Gezondheid alle pijlers

Pijn bij middenrif

20-01-2010 16:53 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo lieve meiden,

ik heb sinds mijn middagdutje (vlak ervoor begon het) ontzettend pijn bij mijn middenrif. Zit ter hoogte van mijn onderste 5 ribben, zowel aan de voor- als achterkant. Heb hier nog niet eerder last van gehad.

Hoopte dat het over zou gaan na het middagdutje (vast vermoeidheid), maar helaas, de pijn zet door.

Fietsen ging moeilijk, lopen gaat moeilijk, praten doet pijn.

Ik maak me wat zorgen, omdat ik dit nog nooit eerder heb gehad. Heb wat last van spanningen, rondom stage (morgen tussentijds evaluatie gesprek! ), maar ik heb wel vaker spanningen, wat dan niet gepaard gaat met deze heftige pijn.

Gaat zelfs niet over als ik ga liggen, alleen als mijn bovenlichaam gebogen is, voel ik het minder.

Iemand een idee wat dit kan zijn of wat ik kan doen?
dokter bellen
Eens met Ainne!
Zouden galstenen kunnen zijn.

Maar eens met Ainne en Sarah.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Er is geen huis-tuin en keuken-middeltje?

Heb namelijk nog geen dokter sinds ik hier woon..
Volgens mij staat er ergens in de regels dat je geen medisch advies of zo mag geven hier, dus ik zou best een huis-tuin-en-keukenmiddeltje kunnen verzinnen hoor, maar 't lijkt me niet echt een goed idee, sorry.
quote:JoSpo schreef op 20 januari 2010 @ 17:02:

Er is geen huis-tuin en keuken-middeltje?

Heb namelijk nog geen dokter sinds ik hier woon..

Een huis-tuin-en-keukenmiddeltje voor iets waarvan je niet weet wat het is.. juist.

En als je de huisartsenpost belt of een willekeurige dokter in je woonplaats, dan kunnen die vast wel aangeven waar je terecht kunt.
Even mijn glazen bol aantrappen hoor, momentje!
Hahaha Misschicken, moest even lachen om je opmerking, verder voor TO; er heeft al iemand eerder gezegd dat wij je niet kunnen helpen als wij niet weten waar het om gaat, dus ook mijn advies is; naar de dokter!
quote:misschicken schreef op 20 januari 2010 @ 17:16:

Even mijn glazen bol aantrappen hoor, momentje!Kom op Kip, die kun je gerust op stand-by laten staan hoor, hij moet regelmatig aan!
Laat de glazen bol maar in het stof staan

ik wacht de nacht af, nadat ik halve dokter mama heb gebeld. als het morgen niet beter is, ga ik naar de spoedeisende hulp.

als het dan nog niet te laat is

ik hou jullie op de hoogte!
Ik zit ook te denken aan galstenen, daar kun je behoorlijk last van hebben. Ik zou wel even naar de dokter gaan.
quote:JoSpo schreef op 20 januari 2010 @ 17:46:

ik wacht de nacht af, nadat ik halve dokter mama heb gebeld. als het morgen niet beter is, ga ik naar de spoedeisende hulp.

De spoedeisende hulp is niet bedoeld voor mensen met huisartsklachten die nog geen huisarts hebben gezocht...

Je hebt kans dat je weggestuurd wordt en naar een huisarts moet.
Je kunt een Rennie proberen, maagzuur kan ook zo'n soort pijn veroorzaken.

Maar verder eens met de rest, even langs de dokter en idd niet langs de spoedeisende hulp. Dat is daar niet voor.

Beterschap.
Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?!
Hallo meiden,

heb vannacht goed geslapen alleen kon me moeilijk omdraaien. Wakker geworden met pijn, maar in veel mindere mate! heb nog steeds last, maar kan weer normaal ademen en bewegen.

hopelijk zakt het vannacht en morgen nog meer af!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven