Tetter hier over je dier

07-12-2009 19:29 3009 berichten
Voorheen heette dit topic 'Kootje de Beer is weg' want een van mijn acht poezen was verdwenen. Maar Kootje is al lang weer thuis en het werd gezellig hier met geklets over poes en ander dier. Vandaar de wijziging van OP en nu kan een ieder hier verhalen over harige (of kale) huisgenoten, foto's plakken, raad vragen en stoom afblazen.

Welkom!

Vaste posters in dit topic en hun dieren:

NaamDier(en)M/VLeeftijdNieuwsAbusu2 katten:

B.

L.

M

M

10

< 1Katten nog in NLAmandroe1 konijn:

Sjaak

M

< 6 mnd.Annetd4 katten:

Rooie

Fuzzy

Kleintje

Mamsy

M

M

M

V

4

4

8

?

Biebelie3 katten:

Isa

Biebs

Zwart Monster

V

V

M

9

9

Bijna 2Delphicat1 kat:

Poef

M

13Eleonora8 katten:

Ouwe Kees

Kleine Kees

Gijs

Hanny MC

Lotje MC

Kootje

Beertje

Lena

1 konijn:

Lola

M

M

V

V

V

M

M

V

V

18

13

7

6

2

< 1

< 1

< 1

1Kat753 katten:

Diesel

Nikki

Bailey

M

V

M

10

9

< 3 mnd.

Bailey vanaf 22 jan.Kletsmajoor2 katten:

Roquefort

Josephine

1 konijn:

Sjaak

M

V

M

3

2

4Maleficent3 katten:

V.

D.

Julius

M

V

M

14

7

< 1Miek2213 katten:

Tijgertje

Balthasar

Luna

1 konijn:

Wappie

M

M

V

V

7

8

2

1Mylenevalerie3 katten:

Floyd

Bo Ghi

Kane

M

M

M

11

2,5

1,5Olijfje_2 katten:

Fido

Puk

M

M

9

1Parasol2 katten:

Captain Jack Sparrow

Scarlett o'Hara

M

V

5

3Ratteke1 hond:

Tara

3 katten:

Maculata

Medusa

Morgana

V

V

V

V

1,5

15

16 of 17

15Robo1 hond:

Tommie

2 hamsters:

Tic

Tac

M

16Rubis1 hond:

Rubis

2 katten:

Kimmie

Amber

V

V

V

6

?

3Smulrol2 katten:

Max

Mickey

M

V

12

11Sopsie1 kat:

Jovi

M

< 6 mnd.Splinter021 kat:

Sil

M

ong. 8Talkinghead3 katten:

Olivier

Forrest

Faith

M

M

V

16,5

2,5

2,5Tangerine1 kat:

Sirius

M

bijna 2Tijgerpoes1 kat:

Boo

V

2,5Zoebie1 kat:

Siepie

1 hond:

Sedi

M

V

9

4
Alle reacties Link kopieren
Of althans, zo hebben ze het mij verteld

(bovenstaande posting)

En gelukkig heeft niet alleen de cattery mij dat zo verteld, heb ik ook anderen gehoord die dat ook zo uitlegden.
668, the neighbour of the Beast
Kat ligt nu op mijn schoot, terwijl de laptop op mijn knieën en scheenbenen. Forumt ook lekker makkelijk.

Wat een geweldige caafjes en leuk dat er veel jonge katjes bijkomen op dit topic: ik hou van dat fotogespam!
In het kader van doe eens wat anders, een foto van ons konijn. Helaas is het beestje in april vorig jaar dood gegaan. Maar hij was dan ook al 13! Foto is een beetje donker, vriend is verwant aan Batman...

Dit was echt een heel lief konijntje. Om 10 uur wilde hij altijd een boterham of een beschuitje. Als we het vergaten dan wisten we dat heel snel, want dan ging hij als een gek door de kooi heen rauzen en knallen. Jammer dat hij er niet meer is.
quote:Ann Liv schreef op 21 januari 2010 @ 20:00:

Kat ligt nu op mijn schoot, terwijl de laptop op mijn knieën en scheenbenen. Forumt ook lekker makkelijk.

Wat een geweldige caafjes en leuk dat er veel jonge katjes bijkomen op dit topic: ik hou van dat fotogespam! Herkenbaar Ann Liv, en maar blijven zitten tot je lamme benen en knieën hebt. Anders wordt het poesje wakker...
10 weken is ook mooi hoor maar ook al maken ze zich al wel los van hun moeder,het contact met broers en zussen is ook belangrijk.

Dat heeft te maken met grenzen verkennen en dat dat gecorrigeerd wordt door moeder en broers/zussen.

Bewezen is dat kittens die vroeger dan 12/13 weken bij hun moeder weggehaald worden eerder gedragsproblemen krijgen.

(bijten,agressie,onzindelijkheid)

Bedoel het ook niet lelijk hoor,daarom had ik het zachtjes gezegd ( ) kan het alleen niet helemaal laten..

Ik heb zelf een zwerfkittentje meegenomen van vakantie bijna 2 jaar geleden die iig vanaf zijn 6 week op eigen pootjes moest zien te overleven en hoe lief hij ook is.....het is ook een gestoorde gek die geen grenzen heeft geleerd en waar we een hoop mee te stellen hebben.
quote:Marels schreef op 21 januari 2010 @ 19:46:

Grappig trouwens dat Billy één van de namen is die nog in de race is voor ons katje. We zijn er nog niet helemaal uit!

Wat fijn dat jij Billy op hebt kunnen vangen zeg!! En heerlijk dat zo'n kat dan een tweede kans kan krijgen bij iemand anders!

Foto's zal ik je vanaf volgende week mee doodgooien, dan komt hij bij ons! Kan niet wachten!

He je hebt me helemaal niet vertelt dat die naam nog in de race is, of heb ik je posting gemist toen ik die namen had gepost?

Ik heb er vandaag nog een mooie gevonden, een naam met betekenis, weet ik niet meer hoe, dus even zo kijken wat het was.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Mijn kittens dronken nog bij de moeder toen ze tien weken waren.

Toen ze dertien weken waren ook nog trouwens. Niet dat het per se hoefde maar ze deden het wel.

Op deze foto zijn ze al met z'n drieën en waren de andere twee al bij Sarah. Ze zijn hier dus ruim 13 weken oud en drinken nog bij hun moeder.

Pas met een week of 15 ging ze ze van zich afsnauwen.
Vreemde plekken om te liggen... zo vreemd is op schoot liggen niet maar wel héél schattig.

Mijn opvangkatjes gaan overigens vanaf 10 weken naar een nieuw baasje. Maar nooit alleen, of twee tegelijk of naar een huis met andere katten.

Ze dronken inderdaad met 12/13 weken nog bij hun moeder. Gewoon een slokje omdat het lekker is.
Tuurlijk Biebelie, en ik vind het ook helemaal niet erg dat je dat zegt hoor!!

Ik weet dat Marelsman indertijd zijn Pers op 10 weken ook gekregen heeft, en dat was een superkat, blijkbaar. Onze vorige kat, die op mijn avatar, die kwam pas als volwassen kat bij ons. Ik vind het helemaal geweldig om nu een kitten te krijgen en ben stiekem ook wel blij dat ie niet pas op 12 weken komt!

Nu, met 10 weken, is het echt nog een kitten terwijl op 13 weken het leuke, het échte kitten, er al af is.

In elk geval heb ik begrepen dat 10 weken ook heel prima is en dat vooral ook het gewicht van de kittens belangrijk is voor als ze weg kunnen.

Tuurlijk zal het contact met broertjes en zusjes ook wat doen, maar ik vraag me af of dat ook niet de andere kant op kan slaan. Dat als ze té lang echt met broertjes en zusjes gespeeld hebben, of ze dan geen moeite hebben met aanpassen aan een omgeving zónder andere katten. Maar ja, da's dan maar een gedachte hoor.

MV; nee, heb ik niet verteld, omdat we het gewoon echt niet weten. Stom he, dat je zo kunt zitten dubben over een kattennaam?
Andere nestje waar wij geweest zijn keek moeders na drie weken al niet meer naar de kittens om.

Moeder van ons katertje is wel heel erg met de katjes bezig geweest, en ook vrij lang. Ik kreeg vandaag een mailtje dat ze moeder en kittens gisteren apart gezet hadden omdat moeder naar de kittens begon te blazen. Vooral omdat de kittens zo ongelofelijk speels zijn, zeg maar.
Marels, wacht dan nog even met namen verzinnen tot je de poes thuis hebt. Je kan dan wat meer van het beestje dr karakter mee krijgen en daar een naam op aanpassen.

Hierbij denk ik aan een stripje van Jan, Jans en de Kinderen. De siamees komt aanlopen en het beestje moet een naam krijgen. Alles wordt geopperd totdat pa uitbrult dat dat LOEDER helemaal niet blijft.

Loeder kijkt gelijk op en heeft een naam.
Tuurlijk,ik zou ook niet kunnen wachten als er zo'n dreutel in huis zou komen.

Maar het heeft dus niet zozeer met het lichamelijke te maken maar het opvoed aspect.(alhoewel ze zoals op de geweldige foto van Eleonaora nog enorm genieten van het contact en drinken bij moesje)

Misschien wel goed om je in te lezen hoe je zelf het beste je kittentje kunt corrigeren om hem nog een beetje extra opvoeding te geven.
quote:Ratteke schreef op 21 januari 2010 @ 20:05:

[...]

Herkenbaar Ann Liv, en maar blijven zitten tot je lamme benen en knieën hebt. Anders wordt het poesje wakker... Vriend stond op, dus kat dacht eten te krijgen en stoof van mijn schoot.
quote:Marels schreef op 21 januari 2010 @ 20:17:

Andere nestje waar wij geweest zijn keek moeders na drie weken al niet meer naar de kittens om.

Moeder van ons katertje is wel heel erg met de katjes bezig geweest, en ook vrij lang. Ik kreeg vandaag een mailtje dat ze moeder en kittens gisteren apart gezet hadden omdat moeder naar de kittens begon te blazen. Vooral omdat de kittens zo ongelofelijk speels zijn, zeg maar.Dat blazen heeft echt een functie hoor: grenzen

persoonlijk vind ik het raar dat ze de kittens bij de moeder wegzet...moeder is bezig met het opvoeden van haar kittens.
Ja, het is een katertje!

En ja, ik heb me echt wel goed ingelezen, we zijn absoluut niet over één nacht ijs gegaan. We hebben ons eerst goed ingelezen over verschillende rassen enzo en ee nras gekozen dat bij ons past. En ook een aantal rassen af laten vallen vanwege gewoon niet goed bij onze situatie passen.

Verder weet ik ongeveer wat ik moet doen maar ga ik er ook vanuit dat een aantal dingen gewoon vanzelf gaan.

Ik weet hoe ik hem moet trainen bijvoorbeeld, maar ik ga er ook wel vanuit dat hij bijvoorbeeld wel zindelijk zal zijn en dat dat wel vanzelf kan gaan.
Ik geloof niet dat moeder en kittens 24/u gescheiden worden, alleen op bepaalde momenten apart gezet worden zodat moeder niet naar ze uithaalt. En dat lijkt mij alleen maar goed.

Katten zijn nu eenmaal geen mensen. Er zijn ook genoeg verhalen bekend van moederpoezen die kittens opvreten en weet ik het allemaal, dus ik geloof niet dat ik het zelf zo kan zien als dat moeders haar kinderen aan het opvoeden is.
Jammer...maar we denken er dus duidelijk anders over.

never mind..
Meid, dat zindelijk worden, als hij dat nog niet kan heeft hij dat binnen een poep en een scheet door.

Die kittens hier waren echt met een dag (en ik overdrijf niet) zindelijk toen ze een paar weken oud waren.

Op de dag dat we deze bak neerzetten gingen ze er in liggen maffen maar een dag later werd 'ie (na één keer wat brommerige lessen van moeder) in gebruik genomen.

Moet je zien hoe klein ze hier nog zijn en gewoon op de bak hoor!
De mijne (nestje BK) waren ook met 5 weken al zindelijk.
Dat is prima, maar ik heb een beetje het gevoel dat je aan het zoeken bent naar dingen die zooo verkeerd zitten bij ons. En dat vind ik een beetje jammer.

Het enige wat ik hier kwam doen is blij vertellen over een kitten en nu heb ik het gevoel alsof je denkt dat ik totaal niet weet waar ik aan begin en of ik het beestje bij voorbaat al mishandel door hem bij tien weken in huis te nemen en dat de cattery wel slecht zal zijn omdat ze de kittens van de moeder scheiden als moeder vijandig naar de kittens doet....
Marels, ik kan me indenken dat je denkt dat dat goed is, dat scheiden maar dat is het niet.

Katten vreten hun kittens niet op. Als ze dat doen dan is de moederpoes niet goed, als in geestelijk gehandicapt.

Maar jij kunt er niks aan doen dat de bazin van die katten dat doet, dus trek het je niet aan.

Zij, het vrouwtje van de poes en kittens, doet het op haar eigen manier en dat is prima.

Hij komt lekker bij jou wonen, je nieuwe kater! Dat lijkt me het voornaamste.
Tuuuuurlijk Leo, die van ons gaat volgens mij ook al gewoon op de bak hoor.

Alleen als we thuis komen gelijk even op of voor de bak zetten zodat hij weet waar ie staat en dan komt het wel goed!
Nee, tis feest juist, nieuwe poes, altijd leuk!
quote:Marels schreef op 21 januari 2010 @ 20:31:

Tuuuuurlijk Leo, die van ons gaat volgens mij ook al gewoon op de bak hoor.

Alleen als we thuis komen gelijk even op of voor de bak zetten zodat hij weet waar ie staat en dan komt het wel goed!

Precies, ik was stomverbaasd dat die kleintjes dat zo snel deden maar echt, moeder gaf een les en klaar.

Dat komt dus helemaal goed met je poezeman!
Mijn tip is altijd, zeker als je een wat groter huis mocht hebben, om meerdere bakken neer te zetten. Zo'n kleintje is nog een weleens te laat als de afstand naar de bak groot is en hij is aan het spelen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven