Crisis kannibalisme

18-01-2010 19:34 123 berichten
Alle reacties Link kopieren
Stel je zit op een (voorheen) onbewoond eiland met allerlei soorten dieren en mensen (die je allemaal niet kende vantevoren). En je had de keuze, eten of verhongeren....wat zou je doen? Waar ligt je grens, als je maag helemaal leeg is, je verzwakt bent en je moet kiezen....sterven of eten? En nee, er zijn geen alternatieven. Geen kokosnoten, geen fruit, geen groente. Alleen dieren en mensen.

Eet je kat? Hond? Mens? Wat zou je wel en niet eten?

Ik? Ik zou denk ik alles eten, inclusief mens als het moest. Denk ik...maar wel nadat ik daadwerkelijk ieder dier had opgegeten dat er maar rondliep.

Zou jij alles eten?

Totaal aantal stemmen: 36

Ja, absoluut (44%)
Neen! (3%)
Alles behalve mens (17%)
Alles behalve een bepaald dier Geen stemmen
Ik denk het wel... (22%)
Ik denk het niet... (14%)
En met alles bedoel ik dus ook alle soorten huisdieren en insecten.
Ik ben erg moeilijk met vlees eten en denk echt oprecht niet dat ik het zou kunnen, zelfs niet als mijn leven er vanaf zou hangen. Maar aan de andere kant kan ik me wel voorstellen dat overlevingsdrang al het andere zou kunnen overwinnen (voor een ander dus).
Daar heb ik pas een geweldig boek over gelezen ; over schipbreukelingen die met elkaar af hadden gesproken dat ieders dood " nut " zou hebben en dmv loting offeren ze zich om beurten op. (On?)gelukkigerwijze overleven een aantal van hen en volgt er een rechtszaak wegens kannibalisme.

Zal eens kijken of ik de titel geGoogled krijg.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik denk dat overlevingsdrang vrijwel elke scrupule wegneemt.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 18 januari 2010 @ 19:42:

Daar heb ik pas een geweldig boek over gelezen ; over schipbreukelingen die met elkaar af hadden gesproken dat ieders dood " nut " zou hebben en dmv loting offeren ze zich om beurten op. (On?)gelukkigerwijze overleven een aantal van hen en volgt er een rechtszaak wegens kannibalisme.

Zal eens kijken of ik de titel geGoogled krijg.Oh graag! Dat lijkt me inderdaad een interessant boek
Ja, ik zou waarschijnlijk alles eten. Honger maakt rauwe bonen zoet tenslotte. Maar mens pas als er echt echt niets anders meer te vinden is. Zou nog liever op insecten leven dan dat ik 'n mens zou moeten eten, maar bezwijkt mijn lotgenoot voor mij, dan denk ik dat ik er wel van zou eten. Overigens zou ik geen dierbare mens opeten. In mijn geval dus niet mijn ouders.
Er is ook 'n film naar 'n waargebeurd verhaal over 'n neergestort vliegtuig in de besneeuwde Andes. Daar worden ook mensen opgegeten uiteindelijk om te kunnen overleven.
Ik denk dat ik alles eet. Doe ik nu ook, maar nu trek ik de grens bij niet bewegend eten.

Maar als de nood hoog is, als je de keuze hebt tussen doodgaan of eten, dan denk ik dat je alles eet.

Heb ooit een hele indrukwekkende documentaire gezien over een groep sporters die neergestort was met vliegtuig, zij aten hun dode mede-passagiers op. En dat kon ik goed invoelen, al lijkt het me een afschuwelijk iets.
Volgens mij zou ik niet zoveel overlevingsdrang hebben. Ik zou mezelf liever opofferen. Niet omdat ik zo geweldig ben, maar omdat ik een bange schijterd ben. Dieren zou ik wel eten, maar niet alles.
Ik begin met minny, maar voordat ze de pan in gaat geef ik haar nog even een dikke
quote:elninjoo schreef op 18 januari 2010 @ 19:45:

Er is ook 'n film naar 'n waargebeurd verhaal over 'n neergestort vliegtuig in de besneeuwde Andes. Daar worden ook mensen opgegeten uiteindelijk om te kunnen overleven.Ja, die documentaire bedoel ik ook, elninjoo.
quote:elninjoo schreef op 18 januari 2010 @ 19:45:

Er is ook 'n film naar 'n waargebeurd verhaal over 'n neergestort vliegtuig in de besneeuwde Andes. Daar worden ook mensen opgegeten uiteindelijk om te kunnen overleven.

Klopt ja... indrukwekkend!

http://en.wikipedia.org/w ... ry_of_the_Andes_Survivors
quote:lunaan schreef op 18 januari 2010 @ 19:45:

Ik begin met minny, maar voordat ze de pan in gaat geef ik haar nog even een dikke Juist, Lunaan staat als eerste op het menu!
.
Je maakt me nieuwsgierig met je opmerking Qwertu. Wat bedoel je precies?
quote:Bugzy schreef op 18 januari 2010 @ 19:45:

Volgens mij zou ik niet zoveel overlevingsdrang hebben. Ik zou mezelf liever opofferen. Niet omdat ik zo geweldig ben, maar omdat ik een bange schijterd ben. Dieren zou ik wel eten, maar niet alles.Welke dieren zou je niet eten?

Een collega keek me pasgeleden met afschuw aan toen ik haar vertelde dat ik inderdaad hond zou eten als het moest. Zij vond dat heel erg vreemd. Ik vond het weer vreemd dat ze serieus eerder dood zou gaan, denkt ze want wie weet waar een mens toe in staat is in zo'n situatie.
he he ik was eerder want ik had een hamer

Kijk Minny puree.
Als de nood aan de vrouw is, eet ik vast alles.
Zuerst kommt das Fressen und dann die Moral. Denk toch dat het zo zit. Overlevingsdrang is groter dan iedere andere emotie.
'Alive' heet die film volgens mij.

Ik denk dat het heel lastig is om in te schatten wat je wèl of niet zou doen. Dat is net zo iets als dat bij psychologische onderzoeken mensen zichzelf vaak anders inschatten dat dat ze uiteindelijk werkelijk doen, voornamelijk in extreme situaties.

Maar ik dènk nu dat ik het wel zou doen, mensen eten dan. En bij de billen beginnen, dat heb ik van 'Alive' geleerd
ps Minny, is dit voorbereiding voor Viva meet?
quote:lunaan schreef op 18 januari 2010 @ 19:50:

he he ik was eerder want ik had een hamer [afbeelding]

Kijk Minny puree.Terwijl jij bezig bent met knuffelen, bijt ik ondertussen al je halsslagader door!
Heb helemaal geen morele bezwaren tegen honden en katten als voedsel. Ben in China op vakantie geweest, dus heb al wel 't een en ander op m'n bord gehad. Dat ik sommige vleessoorten penetrant vind smaken (schaap/geit bijv.) zou mij er in tijden van extreme honger niet van weerhouden ook die te eten.
quote:Hermes schreef op 18 januari 2010 @ 19:51:

ps Minny, is dit voorbereiding voor Viva meet? Eh...de lokatie is nog een verrassing

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven