Ik ben mijn mama kwijt

22-12-2009 10:47 3061 berichten
Ik ben zo intens verdrietig. Mijn mama is dood. Afgelopen zaterdagochtend is ze overleden. Ik heb de afgelopen maanden veel steun gehad hier op het forum op mn andere topic maar heb nu een nieuwe aangemaakt omdat ik steeds als ik de topictitel zie nog verdrietiger word.

Ik was nog maar alleen met haar, we waren altijd samen. En nu ben ik alleen, zonder familie, alleen wat vrienden. Ik kan haar niet missen en worstel met nare beelden van haar laatste dagen. Ik weet het gewoon niet meer. Hoe nu verder?
Mooi Poez!
Allemaal een beetje kunnen slapen? Ik niet zo, was steeds wakker en ben er om half 6 maar uitgegaan.

Die dromen, daar schrik ik steeds wakker van, vermoed ik.
Heb vannacht voor het eerst gedroomd dat mama niet dood was. Dat ze alle apparaten eraf hadden gehaald en haar wilden opbaren en dat ze toen ineens haar ogen open deed en er niks aan de hand was. Dat was heftig.

Ik ben al nachten tussen 0130 en 0230 wakker en slaap daarna niet meer. Ben echt afgemat , ondanks de pilletjes.

Die slik ik maar even niet meer.

Bedankt meiden voor al jullie support. Ik weet best dat ik niet goed met dingen omga in mijn leven maar nu, pas na 4 weken, is het niet de tijd voor zelfreflectie. Althans, ik kan vandaag al wel naar de loog! Jaja Suus, krijg ik ook mn eigenste Rossi :-) Maar ik vond de manier waarop HJB dingen hier riep niet prettig en sta (op het moment) totaal niet open voor haar manier van posten.

Wat ik zo opvallend vind, heb het wel eens vaker geschreven volgens mij, dat veel ouders zo jong zijn gestorven. Volgens mij waren de ouders van Gem en Duet ook al wel op leeftijd , toch? Maar hoe oud was jouw mams ookalweer Yas? En jouw paps Suus? Ik zie hier leeftijden voorbij komen van in de 50, onvoorstelbaar...En ik vond mijn moeder nog veel te jong! Die had best 88 kunnen worden....
67. Maar oogde als 55 en stond ook zo in het leven. Veel reizen.

Haar ouders en grootouders zijn allemaal in de 90 geworden. Ook oudooms en oudtantes van mij. Dus dit is bizar, dat mijn moeder als eerste te vroeg is gestorven.

Niet eerlijk!
Wat goed van je Tjil!!! Ik vind je heel dapper!

Wat het hele gebeuren betreft, ik stel voor dat we het daar niet meer over hebben, ik denk dat we onze energie allemaal wel beter kunnen gebruiken.

Tjil mijn pa was ook nog jong, 61:)
Ja, dat is ook bizar Yas. 67 is natuurlijk echt veel te jong.

De buurvrouw van een vriendin heeft vorig jaar haar 3 kinderen (16, 19 en 23) en man verloren bij een ongeluk. Die vrouw is alles kwijt. Dat valt toch niet te overleven? Dan denk ik bij mezelf; kom op Tjil, je moeder verliezen is een stuk normaler dan dit.
Alle reacties Link kopieren
Mijn moeder was 69 toen ze overleed en mijn vader 81. Ik was net 33 geworden toen mijn moeder overleed en 40 toen mijn vader overleed. Ik heb er vooral moeite mee dat ik op mijn leeftijd al geen ouders meer heb en ik het verder maar zelf moet oplossen, dat ik geen opa en oma voor mijn kinderen heb, dat we niet samen een weekje weg kunnen boeken met mijn ouders, al die dingen die voor anderen zo vanzelfsprekend zijn.

Bij mijn vader kan ik er, qua leeftijd, wel een beetje vrede mee hebben. Hij had al 7 van zijn 10 broers verloren en geen een is ouder dan 63 geworden. Zijn eigen moeder overleed toen hij 3 was en zijn vader is overleden op 73 jarige leeftijd. Hij heeft zijn eigen familie dus ruim overleefd. We zijn altijd verbaasd geweest dat hij het zo lang heeft volgehouden. Bij mijn moeder heb ik er nog steeds geen vrede mee. Zij oogde net als Yas haar mams veel jonger dan ze was en ze had nog zo veel plannen. Ze was net voor het eerst oma geworden en dan word je alles afgepakt. Steeds als ik hierover nadenk, word ik weer boos. Het voelt zo onrechtvaardig.
Hallo lieve mooie sterke verdrietige dappere vrouwen

Ik kom jullie een welgemeende knuffel brengen. En een bloem.

Ik lees altijd mee, en zo nu en dan wil ik gewoon laten zien dat er mensen zijn die met jullie mee leven. Stuk voor stuk.

en
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
Dat is heel lief van je, borodini!
quote:tjilla schreef op 20 januari 2010 @ 08:43:

Ja, dat is ook bizar Yas. 67 is natuurlijk echt veel te jong.

De buurvrouw van een vriendin heeft vorig jaar haar 3 kinderen (16, 19 en 23) en man verloren bij een ongeluk. Die vrouw is alles kwijt. Dat valt toch niet te overleven? Dan denk ik bij mezelf; kom op Tjil, je moeder verliezen is een stuk normaler dan dit.Tjilla, naar aanleiding van dit stukje denk ik dat ik dicht bij je in de buurt woon. Als ik je ergens mee kan helpen (praktisch) dan ben ik er voor je. Als je wil kun je me 'vriendin' maken.
Wat lief, Jessy.

Boro, jij bent ook zo lief.

Ik kom even melden dat mijn laptop kuren heeft, hij wordt steeds erg heet en knalt dan op zwart. Doet ie al een hele tijd. Dus ik heb gewacht tot ie afgekoeld was en toen weer aangezet. Ik zet hem zo weer uit anders gaat het moederbord naar de mallemoeren en ben ik al mijn data kwijt.

Ga vanmiddag een nieuwe scoren. Ventilator is stuk, kan denk ik niks meer aan gedaan worden.

Die van Mirlo heeft ook de geest gegeven vandaag, stomtoevallig.
Mijn mam was 60.

Mijn pap was 57

Maar hoe jong/oud ze zijn, je wilt ze nooit missen!
"The time is always right to do what's right." -Martin Luther King
O, wat jong, vreselijk.

Ik zet gauw de laptop weer uit, voordat ik alles kwijt ben.

Laterzz!
Trieste verhalen lees ik hier, vreselijk als je ouder komt te overlijden. Mijn moeder overleed op de jonge leeftijd van 28 jaar, hoe oneerlijk kan het leven zijn

Sterkte voor allemaal
quote:darsjhan schreef op 20 januari 2010 @ 12:01:

Trieste verhalen lees ik hier, vreselijk als je ouder komt te overlijden. Mijn moeder overleed op de jonge leeftijd van 28 jaar, hoe oneerlijk kan het leven zijn

Sterkte voor allemaal

Pff, wat vreselijk jong, en erg oneerlijk.

voor jou!
"The time is always right to do what's right." -Martin Luther King
Jeetje Darsjhan dan kan je nooit oud zijn geweest! Wat moeilijk.

Bij mij dus mijn vader toen die 35 was en mijn moeder toen ze 46 was. Gewoon onnatuurlijk zo jong.

Fijn dat je weer schrijft tjilla! Begreep ik nou dat je ineens vandaag al terecht kan bij een therapeut. Wat goed! Succes.
quote:ikbenikenbenertrotsop schreef op 20 januari 2010 @ 13:41:

Jeetje Darsjhan dan kan je nooit oud zijn geweest! Wat moeilijk.

Bij mij dus mijn vader toen die 35 was en mijn moeder toen ze 46 was. Gewoon onnatuurlijk zo jong.

Fijn dat je weer schrijft tjilla! Begreep ik nou dat je ineens vandaag al terecht kan bij een therapeut. Wat goed! Succes.Wat een leeftijden. Je hebt het vast al ergens verteld en ik heb het vast ook wel gelezen, maar hoe kwam het ook al weer dat jouw beide ouders zo jong zijn overleden?
quote:darsjhan schreef op 20 januari 2010 @ 12:01:

Sterkte voor allemaalOok voor jou!
[quote]ikbenikenbenertrotsop schreef op 20 januari 2010 @ 13:41:

Jeetje Darsjhan dan kan je nooit oud zijn geweest!

Ze overleed 2 wkn na mijn 5de verjaardag.

Het feit dat ik mijn moeder niet heb gekend vind ik echt heel erg en houd me nog regelmatig bezig. Maar haalt denk ik bij lange na niet het gevoel wat mijn moeder moet hebben gehad omdat ze twee kleine kinderen zou achterlaten. Vreselijk moet dat besef voor haar zijn geweest
quote:darsjhan schreef op 20 januari 2010 @ 14:17:

Het feit dat ik mijn moeder niet heb gekend vind ik echt heel erg en houdt me nog regelmatig bezig. Maar haalt denk ik bij lange na niet het gevoel wat mijn moeder moet hebben gehad omdat ze twee kleine kinderen zou achterlaten. Vreselijk moet dat besef voor haar zijn geweest
quote:darsjhan schreef op 20 januari 2010 @ 14:17:

Het feit dat ik mijn moeder niet heb gekend vind ik echt heel erg en houd me nog regelmatig bezig. Maar haalt denk ik bij lange na niet het gevoel wat mijn moeder moet hebben gehad omdat ze twee kleine kinderen zou achterlaten. Vreselijk moet dat besef voor haar zijn geweest

Heb je helemaal geen herinnering aan haar?

Het besef van je moeder lijkt mij ook vreselijk. Ik heb zelf nu ook twee jonge kinderen. Moet er niet aan denken hoe het voor hun moet zijn als zo iets gebeurt.
[quote]duet schreef op 20 januari 2010 @ 14:20:

[...]

Heb je helemaal geen herinnering aan haar?

Nee niet echt, een paar wazige vlagen. Maar de herinnering aan mijn vader die s avond uit het ziekenhuis thuis kwam en mijn broertje en mij vertelde dat onze moeder was overleden, dat staat me nog zeer helder voor de geest

Ik heb zelf ook (jonge)kinderen en word ziek van de gedachte dat ik ze zou moeten achter laten. Heb me jaren geleden dan ook voorgenomen en aangeleerd te leven voor wat ik heb en niet wat ik heb verloren
quote:duet schreef op 20 januari 2010 @ 14:02:

[...]

Wat een leeftijden. Je hebt het vast al ergens verteld en ik heb het vast ook wel gelezen, maar hoe kwam het ook al weer dat jouw beide ouders zo jong zijn overleden?Mijn vader is toen ik 3 was doelbewust van het leven beroofd en mijn moeder heeft toen ik 20 was een hartaanval gehad. Beide dus totaal onverwachts.
sorry foute post
sorry foute post

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven