is dit normaal?!

18-01-2010 22:44 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi ladies,

Ik heb een vraagje..

Ik heb inmiddels bijna 2 jaar een relatie met mijn huidige vriend.

Hiervoor heeft hij een relatie gehad van 13 jaar en met haar heeft hij 2 dochters.

Een jaar geleden is hij met zijn ex en de kinderen 2 dagen naar Parijs geweest, verder zit hij elke maandag van 's middags tot acht uur 's avonds bij haar thuis omdat zij zonodig moet sporten na haar werk...ik vind het echt niet fijn dat hij nog zo vaak bij haar thuis is!!! En laatst was ze niet goed geworden op haar werk, belt ze hem! En binnen tien minuten staat ie bij haar op de stoep!! De hele middag is ie met 'r op pad geweest naar de dokter, ziekenhuis, samen lunchen etc en uiteindelijk bleek er niet eens iets ernstigs aan de hand te zijn!!

Nu gaat ie ook nog eens 2 keer per week met haar naar scholen kijken voor hun dochter, waarom moet dat nog allemaal samen?!

Hebben jullie ook een man met zo'n ex waar hij nog zoveel mee doet en hoe gaan jullie daarmee om want ik vind dit behoorlijk irritant!! Ze wil mij ook niet ontmoeten, wat ik ook zo belachelijk vind!!

Ps. ik begrijp heus wel dat je goed contact moet hebben voor je kinderen maar ik vind dit wel ver gaan
Ik vind het ook best wel veel qua contact en hij laat zich wel aardig voor het karretje spannen. Nu ben ik er wel voor dat ouders normaal contact blijven houden voor de kinderen. Maar hier lijkt er op alsof er nog geen duidelijke afspraken zijn gemaakt tussen hem en zijn ex mbt de kinderen. Zijn ze al lang uit elkaar?
Only dead fish go with the flow
Nee zo'n man heb ik niet, wil ik ook niet hebben!
Hij is dus maandags bij haar thuis totdat zij thuiskomt dan vertrekt hij weer.

En verder heeft hij incidenteel contact, een keer wanneer er iets aan de hand was (meestal weet je achteraf pas hoe erg het wel of niet was) en nu met school voor de kinderen (als een school is uitgekozen dan is dat over).

Dus alleen de maandag is structureel, ik vind dat wel meevallen.

Hoe vaak ziet hij zijn kinderen?
Ze zijn misschien ook nog goed bevriend, los van de kinderen? Dat vind ik helemaal niet ver gaan, als dat hun keuze is.

Je voorbeeld van die scholen bekijken, hoe moeten ze dat anders doen volgens jou dan?
Winter is the season in which people try to keep the house as warm as it was in the summer, when they complained about the heat.
Ik vind het juist een goed teken dat hij zo betrokken is in het leven van zijn kinderen dat hij zich actief bezighoudt met scholen zoeken. Sommige mannen zijn daar *binnen* een relatie nog te lam voor.
oh sorry, lees net dat jullie al twee jaar bij elkaar zijn. dus dat zou wel lang genoeg moeten zijn om vaste afspraken over de kids te kunnen maken met ex.

Ik zou het ook wel een behoorlijk aparte regeling vinden, ook wel onrustig voor de kids trouwens (woont papa nu wel of niet hier??). Aan de andere kant: als die regeling er al was, voordat jij in beeld kwam en jij hebt dat al een hele tijd geaccepteerd, ben je nu behoorlijk mosterd om er nu een statement over te maken naar hem toe...
Wel apart dat ze jou niet wil leren kennen. Heb jij frequent contact met zijn kinderen?
Ik weet niet wat ik heb, maar ik heb de OP denk ik te snel gelezen. ik zie dat hij elke maandag alleen komt? Ik dacht meerder avonden in de week. (huh??! * need REAL glasses*)

Eigenlijk valt het inderdaad wel mee, al zou ik persoonlijk niet met mijn ex naar parijs gaan. Maar dat is mijn keuze. Ik ken wel mensen, die dat soort dingen nog wel (omwille van de kinderen) doen met hun ex.
"omdat zij zo nodig moet sporten" Ik denk dat daar de kneep een beetje zit. Klinkt jaloers. Voor de kinderen prima geregeld lijkt me. Samen scholen bekijken klinkt ook vrij normaal. weekendje Parijs mmmm.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ik vind het heel normaal zoals jouw vriend met zijn kinderen en dus ook zijn ex omgaat. Dat zouden meer ouders zo moeten doen!

Waarom zou zij niet een avondje mogen sporten? En waarom zou zij hem niet mogen bellen als er echt iets is? (Je belandt echt niet om niets na een dokterbezoek in het ziekenhuis, hoor!)

Kortom, ik vind jouw reactie wat kinderachtig en ik vind dat je het belang van de kinderen daarbij uit het oog verliest. Als je een relatie krijgt met een man met kinderen, dan hoor je hun belang voorop te stellen.

Dat jij het raar vindt dat zij geen contact met jou wil, dat snap ik wel. Daar zou ik wel moeite mee hebben. Maar wellicht heeft dat ook wel iets te maken met hoe jij je in deze situatie opstelt?
Bedankt voor jullie reactie!

Ik ga nu bijna twee jaar met hem. Zijn kinderen heb ik pas in september jl. voor het eerst ontmoet.

Heb ze nu twee keer gezien een heel weekend, met kerst en toen we ee weekendje weg gingen met zijn en mijn kind.en verder soms op zijn werk of op een feestje...

Zij kan het nog niet aan om mij te ontmoeten dat vindt ze te pijnlijk maar ze heeft het zelf uitgemaakt..

Toen zijn moeder jarig was is hij met haar en de kinderen gegaan omdat zijn moeder een goede band heeft met zijn ex, zijn moeder komt daar ook nog over de vloer..
Dat ze mij niet wil ontmoeten ligt niet aan mijn houding, ze wil de kinderen niet ophalen bij hem als ik bij hem thuis ben dat kan ze niet aan... dan vraagt ze of hij de kinderen bij haar af wil zetten
Feit dat zij het heeft uitgemaakt betekent niet dat ze een gloeiende rothekel aan hem hoeft te hebben. Zij was alleen degene die de knoop doorhakte toen het voor haar duidelijk was dat ze elkaar niet gelukkig konden maken. Zo kun je het ook zien.

Hoe lang was hij al gescheiden toen jullie elkaar ontmoetten?

En hoe vaak ziet hij de kinderen?

Speelt er niet veel meer? Ben je jaloers op haar?
Parijs: Hij was al met jou maar misschien hoorde dat tripje nog bij de 'overgangsfase'. Hij heeft nu met jou een relatie en dus veranderen er bepaalde dingen door de tijd heen. Dat gaat -helaas voor jou- niet over één nacht ijs.

Belangrijk is te weten of hij dit soort uitstapjes met haar en de kinderen wil blijven doen, ook als zijn ex een nieuwe relatie heeft. Dan moet jij namelijk je conclusie trekken...

Ik ben van mening dat als je uit elkaar bent, je alleen in geval van nood voor de kinderen bijspringt. Dus als zij met iets op de Eerste Hulp komt, dan boort zij iemand uit haar eigen familie- of vriendenkring voor aan om haar bij te staan o.i.d., regelt zelf een moeder/vriendin om op te passen, en als er niemand op de kinderen kan passen, dan springt jouw vriend uiteraard in om bij de kinderen te zijn.

Dat zij wil sporten, moet zij helemaal zelf weten. Ik zie alleen niet in waarom haar ex dan bij haar thuis op de kinderen moet passen. Het is toch logischer om, als zij dan per se wil sporten, de kinderen naar zijn huis te halen? Een ex in mijn huis terwijl ik er zelf niet ben, daar heb ik geen trek in.

Schoolkeuze: als er veel scholen moeten worden bezocht, kan ik me voorstellen hij met dochter een paar scholen bezoekt, en zij met dochter een paar andere. Eventueel kunnen ze dan met z'n drie naar de laatste open dag van de waarschijnlijke schoolkeuze.

Stel dat ze maar naar twee verschillende scholen gaan, dan kan ik me voorstellen dat ze dat met z'n drie doen.

Bedenk dat door de tijd heen hij hopelijk meer met jou een leven zal opbouwen, zonder zijn kinderen tekort te doen.

Als zij zelf een nieuwe partner krijgt, veranderen er ook vaak dingen.

En bedenk dat hijzelf degene is die beslist in hoeverre hij zijn ex toelaat in jullie leven. HIJ is degene die dingen moet willen veranderen en als hij dat niet wil, dan moet jij voor jezelf nagaan of je zo'n relatie wil.
Ik denk wel dat je zult moeten accepteren dat zij altijd een rol blijft spelen in zijn leven... Ik kan me voorstellen dat het voor jou ook soms een moeilijke positie is. Misschien kun je over een tijdje voorstellen om haar eens uit te nodigen bij jullie? Even zonder kinderen? Ik vond het juist wel prettig om kennis te maken met de nieuwe vriendin van mijn ex, omdat zij ook een (weliswaar geringe) rol speelt in mijn kind's leven.
Ook als zij de relatie met jouw vriend heeft beëindigd kan er, als hij een nieuwe vriendin heeft, soms een soort stuiptrekking/twijfel/jaloezie van haar kant ontstaan. Gun haar wat dat betreft een beetje tijd, maar laat niet over je heenlopen of geef haar niet de ruimte jullie tegen elkaar uit te spelen. Als ze dat doet, stapt ze over een fatsoensgrens.
Feit dat zij gaat sporten als hij daar in huis is op maandag zou voor mij in ieder geval duidelijk maken dat ze niet voor de gezelligheid met elkaar afspreken. Dit lijkt me een enorme win/win/win situatie. De kinderen zien hun vader, hij ziet zijn kinderen in een dagelijkse setting, zij heeft de gelegenheid te gaan sporten. Iedereen blij. Behalve natuurlijk de vrouw die het moeilijk te verkroppen vindt dat ze geen 100% claim kan leggen.
ok dus de meesten vinden het wel normaal begrijp ik..

zij waren net uit elkaar en toen hadden wij al officieel wat, binnen twee maanden, daarvoor speelde er al wel iets..

ze zal zeker niet komen als wij haar uitnodigen, ze kan het niet aanzien hij met een andere vrouw
ze heeft het wel geaccepteerd maar wil er niet mee geconfronteerd worden zegt ze, verder moet hij doen wat hij wil zegt ze ook..
quote:missangela schreef op 18 januari 2010 @ 22:44:

Nu gaat ie ook nog eens 2 keer per week met haar naar scholen kijken voor hun dochter, waarom moet dat nog allemaal samen?!

Euh, nou misschien omdat hij ook haar vader is. En omdat vaders meestal bij dit soort belangrijke beslissingen voor kinderen betrokken zijn. Wat stel je dan voor, dat de moeder maar een opleiding uitzoekt en de vader het daar mee eens moet zijn. Of dat zij in de middag gaat met de dochter en hij in de avond naar een open dag? Wees blij dat hij iig eerlijk is over hun contact, hij had ook niks kunnen zeggen en dan weet je nog niet of hij samen met haar gaat.

Maar goed, zou je het wel oke vinden als hij de kinderen op maandagmiddag meeneemt naar zijn huis, daar tijd met ze doorbrengt en ze sávonds weer afzet?
Missangela, je hebt een vriend die kennelijk de verantwoordelijkheden ten opzichte van zijn kinderen serieus neemt, daar zou je trots op moeten zijn! Natuurlijk gaat hij mee naar de voorlichtingsavonden van middelbare scholen, het zou een sukkel zijn als hij zich daar niet mee bezig wilde houden. En ik vind dat je ook flink zeurt, 2 x per week? Het lijkt me sterk dat ze meer dan een handvol middelbare scholen gaan bekijken, zelfs als je in een heel grote stad woont is de keuze toch beperkt tot een stuk of 6, lijkt me.

Als je hier over gaat zeuren, dwing je je vriend om te kiezen tussen jou en zijn kinderen. En als hij een beetje ballen heeft, is het duidelijk wat hij dan kiest!
Als je 13 jaar een relatie hebt gehad, en die relatie eindigt, dan zouden maar weinig mensen het kunnen waarderen als de ex 2 maanden later al "officieel" een nieuwe partner heeft. Ik kan me goed voorstellen dat zijn ex dat als pijnlijk ervaart.
quote:missangela schreef op 18 januari 2010 @ 23:32:

zij waren net uit elkaar en toen hadden wij al officieel wat, binnen twee maanden, daarvoor speelde er al wel iets..

Ok... dus jij zat te roeren in haar relatie toen haar kinderen nog klein waren, bent er uiteindelijk met de vader van haar kinderen vandoor gegaan en nu zet je er ook nog je vraagtekens bij of het wel normaal is dat hij samen met haar zorgtaken voor hun kinderen deelt?
quote:missangela schreef op 18 januari 2010 @ 22:44:

Hi ladies,

Ik heb een vraagje..

Ik heb inmiddels bijna 2 jaar een relatie met mijn huidige vriend.

Hiervoor heeft hij een relatie gehad van 13 jaar en met haar heeft hij 2 dochters.

Een jaar geleden is hij met zijn ex en de kinderen 2 dagen naar Parijs geweest, verder zit hij elke maandag van 's middags tot acht uur 's avonds bij haar thuis omdat zij zonodig moet sporten na haar werk...ik vind het echt niet fijn dat hij nog zo vaak bij haar thuis is!!! En laatst was ze niet goed geworden op haar werk, belt ze hem! En binnen tien minuten staat ie bij haar op de stoep!! De hele middag is ie met 'r op pad geweest naar de dokter, ziekenhuis, samen lunchen etc en uiteindelijk bleek er niet eens iets ernstigs aan de hand te zijn!!

Hebben jullie ook een man met zo'n ex waar hij nog zoveel mee doet en hoe gaan jullie daarmee om want ik vind dit behoorlijk irritant!! Ze wil mij ook niet ontmoeten, wat ik ook zo belachelijk vind!!

Ps. ik begrijp heus wel dat je goed contact moet hebben voor je kinderen maar ik vind dit wel ver gaanDat hij dingen doet met zijn ex in het kader van de kinderen is normaal.

Waar waarom zij jou niet wil ontmoeten is een raadsel. Hier klopt iets niet.

Zijn de kinderen ook wel bij jullie? Of kan dat ook al niet (misschien ben ik wel mosterd)
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven