Werk & Studie alle pijlers

Salaris Informatie

21-01-2010 00:18 33 berichten
Hallo allemaal ik sinds kort werk ik een kleding een wat duurdere kleding winkel, ik ben zelf 21 jaar oud, werk 28 uur per week.. maar toen ik mijn loon specificatie had gelezen staat er 730 euro brutto.. wat mij wel heel erg weinig lijkt voor iemand die bijna 30 uur werkt, vind ik het wel erg weinig weet iemand of dit wel klopt.. want ik vind het wel grappig als ik een jongentje van 16 moet vergelijken dan heeft hij even veel geld als mij?.. ik denk dat hier iets niet klopt maar ik kan me ook vergissen.

Groetjes
Alle reacties Link kopieren
Heb je dan inderdaad helemaal niet gekeken of gevraagd wat je gaat verdienen? Dat heeft niks met beleefd zijn te maken, je kan het ook op een beleefde manier vragen hoor
Het was niet denigrerend bedoeld, een oprechte vraag.
Nino, je werkt pas (een paar weken nu?) in je eerste betaalde baan. Lijkt me logisch dat je dan niet meteen de hoofdprijs verdient zeg maar. Bovendien was het toch een leuke hippe winkel om te werken?

Mijn advies: wees blij dat je na al je moeite nu eindelijk een baan hebt. Doe hier werkervaring op. Je loon groeit nog wel even door en als je je diploma hebt gehaald en je bevalt goed, dan valt er misschien wel weer te onderhandelen over het salaris.

Wat je zeker niet moet doen is in je eerste maand bij je baas gaan zeuren dat je verwacht had meer te verdienen. Dan schiet je jezelf in de voet, want je werkgever zal je dan zeker niet positiever bekijken.
Een korte berekening:

730 euro op basis van 28 uren

is

1042 op basis van full time (40 uren)

Je bent 21 jaar. Het wettelijk minimum loon voor iemand van jouw leeftijd is 1020,50 bruto/maand op basis van 40 uren. Je verdient dus meer dan ze jou zouden moeten betalen. Als je straks 22 wordt moeten ze het loon verhogen naar 1196 euro. Dit is dus inderdaad een verhoging van 154 euro bruto. Terugrekenen naar jou uren zou je dan uitkomen op 837 euro bruto.
quote:Mevrouwdekees schreef op 21 januari 2010 @ 00:47:

Het spijt me, maar jij hebt dit LATEN gebeuren, daar kun je nu bijznder weinig meer aan doen. Het enige wat je kunt proberen is met hangende pootjes naar je werkgever gaan, aangeven dat je vanwege je ervaring andere verwachtingen hebt en vragen of er afspraken mogelijk zijn over een mogelijke loonsverhoging na (bijvoorbeeld) 6 maanden, waarin blijkt dat je goed presteert.

Verder? Door solliciteren en de volgende keer niet zo dom meer zijn niet te onderhandelen over salaris.

Onderhandelen in salaris wordt niet overal als vanzelfsprekend gedaan EN geapprecieerd. Soms liggen de lonen vast of nemen ze graag iemand anders als je te veel doordrijft.

Diegene die de baan aanneemt gaat ook vaak uit van het goeie van de werkgever en weet - is er niet van bewust wat normaal is.

Helaas in Nederland moet je soms aggressief optreden wbt salaris
quote:beessies schreef op 21 januari 2010 @ 12:11:

[...]

Onderhandelen in salaris wordt niet overal als vanzelfsprekend gedaan EN geapprecieerd. Soms liggen de lonen vast of nemen ze graag iemand anders als je te veel doordrijft.

Diegene die de baan aanneemt gaat ook vaak uit van het goeie van de werkgever en weet - is er niet van bewust wat normaal is.

Helaas in Nederland moet je soms aggressief optreden wbt salarisTuurlijk er is niet altijd ruimte voor onderhandelen. Maar TO wist niet wat ze zou gaan verdienen en dat vind ik toch enigzins "dom". Als je ergens gaat werken dan bespreek je je salaris toch?
Weet niet of het DOM is.. wat is dom..

Aldoende leert men toch?

Als het zijn 1e baan is dan begrijp ik dat wel. Volgende keer beter..
quote:Stoeptegel schreef op 21 januari 2010 @ 09:42:

Het was niet denigrerend bedoeld, een oprechte vraag.zo kwam het wel op me over toen ik het las , sorry

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven