Werk & Studie alle pijlers

Wanneer brief nabellen?

20-01-2010 06:57 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn contract wordt niet verlengd en ik ben dus druk aan het solliciteren. Eigenlijk nog geen reacties gehad, behalve van bedrijven waar de vacature inmiddels al opgevuld is.

Na hoelang kan ik bedrijven nabellen zonder dat het als storend wordt ervaren? Meeste sollicitaties zijn een kleine 2wk geleden verstuurd en eigenlijk duurt het mij al te lang
Ik weet het echt niet, zouden die bedrijven die je afgewezen hebben al hebben afgewezen op je brief en de andere bedrijven je brief in overweging nemen, je misschien nog uitnodigen voor een gesprek? Stonden er sluitingsdata bij die vacatures vermeld? Is het rechtstreeks of ook een aantal via uitzendbureau's?

Logisch hoor dat het je te lang duurt, jij wilt werken! Ik zou denk ik na 3 weken gaan bellen of je brief in goede orde is aangekomen. Een maand lijkt me te lang, dan is het misschien net of je het zelf vergeten bent, maar een kleine 2 weken is te kort, wie weet hoeveel brieven ze hebben gehad en moeten doorworstelen.
2-3 weken na de sluitingstermijn.
na 2 weken
Stonden er sluitingsdata in de brieven? Zo ja, dan inderdaad 2-3 weken na die data. Als er geen data in staat dan kun je na 3 weken wel even informeren of ze wellicht een indicatie kunnen geven wanneer een eerste selectie wordt gemaakt.
Er stond in geen van de vacatures een datum. Allen zijn rechtstreeks.

Ik ga dus nog een weekje ongeduldig zitten wachten en met tegenzin naar m'n werk.

Bedankt dames!
Ilsie, als in een vacature géén datum staat kan je rustig bellen of de vacature al is ingevuld. Je kan meteen wat vragen stellen over de functie. Voordeel is dat je als eens telefonisch "voorbij" gekomen bent. Ander voordeel is dat je geen moeite doet voor vacatures die toch al zijn ingevuld.

Als je 1,5 - 2 weken na de sluitingstijd nog niets hebt gehoord kan je rustig bellen. Als je voor het de einddatum nog geen bericht hebt ontvangen kan je best even bellen/,mailen of je sollicitatie in goede orde is ontvangen.
Karma, vandaag op 3 sollicitaties een reactie gehad
Vandaag 7 sollicitatie verstuurd waarvan er eentje binnen 4 uur reactie gaf;

Dat ze niet verder met mij gaan. Omdat ik begin december op een andere vestiging had gesolliciteerd, en ze daar niet verder met mij gingen.Werd ik nu niet uitgenodigt voor een gespek.

Veel succes met de komende sollicitaties.

Had even iets van ik stuur een boze mail terug, maar bedacht mij .....

Ik schiet er niets mee op.

Maar ben er zeker teleurgesteld tegen deze organisatie over.

Landelijke keten en dat z'n antwoord. Moet niet kunnen,toch

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven