Rondreis California, tips?
zondag 17 januari 2010 om 13:48
Heb al een tijdje het plan om met een vriendin een maand door California te reizen. We hebben al ongeveer bedacht hoe het rondje eruit moet zien (SanFrancisco, kustrouite, LA, Grand Canyon, Yosemite) en willen waarschijnlijk in oktober dan echt onze reis gaan maken....
Graag hoor ik tips van mensen die dit eerder hebben gedaan.
Is oktober een geschikte periode, qua klimaat etc?
Wat mogen we zeker niet missen?
Tips over huren van een auto? Prijsindicatie voor een maand?
Tips over goede reisgids? (denk nu aan Lonely Planet)
Heeft iemand bovendien een indocatie van wat jij ongeveer kwijt was per dag aan eten, slapen en dat soort kosten. (We hebben geen hele hoge eisen en willen gewoon slapen in simpele hostels..)
Ik ben benieuwd!
Graag hoor ik tips van mensen die dit eerder hebben gedaan.
Is oktober een geschikte periode, qua klimaat etc?
Wat mogen we zeker niet missen?
Tips over huren van een auto? Prijsindicatie voor een maand?
Tips over goede reisgids? (denk nu aan Lonely Planet)
Heeft iemand bovendien een indocatie van wat jij ongeveer kwijt was per dag aan eten, slapen en dat soort kosten. (We hebben geen hele hoge eisen en willen gewoon slapen in simpele hostels..)
Ik ben benieuwd!
vrijdag 29 januari 2010 om 20:46
quote:Legpuzzel schreef op 29 januari 2010 @ 20:41:
Leuk, goede tips hier. Wij willen eind augustus weg gaan, voor 16 dagen. Idee nu is SF, yosmite, death vally, las vegas, canyons (weten nog niet welke), ?, LA.
Yosmite ben ik nu aan het uitzoeken qua prijzen en waar het zit. Op papier lijkt me Yosmite view lodge wel interessant, maar ga de hotels die hier neergezet zijn ook even beter bekijken!Wij hebben Best Western Yosemite Gateway Inn gisteren geboekt, misschien een ideetje?
Leuk, goede tips hier. Wij willen eind augustus weg gaan, voor 16 dagen. Idee nu is SF, yosmite, death vally, las vegas, canyons (weten nog niet welke), ?, LA.
Yosmite ben ik nu aan het uitzoeken qua prijzen en waar het zit. Op papier lijkt me Yosmite view lodge wel interessant, maar ga de hotels die hier neergezet zijn ook even beter bekijken!Wij hebben Best Western Yosemite Gateway Inn gisteren geboekt, misschien een ideetje?
vrijdag 29 januari 2010 om 20:50
In ons reisschema zijn nu opgenomen;
Yosemite, Seqouia, Zion, Bryce Canyon, Grand Canyon en Lake Havasu. Ik heb echt geen idee, maar heb het e.e.a. een beetje gegoogled en wellicht een stomme vraag; maar zijn sommige dingen niet een beetje van hetzelfde? Dat je bijvoorbeeld beter voor een paar kan kiezen? (BV, Grand Canyon, Page en Sequoia)
Yosemite, Seqouia, Zion, Bryce Canyon, Grand Canyon en Lake Havasu. Ik heb echt geen idee, maar heb het e.e.a. een beetje gegoogled en wellicht een stomme vraag; maar zijn sommige dingen niet een beetje van hetzelfde? Dat je bijvoorbeeld beter voor een paar kan kiezen? (BV, Grand Canyon, Page en Sequoia)
vrijdag 29 januari 2010 om 20:58
quote:Christiane04 schreef op 29 januari 2010 @ 20:44:
[...]
Yosemite is erg mooi, maar eind augustus, begin september niet de beste tijd om te bezoeken. Alle watervallen daar zijn dan volkomen opgedroogd. En dat is jammer, want Yosemite Fall is de hoogste waterval in Noord-Amerika. En die mis je dan.Dat is idd jammer, maar wij trouwen eind augustus en gaan op huwelijksreis. Dat willen we niet uitstellen tot het voorjaar. Hebben we nog een goede reden om over een paar jaar weer te gaan!
[...]
Yosemite is erg mooi, maar eind augustus, begin september niet de beste tijd om te bezoeken. Alle watervallen daar zijn dan volkomen opgedroogd. En dat is jammer, want Yosemite Fall is de hoogste waterval in Noord-Amerika. En die mis je dan.Dat is idd jammer, maar wij trouwen eind augustus en gaan op huwelijksreis. Dat willen we niet uitstellen tot het voorjaar. Hebben we nog een goede reden om over een paar jaar weer te gaan!
vrijdag 29 januari 2010 om 21:01
quote:Nachtvlinder22 schreef op 29 januari 2010 @ 20:46:
[...]
Wij hebben Best Western Yosemite Gateway Inn gisteren geboekt, misschien een ideetje?Die staat ook op het lijstje
. We hebben gister reisgidsen gehaald bij de touroperator, die hotels heb ik op een rijtje gezet, inclusief prijzen. Nu ben ik naar locatie en commentaar van mensen die er geweest zijn aan het zoeken. We gaan pas rond 30 augustus weg, dus hebben nog even de tijd (neem ik aan) om rustig rond te kijken.
[...]
Wij hebben Best Western Yosemite Gateway Inn gisteren geboekt, misschien een ideetje?Die staat ook op het lijstje
vrijdag 29 januari 2010 om 21:03
quote:Legpuzzel schreef op 29 januari 2010 @ 21:01:
[...]
Die staat ook op het lijstje
. We hebben gister reisgidsen gehaald bij de touroperator, die hotels heb ik op een rijtje gezet, inclusief prijzen. Nu ben ik naar locatie en commentaar van mensen die er geweest zijn aan het zoeken. We gaan pas rond 30 augustus weg, dus hebben nog even de tijd (neem ik aan) om rustig rond te kijken.Goed idee reisgidsen halen daar haal je natuurlijk ook een hoop info uit. Wat leuk dat jullie op huwelijksreis gaan, wordt vast een hele bijzondere reis.
[...]
Die staat ook op het lijstje
vrijdag 29 januari 2010 om 21:06
zaterdag 30 januari 2010 om 08:47
Weet iemand wat WiFi inhoudt? Krijg bij veel hotels/motels dat ze free WiFi hebben. Is dat hetzelfde als draadloos internet?
En weet iemand hoe groot 'n queenbed en 'n kingbed is?
Voor bij Sequoia (ook dicht bij Yosemite) vond ik nog de volgende: www.sequoiamotel.com
Prijzen beginnen bij 99 usd voor 'n single en 121 voor 'n double.
Voor bij Sequoia (ook dicht bij Yosemite) vond ik nog de volgende: www.sequoiamotel.com
zaterdag 30 januari 2010 om 09:15
quote:elninjoo schreef op 30 januari 2010 @ 08:47:
Weet iemand wat WiFi inhoudt? Krijg bij veel hotels/motels dat ze free WiFi hebben. Is dat hetzelfde als draadloos internet?
Goedemorgen!
WiFi is inderdaad draadloos internet.
•Queen 153 x 203 cm
•King 198 x 203 cm
Goedemorgen!
WiFi is inderdaad draadloos internet.
•Queen 153 x 203 cm
•King 198 x 203 cm
zondag 6 februari 2011 om 23:48
Ik heb ook een trip in de westcoast gepland voor in september. Gepland staat SF-Vegas- Grand Canyon en LA. Twijfel ook over Yosemit en San Diego. Iemand hier die ook in San Diego is geweest? hoor er veel positieve verhalen over.
Verder denk ik dat wij niet een auto huren maar met het vliegtuig gaan, binnenlandse vluchten zijn vrij goedkoop met AA en zijn ook korte afstanden. Dit vanwege tijdgebrek
Iemand ervaring met korte vluchten in US? Heb nu alleen nog de reis geboekt er naar toe... Misschien zijn er nog tips voor hotels in SF..
Verder denk ik dat wij niet een auto huren maar met het vliegtuig gaan, binnenlandse vluchten zijn vrij goedkoop met AA en zijn ook korte afstanden. Dit vanwege tijdgebrek
maandag 7 februari 2011 om 22:35
Ik heb een aantal maanden in San Diego gewoond en ben helemaal fan van deze stad. Erg leuk om er een paar dagen door te brengen. De San Diego Zoo is zeker een aanrader - incl pandabeertjes. SeaWorld vond ik wat aan de toeristische kant en nogal prijzig, maar wel gaaf om zo'n orca show te zien. Verder zijn er superveel leuke restaurantjes (in North Park zit een geweldige Rus), en is er volop zon zee strand. In september is het ook leuk om te gaan snorkelen bij La Jolla Shores. Wij hebben dat ook in die tijd gedaan en met o.a. leapard sharks en een sea turtle gezwommen. En als je nog meer actieve dingen zou willen zou je ook een lesje surfen kunnen nemen in Mission Beach.
Allemaal leuk leuk! Zou zo weer terug willen.. Rondreizen aan de West Coast vond ik ook erg gaaf!
Allemaal leuk leuk! Zou zo weer terug willen.. Rondreizen aan de West Coast vond ik ook erg gaaf!
dinsdag 8 februari 2011 om 11:55
amarna,
Ik had even gekeken bij american airlines en zag dat er genoeg vluchten tussen SF-LA en LV zijn... wij hebben maar 2 weken in totaal en we willen minstens 3 dagen in elke stad blijven, in SF zelfs 4... dus dan blijft er niet echt veel tijd meer over om met de auto langs de kust te rijden naar LA... Als we naar Yosemit gaan dan doen we dat denk ik vanuit SF en dan huren we wel een auto...
anne n
Klinkt heel erg leuk! Misschien dat we SD er ook nog tussen proberen te plakken! Ik denk niet dat ik naar de parken ga in SD omdat ik al in SeaWorld Florida ben geweest... is geloof ik beetje het zelfde...
Ik had even gekeken bij american airlines en zag dat er genoeg vluchten tussen SF-LA en LV zijn... wij hebben maar 2 weken in totaal en we willen minstens 3 dagen in elke stad blijven, in SF zelfs 4... dus dan blijft er niet echt veel tijd meer over om met de auto langs de kust te rijden naar LA... Als we naar Yosemit gaan dan doen we dat denk ik vanuit SF en dan huren we wel een auto...
anne n
Klinkt heel erg leuk! Misschien dat we SD er ook nog tussen proberen te plakken! Ik denk niet dat ik naar de parken ga in SD omdat ik al in SeaWorld Florida ben geweest... is geloof ik beetje het zelfde...
woensdag 9 februari 2011 om 22:06
Wij gaan in april, ook onze huwelijksreis. In yosemite zitten wij in het wawona hotel. Heeft geen badkamer op de kamer, maar dat vind ik geen probleem. Verder gaan wij naar LA, grand canyon, bryce canyon, Las vegas, via death valley naar bakersfield, yosemite en dan SF. Daarna via de kustweg terug naar LA. Onderweg doen we in het begin nog 2 dagen disneyland en op de terugweg doen we six flags 2 dagen. We hebben alleen 1 hele lange dag door death valley. Die route is 600 km en dat is de langste dag. Maar goed, we zullen daar niet zoveel stoppen onderweg.
maandag 14 februari 2011 om 17:01
@Tirzah ik heb niet alles gelezen maar oktober is een prima maand om de westkust te bezoeken. Raad mensen vaak aan om in het voor jaar en/of najaar te komen.
Zie dat mensen vluchten bekijken op American Airlines. Ten eerst zou je direct een vlucht bij jouw international vlucht kunnen boeken. Dat scheeld een bak met geld. Daarnaast zijn er prijsvechters die velen malen goedkoper zijn dan de bekende maatschappijen met een veel beter service.
Virgin America en South West Airlines vliegen beiden vanaf SFO.
Succes met de voorbereidingen.
Zie dat mensen vluchten bekijken op American Airlines. Ten eerst zou je direct een vlucht bij jouw international vlucht kunnen boeken. Dat scheeld een bak met geld. Daarnaast zijn er prijsvechters die velen malen goedkoper zijn dan de bekende maatschappijen met een veel beter service.
Virgin America en South West Airlines vliegen beiden vanaf SFO.
Succes met de voorbereidingen.
woensdag 16 februari 2011 om 14:05
Hallo,
Ik ben net terug uit California en wil nog 1 tip toevoegen over een locatie waar ik afgelopen week naar toe ben geweest: de Elephant Seals (weet even niet wat het in het nederlands is, olifant-zeehonden?) bij Ano Nuevo, een natuurprk aan de kust op ongeveer drie kwartier tot een uur rijden van San Francisco.
Schijnbaar zijn en in de buurt ook 2 vuurtoren-wachtposten waar je ook kunt overnachten. Ik beslist iets unieks met prachtige uitzichten (toen ik er was was er een prachtige zonsondergand die mij een paar hele mooie foto`s heeft opgeleverd) en een iets minder bekent deel van de regio San Francisco. Afhankelijk van het seizoen kan je een rondleiding krijgen van 1 van de vrijwilligers of kan je zelf naar het strand lopen om de dieren daar te zien. Meer info op
http://www.parks.ca.gov/?page_id=523
Ik ben net terug uit California en wil nog 1 tip toevoegen over een locatie waar ik afgelopen week naar toe ben geweest: de Elephant Seals (weet even niet wat het in het nederlands is, olifant-zeehonden?) bij Ano Nuevo, een natuurprk aan de kust op ongeveer drie kwartier tot een uur rijden van San Francisco.
Schijnbaar zijn en in de buurt ook 2 vuurtoren-wachtposten waar je ook kunt overnachten. Ik beslist iets unieks met prachtige uitzichten (toen ik er was was er een prachtige zonsondergand die mij een paar hele mooie foto`s heeft opgeleverd) en een iets minder bekent deel van de regio San Francisco. Afhankelijk van het seizoen kan je een rondleiding krijgen van 1 van de vrijwilligers of kan je zelf naar het strand lopen om de dieren daar te zien. Meer info op
http://www.parks.ca.gov/?page_id=523
woensdag 7 december 2011 om 21:21
Ook wij zijn aan het plannen voor West coast/California.
Rechtstreekse vlucht is bijna 1000 euro. Ik zie ook startpakketten met een week auto incl... waar hebben jullie geboekt? Alles zelf los geregeld. We willen het liefst niet een voorgedefinieerde rondreis.
tips?
We willen vanaf 2 week juni vertrekken (kan niet anders ivm tentamen) en dan voor een dikke 3 a 4 weken. Yellowstone nemen we ook het liefst op in het reisschema, maar wordt wel ver.
Tips welkom! ook over reisperiode juni? geschikt wel/niet?
Rechtstreekse vlucht is bijna 1000 euro. Ik zie ook startpakketten met een week auto incl... waar hebben jullie geboekt? Alles zelf los geregeld. We willen het liefst niet een voorgedefinieerde rondreis.
tips?
We willen vanaf 2 week juni vertrekken (kan niet anders ivm tentamen) en dan voor een dikke 3 a 4 weken. Yellowstone nemen we ook het liefst op in het reisschema, maar wordt wel ver.
Tips welkom! ook over reisperiode juni? geschikt wel/niet?
woensdag 7 december 2011 om 23:08
Auto kun je best boeken bij usareisen.de, die biedt ze het voordeligst aan met 'n goed verzekeringspakket.
Vlucht ook gewoon zelf boeken. Heen op Vegas, terug vanaf LA kostte ons vorig jaar 650 euro, maar dat was eind april tot eind mei.
Als je inclusief Yellowstone wil, kun je dat 't beste aan 't eind doen, vanwege klimaat. Pin je niet vast op rechtstreekse vluchten, als je maar zo kort gaat en veel wil zien kun je na Yellowstone wellicht beter vanaf Great Falls of Helena terug naar Newark vliegen en dan naar A'dam of Brussel.
Vlucht ook gewoon zelf boeken. Heen op Vegas, terug vanaf LA kostte ons vorig jaar 650 euro, maar dat was eind april tot eind mei.
Als je inclusief Yellowstone wil, kun je dat 't beste aan 't eind doen, vanwege klimaat. Pin je niet vast op rechtstreekse vluchten, als je maar zo kort gaat en veel wil zien kun je na Yellowstone wellicht beter vanaf Great Falls of Helena terug naar Newark vliegen en dan naar A'dam of Brussel.
dinsdag 20 december 2011 om 18:04
Elninjoo: Mag ik je advies?
Ik ben ook bezig met het plannen van een reis naar Westcoast/Yellowstone. De bedoeling was SF 3 nachten, natuurparken (de bekende) en dan via Salt Lake city richting Yellowstone, daar weer een paar dagen en dan terug richting Monument/Page Gr. canyon etc. La , kustrout en dan weer eindigen in SF. Dit in 28 dagen, incl 24 dagen autohuur.
Jij hebt ook Yellowstone meegepakt met jouw rondreis lees ik? Was dat te doen en hoe heb jij gereisd? Zelf alles geboekt volgens mij? Wij willen inderdaad ook auto huren bij usareisen.de. Waar moet ik bij hen nog op letten? Heb je tips voor mij qua route. Volgens mij is het teveel gepland en zitten we alleen maar in de auto!! Of viel het bij jouw reisschema mee. Meteen een hoop vragen, ik hoop dat je me verder wilt helpen.
Ik ben ook bezig met het plannen van een reis naar Westcoast/Yellowstone. De bedoeling was SF 3 nachten, natuurparken (de bekende) en dan via Salt Lake city richting Yellowstone, daar weer een paar dagen en dan terug richting Monument/Page Gr. canyon etc. La , kustrout en dan weer eindigen in SF. Dit in 28 dagen, incl 24 dagen autohuur.
Jij hebt ook Yellowstone meegepakt met jouw rondreis lees ik? Was dat te doen en hoe heb jij gereisd? Zelf alles geboekt volgens mij? Wij willen inderdaad ook auto huren bij usareisen.de. Waar moet ik bij hen nog op letten? Heb je tips voor mij qua route. Volgens mij is het teveel gepland en zitten we alleen maar in de auto!! Of viel het bij jouw reisschema mee. Meteen een hoop vragen, ik hoop dat je me verder wilt helpen.
dinsdag 20 december 2011 om 20:55
Ja yellowstone lijkt ons ook gaaf, maar ik denk dat die grand tour teveel wordt. dan ga ik liever een keer apart weer naar yellowstone. Elninjoo; had je vorig jaar in je west coast reis ook yellowstone erbij? Dus nu twee keer gezien?
Wat denk jij qua afstanden rijden in 28 dagen?
Mijn gevoel zegt namelijk dat we beter west coast kunnen doen en een andere keer Yellowstone. Moet alleen de gunstige reisperiodes gaan opzoeken. Mijn vriend denkt er anders over en die wil alles in 1 x bezoeken. Ik ben bang dat het dan proppen wordt en alleen maar in de auto zitten.
Wat denk jij qua afstanden rijden in 28 dagen?
Mijn gevoel zegt namelijk dat we beter west coast kunnen doen en een andere keer Yellowstone. Moet alleen de gunstige reisperiodes gaan opzoeken. Mijn vriend denkt er anders over en die wil alles in 1 x bezoeken. Ik ben bang dat het dan proppen wordt en alleen maar in de auto zitten.
woensdag 21 december 2011 om 07:16
Vorig jaar had Yellowstone er niet meer bij gekunt, buiten dat het klimaat daar duidelijk anders is en je daar beter komt tussen half juni en half september.
Vorig jaar deden we dit rondje:
Vegas
Bryce
Moab
Monument Valley
Page
via Route 66 naar Vegas
Death Valley
Mono Lake/Bodie
Lake Tahoe
Yosemite
San Francisco
LA
Dit jaar deed ik dit rondje:
Vancouver
Port McNeill
Tofino
Victoria
Whistler
100 Mile House
Jasper
Banff
Wolf Creek, Montana
Yellowstone/Grand Teton (6 dagen)
Cody
Calgary
Beide geweldige routes.
Welke maand wil of kun je gaan? Als je gebonden bent aan de zomermaanden zou ik voor het laatste rondje gaan. Dat is niet geschikt voor het voorjaar omdat er dan nog sneeuw ligt. Zelfs bij het eerste rondje zijn we nog ingesneeuwd in mei!
Vorig jaar deden we dit rondje:
Vegas
Bryce
Moab
Monument Valley
Page
via Route 66 naar Vegas
Death Valley
Mono Lake/Bodie
Lake Tahoe
Yosemite
San Francisco
LA
Dit jaar deed ik dit rondje:
Vancouver
Port McNeill
Tofino
Victoria
Whistler
100 Mile House
Jasper
Banff
Wolf Creek, Montana
Yellowstone/Grand Teton (6 dagen)
Cody
Calgary
Beide geweldige routes.
Welke maand wil of kun je gaan? Als je gebonden bent aan de zomermaanden zou ik voor het laatste rondje gaan. Dat is niet geschikt voor het voorjaar omdat er dan nog sneeuw ligt. Zelfs bij het eerste rondje zijn we nog ingesneeuwd in mei!
woensdag 21 december 2011 om 07:19
Wat afstanden betreft: eerste rondje was volgens mij ruim 6000 km en tweede rondje heb ik 8400 km afgelegd. Daar zitten wel heel veel omgevingstripjes en heen en weer rij km's bij natuurlijk. Maar het rijdt daar overal prima! Hier word ik al moe als ik 100 km moet rijden op onze overvolle wegen. Daar zijn de landschappen geweldig en de wegen rustig.
maandag 26 december 2011 om 18:22
Over het eerste rondje heb je dus ook ruim 4,5 week gedaan. Wij plannen nu een reis van 24 dagen. We zien nu tickets met Delta/KLM naar Las Vegas, heel voordelig. Met welke maatschappij vloog jij? Was dat ook met een tussenstop?
Ik twijfel nu alleen of we retour Las Vegas moeten doen of net zoals jij stoppen in LA en dan terug. Voor autohuur bij usareisen.de maakt het niet uit. Wat was voor jou de reden om in LA te stoppen? Ik zie nog niet zoveel meerwaarde om van LA weer terug naar Vegas te gaan. Het is iets van 4 uur rijden.
Nog een vraag over de autohuur: Als je de prijzen ziet dan is het al incl. allerlei verzekeringen maar je kunt uit twee prijzen kiezen, de laatste is zo rond de 150 euro duurder en daar zit dan nog iets van inzittendenverzekering bij en 1 tank benzine. Die andere (eerste prijs, goedkoper) zit ook al behoorlijk veel bij in. Wat heb ik nog extra nodig ? Heb jij toen ook het uitgebreidste pakket genomen? De autohuur kost ons voor die dagen (Midsize SUV) 677 euro of 829 euro. De tickets zijn nu nog geen 500 euro. Volgens mij een koopje, het is alleen wel met een tussenlanding op Portland heen. Dus toch gauw een uurtje of 13 onderweg. Wat zou jij doen in deze situatie?
Ik twijfel nu alleen of we retour Las Vegas moeten doen of net zoals jij stoppen in LA en dan terug. Voor autohuur bij usareisen.de maakt het niet uit. Wat was voor jou de reden om in LA te stoppen? Ik zie nog niet zoveel meerwaarde om van LA weer terug naar Vegas te gaan. Het is iets van 4 uur rijden.
Nog een vraag over de autohuur: Als je de prijzen ziet dan is het al incl. allerlei verzekeringen maar je kunt uit twee prijzen kiezen, de laatste is zo rond de 150 euro duurder en daar zit dan nog iets van inzittendenverzekering bij en 1 tank benzine. Die andere (eerste prijs, goedkoper) zit ook al behoorlijk veel bij in. Wat heb ik nog extra nodig ? Heb jij toen ook het uitgebreidste pakket genomen? De autohuur kost ons voor die dagen (Midsize SUV) 677 euro of 829 euro. De tickets zijn nu nog geen 500 euro. Volgens mij een koopje, het is alleen wel met een tussenlanding op Portland heen. Dus toch gauw een uurtje of 13 onderweg. Wat zou jij doen in deze situatie?