Gezondheid alle pijlers

grote teennagel gaat er af?

20-01-2010 20:44 27 berichten
Een paar maanden geleden werd mijn grote teennagel opeens raar van kleur bij 't stuk wat vanuit de nagelriem kwam gegroeid. Inmiddels is het verkleurde stuk al helemaal doorgegroeid, maar wat erger is, ik kan de nagel aan de linkerkant gewoon optillen: ieuwwww! Maar aan de rechterkant zit ie nog vast. Moet ik 'm er af knippen/trekken? Dit door 'n dokter laten doen? Of moet ik 'm net zolang laten zitten tot ie er vanzelf helemaal af valt? Belangrijk is dat het geen pijn/irritatie gaat geven, want ik moet wel comfortabel kunnen sporten. Hij doet overigens geen pijn, nooit gedaan ook.

Ik vroeg me overigens ook af hoe deze nagel zo is geworden en kan maar 1 ding bedenken waarbij m'n grote teen 'n keer gekwetst was en dat was vorig jaar juni toen ik mijn voet verzwikte en 'n gekneusde wreef had. Mijn grote teen werd toen ook alle kleuren van de regenboog, maar deed geen pijn. Wellicht dat dat toch 'n probleem heeft opgeleverd wat betreft die nagel, anders zou ik 't ook niet weten.
Het ziet er anders uit dan op plaatjes van schimmelnagels. Er kwam echt zo'n donkere rand vanonder mijn nagelriem uitgegroeid en die rukt nu op naar boven.

Maar mocht het toch schimmel zijn, wat moet je dan doen om zoiets te genezen/voorkomen?
Alle reacties Link kopieren
Als het schimmel is, elke dag schone sokken, mocht je dat nog niet doen En 2x per dag iets erop smeren (ik heb Myk-1 gekregen, helpt goed). En je voeten goed schoon en droog houden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven