Tetter hier over je dier

maandag 7 december 2009 om 19:29
Voorheen heette dit topic 'Kootje de Beer is weg' want een van mijn acht poezen was verdwenen. Maar Kootje is al lang weer thuis en het werd gezellig hier met geklets over poes en ander dier. Vandaar de wijziging van OP en nu kan een ieder hier verhalen over harige (of kale) huisgenoten, foto's plakken, raad vragen en stoom afblazen.
Welkom!
Vaste posters in dit topic en hun dieren:
NaamDier(en)M/VLeeftijdNieuwsAbusu2 katten:
B.
L.
M
M
10
< 1Katten nog in NLAmandroe1 konijn:
Sjaak
M
< 6 mnd.Annetd4 katten:
Rooie
Fuzzy
Kleintje
Mamsy
M
M
M
V
4
4
8
?
Biebelie3 katten:
Isa
Biebs
Zwart Monster
V
V
M
9
9
Bijna 2Delphicat1 kat:
Poef
M
13Eleonora8 katten:
Ouwe Kees
Kleine Kees
Gijs
Hanny MC
Lotje MC
Kootje
Beertje
Lena
1 konijn:
Lola
M
M
V
V
V
M
M
V
V
18
13
7
6
2
< 1
< 1
< 1
1Kat753 katten:
Diesel
Nikki
Bailey
M
V
M
10
9
< 3 mnd.
Bailey vanaf 22 jan.Kletsmajoor2 katten:
Roquefort
Josephine
1 konijn:
Sjaak
M
V
M
3
2
4Maleficent3 katten:
V.
D.
Julius
M
V
M
14
7
< 1Miek2213 katten:
Tijgertje
Balthasar
Luna
1 konijn:
Wappie
M
M
V
V
7
8
2
1Mylenevalerie3 katten:
Floyd
Bo Ghi
Kane
M
M
M
11
2,5
1,5Olijfje_2 katten:
Fido
Puk
M
M
9
1Parasol2 katten:
Captain Jack Sparrow
Scarlett o'Hara
M
V
5
3Ratteke1 hond:
Tara
3 katten:
Maculata
Medusa
Morgana
V
V
V
V
1,5
15
16 of 17
15Robo1 hond:
Tommie
2 hamsters:
Tic
Tac
M
16Rubis1 hond:
Rubis
2 katten:
Kimmie
Amber
V
V
V
6
?
3Smulrol2 katten:
Max
Mickey
M
V
12
11Sopsie1 kat:
Jovi
M
< 6 mnd.Splinter021 kat:
Sil
M
ong. 8Talkinghead3 katten:
Olivier
Forrest
Faith
M
M
V
16,5
2,5
2,5Tangerine1 kat:
Sirius
M
bijna 2Tijgerpoes1 kat:
Boo
V
2,5Zoebie1 kat:
Siepie
1 hond:
Sedi
M
V
9
4
Welkom!
Vaste posters in dit topic en hun dieren:
NaamDier(en)M/VLeeftijdNieuwsAbusu2 katten:
B.
L.
M
M
10
< 1Katten nog in NLAmandroe1 konijn:
Sjaak
M
< 6 mnd.Annetd4 katten:
Rooie
Fuzzy
Kleintje
Mamsy
M
M
M
V
4
4
8
?
Biebelie3 katten:
Isa
Biebs
Zwart Monster
V
V
M
9
9
Bijna 2Delphicat1 kat:
Poef
M
13Eleonora8 katten:
Ouwe Kees
Kleine Kees
Gijs
Hanny MC
Lotje MC
Kootje
Beertje
Lena
1 konijn:
Lola
M
M
V
V
V
M
M
V
V
18
13
7
6
2
< 1
< 1
< 1
1Kat753 katten:
Diesel
Nikki
Bailey
M
V
M
10
9
< 3 mnd.
Bailey vanaf 22 jan.Kletsmajoor2 katten:
Roquefort
Josephine
1 konijn:
Sjaak
M
V
M
3
2
4Maleficent3 katten:
V.
D.
Julius
M
V
M
14
7
< 1Miek2213 katten:
Tijgertje
Balthasar
Luna
1 konijn:
Wappie
M
M
V
V
7
8
2
1Mylenevalerie3 katten:
Floyd
Bo Ghi
Kane
M
M
M
11
2,5
1,5Olijfje_2 katten:
Fido
Puk
M
M
9
1Parasol2 katten:
Captain Jack Sparrow
Scarlett o'Hara
M
V
5
3Ratteke1 hond:
Tara
3 katten:
Maculata
Medusa
Morgana
V
V
V
V
1,5
15
16 of 17
15Robo1 hond:
Tommie
2 hamsters:
Tic
Tac
M
16Rubis1 hond:
Rubis
2 katten:
Kimmie
Amber
V
V
V
6
?
3Smulrol2 katten:
Max
Mickey
M
V
12
11Sopsie1 kat:
Jovi
M
< 6 mnd.Splinter021 kat:
Sil
M
ong. 8Talkinghead3 katten:
Olivier
Forrest
Faith
M
M
V
16,5
2,5
2,5Tangerine1 kat:
Sirius
M
bijna 2Tijgerpoes1 kat:
Boo
V
2,5Zoebie1 kat:
Siepie
1 hond:
Sedi
M
V
9
4
vrijdag 22 januari 2010 om 14:05
Wat een leuke fotos weer......
Ik heb misschien een siamees gevonden. Een kat van 3 jaar oud, via marktplaats omdat die kat bij die mensen een beetje neurotisch werd van de kinderen. Ze wil er geen geld voor, moet er wel zo'n 100 km voor rijden, maar dat heb ik ervoor over. Beetje vervelend alleen dat ze geen foto heeft, toch beetje risico als ik zo lang ervoor ga rijden......
Ik heb misschien een siamees gevonden. Een kat van 3 jaar oud, via marktplaats omdat die kat bij die mensen een beetje neurotisch werd van de kinderen. Ze wil er geen geld voor, moet er wel zo'n 100 km voor rijden, maar dat heb ik ervoor over. Beetje vervelend alleen dat ze geen foto heeft, toch beetje risico als ik zo lang ervoor ga rijden......
I can do anything i want, and so can you....
vrijdag 22 januari 2010 om 14:32
miek221, wat raar dat ze geen foto hebben! 100 km rijden voor een kat die je zoekt zou ik ook doen, maar ik zou iets meer zekerheid willen hebben voordat ik in de auto stap. Ik kan me ook niet voorstellen dat iemand geen enkele foto heeft van zijn/haar kat (maar ja, ik maak soms dagelijks foto's). Heb je misschien familie of vrienden die in de buurt van die kat wonen die eerst kunnen gaan kijken? Of het wel echt een siamees is?
vrijdag 22 januari 2010 om 14:34
Hij is er !!!
Vanochtend het mannetje opgehaald en voor we naar huis gingen even langs de dierenarts, hij weegt 1,3 kg, en is kerngezond dus dat was mooi, helemaal hoe die op z'n gemakje alles vanuit de transportkoffer in de gaten hield
Hij is al een paar keer boven geweest bij Nikki en Diesel die op hun gebruikelijke plek onder het bed liggen, die verwacht ik voor vanavond niet beneden.
B loopt hier al rond of het van hem is, net had ik even bezoek van mijn buufjes en had ie een kattenspeeltje gevonden, heerlijk overrollen met een balletje en hij erachteraan, helemaal geen schrik van vreemden dus.
Ik heb al een paar hele leuke foto's kunnen maken en as we speak maakt ie voor t eerst gebruik van de kattenbak !!!
Ga straks de leukste foto's er eens op gooien
Vanochtend het mannetje opgehaald en voor we naar huis gingen even langs de dierenarts, hij weegt 1,3 kg, en is kerngezond dus dat was mooi, helemaal hoe die op z'n gemakje alles vanuit de transportkoffer in de gaten hield
Hij is al een paar keer boven geweest bij Nikki en Diesel die op hun gebruikelijke plek onder het bed liggen, die verwacht ik voor vanavond niet beneden.
B loopt hier al rond of het van hem is, net had ik even bezoek van mijn buufjes en had ie een kattenspeeltje gevonden, heerlijk overrollen met een balletje en hij erachteraan, helemaal geen schrik van vreemden dus.
Ik heb al een paar hele leuke foto's kunnen maken en as we speak maakt ie voor t eerst gebruik van de kattenbak !!!
Ga straks de leukste foto's er eens op gooien
vrijdag 22 januari 2010 om 15:33
Ja, een beetje apart is het wel, maar ik heb net de vrouw aan de telefoon gehad en ze had er wel ergens een liggen, maar door drukte met scheiding kon ze die niet vinden. Ze heeft hem wel omschreven als een siamees.
gelukkig rijd mijn vriend diesel, dus als het toch geen siamees is, zijn de kosten voor mij niet zo hoog. Voor de kat zelf hoeft ze maar een klein bedrag omdat ze het belangrijk vind dat hij goed terecht komt.
Ik maak me wel een beetje druk, ik wil heel graag een siamees, en vaak als iets te mooi is om waar te zijn.....maar je hebt ook nog, wie niet waagt.....enz enz.
Ik ga het er maar op wagen dan.
*bijna weekend!*
gelukkig rijd mijn vriend diesel, dus als het toch geen siamees is, zijn de kosten voor mij niet zo hoog. Voor de kat zelf hoeft ze maar een klein bedrag omdat ze het belangrijk vind dat hij goed terecht komt.
Ik maak me wel een beetje druk, ik wil heel graag een siamees, en vaak als iets te mooi is om waar te zijn.....maar je hebt ook nog, wie niet waagt.....enz enz.
Ik ga het er maar op wagen dan.
*bijna weekend!*
vrijdag 22 januari 2010 om 15:38
vrijdag 22 januari 2010 om 16:24
Ik heb die advertentie gevonden hoor Miek op MP
Ik weet het niet, maar ze heeft het over een paspoort en niet over een stamboom etc. etc. en waarom heeft ze dan niet eens foto's van toen het een kitten was?
Mijn katten stonden ook op MP met foto's van toen ze jonger waren omdat ze geen foto's had.
Als je die kat echt alleen mee wilt nemen als hij er in ieder geval uitziet als een zo goed Siamees zou ik toch echt een foto willen zien. Als je hem sowieso meeneemt zou het mij niet uitmaken.
Met Bailey gaat het goed dus?
Ik heb nog steeds niks gehoord van die vorige eigenaar van mijn katten, het is net alsof die smsjes per postduif heen en weer gaan of zo.
Ik weet het niet, maar ze heeft het over een paspoort en niet over een stamboom etc. etc. en waarom heeft ze dan niet eens foto's van toen het een kitten was?
Mijn katten stonden ook op MP met foto's van toen ze jonger waren omdat ze geen foto's had.
Als je die kat echt alleen mee wilt nemen als hij er in ieder geval uitziet als een zo goed Siamees zou ik toch echt een foto willen zien. Als je hem sowieso meeneemt zou het mij niet uitmaken.
Met Bailey gaat het goed dus?
Ik heb nog steeds niks gehoord van die vorige eigenaar van mijn katten, het is net alsof die smsjes per postduif heen en weer gaan of zo.
vrijdag 22 januari 2010 om 16:29
Ik had net het raam in de huiskamer even open (ja handig ja) en ik zie ineens een rode kat in de tuin lopen. Mijn kat dus! Toen ik via de deur naar buiten ging wist ze niet hoe snel ze weer via het raam binnen moest komen
In tegenstelling tot volgens mij iedereen hier heb ik eigenlijk helemaal niet zoveel met kittens en ander klein grut. Ik heb echt zat aan mijn eigen kleintje Ja, het is wel heel lief hoor maar ik vind volwassen katten echt net zo leuk. Maar ze doen dan ook wel sinds het begin echt of ze hier altijd gewoond hebben zo ongeveer
In tegenstelling tot volgens mij iedereen hier heb ik eigenlijk helemaal niet zoveel met kittens en ander klein grut. Ik heb echt zat aan mijn eigen kleintje Ja, het is wel heel lief hoor maar ik vind volwassen katten echt net zo leuk. Maar ze doen dan ook wel sinds het begin echt of ze hier altijd gewoond hebben zo ongeveer

vrijdag 22 januari 2010 om 18:36
quote:miek221 schreef op 22 januari 2010 @ 14:05:
Ik wil niet negatief doen maar het valt mij op dat veel mensen op MP liegen over de reden dat de kat weg moet. Meestal is het allergie, of kinderen. Niet te controleren. Ik zeg het alleen dat je er in je achterhoofd rekening mee houdt. Niemand raakt zijn kat kwijt als die zegt dat zijn kat het hele huis vol piest. Of onhandelbaar is enz. Maar goed, het hoeft niet te zijn hoor, maar vertrouw niet iedereen op zijn woord.
Iemand die niet eens 1 foto heeft van zijn dier dat vind ik ook raar. Maar goed, laat ons weten hoe het was, wanneer ga je kijken?
Ik wil niet negatief doen maar het valt mij op dat veel mensen op MP liegen over de reden dat de kat weg moet. Meestal is het allergie, of kinderen. Niet te controleren. Ik zeg het alleen dat je er in je achterhoofd rekening mee houdt. Niemand raakt zijn kat kwijt als die zegt dat zijn kat het hele huis vol piest. Of onhandelbaar is enz. Maar goed, het hoeft niet te zijn hoor, maar vertrouw niet iedereen op zijn woord.
Iemand die niet eens 1 foto heeft van zijn dier dat vind ik ook raar. Maar goed, laat ons weten hoe het was, wanneer ga je kijken?
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
vrijdag 22 januari 2010 om 18:51
De stand van zaken is veranderd. Ik had wel telefonisch contact gehad, maar ik kreeg ook een mailtje van een mevrouw die ik ook had gemaild, maar waarvan ik dacht dat de kat al weg was. Zij had wel een foto, stamboom, zelfde reden. Kat was wel duurder, maar geld mag niet uitmaken in zo'n situatie.
*edit* de mevrouw zei ook dat haar siamees bruine ogen had, daar ging ik even van twijfelen, ik wil graag een blauwogige siamees, en dat is toch ook standaard, of bestaan er ook siamezen met bruine ogen?
Even over gedacht, de afstand is even ver voor het ophalen, deze kat kan zeker met andere poezen, en is gewend om naar buiten te gaan, dus na tien minuutjes was de keuze gemaakt. Het word de kat met foto, om hem zo maar even te noemen, Gizmo, een mannetje van 3, met stamboom dus, maar dat is niet belangrijk voor me. Ik ga dinsdag kijken en als het bevalt mag hij gelijk mee naar huis......
*edit* de mevrouw zei ook dat haar siamees bruine ogen had, daar ging ik even van twijfelen, ik wil graag een blauwogige siamees, en dat is toch ook standaard, of bestaan er ook siamezen met bruine ogen?
Even over gedacht, de afstand is even ver voor het ophalen, deze kat kan zeker met andere poezen, en is gewend om naar buiten te gaan, dus na tien minuutjes was de keuze gemaakt. Het word de kat met foto, om hem zo maar even te noemen, Gizmo, een mannetje van 3, met stamboom dus, maar dat is niet belangrijk voor me. Ik ga dinsdag kijken en als het bevalt mag hij gelijk mee naar huis......
vrijdag 22 januari 2010 om 18:54
Bedankt trouwens voor de adviezen en bemoedigende woorden, ik ben als een klein kind, na zoveel jaren eindelijk misschien een siamees. De foto ligt op mijn werk uitgeprint op mijn bureau *staar, staar* wat een prachtkat.....ik hoop dat het iets word dinsdag. Woensdag ben ik vrij omdat de kpnman mijn internet komt maken, dus jullie kunnen als het goed is dan fotos verwachten.....
vrijdag 22 januari 2010 om 21:02
Foto, Miek221, zei je foto???
* hint *
Als je hem al digitaal hebt, kun je hem ook al plaatsen natuurlijk! Geen idee of officiële Siamezen ook bruine ogen kunnen hebben, maar het lijkt me wel mooi.
Leuk Kat, dat Bailey al zo stoer rondloopt! Zijn de andere katten al onder het bed uit?
Enne, was er hier al om een foto gevraagd?
* hint *
Als je hem al digitaal hebt, kun je hem ook al plaatsen natuurlijk! Geen idee of officiële Siamezen ook bruine ogen kunnen hebben, maar het lijkt me wel mooi.
Leuk Kat, dat Bailey al zo stoer rondloopt! Zijn de andere katten al onder het bed uit?
Enne, was er hier al om een foto gevraagd?

vrijdag 22 januari 2010 om 23:19
Hoi lieve Tetteraars,
Wat een geweldig leuk en lief topic is dit hier zeg en in 2 dagen bijna alles gelezen.
Veel herkenning bij het lezen van alle verhalen. De liefde en vooral pret om je dier(en) en je verdriet als het minder gaat of zelfs afscheid hebt moeten nemen.
Waarom dit topic niet eerder gezien, vraag ik mij af? Laat ik het maar op houden dat ik een andere bril nodig heb!
Alle mooie, lieve, gekke en ontroerende foto’s van heerlijk beestenspul bekeken. Honden die “bank hangen”en de hele bank innemen, mama en papa cavia met hun mooie kroost en alle katten…ik heb genoten van jullie katten foto’s! Moet ik nog aangeven dat ik van katten houd? Nee toch!?
Een kitten of een oud besje, van de straat of met mooie stamboom, verlegen/schuw of brutaal… ik houd van die eigenwijze dieren. Ieder met eigen trekjes en gebruikaanwijzing maar spinnen kunnen ze allemaal.
Oeps, wat schrijf ik een lange post!
Een volgende keer zal ik mij eerst netjes voorstellen….
Wat een geweldig leuk en lief topic is dit hier zeg en in 2 dagen bijna alles gelezen.
Veel herkenning bij het lezen van alle verhalen. De liefde en vooral pret om je dier(en) en je verdriet als het minder gaat of zelfs afscheid hebt moeten nemen.
Waarom dit topic niet eerder gezien, vraag ik mij af? Laat ik het maar op houden dat ik een andere bril nodig heb!
Alle mooie, lieve, gekke en ontroerende foto’s van heerlijk beestenspul bekeken. Honden die “bank hangen”en de hele bank innemen, mama en papa cavia met hun mooie kroost en alle katten…ik heb genoten van jullie katten foto’s! Moet ik nog aangeven dat ik van katten houd? Nee toch!?
Een kitten of een oud besje, van de straat of met mooie stamboom, verlegen/schuw of brutaal… ik houd van die eigenwijze dieren. Ieder met eigen trekjes en gebruikaanwijzing maar spinnen kunnen ze allemaal.
Oeps, wat schrijf ik een lange post!
Een volgende keer zal ik mij eerst netjes voorstellen….

vrijdag 22 januari 2010 om 23:30

vrijdag 22 januari 2010 om 23:38

vrijdag 22 januari 2010 om 23:38
Mijn vriend en zoon met vriendinnetje zijn net naar de polder geweest om ons mooie Taartje lekker te laten rennen. Komen ze terug, blijkt een nagel van haar achterpoot bijna helemaal afgebroken te zijn!!!
Allemaal bloed in de woonkamer, ik schrok me dood! Het arme beest. Gelukkig doet vriendinnetje een dierenartsassistente opleiding en heeft ze even gekeken. Nagel is er echt bijna helemaal af.
Nu zit ze in de bench, dr pootje te likken... de ziel. We blijven nog even een tijd alert, of het niet al te lang blijft bloeden anders zitten we zo bij de dierenarts.
En het was al zo'n enerverende avond. Zoon en vriendinnetje hadden een beetje mot, bijna uit, huilen (zij), stoer doen (hij). Nu is het weer goed. Maar wat ben ik blij dat ik geen puber meer ben....
Allemaal bloed in de woonkamer, ik schrok me dood! Het arme beest. Gelukkig doet vriendinnetje een dierenartsassistente opleiding en heeft ze even gekeken. Nagel is er echt bijna helemaal af.
Nu zit ze in de bench, dr pootje te likken... de ziel. We blijven nog even een tijd alert, of het niet al te lang blijft bloeden anders zitten we zo bij de dierenarts.
En het was al zo'n enerverende avond. Zoon en vriendinnetje hadden een beetje mot, bijna uit, huilen (zij), stoer doen (hij). Nu is het weer goed. Maar wat ben ik blij dat ik geen puber meer ben....

vrijdag 22 januari 2010 om 23:55
quote:mylenevalerie schreef op 22 januari 2010 @ 23:38:
Oke, mocht het je niet lukken hier foto's te posten, mail me dan, dan stuur ik wel even een emailtje hoe het moet of ik zet zelf jouw foto's hier wel. Kijk maar.
Dank je MV ! ( ik kort je naam maar meteen af omdat ik jouw mooie kattenfoto's heb gezien)
Ga hulp van man vragen...oeps, wat klinkt dat "blond"..!
Lukt het echt niet dan vraag ik jou om hulp want wil heel graag mijn katten showen hier. Van mijn overleden Coon (die ik nog mis en nog steeds trots op ben) en mijn 2 schatten hier nu met laptop op mijn knieen.. ééntje op mijn schoot ligt en één in mijn nek heerlijk liggen te ronken!
Daarnet lagen zij als een verliefd stelletje in elkaars armen...
Oke, mocht het je niet lukken hier foto's te posten, mail me dan, dan stuur ik wel even een emailtje hoe het moet of ik zet zelf jouw foto's hier wel. Kijk maar.
Dank je MV ! ( ik kort je naam maar meteen af omdat ik jouw mooie kattenfoto's heb gezien)
Ga hulp van man vragen...oeps, wat klinkt dat "blond"..!
Lukt het echt niet dan vraag ik jou om hulp want wil heel graag mijn katten showen hier. Van mijn overleden Coon (die ik nog mis en nog steeds trots op ben) en mijn 2 schatten hier nu met laptop op mijn knieen.. ééntje op mijn schoot ligt en één in mijn nek heerlijk liggen te ronken!
Daarnet lagen zij als een verliefd stelletje in elkaars armen...
vrijdag 22 januari 2010 om 23:58
Hierook een dierenfan. Heb zelf een hondje en een kat. Hondje is een cavalier king charles spaniel en kat is een sphynx. Verder ben ik dierenassistente dus mijn hobby is mijn werk geworden. Kat is nog jong, 10 maanden en hond is 5 jaar. Beide gaan heel goed met elkaar om en ik geniet elke dag van ze. Ga nu slapen......tot volgende keer.
zaterdag 23 januari 2010 om 00:16
Helemaal aan het begin van dit topic heb ik meegeleefd met Kootje die kwijt was, daarna heb ik nog wel stukken meegelezen, maar niet meer gereageerd.
Nu vind ik het toch tijd worden om ook mijn kanjers voor te stellen:
Odi-Poes:
Links voor de zekerheid weggehaald ivm privacy.
Lokee:
Nu vind ik het toch tijd worden om ook mijn kanjers voor te stellen:
Odi-Poes:
Lokee: