Gezondheid alle pijlers

grote teennagel gaat er af?

20-01-2010 20:44 27 berichten
Een paar maanden geleden werd mijn grote teennagel opeens raar van kleur bij 't stuk wat vanuit de nagelriem kwam gegroeid. Inmiddels is het verkleurde stuk al helemaal doorgegroeid, maar wat erger is, ik kan de nagel aan de linkerkant gewoon optillen: ieuwwww! Maar aan de rechterkant zit ie nog vast. Moet ik 'm er af knippen/trekken? Dit door 'n dokter laten doen? Of moet ik 'm net zolang laten zitten tot ie er vanzelf helemaal af valt? Belangrijk is dat het geen pijn/irritatie gaat geven, want ik moet wel comfortabel kunnen sporten. Hij doet overigens geen pijn, nooit gedaan ook.

Ik vroeg me overigens ook af hoe deze nagel zo is geworden en kan maar 1 ding bedenken waarbij m'n grote teen 'n keer gekwetst was en dat was vorig jaar juni toen ik mijn voet verzwikte en 'n gekneusde wreef had. Mijn grote teen werd toen ook alle kleuren van de regenboog, maar deed geen pijn. Wellicht dat dat toch 'n probleem heeft opgeleverd wat betreft die nagel, anders zou ik 't ook niet weten.
Alle reacties Link kopieren
Ieeuwww.. ik heb zoiets ook een keer gehad.

Ik heb eerst een pleister heel strak om de nagel gedaan totdat hij makkelijk losliet.

Bij mij is het waarschijnlijk gekomen door een lange hardloop-wedstrijd op achteraf toch niet de goede schoenen.

Nadat de nagel weer was aangegroeid heb ik het nooit meer gehad.

Succes, hoop dat je er geen pijn aan hebt/krijgt.
Stay with me, let\'s just breathe.
.
Iewww... ik wíst dat ik niet op dit topic moest klikken omdat ik van zo'n verhaal altijd pijn in mijn buik krijg

Volgens mij kan het inderdaad de oorzaak zijn dat je je voet/teen een keer heel hard gestoten hebt. Volgens mij gaat je nagel er nu helemaal afvallen....
Peas on earth!
gedsie. misschien de nagel laten weken? in de hoop dat ie helemaal los gaat?? :-S
owwwwwwwwwwwwwwwww

Hij gaat er af. Had mijn dochter ook. de bikkel rendde tegen een drempel omhoog en de nagel lag er gelijk al half af ( zielig en eng) maar hij is er na twee weken in zijn geheel af gekomen, en nu een half jaar later heeft ze weer een keurige nagel.
Ja, nu ie wat los begint te zitten ben ik ook bang dat ik er ergens mee blijf achterhaken. Brrr!!!

Vraag me alleen af of het pijn gaat doen als ie er echt af gaat, want zo'n nagel groeit niet al te hard dus het duurt volgens mij nog wel 'n eeuwigheid voor er 'n nieuwe nagel onder kan groeien die genoeg dekking geeft.
Nee doet geen zeer, mijn dochter van zeven ( en geloof me... die jankt al bij het knippen van haar haren) heeft hem er zelf afgepulkt en het deed geen zeer. Ik heb toen ie half hing ( bah) een pleistertje eroverheen geplakt om te voorkomen dat je dus de gruwel hebt dat ie in je sok blijft haken. Niet dat dat dan zeer zou doen ofzo...maar het is zo'n silence of the lambs idee he..
Ow en het ziet er niet uit, een blote teen, ik moest er zo om lachen bij dochterlief. We hebben de teen overigens gewoon meegelakt ( maakte het niet beter maar toch) met de andere nageltjes
Als hij al los zit, dan zit er denk ik alweer een nieuw nageltje onder. (weet je nog van vroeger met je melktanden? )
Ook gehad! Ik heb m goed afgetapet, vriend af en toe laten kijken en pas toen hij écht los was de tape helemaal verwijderd.

Bah ik vond het zooooo eng! Kan er niet tegen als er iets met nagels is
Misschien in het geval van Ninjoo wel omdat het zo lang na het stoten gebeurt!

Bij mijn dochter zat er niks...ja een roze stuk blote teen
Haha, dat is al zooooo lang geleden!

Ja, ik zie idd wel 'n randje nieuwe nagel, maar die dekt nog maar 'n paar mm. Mezelf kennende ga ik nu ie los zit er wel elke keer wat aan pulken (dát kan ik me nog wél herinneren van mijn melktanden, die werkte ik er ook altijd eigenhandig uit)
En toen hij helemaal los zat, zat er al een nieuwe nagel onder, tot halverwege mijn teen. Deed verder geen pijn.
Of hij moet eraf, of je moet hem vast tapen.

Stel je toch eens voor dat je de trap af rent en achter de vloerbedekking blijft haken
Gelukkig heb ik in huis altijd m'n sokken aan
ehh.. ahum... ben een keer voor een losse teennagel naar de huisarts gegaan Voelde me wel een domme gans toen ik buiten stond. Daarna ben ik naar een pedicure gegaan zodat de nagel er ook weer netjes opgroeide. En daar kom ik jaren na dato nog steeds, zo heerlijk!
Voetschimmel?
Hoi Elninjoo, gewoon heel veel nagellak er op smeren net zo lang tot hij er van zich zelf af gaat. Er onder zit een heel dun nageltje en je zult geen pijn hebben. Zo is er in de zomer van 2008 een volle rolcontainer over mijn beide grote tenen heen gereden en zijn de verkleurde nagels er pas afgelopen zomer af gevallen, maar dus ook met een flinterdun nageltje er onder en het komt helemaal goed. (Heeft de ervaring de afgelopen jaren wel geleerd omdat er van alles op mijn tenen valt, overheen rijdt of wat dan ook waardoor de nagels er met regelmaat lelijk verkleurd zijn maar wel vele maanden later afvallen. En dan heb ik maar schoenmaat 35! Ik begrijp het niet, maar ja...)
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Zou mijn teen kunnen zijn!

Had in eerste instantie een rare bloeduitstorting onder m'n nagel en vervolgens begon de nagel te verkleuren. Naar de huisarts gegaan en toen bleek het een schimmelinfectie te zijn. Spul gekregen om erop te smeren en het advies naar een pedicure te gaan. Die heeft alles goed schoon gemaakt en een deel van m'n teennagel weggehaald. Deed trouwens helemaal geen pijn, gelukkig.
Heb niet alle reacties gelezen maar zou haast denken dat je een schimmel nagel hebt. Zou lekker naar een pedicure gaan. Een dokter heeft veel te weinig verstand van zaken wat dat betreft is mijn ervaring. Ooit me laten helpen door de huisarts. Heeft de nagel verwijderd. Nou mooi dat ik daarna dezelfde problemen weer had. De pedicure heeft me na weken behandeling eindelijk van de problemen afgeholpen.
Oh, dat kan ik idd ook nog doen. Een buuf van mij is pedicure, kan haar wel ff mailen.

Ik heb overigens geprobeerd of ik 'm eraf kan krijgen maar hij laat maar tot op het midden los. De andere kant zit muurvast en lijkt me dus niet zo verstandig om door te trekken want heb geen zin in 'n pijnlijke teen.
Een pedicure is de beste oplossing als vasttapen tot ie zo los zit dat ie er makkelijk af komt niet jouw idee is. Je kunt evt zelf nog de nagel voorzichtig afvijlen, zodat alle losse delen eraf gevijld zijn.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
Heb het ook een keer gehad, weet niet eens meer hoe eigenlijk, een paard of een stoel opgestaan geloof ik.

Nagel hing half los, toen op een gegeven moment maar helemaal eraf getrokken. Dat bloedde even nogal. Maar dat ging over, en een nieuwe nagel was al in ontwikkeling. Vond het wel een mooi, goedwerkend systeem zo.
Everytime you make a typo, the errorists win.
Maar het kan ook Schimpie zijn ja...

Sorry voor het vieze plaatje, moest even...
Everytime you make a typo, the errorists win.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven