Werk & Studie alle pijlers

Realitycheck: ik heb zojuist mijn baan opgezegd!

21-01-2010 10:50 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
Pfff... de titel zegt het al. Ik heb zojuist mijn baan opgezegd. Per direct, waarschijnlijk.

Ik heb hier nooit echt op mijn plek gezeten, maar ben blijven plakken na mijn studie. Prima collega's, dicht bij mijn huis. Maar ja, niet de plek waar ik mezelf verder kan ontwikkelen in de richting van mijn droombaan.

Hiernaast freelancete (is dat correct) ik al wel, in verschillende richtingen. Maar één richting, daar wilde ik het liefst heen. Maar daar is, met nul ervaring, bijna onmogelijk tussen te komen. Zeggen ze. Ik heb toch mijn netwerk gebruikt om het te proberen, en met succes. Gisterenavond belde de leidinggevende van een bedrijf waar ik voor freelance en waar ik laatst door afgewezen ben bij een vacature (die zij niet bij me vond passen) me op met een aanbod. Ik kan een droomproject komen doen voor vier maanden. Dit werk is eigenlijk altijd projectmatig, vastigheid is heel lastig. Per direct.

En ik heb het aangenomen. Mijn baas is heel erg blij voor me en gaat er alles aan doen om me per direct vrij te maken.

Maar ik heb dus zojuist mijn vaste baan, met vast contract opgezegd voor een project van vier maanden. En het voelt goed.

Wat ik wil met dit topic? Misschien een bevestiging dat ik niet helemaal gestoord ben door deze sprong in het diepe? In ieder geval even van me afschrijven. Tsjonge.
anoniem_95243 wijzigde dit bericht op 21-01-2010 10:51
Reden: tiepvaud
% gewijzigd
Pff, nou, vind wel dat je lef hebt! Maar waarschijnlijk heb je toch in je achterhoofd dat, na dit project, je hoge kans hebt op iets anders. Ik weet niet of je hoge financiële verplichtingen hebt (hypotheek e.d.)?
Gefeliciteerd!!! Ik kan niet anders zeggen. Ik denk dat veel mensen hier jaloers op zullen zijn!
Das best lef hebben.

Succes!
Geen bijzonderheden
Klinkt als de goeie beslissing! Je hart ligt duidelijk hier toch? Soms moet je zo'n risico nemen.

Alleen moet je misschien wat langer op je droomhuis wachten
Oh, dank jullie. Op mijn werk is ook iedereen blij voor me. Heb mijn moeder net gebels en die is heel trots. En mijn man staat er ook vierkant achter. Moet ook wel, want als ik na die vier maanden niets heb gaan we op zijn verdienste teren...

@nienke: we waren aan het zoeken naar een koophuis, dus dat gaat nu ook niet meer door. Maar we zijn nog zo jong en flexibel. Voel me ook heel gelukkig dat ik de mogelijkheid heb om het stuur om te gooien, vol onzekerheid.
quote:emaille schreef op 21 januari 2010 @ 10:57:

Klinkt als de goeie beslissing! Je hart ligt duidelijk hier toch? Soms moet je zo'n risico nemen.

Alleen moet je misschien wat langer op je droomhuis wachten Haha! Ik heb wel gedubd, maar heb de droombaan boven het droomhuis verkozen!
Je komt er wel. Het toont lef dat je dat gedaan hebt en dat zien mensen!

Natuurlijk kan het even moeilijk of eng worden aan het eind of na dat project, maar wat dan nog? Het leven gaat door
Good for you.

Ik vind het goed van je dat je wel direct de andere dromen hebt aangepast, zoals een huis kopen. Dat maakt je realistisch en daarom geloof ik er wel in. Gebruik die 4 maanden ten volle en ga ervoor!
LEF! Heel veel succes!
Dapper. Ik hoorde laatst dat 4 van de 5 mensen in Nederland ongelukkig is in zijn of haar werk. Daar schrok ik best wel van eigenlijk.
Wat goed van je! Deze keus heb je zo te lezen echt met je gevoel gemaakt en dat is volgens mij altijd goed. Ik koos vroeger te veel op mijn verstand maar ben er de laatste jaren achter gekomen dat de keuzes die ik op mijn gevoel maak altijd goed zijn.

Alles komt goed, en zo niet: dan komt het uiteindelijk toch goed. Veel succes en plezier met je project!

(ps: als je nog hulp/steun nodig hebt bij het freelancen kijk dan eens bij Lancelots)
STOER!!!!! Gefeliciteerd en heel veel succes!!
@ allen: dank jullie wel! Het voelt heel bizar omdat het echt onwijs snel gaat. Ik begin er morgen al terwijl ik gister het aanbod kreeg! Ik denk echt dat het de goede beslissing is, maar sjongejongejongejonge.
Wat stoer van je! Zou willen dat ik zoveel lef heb. Heel veel plezier en succes in je nieuwe baan.
Ook wel fijn trouwens om even wat bevestiging te krijgen. Denk regelmatig "wtf ben ik aan het doen?".
kan ik me wel voorstellen. Je geeft toch je zekerheid op. Alhoewel? Ik had een vaste baan en werd er ook uitgebonjourd. Eigenlijk heb je met een vaste baan ook niet zoveel zekerheid meer.
quote:traincha2 schreef op 21 januari 2010 @ 11:15:

kan ik me wel voorstellen. Je geeft toch je zekerheid op. Alhoewel? Ik had een vaste baan en werd er ook uitgebonjourd. Eigenlijk heb je met een vaste baan ook niet zoveel zekerheid meer.

Is zo. En ik ben onwijs jong. De meeste mensen van mijn leeftijd die gestudeerd hebben hebben echt nog geen vast contract, ik had daar mazzel mee. En als ik dat vaste contract niet had had ik er geen seconde over nagedacht.

En wat heb je nou aan zekerheid op een plek waar je eigenlijk niet door wilt groeien?

Ik sta nog wel een beetje te tollen, hoor. Voelt nog een beetje alsof ze zometeen bellen: "Grapje! Je dacht toch niet echt dat we je willen aannemen?"
Oh wat goed van je, Gefeliciteerd!

Heel veel succes en plezier!
WAT GOED!!!! Gefeliciteerd! Top dat je morgen al begint.

Lijkt me heel gek. Nu opzeggen en meteen ergens anders beginnen, gaat zo snel! Maar leuk

Ik durf het niet. Heb het niet meer zo naar mijn zin op werk. Zou best wat anders kunnen doen, heb 2 MBO diploma's. Maarja vaste baan, vast inkomen, wat dat betreft zit ik hier goed.

Maar als ik zou durven.....

Echt dapper en super leuk voor je!
Ik heb een plan: ik maak nooit meer een plan!
Heel dapper van je en het komt vast helemaal goed!!! Blijven hangen is heel makkelijk, maar voor je het weet ben je tien jaar verder. Succes!!!
WAUW!

Da's lef hebben en daar kan ik niets anders dan heel heel veel bewondering voor opbrengen!
RESPECT!
En hoe is het op je nieuwe werk?!!
Ik heb een plan: ik maak nooit meer een plan!
Stoer en wat goed van je!

Hier ook iemand die een vaste baan had en eruit gebonjourd is!

Dussss....hoeveel zekerheid heb je dan!

Heb wat losse dingen gedaan en nu vanaf 1 februari weer een echte baan.

Ik vind het het echt heel leuk en ik wens je heel veel succes!

Dat je het maar mag gaan maken in je droombaan/functie!!!!

Laat nog eens horen hoe het allemaal verlopen is!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven