Gevaarlijk?
woensdag 20 januari 2010 om 00:01
Ik heb nu een jaar een relatie met een schatje. We wonen sinds 2 maanden samen in mijn huis. Dit weekend was m'n vriend een avond weg en tijdens het wasgoed opvouwen vond ik ineens iets vreemds in zijn kast. Mijn nieuwsgierigheid nam de overhand maar ik was niet blij met wat ik vond. Het was een wapen. Toen hij thuis kwam heb ik hem geconfronteerd en gevraagd waarom hij zoiets heeft. Hij lijkt er niet het type voor. Hij loog erover (zei dat het van een vriend was die ik niet kende). Na veel aandringen kreeg ik toch de waarheid uit hem. Het blijkt van zijn broer die bij een schietclub zit maar nog geen vergunning heeft. Hij bewaarde het voor hem omdat het nieuwsgierige zoontje van hem altijd in huis loopt te neuzen. Zoals jullie begrijpen ben ik zeer geschokt. Het wapen is weer bij z'n broer, maar ik vertrouw mijn vriend niet meer. Hij heeft ten eerste dit in huis verstopt en daarna continu in m'n gezicht gelogen. Ik heb hem mijn huis uitgezet om na te denken. Wat zouden jullie doen? Moet ik hem nog vertrouwen? Wat als het toch wel van hem was?
woensdag 20 januari 2010 om 00:08
Je zou het kunnen checken bij zijn broer? Maar volgens mij moet je een vergunning hebben als je bij een schietvereniging zit, maar weet het niet zeker.
Ook kan je navraag doen bij de desbetreffende schietvereniging.
Denk je dat hij nog steeds liegt? Dat het wapen van hem is? Is zijn broer wel een Pistolen Paultje?
Ik kan me heel goed voorstellen dat je bent geschrokken, ik weet niet of ik mijn partner er meteen uit had gezet, maar vind je wel daadkrachtig. Alleen weet je nooit 100% zeker of iemand liegt of niet.
Check het eerst met zijn broer (en zijn vrouw?) en de schietvereniging, dan zal misschien meer duidelijk worden.
Ook kan je navraag doen bij de desbetreffende schietvereniging.
Denk je dat hij nog steeds liegt? Dat het wapen van hem is? Is zijn broer wel een Pistolen Paultje?
Ik kan me heel goed voorstellen dat je bent geschrokken, ik weet niet of ik mijn partner er meteen uit had gezet, maar vind je wel daadkrachtig. Alleen weet je nooit 100% zeker of iemand liegt of niet.
Check het eerst met zijn broer (en zijn vrouw?) en de schietvereniging, dan zal misschien meer duidelijk worden.
woensdag 20 januari 2010 om 00:09
Het is erg vreemd dat er wapens in je huis liggen en dan nog wl zonder vergunning. Of het nu van je vriend of zijn broer is maakt niet uit, als er zoiets in huis komt moet er zeker eerst overleg zijn,daarbij moeten wapens in een kluis liggen. had hij ook de munitie?
heb je die broer ook gesproken en zei hij dat het van hem was/
Ik denk dat je een goede stap hebt gezet, je hebt laten zien waar je grens ligt, wens je er veel sterkte mee.
heb je die broer ook gesproken en zei hij dat het van hem was/
Ik denk dat je een goede stap hebt gezet, je hebt laten zien waar je grens ligt, wens je er veel sterkte mee.
woensdag 20 januari 2010 om 00:17
We hebben het samen direct de volgende dag naar zijn broer gebracht. Ik wilde dat ding niet in huis en wilde checken hoe zijn broer reageerde. Vervelend genoeg ging mijn vriend even weg met zijn broer. Mijn vriend zegt dat zijn broer wilde weten of ik nog verdere actie zou ondernemen op wat ik gevonden had. Je snapt dat ik zelfs daarover niet zeker meer ben. Misschien heeft m'n vriend wel gelogen en het tijdelijk bij zijn broer achtergelaten. Je gaat gewoon aan alles twijfefelen in zo'n geval. Had nooit verwacht zoiets te vinden.
woensdag 20 januari 2010 om 00:22
Mmm, klinkt niet echt als zuivere koffie!
Waarom liepen ze weg zonder jou? Omdat ze wat te verbergen hebben! Wat voor type is zijn broer? En jouw vriend? Ooit het idee gehad dat hij niet helemaal koosjer was?
Alles wijst erop dat ze niet eerlijk zijn. Als het wapen echt van de schietvereniging was, zouden ze daar open over kunnen zijn tegen jou. En dat zijn ze niet.
Confronteer je vriend. Desnoods dreig je dat je naar de politie stapt. Misschien sowieso geen slecht idee?
Waarom liepen ze weg zonder jou? Omdat ze wat te verbergen hebben! Wat voor type is zijn broer? En jouw vriend? Ooit het idee gehad dat hij niet helemaal koosjer was?
Alles wijst erop dat ze niet eerlijk zijn. Als het wapen echt van de schietvereniging was, zouden ze daar open over kunnen zijn tegen jou. En dat zijn ze niet.
Confronteer je vriend. Desnoods dreig je dat je naar de politie stapt. Misschien sowieso geen slecht idee?
woensdag 20 januari 2010 om 00:35
Als het zo'n nobele daad was om het pistool voor zijn broer te bewaren snap ik dat hele stiekeme verstoppen niet en ook dat liegen dat het van iemand anders was niet.
Heb je weleens geGoogeld hoe moeilijk het is om een wapenvergunning te krijgen en hoe lang dat duurt en zo? http://www.comzoetermeer.nl/schietsport.html
http://www.politie.nl/Vra ... lsvoorvuurwapenbezit.aspx
Heeft een van de broers soms gezegd dat hij een buitenkans had, mbt het kopen van dit wapen , omdat hij al een wapen heeft maar nog geen vergunning?
En je vriend; heeft die wel een vergunning dan?
Misschien is je vriend een goedgelovige goedsul, misschien een man die net op/over het randje leeft ; dat kan alleen jij bepalen.
Heb je weleens geGoogeld hoe moeilijk het is om een wapenvergunning te krijgen en hoe lang dat duurt en zo? http://www.comzoetermeer.nl/schietsport.html
http://www.politie.nl/Vra ... lsvoorvuurwapenbezit.aspx
Heeft een van de broers soms gezegd dat hij een buitenkans had, mbt het kopen van dit wapen , omdat hij al een wapen heeft maar nog geen vergunning?
En je vriend; heeft die wel een vergunning dan?
Misschien is je vriend een goedgelovige goedsul, misschien een man die net op/over het randje leeft ; dat kan alleen jij bepalen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
woensdag 20 januari 2010 om 00:36
Ik begrijp de reacties. Ze gingen even weg omdat die broer net op het punt stond om de deur uit te gaan. Was een ongelukkig moment. Daarnaast was zijn 5jarige zoontje in de woonkamer. Die mocht er natuurlijk niets over horen. Door de hele situatie is het lastig dingen helder te bekijken zonder dubbelzinnige dingen te zien of te horen. Zijn broer is geen crimineel en mijn vriend ook niet dat weet ik zeker. We zijn na werktijd continu bij elkaar dus hij heeft geen tijd voor een dubbelleven. Het gaat mij om het feit dat hij iets in huis heeft gehaald wat strafbaar is en dat hij tevens in mijn gezicht gelogen heeft. Hij zegt dit gedaan te hebben omdat hij bang was dat ik naar de politie zou gaan. Als je geen vergunning hebt kun je een celstraf krijgen. Zijn broer zit in het leger en zijn maten hebben een vergunning bij de schietclub.
woensdag 20 januari 2010 om 00:37
quote:Vievje2 schreef op 20 januari 2010 @ 00:01:
Hij bewaarde het voor hem omdat het nieuwsgierige zoontje van hem altijd in huis loopt te neuzen. Dit is natuurlijk ook onzin. Een vuurwapen hoor je achter slot en grendel te bewaren, munitie en magazijnen apart. Als je een wapenvergunning wil hebben, dan moet je toch ook in staat zijn om het wapen dusdanig goed op te bergen dat je zoontje van 5 er niet bij kan komen,
Hij bewaarde het voor hem omdat het nieuwsgierige zoontje van hem altijd in huis loopt te neuzen. Dit is natuurlijk ook onzin. Een vuurwapen hoor je achter slot en grendel te bewaren, munitie en magazijnen apart. Als je een wapenvergunning wil hebben, dan moet je toch ook in staat zijn om het wapen dusdanig goed op te bergen dat je zoontje van 5 er niet bij kan komen,
anoniem_78097 wijzigde dit bericht op 20-01-2010 00:41
Reden: aanvulling
Reden: aanvulling
% gewijzigd
woensdag 20 januari 2010 om 00:43
Als ik in jouw schoenen had gestaan, had ik meteen broer gebeld om dit te controleren. Nu je hem buiten geknikkerd hebt, kan hij zijn verhaal met broer kortsluiten zodat deze met hetzelfde verhaal komt. Maar ja, hier heb je natuurlijk niks aan.
Wat voor type is het? Als hij in criminele kringen verkeert, zul je in het afgelopen jaar wel wat dingen tegengekomen zijn die vraagtekens bij je opgeroepen zouden kunnen hebben. Of die nu in dat kader te plaatsen zouden zijn. Als je geen zin hebt in een relatie met een "crimineel", punt achter de relatie.
Ik begrijp eerlijk gezegd ook niet dat hij niet meteen met zijn tweede versie is gekomen, voor jou had het waarschijnlijk niks uitgemaakt of het broer of vriend is.
En hoe komt de broer aan een wapen zonder vergunning, dit is iets illegaals en ik weet wel dat er zowat op elke straathoek aan wapens te komen is als je maar goed zoekt. Ken je de broer goed genoeg om te weten wat die allemaal uitvreet? Bovendien is het toch mogelijk als je zoontje rond loopt te neuzen een plekje te vinden waar het kind gewoon niet kan komen (boven op de kast, weet niet hoe oud het kind is) en je haalt er dan toch ook de kogels uit? Dus dit argument vind ik nou niet zo logisch.
Tja, vertrouwen, dat wordt moeilijk. Als blijkt dat je vriend uiteindelijk toch de waarheid heeft gesproken, kan ik me voorstellen dat je het "vergeeft". Dan zou het voor mij vallen in de categorie "'leugentje om bestwil". Als dat niet zo is, is je vriend iemand anders dan dat je al die tijd gedacht hebt, leeft misschien een dubbelleven of weet ik veel wat je hier bij kunt bedenken als er wapens bij betrokken zijn.
Daarom zou ik dit tot op de bodem uitzoeken en pas dan verdere stappen ondernemen.
Wat voor type is het? Als hij in criminele kringen verkeert, zul je in het afgelopen jaar wel wat dingen tegengekomen zijn die vraagtekens bij je opgeroepen zouden kunnen hebben. Of die nu in dat kader te plaatsen zouden zijn. Als je geen zin hebt in een relatie met een "crimineel", punt achter de relatie.
Ik begrijp eerlijk gezegd ook niet dat hij niet meteen met zijn tweede versie is gekomen, voor jou had het waarschijnlijk niks uitgemaakt of het broer of vriend is.
En hoe komt de broer aan een wapen zonder vergunning, dit is iets illegaals en ik weet wel dat er zowat op elke straathoek aan wapens te komen is als je maar goed zoekt. Ken je de broer goed genoeg om te weten wat die allemaal uitvreet? Bovendien is het toch mogelijk als je zoontje rond loopt te neuzen een plekje te vinden waar het kind gewoon niet kan komen (boven op de kast, weet niet hoe oud het kind is) en je haalt er dan toch ook de kogels uit? Dus dit argument vind ik nou niet zo logisch.
Tja, vertrouwen, dat wordt moeilijk. Als blijkt dat je vriend uiteindelijk toch de waarheid heeft gesproken, kan ik me voorstellen dat je het "vergeeft". Dan zou het voor mij vallen in de categorie "'leugentje om bestwil". Als dat niet zo is, is je vriend iemand anders dan dat je al die tijd gedacht hebt, leeft misschien een dubbelleven of weet ik veel wat je hier bij kunt bedenken als er wapens bij betrokken zijn.
Daarom zou ik dit tot op de bodem uitzoeken en pas dan verdere stappen ondernemen.
woensdag 20 januari 2010 om 00:49
quote:Vievje2 schreef op 20 januari 2010 @ 00:36:
Hij zegt dit gedaan te hebben omdat hij bang was dat ik naar de politie zou gaan. .Dus hij neemt ook maar van alles aan? makkelijk altijd; dat voor elkaar denken zonder even te vragen of het ook echt zo is.
Hij zegt dit gedaan te hebben omdat hij bang was dat ik naar de politie zou gaan. .Dus hij neemt ook maar van alles aan? makkelijk altijd; dat voor elkaar denken zonder even te vragen of het ook echt zo is.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
woensdag 20 januari 2010 om 00:53
Ik heb het afgelopen jaar geen enkele vraagtekend gehad. Dit was een complete verrassing. Ik ben niet close met zijn broer en heb ook zijn telefoonnummer niet vandaar dat ik daar direct heen wilde om het verhaal te checken. Kon helaas niet direct op zijn rug springen toen hij weg liep. Ik ben wel blij met de reactie die ik krijg. Zoals je snapt kan ik zo'n verhaal als dit bij niemand kwijt. Ik denk nog even na of m'n vriend mag terugkomen of niet. Die broer hoef ik zeker niet meer te zien ookal is hij geen crimineel(inderdaad aan een pistool kunnen komen is al erg genoeg en geeft mij een beetje angst). Dit heeft mijn relatie volledig verpest. 2010 kon niet slechter beginnen.
woensdag 20 januari 2010 om 01:20
Raar verhaal van die broer, mijn broertje (21) is bij een schietvereniging en om een wapen te mogen hebben moest hij minimaal een jaar lid zijn. 11 maanden in zijn eerste jaar in de vereniging kwam er een kans om voor een zeer mooie prijs een wapen over te nemen van iemand van een andere vereniging. Omdat dat niet mag voordat je een jaar bij zo'n vereniging hoort heeft zijn vereniging het toen gekocht (hij heeft het wel betaald) zodat het op naam van de vereniging kwam totdat het legaal van hem kon zijn (dit in overleg met de politie). Het werd dus ook in de kluis van de vereniging bewaart. Het is overgezet op zijn naam toen dat legaal werd en hij mag het thuis bewaren sinds hij daar een door de politie gekeurde kluis heeft.
Als de broer van jouw vriend bij een fatsoenlijke legale schietvereniging is en het zou een legaal verkregen wapen zijn zou die hem geholpen hebben met een legale manier om dat wapen te bewaren en zou jij het niet in jullie kledingkast vinden.
Toevoeging: Natuurlijk moet je aan allerlei andere regels voldoen behalve dat ene jaar lidmaatschap van een geregistreerde schietclub voordat je een wapenvergunning krijgt.
Nog een keer nu antwoord op je vraag: Nee ik zou dit niet vertrouwen en het zou het vertrouwen in mijn partner behoorlijk schaden.
Als de broer van jouw vriend bij een fatsoenlijke legale schietvereniging is en het zou een legaal verkregen wapen zijn zou die hem geholpen hebben met een legale manier om dat wapen te bewaren en zou jij het niet in jullie kledingkast vinden.
Toevoeging: Natuurlijk moet je aan allerlei andere regels voldoen behalve dat ene jaar lidmaatschap van een geregistreerde schietclub voordat je een wapenvergunning krijgt.
Nog een keer nu antwoord op je vraag: Nee ik zou dit niet vertrouwen en het zou het vertrouwen in mijn partner behoorlijk schaden.
woensdag 20 januari 2010 om 02:23
Wat een raar verhaal. Militairen worden ook niet geacht om privé wapens zonder vergunning aan te schaffen en die te laten verstoppen door hun broer. Die broer kan oneervol worden ontslagen als Defensie erachter komt. Vraag me sowieso af waarom hij geen kluis etc heeft. Kortom het verhaal stinkt en volgend mij hebben je vriend en hij wel meer te verbergen dan dit. Bonafide schietverenigingen staan dit soort dingen ook echt niet toe hoor...

woensdag 20 januari 2010 om 03:57
Stel dat het waar is, hoe komt zijn broer aan een wapen zonder vergunning?
Ik vind het een beetje raar verhaal dat broer hem niet zelf in huis wil vanwege zijn zoontje.Ookal heb je wel een vergunning voor bezit, mag het wapen nog niet zomaar in de kast liggen, die moet in een speciale kluis/wapenkast en op slot!
Iemand bij een schietvereniging zou dat moeten weten lijkt me, en dan kan een rondneuzend zoontje er helemaal niet bij.
Ik vind het een beetje raar verhaal dat broer hem niet zelf in huis wil vanwege zijn zoontje.Ookal heb je wel een vergunning voor bezit, mag het wapen nog niet zomaar in de kast liggen, die moet in een speciale kluis/wapenkast en op slot!
Iemand bij een schietvereniging zou dat moeten weten lijkt me, en dan kan een rondneuzend zoontje er helemaal niet bij.