Rondreis California, tips?

17-01-2010 13:48 113 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heb al een tijdje het plan om met een vriendin een maand door California te reizen. We hebben al ongeveer bedacht hoe het rondje eruit moet zien (SanFrancisco, kustrouite, LA, Grand Canyon, Yosemite) en willen waarschijnlijk in oktober dan echt onze reis gaan maken....

Graag hoor ik tips van mensen die dit eerder hebben gedaan.

Is oktober een geschikte periode, qua klimaat etc?

Wat mogen we zeker niet missen?

Tips over huren van een auto? Prijsindicatie voor een maand?

Tips over goede reisgids? (denk nu aan Lonely Planet)

Heeft iemand bovendien een indocatie van wat jij ongeveer kwijt was per dag aan eten, slapen en dat soort kosten. (We hebben geen hele hoge eisen en willen gewoon slapen in simpele hostels..)

Ik ben benieuwd!
quote:Bowie79 schreef op 17 januari 2010 @ 14:43:

wij hebben Sequoia NP overgeslagen nadat we in Yosemite al door het Sequoiadeel waren gelopen. Geen idee of we dus veel gemist hebben, afgezien van nog veel meer van die woudreuzen Wij hebben Seqouia National Park ook niet bezocht. De volgende keer wil ik dat wel doen. Daar staat 's werelds grootste boom.
Wow wat veel tips sam, ik ga ze allemaal bekijken.. Bedankt!

Ben ook al naar auto's aan het kijken. Hoor Alamo daarbij vaak terugkomen dus ik denk dat ik daar eens verder ga kijken. De prijzen die ik tot nu toe zie voor het huren van een auto vallen me ook absoluut niet tegen!
en zeker Pfeiffer Beach niet vergeten!

Vooral in de buurt van Monterey, Carmel en Big Sur ( geen plaats maar een gebied) waren wij veel tijd kwijt. Lekker op het strand liggen in Carmel ( witter, fijner zand heb je volgens mij nergens)

Rondlopen en lunchen in Carmel. De 17- mile Drive en het alleen al vinden van Pfeiffer beach duurde best lang bij elkaar.
Oh ja, als je uit Las Vegas wegrijdt over de HooverDam rijden.
Nou....eerst maar eens bevallen ( ben 41 weken zwanger nu) maar voor volgend jaar zomer staat de Westkust toch echt weer op het programma!
ik moet mn zondagmiddag nu helaas even nuttiger gaan besteden dan dromen over mn reis en gaan oppassen bij mn nichtjes, dus ik ben er voor nu even vandoor. Maar de tips blijven welkom!!!
Ow Bowie, wow dus je staat op springen succes met je bevalling alvast
Neem in ieder geval de tijd om iets te bezoeken. Beter een aantal hoogtepunten dan je vakantie helemaal vol plannen.

Wij hadden ongeveer 2 weken in die omgeving en omdat dit de eerste keer heel ver weg was voor ons en redelijk jong (22) hadden mijn vriendin en ik een vaste route met hotels. Dit was vreselijk vermoeiend. Alles was goed geregeld, maar wij hebben zo ongelooflijk veel gezien in korte tijd dat de laagste bezienswaardigheden compleet langs ons heen gingen.

En ik zou het nu op de bonnefooi doen. Puur omdat je dan rustiger je reis doet inplaats van honderden kilometers per dag.
Tirzah, wij zijn inmiddels twee keer naar de USA geweest.

De eerste keer was ons rondje:

Toronto (stopover), San Francisco - Yosemite - Death Valley - Las Vegas - Zion - Bryce - Monument Valley - Grand Canyon - Joshua Tree - Los Angeles - Santa Barbara - San Simeon - San Francisco. Dit alles in 3,5 week.

Afgelopen zomer zijn we weer geweest en was ons rondje:

New York (stopover), San Francisco - Yosemite - Lake Tahoe - Craters of the Moon - Grand Teton - Yellowstone - Arches - Canyonland - Antelope Canyon - Las Vegas. Ook dit in 3,5 week.

Wij zijn beide keren in juni geweest en dat beviel ons erg goed. Lekkere temperatuur en vooral in de Noordelijke parken geen sneeuw meer (dat blijft heel lang liggen).

Qua autohuur moet je eens kijken bij:http://www.usareisen.de/

Bij ons scheelde het een paar 100 euro om het daar te regelen. En je huurt gewoon via gerenommeerde organisaties.

Verder nog een leuke site om meer over de verschillende parken te weten te komen: http://www.ontdek-amerika.nl/

Verder kan ik je ook de site van Alles Amerika heel erg aanraden. Daar zitten veel Amerika-gangers en kun je heel veel informatie vinden!

Er is nog veel meer te vertellen, maar dat is voor nu wat te veel misschien. Heb je concrete vragen, dan hoor ik het wel :-)
Wie van jullie weet het verschil tussen 'n Jeep grand cherokee en 'n Jeep liberty? Oh, en de Chevy trailblazer. Vergelijkbare wagens?
een jeep liberty (oftewel Jeep Cherokee) is een compacte SUV, een grand cherokee is een grote SUV, geschikt voor zeker 5 volwassenen.

De Chevy is vergelijkbaar met de Grand Cherokee.

De kleine zal vast zuiniger rijden schat ik zo in...
quote:Bowie79 schreef op 17 januari 2010 @ 18:05:

een jeep liberty (oftewel Jeep Cherokee) is een compacte SUV, een grand cherokee is een grote SUV, geschikt voor zeker 5 volwassenen.

De Chevy is vergelijkbaar met de Grand Cherokee.

De kleine zal vast zuiniger rijden schat ik zo in...Dat is met die lage benzineprijzen daar niet zo relevant. We gaan met 3 dus willen 'n flinke auto.
Wij zijn net terug van onze reis door west-usa.

We hadden niet zo veel tijd dus hadden de volgende hoogtepunten: LA, Grand Canyon en Las Vegas (en daarna nog doorgevlogen naar Hawaii).

Het was heel bijzonder: in de Grand Canyon zijn we vanaf de South Rim gaan hiken door de sneeuw (sneeuw stond tot kniehoogte) en in LA zaten we in 25 graden. En dat in dec-jan. Dus voor ons was dat een ideale tijd om te gaan.

Wij hadden onze reis bij exit-reizen geboekt. Daar zaten alle vluchten bij (6!), een huurauto voor de gehele periode (ook op Hawaii) en 2 overnachtingen en dat voor ongeveer ¤1200 pp.

Let met huren van auto op: de extra verzekeringen die ze je aanbieden zitten vaak ook al in je reisverzekering. Wij hadden een economy auto en ze vonden het raar dat wij geen grotere wilden. Onze 'kleine' economy auto bleek een dikke Dodge te zijn!

Starten in Californië betekent ook dat je niet extra hoeft te betalen als er meerdere bestuurders zijn. In de andere staten moet je hier extra voor betalen (ik geloof iets van $7 per dag).

Je kunt ook een rv huren, dan hoef je verder niet om te kijken naar hotels etc en in veel parken kun je met rv verblijven voor $5 tot $15 per nacht. Erg mooi om de zon op te zien komen!

@ Elninjoo, benzine was $2,70 per gallon! Inderdaad leuk tanken.
quote:blumpke schreef op 18 januari 2010 @ 18:13:

Wij hadden een economy auto en ze vonden het raar dat wij geen grotere wilden. Onze 'kleine' economy auto bleek een dikke Dodge te zijn!

Ik kan je vertellen dat je dan een mazzeltje heb gehad want normaal is een fullsize class pas een normaal wagen waar je ruim in kunt zitten.

En voor diegen die hier op vakantie gaan zou ik aanraden om geen Midsize en/of kleiner gaan. De afstanden die je gaat rijden zijn groot.
Wat trouwens ook nog een aanrader is (misschien een beetje uit de richting, maar wel prachtig..): Canyon de Chelly (Arizona)!
In vier weken kun je meer zien dan alleen Californie.

Als je vanuit een andere plaats terugvliegt, kun je nóg meer zien.

Als je bijv. in SF aankomt en vanuit LA vertrekt, kun je Yosemite NP, Death Valley, Las Vegas, Bryce Canyon, Zion NP, Monument Valley en de Grand Canyon bezoeken.

Onze eerste reis (20 dagen)

SF, Yosemite, Death Valley, Las Vegas, Zion, Bryce, Grand Canyon, paar dagen strand, LA

Tweede reis (22 dagen)

SF, kustweg, wijngebied, Death Valley, Las Vegas, Zion, Bryce, Arches, Monument Valley, Grand Canyon, LA

Derde reis (24 dagen)

SF, door CA, NV en ID naar Yellowstone, Grand Teton NP, Salt Lake City, Capitol Reef NP, Zion NP, Las Vegas, Death Valley, SF

Vierde reis (hopelijk volgend jaar)

SF, parken in Noord Calif, Crater Lake OR, door Oregon en ID naar Yellowstone, SLC, Arches, monument Valley, Sedona en terug van Phoenix

Je merkt, in vier weken kun je een heleboel zien.

Maar aan te raden is ruim de tijd te nemen per park. Zorg dat je in ieder geval één hele dag (liefst twee)hele dagen) in een park of stad bent, zodat je er op je gemak rond kunt kijken en wandelingen maken. Ga niet uit van voorgeplande rondreizen uit reisgidsen, want die zijn véél te gehaast.

Goede tips en voorbeelden van rondreizen kun je vinden op het forum www.allesamerika.com
Leuk dit topic, Kan ik vast wat mee. Wij gaan in de zomervakantie ook en ons plan was idd ook om in LA te beginnen.

Ik ga nu snel de rest doorlezen. (Heb alleen de eerste post gelezen)
Hoi, Hier ook ervaringen met amerika. Drie jaar lang zijn wij in oktober/november geweest; twee maal westkust (dit jaar in juli richting Yellowstone!).

Wij vonden Oktober ideaal; niet te heet (houdt mijn vriend niet van) en goed weer om ook echt dingen te doen (ik denk tussen de 15 en 25 graden). In SF en Las Vegas hebben gewoon in korte broek kunnen lopen, in de meeste parken gewoon in je shirt of shirt met lange mouwen.

Las Vegas; als je genoeg tijd hebt is DownTown (oude gedeelte) ook leuk om te bezoeken.

In Yosemite zijn er inderdaad nog maar weinig watervallen, meer zielige stroompjes. Sequoia is ook erg leuk, Zion en Bryce liggen ook 'op de route'en zijn zeker een bezoek waard!

Wij hebben altijd alleen de hotels in de grote steden en bij de Grand Canyon geboekt. (ongeveer eenderde tot de helf van de overnachtingen) De rest op de 'bonnefooi'; je hebt van die bonnenboekjes, waar je tussen de 60 en 80 dollar goede hotels hebt, dat is ons prima bevallen.

De wagen hebben we vorig jaar en ook komend jaar in duitsland geboekt, dat scheelt toch weer met hier en je hebt alle verzekeringen.
quote:[b

@ Elninjoo, benzine was $2,70 per gallon! Inderdaad leuk tanken.

En dan te bedenken dat toen wij in de US woonden de mensen boos waren omdat de benzine zo duur was ( liep toen tegen de 3 dollar per gallon) Wij gingen nog steeds fluitend tanken.

Maar goed de afstanden die je daar maakt zijn ook groter . Ook dus als je daar woont. Op de fiets naar school ging nu eenmaal niet ( niet veilig en ruim 12 mile)

Heb ondertussen het topic doorgelezen en onze geplande reis komt overeen met wat ik hier gelezen heb.

We willen alleen de eerste nacht een hotel boeken. Ik twijfel alleen nog of de overnachtingen in de buurt van bv Yosemite wel nog last minute te boeken zijn ( in augustus) Volgens mijn man vinden we altijd nog wel wat. We willen ons niet teveel vastleggen aan dagen dus wat is wijsheid?
In de buurt van Yosemite zijn niet veel mogelijkheden.

Zeker niet als je vanaf SF komt. Vanaf de andere kant (Death Valley) zijn er wél meer mogelijkheden, nl. in Mammoth Lakes, op 3 kwartier vanaf de oostingang van Yosemite.

Het hangt dus van je route af.
Ik zou een hotel in de buurt van Yosemite als één van de eerste dingen vastleggen. het is daar echt superdruk in de zomer.
Wat leuk om te lezen en wat een boel tips, fijn!

Wij gaan mei a.s. voor het eerst. We vliegen SFO-SFO en doen in ruim drie weken het rondje, SFO- Yosemite-Seqouia-Las Vegas-Zion-Bryce-Page-Monument valley-Grand Canyon-(Lake Havasu)-Joshua Tree-(San Diego)-LA-Santa Barbara-San Simeon-Carmel/Monterey-SFO. De plaatsen tussen haakjes even afhankelijk van de tijd die we dan nog over hebben.

Ik heb er super veel zin in! Nogmaals bedankt voor de tips, wij hebben een auto gehuurd en alleen de eerste twee nachten staat het hotel vast. Dan zijn tips over het boeken van hotels bij bijvoorbeeld Yosemite erg welkom!
Wij zijn in aug-sept 2008 geweest. Ik heb toen heel veel tips gevonden op een topic hier. Misschien is dat topic nog na te lezen.

Het was de tweede keer dat we daar waren en was echt weer prachtig. Super mooi daar.

Extra speciaal vond ik nu de Antelope Canyon en the Wave in de buurt van Page. Voor de Wave moet je wel veel geluk. Er mogen maar 20 mensen per dag heen.
quote:gecco schreef op 27 januari 2010 @ 22:41:

Extra speciaal vond ik nu de Antelope Canyon en the Wave in de buurt van Page. Voor de Wave moet je wel veel geluk. Er mogen maar 20 mensen per dag heen.Heb op dit moment iets van 15 mensen die voor mij aan de loterij voor The Wave hebben deelgenomen. Op 1 februari zal ik te horen krijgen of 1 van die inschrijvingen beloond gaat worden met 'n entreebewijs voor begin mei. Lijkt me echt supergeweldig!
@ Elninjoo, wat spannend! Ik hoop dat je er bij zit!

Na de tips over Yosemite die ik gisteren gelezen heb om vooral wel een hotel te boeken, ben ik op zoek gegaan naar een goed hotel in de buurt van Yosemite.

(komende vanaf San Francisco) heeft iemand misschien nog een goede suggestie?

Alvast bedankt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven