Welke kinderstoel?
woensdag 20 januari 2010 om 18:09
Eens kijken wat jullie ervaringen/meningen zijn:
Wij willen over een tijdje voor onze dochter van 4 maanden een Stokke Trip Trap kopen. We vinden het mooi en praktisch.
Ik merk alleen nu dat ik ook een soort kinderstoel mis. Bijvoorbeeld bij het koken of als we aan tafel zitten, ligt dochtertje in de box en dat vind ik zo saai. Na een dag werken vind ik (en zij) het gezellig om dichtbij elkaar te zijn. Nu zag ik op het kinderdagverblijf een handig zitje, soort van wipstoeltje op hoge poten. Het lijkt me dus wel wat maar ik vind het nogal wat nu iets te kopen en straks voor de (best prijzige) Stokke te gaan.
Iemand andere ideeen, bijvoorbeeld een tip voor een kinderstoel waar baby's nu in kunnen als ze nog niet kunnen zitten en dat later omgebouwd kan worden tot kinderstoel.
(en ja die Bloom vind ik errug mooi maar veul te duur, haha! Bloom nano ook gezien, lijkt me ook een goede optie, iemand ervaringen?)
Wij willen over een tijdje voor onze dochter van 4 maanden een Stokke Trip Trap kopen. We vinden het mooi en praktisch.
Ik merk alleen nu dat ik ook een soort kinderstoel mis. Bijvoorbeeld bij het koken of als we aan tafel zitten, ligt dochtertje in de box en dat vind ik zo saai. Na een dag werken vind ik (en zij) het gezellig om dichtbij elkaar te zijn. Nu zag ik op het kinderdagverblijf een handig zitje, soort van wipstoeltje op hoge poten. Het lijkt me dus wel wat maar ik vind het nogal wat nu iets te kopen en straks voor de (best prijzige) Stokke te gaan.
Iemand andere ideeen, bijvoorbeeld een tip voor een kinderstoel waar baby's nu in kunnen als ze nog niet kunnen zitten en dat later omgebouwd kan worden tot kinderstoel.
(en ja die Bloom vind ik errug mooi maar veul te duur, haha! Bloom nano ook gezien, lijkt me ook een goede optie, iemand ervaringen?)
woensdag 20 januari 2010 om 18:50
woensdag 20 januari 2010 om 19:13
ik heb stokke in duitsland gekocht en bij de volledige set ( stoel, babyverkleiner, kussentjes, tuigje)
was ik 70 euro voordeliger uit in duitsland
www.skandic.de
was ik 70 euro voordeliger uit in duitsland
www.skandic.de
woensdag 20 januari 2010 om 19:14
woensdag 20 januari 2010 om 19:18
Of zet het wipstoeltje op een stoel of op een bijzettafel of voor mijn part op de eettafel. Wij hebben een doomooseat en die komt straks gewoon op het kookeiland te staan. Maar dat is vooral ook ivm de hond, anders zou ik 'm gewoon op de grond zetten.
Kinderstoel komt pas in beeld als het kind zelf kan zitten.
Kinderstoel komt pas in beeld als het kind zelf kan zitten.
woensdag 20 januari 2010 om 19:18
Waarom wil je je kind nu al in een on-natuurlijke houding dwingen???? Door haar in een kinderstoel of vergelijkbaar product te persen.
Omdat JIJ dat zo ongezellig vind.
Laat haar lekker liggen, rollen en zelf ontwikkelen.Leg haar evt. op eek kleed op de grond dichterbij je of zet de box wat dichter bij de keuken of zo.
Je kunt tijden het koken toch ook tegen haar praten, zingen enz.
Ook al ligt zij in de woonkamer en ben jij in de keuken.
AL die maxi-cosi, wippertje, bumbo's, schommelstoeltje en 36 standen verstelbare kinderstoelen zijn zo slecht voor de ontwikkeling van het lichaampjes van je kind !!!!!!!!!!!
Zie ook ....Emmi Pikler of Tineke van Westrop !!!!!!!
Omdat JIJ dat zo ongezellig vind.
Laat haar lekker liggen, rollen en zelf ontwikkelen.Leg haar evt. op eek kleed op de grond dichterbij je of zet de box wat dichter bij de keuken of zo.
Je kunt tijden het koken toch ook tegen haar praten, zingen enz.
Ook al ligt zij in de woonkamer en ben jij in de keuken.
AL die maxi-cosi, wippertje, bumbo's, schommelstoeltje en 36 standen verstelbare kinderstoelen zijn zo slecht voor de ontwikkeling van het lichaampjes van je kind !!!!!!!!!!!
Zie ook ....Emmi Pikler of Tineke van Westrop !!!!!!!
woensdag 20 januari 2010 om 19:23
De stoel van Ikea vind ik irritant omdat ik regelmatig mijn nek breek over de stoelpoten die zo achterlijk uitsteken. Ik heb deze stoel bij beide kinderen gebruikt toen ze wel konden zitten maar nog erg wiebelig, in de stoel van Ikea heb je alle ruimte om een handdoek opgerolt bij in te doen.
Ook gebruik ik voor beide kinderen een Tripp Trapp, de oudste kon hier altijd uitklimmen dus had ik haar altijd in een tuigje in de stoel. De jongste zet zich in de stoel vaak af tegen de tafel waardoor het lijkt alsof de stoel op het achterste stuk van de poten balanceerd, waardoor ik iedere keer ontzettend schrik.
Dus geen tips, wel ervaringen.
Overigens is de Ikea stoel wel handig om te hebben, wij gebruiken hem in de zomer veel in de tuin.
Ook gebruik ik voor beide kinderen een Tripp Trapp, de oudste kon hier altijd uitklimmen dus had ik haar altijd in een tuigje in de stoel. De jongste zet zich in de stoel vaak af tegen de tafel waardoor het lijkt alsof de stoel op het achterste stuk van de poten balanceerd, waardoor ik iedere keer ontzettend schrik.
Dus geen tips, wel ervaringen.
Overigens is de Ikea stoel wel handig om te hebben, wij gebruiken hem in de zomer veel in de tuin.
woensdag 20 januari 2010 om 19:30
@Gieske: bedankt voor je bezorgde reactie maar dat van die onnatuurlijke houding zal voor dat kleine momentje van de dag wel meevallen. Helaas kan ik vanuit de keuken niet met haar praten als zij in de kamer ligt. En daarbij: als ik haar de hele dag niet gezien heb vind ik het gewoon fijn om haar om me heen te hebben. En voor zover ik het voor haar kan bepalen: zíj vind het ook gezellig! 
Wipstoeltje overwogen maar hebben we dus niet. Is een goeie, nog niet eerder aangeschaft want dacht: dat staat alleen maar in de weg!
Kinderstoel van Ikea dus een goede optie maar niet voor nu want meisje kan nog niet zitten!
Iemand nog andere tips?
Wipstoeltje overwogen maar hebben we dus niet. Is een goeie, nog niet eerder aangeschaft want dacht: dat staat alleen maar in de weg!
Kinderstoel van Ikea dus een goede optie maar niet voor nu want meisje kan nog niet zitten!
Iemand nog andere tips?
woensdag 20 januari 2010 om 19:39
Ik weet niet of ik voor nu nog een wipstoel zou kopen. Zeker niet een dure in elk geval. Mijn zoon was een fanatieke draaier en heeft vanaf 6 maanden niet meer in de wipstoel gelegen omdat hij op een gegeven moment met wipstoel en al op de kop lag. Ik zou er tijdens het eten voor kiezen om je dochter op een kleed ofzo bij je te leggen.
Ikea kinderstoel is leuk voor erbij, of als je een keer met z'n allen bij de tv of in de tuin eet. Ik struikelde ook altijd over die stomme poten die niet recht naar beneden staan.
Stokke is hier ook favoriet. Zoon is nu 3 en gebruikt hem veel.
Ikea kinderstoel is leuk voor erbij, of als je een keer met z'n allen bij de tv of in de tuin eet. Ik struikelde ook altijd over die stomme poten die niet recht naar beneden staan.
Stokke is hier ook favoriet. Zoon is nu 3 en gebruikt hem veel.
woensdag 20 januari 2010 om 19:44
woensdag 20 januari 2010 om 19:49
Chicco heeft kinderstoelen die je ook in ligstand kan zetten. Werkt ideaal voor deze leeftijd.
Voor dochter hadden we de chicco, waren we heel blij mee (is ook in te klappen, vonden wij wegens klein appartement toen ook een groot voordeel). Nu voor zoon hebben we een trip trap. Hij vind hem geweldig en als zoon er niet op zit dan klimt dochter van bijna 5 jaar erop. Hij gaat dus in elk geval lang mee voor z'n geld.
Voor dochter hadden we de chicco, waren we heel blij mee (is ook in te klappen, vonden wij wegens klein appartement toen ook een groot voordeel). Nu voor zoon hebben we een trip trap. Hij vind hem geweldig en als zoon er niet op zit dan klimt dochter van bijna 5 jaar erop. Hij gaat dus in elk geval lang mee voor z'n geld.
woensdag 20 januari 2010 om 20:17
je mag echt never nooit niet koken met een kind in de draagdoek. Als er wat spettert komt het meteen bij je kind in het gezicht terecht.
Ik had de box naast de keuken staan, zodat mijn zoontje vlak bij me was. Maar dat moet passen natuurlijk. En mijn 1e had ik wel in de wipper op het aanrecht. Ik heb een hoekkeuken en de wipper stond op gepaste afstand van de kookplaat.
Mss wieltjes onder de box zodat je de kleine wel richting keuken kan zetten als je kookt?
Ik had de box naast de keuken staan, zodat mijn zoontje vlak bij me was. Maar dat moet passen natuurlijk. En mijn 1e had ik wel in de wipper op het aanrecht. Ik heb een hoekkeuken en de wipper stond op gepaste afstand van de kookplaat.
Mss wieltjes onder de box zodat je de kleine wel richting keuken kan zetten als je kookt?
donderdag 21 januari 2010 om 12:12
Tja, als het maar voor een half uurtje tijdens het koken is en je wil geen wipstoeltje aanschaffen, kun je dochter natuurlijk ook kort in de maxicosi zetten. De draagbeugel kun je naar achteren klappen, zodat ie daarop steunt en ze iets rechter op zit. Als ze de rest van de dag er niet/nauwelijks inzit, kan dan half uurtje heus wel.
Wipstoeltje hebben we hier wel gebruikt, ook toen de kinderen nog niet goed zelf rechtop konden zitten maar al wel aan de bijvoeding mochten.
Toen ze zelf konden zitten, hebben we voor allebei de tripptrapp gekocht. En de stoel van ikea voor het extra, als wij op bezoek gaan etc. en de pop zit er nu regelmatig in Maar inderdaad, je breekt je nek iedere keer over die poten, ook al weet je dat ze uit staan.
Wipstoeltje hebben we hier wel gebruikt, ook toen de kinderen nog niet goed zelf rechtop konden zitten maar al wel aan de bijvoeding mochten.
Toen ze zelf konden zitten, hebben we voor allebei de tripptrapp gekocht. En de stoel van ikea voor het extra, als wij op bezoek gaan etc. en de pop zit er nu regelmatig in Maar inderdaad, je breekt je nek iedere keer over die poten, ook al weet je dat ze uit staan.
donderdag 21 januari 2010 om 12:31
donderdag 21 januari 2010 om 12:38
Ah ja die Maxi cosi is natuurlijk ook een idee. Maar daarvan vind ik hetzelfde als een wippertje: ze staan zo laag. Die ik zag op het kdv staat op poten, leek me gewoon handig.
Helaas een afgesloten keuken dus niet de mogelijkheid om box te verplaatsen...
Zal toch nog eens gaan neuzen in de babyzaken.. Die triptrap lijkt me gewoon handig voor heel veel jaren zoals veel zeggen maar ik mis nu 'iets' om haar in te zetten...
Fijn dat er zo wordt meegedacht!
Helaas een afgesloten keuken dus niet de mogelijkheid om box te verplaatsen...
Zal toch nog eens gaan neuzen in de babyzaken.. Die triptrap lijkt me gewoon handig voor heel veel jaren zoals veel zeggen maar ik mis nu 'iets' om haar in te zetten...
Fijn dat er zo wordt meegedacht!
donderdag 21 januari 2010 om 12:39
Een wipstoeltje koop je voor een paar euro via Marktplaats, daar zou ik niet op bezuinigen. Zelf heb ik ook een nette tweedehands Stokke tripp trapp via MP gekocht. De IKEA kinderstoelen zijn misschien wel goedkoop en praktisch, maar zelf vind ik ze wel erg lelijk....
Een wipstoeltje moet je gewoon op de frond zetten, andere oplossingen zijn m.i. gevaarlijk.
Een wipstoeltje moet je gewoon op de frond zetten, andere oplossingen zijn m.i. gevaarlijk.
donderdag 21 januari 2010 om 13:00
Wij hebben de kinderstoel van Chicco. Vanaf 4 maanden kunnen ze erin. Rugleuning kan helemaal naar achter, voetensteun kan omhoog/omlaag. Zit een tuigje in, blad kan eraf, op het blad zit een afneembaar blad, makkelijk schoon te maken na het eten. Stoel kan hoger of lager, makkelijk aan te passen dus aan hoogte van eettafele of salontafel. Inklapbaar. Wij zijn er erg blij mee.
Ik vond het vooral prettig dat ik wist dat ze veilig in zat, zodat ik snel kon douchen.
Ik vond het vooral prettig dat ik wist dat ze veilig in zat, zodat ik snel kon douchen.