met mijn mentor.

Weet niet precies hoe het werkt.

Ik ga zo, wens jullie een fijne dag
Hoi lieve Mamz

Nou wil ik reageren op je stukje, maar hieronder het scherm zie ik ineens het begin van het topic?? Zo'n 1000 posts geleden?

Even plaatsen en opnieuw.

Veel plezier bij het shoppen!
Mamz, dat is een goed idee. Ik zou graag meer willen vertellen over die dingen die nu spelen, als jullie dat goed vinden om een gezamenlijk mailtje af en toe te krijgen.

En de huisarts, daar moet ik toch binnenkort heen voor iets, dan ga ik dit ook proberen aan te kaarten. Gelukkig ook snel die andere afspraak.

Verder vind ik je voorbeeld heel goed, zelf zou ik het helemaal niet raar vinden en meteen mijn vraag herhalen. Dus eigenlijk moet je ook leren vragen van een ander wat je zelf gerust zou doen, bedoel je dat?

Succes met de lees-activiteiten.

Hoi gister iets op tv gezien over een vrouw die mishandelt was.. Op zicht zit ik er niet mee ik heb het allemaal wel verwerkt, maar ineens voelde ik me rot...
Vooral niet te kritisch zijn op jezelf. Vragen wat je nodig hebt zonder je af te vragen of dat wel of niet gepast is.

Eigenlijk zouden we wat dat betreft best nog wat hebben kunnen leren van onze exen. Dat stukje wat jou nu in de weg zit -zelfanalyse- daar hadden zij helemaal geen last van, dat was er niet. En toch sprongen we braaf op als er iets gevraagd werd. Waarom zou je dat jezelf niet gunnen?

Het leesuurtje is al voorbij hoor. De gastjes zien er wel stoer uit, maar voor zover mij bekend zijn ze niet ongemanierd of zo. Mijn ellende zit dus puur in mezelf.

Shop ze.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven