Het Boekenfestijn

18-01-2010 18:01 50 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie gaat er ook wel eens naar het boekenfestijn? Vanaf aanstaande donderdag is het weer 4 dagen in Ahoy Rotterdam.

Ben altijd blij als het er weer is, kom meestal met tassen vol terug en scheelt een hele hoop geld
Propje : Ik begrijp die mensen ook niet die met 2 lullige dingetjes aan de kassa verschijnen. Hoe doen ze dat??? Het is mij nog nooit gelukt.

De zwarte stiftstreep is irritant maar volgens mij wel een van de redenen waardoor het boek daar ligt
Discworld?? (zie avatar) nu heb je toch mijn aandacht!!

Alleen hebben we de hele serie hier al thuis staan, inclusief de laatste (die weer hilarisch is!)
Ja, tante Klaas, we hadden de films gezien. Die vonden we echt geestig.

Ja, geweldig he, tante Klaas.

Vorig jaar stond ik in Apeldoorn bij de boekenbakken Engelse pockets en ik bleef maar inladen! Ik werd zo hebberig.Toen ik er eenmaal 1 had gelezen heb ik er nog 8 in 1 koop gekocht via Marktplaats. Moet er nog 4 hebben maar ben nu nog maar bij deel 11 ofzo hoor. We lezen ze wel in het Engels, vandaar dat ze zo goedkoop waren.

Het is overigens wel slecht voor je realiteitszin hoor, ik kan geen Oerang Oetang meer zien of schiet in de lach, elke kameel heet You Bastard , met de laatste bedoel je dan Thud of Making Money?

Ook eens de drieluik van Connie Braams gekocht over het onstaan van Velsen, boeken van Bill Bryson, nu toch wel mijn favoriete schrijver.

En wij rekenen bij de kassa tussen de 120 euro of 200 af en staan dan nog heel serieus tegen elkaar te beamen dat het zo goedkoop is, ach ja.
Propje, zo staan wij ook altijd. Goedkoop he?? jaaa zeker !!

Dit jaar zal het nog wel meer worden wat we gaan kopen, we gaan alvast prentenboeken kopen voor onze dochter (okee ze is pas in november geboren, maar dan hebben we in ieder geval al leuke voorleesboeken voor als ze de 1 voorbij is) en ook van die voelboekjes/kartonnen boekjes willen we kopen.

Maar hoe zit het bij jullie? Worden er door het jaar heen nog veel boeken gekocht via Bol.com/marktplaats/boekhandel??
ik ben in utrecht en nieuwegein geweest. ga misschien naar rotterdam, wat vinden jullie de beste dag om te gaan?
Bankje :

Zaterdag is meestal gekkenhuis in rotterdam, zondag is er meestal al heel veel weg.

Als ik jou was zou ik donderdag of vrijdag gaan !!
Ik ga vaak naar Utrecht als er boekenfestijn is, al een jaar of 5. Ben een paar keer óók in Nieuwegein geweest, maar dan vond ik dat de collectie teveel hetzelfde was als in Utrecht, dus sindsdien ga ik echt alleen nog maar één keer per jaar, naar Utrecht.

Heb er trouwens ook een keer gewerkt, dat was wel hels
Overigens kun je het hele jaar door dit soort boeken kopen bij Boekenkraam! Even googlen :-) Ik heb daar pas 1 keer besteld maar had het wel snel in huis 3-4 werkdagen..
Die zwarte streep zetten ze er zelf op zodat men kan zien dat het van het boekenfestijn komt. Nouja als je het weet dan he?

Ik heb al een aantal keer gezien dat mensen de boeken duurder weer door proberen te verkopen. Als ik dan een zwarte streep zie koop ik dus al niet bij die verkoper. Heb dan zoiets van dan ga ik zelf wel naar het boekenfestijn.

Niet bij alle boeken zit een streep trouwens, hangt naar mijn idee af van het genre en of het populair is.
quote:Nammma schreef op 18 januari 2010 @ 19:00:

Sam32...dan woon jij dus blijkbaar (ook) in de buurt van Apeldoorn...

Ik ga ook altijd in juni, ik koop dan tassen vol voor school!Ja klopt, ik woon in Deventer. Ik verheug me er nu al op!
Ik ben vorig jaar voor het eerst geweest in Rotterdam, samen met mijn zus. Wij zijn allebei behoorlijk verslaafd aan thrillers en net zoals anderen kwamen wij ook terug met behoorlijke stapels....maar na een paar maandjes, nadat we de boeken zo ongeveer gelezen hadden, kwamen we allebei tot de conclusie dat we niet meer zouden gaan. De meeste boeken vielen gewoon tegen... Ze waren niet echt van deze tijd en waren toch anders dan die poplaire thrillers van nu. Het avondje uit vond ik op zich wel erg leuk om tussen al die boeken te neuzen, maar het is erg jammer dat de boeken tegen waren gevallen.
Hij begint donderdag weer! Ga er vrijdag heen. Heb er nu alweer zin in.
quote:Keroppi schreef op 19 januari 2010 @ 19:38:

Die zwarte streep zetten ze er zelf op zodat men kan zien dat het van het boekenfestijn komt. Nouja als je het weet dan he?

Ik heb al een aantal keer gezien dat mensen de boeken duurder weer door proberen te verkopen. Als ik dan een zwarte streep zie koop ik dus al niet bij die verkoper. Heb dan zoiets van dan ga ik zelf wel naar het boekenfestijn.

Niet bij alle boeken zit een streep trouwens, hangt naar mijn idee af van het genre en of het populair is.

zo'n zwarte streep staat ook op boeken van de slegte bv. Om aan te geven dat het ramsj boeken zijn.

Ik ben trouwens 1 keer op het boekenfestijn geweest en vond het 3x niks. Ik was dus zo'n miep met maar 1 boekje.
Ik ben zo''n miep die met een boodschappentas vol naar huis gaat !

A.s. vrijdag in Ahoy heerlijk neuzen.

Nergens zoveel goedkope kunst- en reisboeken en goedkope Engelstalige thrillers als op het boekenfestijn.
Voor een boekenwurm als ik is die beurs echt helemaal geweldig!!

Ben ook elk jaar van de partij in Rotterdam dus ook deze donderdag weer. Vanuit het werk meteen door en dan maar neuzen, mandje volladen en dan komt het moeilijkste deel... het uitzoeken welke je wel en welke je niet mee gaat nemen. Mik namelijk alles wat me leuk lijkt in het mandje....
Ik ga ook weer !!! maar dit jaar op de zondag, omdat ik morgen en vrijdag moet werken, zaterdag geen oppas heb voor mijn dochter... dus ja dan maar zondag !!!
Haha ik gooi ook altijd van alles in mijn mandje en ga later pas selecteren. Misschien ga ik morgen vast even kijken maar echt kopen ga ik ook vrijdag doen.

Boeken en knutselspullen heb er echt zin in. Heb mezelf wel een op een max gezet hoor en neem geen pinpas mee.
Ik ga ook regelmatig

Ik ben nu 2 keer naar Apeldoorn, 2 keer naar Utrecht, 1 keer naar de RAI Amsterdam en 1 keer naar Maastricht geweest.

Ik wil nog graag een keer naar die in Nieuwegein, lekker dichtbij .

Ik gooi inderdaad ook alles in mijn mandje en aan het einde kijk ik wat er toch weg kan.
'I like to have powerful enemies. Makes me feel important.'
Ik ga morgen! Heb er zin in. Lekker in mijn eentje langs de boeken wandelen.

Kun je er eigenlijk pinnen?
quote:leuntje schreef op 27 januari 2011 @ 10:42:

Ik ga morgen! Heb er zin in. Lekker in mijn eentje langs de boeken wandelen.

Kun je er eigenlijk pinnen?

Ik ga altijd naar de het Boekenfestijn in Eindhoven en daar kan je bij een aantal, niet alle, kassa's pinnen.

En ik zou ook kijken bij de gratis boeken. Het meeste in idd zooi maar er liggen ook vaak kinderprentenboeken tussen. Leuk voor kado's of om zomaar een keer te geven.
Ben weer terug en heb een hele stapel boeken gekocht. Ik heb vooral Engelstalige paperbacks gekocht. Ik ben gek op literatuur en daar waren veel klassiekers te vinden.
Leuntje, voor jou dus een geslaagde dag?

Dit is mijn 4e X Rotterdam, ben 1x Utrecht geweest & 2x Maastricht (enorme rit, maar geen wachtrijen, weinig mensen!!!)
Ja, voor mij een geslaagde dag.

Ik heb de boeken die ik gekocht heb in stapeltjes naast mijn bed staan. Ik weet namelijk nog niet zo goed waar ik ze kwijt kan; mijn boekenplanken opnieuw inrichten, studieboeken proberen te verkopen... Ik denk dat de boeken die nu staan op de planken, gaan liggen, op stapeltjes. Dan heb ik meer ruimte. :o

Wat hebben jullie aangeschaft?
leuntje, ik heb veel chicklit, kinderboeken, verjaardagskaarten etc.

Vriend heeft heel veel thrillers !!! En we hebben echt veel geld bespaard.

Ik zoek altijd als ik thuis kom de prijzen op waarmee de boeken in de winkel en op bol. verkocht worden !!!
Ahhh. Ik hou ervan. En kwam ook altijd met stapels boeken terug, heel vervelend.

Jammer dat ze het concept hier niet kennen.
If at first you don’t succeed, call it version 1.0

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven