Tetter hier over je dier

07-12-2009 19:29 3009 berichten
Voorheen heette dit topic 'Kootje de Beer is weg' want een van mijn acht poezen was verdwenen. Maar Kootje is al lang weer thuis en het werd gezellig hier met geklets over poes en ander dier. Vandaar de wijziging van OP en nu kan een ieder hier verhalen over harige (of kale) huisgenoten, foto's plakken, raad vragen en stoom afblazen.

Welkom!

Vaste posters in dit topic en hun dieren:

NaamDier(en)M/VLeeftijdNieuwsAbusu2 katten:

B.

L.

M

M

10

< 1Katten nog in NLAmandroe1 konijn:

Sjaak

M

< 6 mnd.Annetd4 katten:

Rooie

Fuzzy

Kleintje

Mamsy

M

M

M

V

4

4

8

?

Biebelie3 katten:

Isa

Biebs

Zwart Monster

V

V

M

9

9

Bijna 2Delphicat1 kat:

Poef

M

13Eleonora8 katten:

Ouwe Kees

Kleine Kees

Gijs

Hanny MC

Lotje MC

Kootje

Beertje

Lena

1 konijn:

Lola

M

M

V

V

V

M

M

V

V

18

13

7

6

2

< 1

< 1

< 1

1Kat753 katten:

Diesel

Nikki

Bailey

M

V

M

10

9

< 3 mnd.

Bailey vanaf 22 jan.Kletsmajoor2 katten:

Roquefort

Josephine

1 konijn:

Sjaak

M

V

M

3

2

4Maleficent3 katten:

V.

D.

Julius

M

V

M

14

7

< 1Miek2213 katten:

Tijgertje

Balthasar

Luna

1 konijn:

Wappie

M

M

V

V

7

8

2

1Mylenevalerie3 katten:

Floyd

Bo Ghi

Kane

M

M

M

11

2,5

1,5Olijfje_2 katten:

Fido

Puk

M

M

9

1Parasol2 katten:

Captain Jack Sparrow

Scarlett o'Hara

M

V

5

3Ratteke1 hond:

Tara

3 katten:

Maculata

Medusa

Morgana

V

V

V

V

1,5

15

16 of 17

15Robo1 hond:

Tommie

2 hamsters:

Tic

Tac

M

16Rubis1 hond:

Rubis

2 katten:

Kimmie

Amber

V

V

V

6

?

3Smulrol2 katten:

Max

Mickey

M

V

12

11Sopsie1 kat:

Jovi

M

< 6 mnd.Splinter021 kat:

Sil

M

ong. 8Talkinghead3 katten:

Olivier

Forrest

Faith

M

M

V

16,5

2,5

2,5Tangerine1 kat:

Sirius

M

bijna 2Tijgerpoes1 kat:

Boo

V

2,5Zoebie1 kat:

Siepie

1 hond:

Sedi

M

V

9

4
Alle reacties Link kopieren
En je hebt ook nog dankbaar publiek hoor op deze zaterdagavond . Ik ben blij met een beetje afleiding tussen het strijken en leren door (maandag om 9 uur tentamen, bllgh).
quote:Splinter02 schreef op 23 januari 2010 @ 00:52:

@ Lokee, je moet even je link aanpassen, want die gaat naar een foto van jouzelf! Neem aan dat dat niet je bedoeling was.

Poezenbeesten zien er overigen schattig uit!Dus kennelijk was het wel gelukt om een foto te plaatsen, terwijl ik alleen kruisjes zag??
quote:lokee schreef op 23 januari 2010 @ 00:16:

Helemaal aan het begin van dit topic heb ik meegeleefd met Kootje die kwijt was, daarna heb ik nog wel stukken meegelezen, maar niet meer gereageerd.

Nu vind ik het toch tijd worden om ook mijn kanjers voor te stellen:

Odi-Poes:

Links voor de zekerheid weggehaald ivm privacy."

Dank je Angel 1!

Lokee:

Links voor de zekerheid weggehaald ivm privacy.
quote:mylenevalerie schreef op 23 januari 2010 @ 08:14:

Lokee, ik weet niet wanneer je weer op het forum bent dus ik heb even de angel gevraagd je link voor je te verwijderen (vanwege die ene foto).

Dank je MV!

(ik blijf iets fout doen met foto's, terwijl ik dacht dat ik het eindelijk snapte)
quote:Talkinghead schreef op 23 januari 2010 @ 23:36:

En je hebt ook nog dankbaar publiek hoor op deze zaterdagavond . Ik ben blij met een beetje afleiding tussen het strijken en leren door (maandag om 9 uur tentamen, bllgh).

Foei beetje soggen op het forum!

Hup leren jij!!

(alhoewel...beter nu gaan slapen en morgen weer verder leren )

Truste voor wie hier nog ronddwaald
[quote]biebelie schreef op 23 januari 2010 @ 22:36:

Net waren Isa en Dimitris aan het spelen...soort van.....

Het ligt onder de stoel en het loert...[afbeelding]

Maar ze ziet hem wel...

[afbeelding]

Super foto's !!

quote:lokee schreef op 23 januari 2010 @ 23:48:

[...]

Dank je MV!

(ik blijf iets fout doen met foto's, terwijl ik dacht dat ik het eindelijk snapte)Ik zal morgenochtend even hier iets plaatsen waar je misschien iets aan hebt. Ik wil je wel helpen hoe je iets moet plaatsen, ik kon bij jou nu alleen niet zien wat er fout ging. Ik help je morgen wel even als je er bent.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
quote:lokee schreef op 23 januari 2010 @ 23:39:

[...]

Dus kennelijk was het wel gelukt om een foto te plaatsen, terwijl ik alleen kruisjes zag??

Nee meis, wij zagen ook kruisjes, maar die kan je met je rechtermuisknop kopieren dat je de link hebt, en dan zet je die in een nieuw veld. Dus we zagen jouw twee katten en een foto van jou.

Snap je wat ik bedoel of leg ik het niet duidelijk uit? Technisch geleuter ben ik ook niet zo goed in.
Ik weet nu hoe mensen met een pasgeboren baby zich voelen...damn wat een nacht..

B besloot gisteravond dat ie niet meer in het campingbedje wilde, ik had het afgedekt met 2 planken, daartussen een kier van een paar centimeter..Bailey heeft maar een paar seconden nodig gehad zich eruit te wurmen en zo werd ik vannacht getrakteerd op verschillende blaasconcerten. af en toe opgeluisterd door flink gebrom en gesnauw.

Vanochtend lag ie op de bovenste tree van de trap, Diesel als een soort van waakhond op de overloop..Nikki negeert hem tot nu toe volkomen en moppert alleen even als ie te dichtbij komt.

Gek maar ik kan me helemaal niet meer herinneren hoe Diesel reageerde toen Nikki erbij kwam en twee jaar later BamBam bij Nik en Dies ( zou ik het simpelweg "geblokt" hebben ?)

Anyways...ze zijn in elk geval allemaal nog heel
He Kat, leuk he kittens.... Gelukkig gaat het wennen redelijk snel. Ik denk dat ze met een week wel aan elkaar gewend zijn.

Bij mij is dat helaas mislukt, mijn katten gedogen elkaar al 15 jaar. Heel af en toe wordt er een koppie gelikt en dat is het. Ik kan helaas nooit zulke mooie foto's plaatsen als hier, dat ze lekker bij en op elkaar liggen

Toen Mac nog klein was verbaasde ik me er altijd over wat voor een enorme herrie zo'n klein beestje kon maken.

Met Tara gaat het nog niet heel goed. Vanochtend met uitlaten kwamen we een Jack Russel tegen, dan gaat ze altijd op dr achterpoten staan. Nu dus ook en dan gaat ze weer hinken, je ziet gewoon dat het nog zeer doet. Zo zielig, mijn hond heeft pijn!

Medicijnen weer op een stukkie brood met leverpastei gegeven, gaat er in als koek. Zoveel gemakkelijker om haar wat te geven dan de katten. Dat is een drama!

Mooie speelfoto's Biebelie! Je kan het in je hoofd helemaal voor je zien hoe dat er aan toe is gegaan
Arme Tara.

Kat heeft Baileys geen last meer van diarree?

Mbt de andere katten, heb je al iets met eten geprobeerd? Waar zijn ze helemaal gek van? Bijv. een plakje ham geven, en dan met zijn 3e. Wel heel bewust die andere voortrekken als je begrijpt wat ik bedoel.
Ik heb bij alle kittens maar 1 dag nodig gehad voor gewenning. Ik denk dat ik mazzel heb gehad. Wel heb ik een doos vol trucs open gehaald hoor.

De laatste keer, ik had Floyd en Bo, Kay was verdronken en ze miste hem verschrikkelijk. Floyd leek wel weg te kwijnen en Bo was zijn speelkameraad kwijt.

Dus ik denk, ik neem er een kitten bij.

Bo heeft een moeilijke start gehad in zijn leven en was echt een adhd katje maar super lief en luisterde goed.

Ik kom met de kitten Kane thuis en Bo schrok ZOOO erg dat hij mij in kwaadheid aanviel. Zo overstuur was hij. Ik had echt zoiets omg wat heb ik mij op de hals gehaald, want Kane doe ik ook niet meer weg, dat was een verwaarloosde kitten.

Ik heb echt de hele dag "bemiddeld" om Bo te laten zien hoe leuk Kane was. En de volgende dag zat ik te spelen met Kane en Bo er steeds bij geroepen hoe leuk het wel niet was.

En er ging een knop om. Bo ging met hem spelen, Kane was 6 weken en zag Bo als zijn "moeder". En vanaf dat moment is Kane niet verder dan 1 meter bij Bo weggeweest, nu nog. Het is echt een verliefd stelletje. De hele dag met elkaar spelen, slapen, elkaar wassen. In en op elkaar liggen. Echt knuffelen met elkaar.

Ik heb dus gelukkig maar 1 dag in de rats gezeten of het wel of niet goed zou komen.

Ja en wat is wijsheid. Iedereen zegt dat je ze moet laten en dat het vanzelf goed komt. Nou ik kreeg die eerste dag de zenuwen bij het idee dat ik zo nog jaren moest leven. Dus ik heb mij wel heel actief mee bemoeid. Extra aandacht aan de andere gegeven zodat ze niet hoefde te denken dat de kitten alle aandacht zou krijgen. Met eten kreeg ik ze bij elkaar. Ik had allemaal extra lekkere dingen gehaald.

Wel liet ik het toe als de andere de kitten corrigeerde met bepaalde dingen. Helaas hebben Bo en Floyd nooit Kane geleerd dat hij niet als eerste mag eten. Dat is wel jammer dat ze de rangorde hem niet duidelijk hebben gemaakt.

Kay was daar veel beter in. Toen Bo hier kwam kreeg hij een ferme tik en hij wist meteen dat hij als laatste mocht eten. Maar dat is er nooit meer uitgegaan, hij blijft als laatste eten, hij heeft Kane nooit gecorrigeerd. En Floyd vind ook alles goed.

Dit vind ik zo'n leuke foto, Bo was een boefje dat hij klein was. Hier was hij zes weken. Rechts is Kay die verdronken is.

Maar ze waren gek met elkaar.

Bo was toen hij klein was al heel slim. Hier ziet hij dat zijn vriendjes buiten zitten en naar binnen willen;

Hij zag steeds dat als je die deurkruk naar beneden doet dat ik ze erin liet. Die link had hij al begrepen.

Dus probeerde hij die klink naar beneden te krijgen om de deur voor ze openen;

Baily is een knoeperd Kat, wat een lieve kerel!

Ratteke, fijn dat het beter gaat met Tara, vreselijk als je dieren pijn hebben he?

MV, je foto's zijn weer weergaloos.....Wat érg dat Kay verdronken is! Afschuwelijk!
Passiebloempje, welkom trouwens!
wat een mooie foto's van Bailey, die met die boeken hahaha. Ik wil echt wel meer foto's zien.

Hier weer een overwinning. Van het weekend hadden we nogal wat mensen over de vloer (want ik ging mijn trouwjurk passen). Normaal lieten de katten zich helemaal niet zien en nu liepen ze parmantig door de kamer te kijken wie hun plekje op de bank en stoelen had ingepikt. En nog beter tazz sliep vanavond weer op bed
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Het "probleem" is dat Nikki en Diesel vrij a sociale katten zijn, in de zin dat ze het grootste gedeelte van de dag boven vertoeven, niet beneden komen als er bezoek is en heel erg op mij gefocust zijn .

Beiden zijn ze buiten geboren uit een zwervertje en hebben de eerste maanden van hun leven ook buiten doorgebracht en hebben dus weinig met mensen op ( is dus erg wennen aan B die gezellig bij de visite op schoot kruipt en je de hele dag als een schaduw achtervolgt )

Hij heeft trouwens geen race meer, denk dus toch dat het stress was, bij de dierenarts was ie al allemaal scheetjes aan het laten ( hij stinkt in elk geval voor een grote hoor )

Ratteke, wat vervelend dat het nog niet helemaal goed gaat met je beestje, hoop dat ze zich met die medicijnen snel beter voelt !
Goedemorgen dames!

Hoe is het hier met jullie?

Wij hebben Jovi nu bijna2 en een halve week en het is me toch een deugniet. Hij kan heerlijk lui bij je liggen slapen, en het volgende moment rent ie als een tierelier door het huis.

Hij houdt ook van tv kijken Als ik tv lig te kijken en hij komt bij me liggen en ik doe per ongeluk mijn knie omhoog of mijn arm ervoor, doet ie heel eigenwijs zijn koppie omhoog: Ik kan het niet ziehien! hahaha

's nachts komt ie lekker bij ons slapen, ligt ie lekker bij ons te ronken. Ik heb nog geen moment spijt gehad van onze Jovi!
Hé Kat, ik lees dat Bailey er eindelijk is! Hoe gaat het tot nu toe?
Hey Sops,

Het gaat super ! ( dat er hier nog volop geblazen en gegromd wordt even buiten beschouwing gelaten..)

B is erg knuffelig, speels, ondeugend (daar gaan m'n gordijnen)

eet goed, gaat netjes op de bak en erg vocaal merk ik wel, als ik tegen hem klets babbelt ie gewoon terug.

Het is zo leuk weer een kitten in huis te hebben, dat onbevangene en speelse hebben mijn andere katten echt nog maar met tijden.

Kortom, alsof ie hier al jaren woont
Toch nog maar een keer proberen.

Odi-Poes:

Lokee:

Beide heren zijn ongeveer 10 jaar oud.
quote:eleonora schreef op 24 januari 2010 @ 09:52:

MV, je foto's zijn weer weergaloos.....Wat érg dat Kay verdronken is! Afschuwelijk!

Ik kan er nog niet overuit. Hij is niet zomaar verdronken. Het was geen buitenkat. Ze mochten toen een half uurtje op mijn terras. Zijn koppie is ingeslagen en in het water gevonden.

Ik kan er nog niet overuit. Vanaf die dag mocht geen van mijn katten meer naar buiten. Nog niet. Ik wil dat verdriet niet meer meemaken.

En diegene die het gedaan heeft zal nog een buuf van mij zijn. Ik kom dus al die tijd niet meer op meetings hier van mijn buurt.
quote:biebelie schreef op 24 januari 2010 @ 00:00:

[...]

Foei beetje soggen op het forum!

Hup leren jij!!

(alhoewel...beter nu gaan slapen en morgen weer verder leren )

Ben weer even aan het soggen, moet toch op de hoogte blijven van de nieuwe verhalen en foto's .

MV: de foto's blijven leuk, ik krijg een knoop in mijn maag als ik over Kay lees, voor dat verdriet.

Kat en Sopsie: Leuk om te lezen over het enthousiasme van jullie kittens, het is precies die energie die ze zo leuk maakt. En fijn dat Bailey niet eenkennig is, de 2 jonkies hier vliegen onder de bank, naar boven of achter de wasmachine als er aan de deur gebeld wordt, echte helden op sokken.

Ratteke, wat zielig voor Tara! Ze krijgt een knuffel van onze poezen.

Lokee, ze zijn leuk!
Goedemorgen!

Ik kom ook weer even kijken. Een gigantisch druk weekend gehad, dus ik heb niet veel tijd gehad.

Het aftellen is hier echt begonnen, nog vijf dagen voor we onze kitten (laten we de werktitel Dio maar even gebruiken) op kunnen halen!

Ik kreeg bericht van de fokker dat alles al klaar lag, stambomen, kittenpakketjes. Hij weegt 1205 gram (en dat op leeftijd van negen werken) en groeit als kool!

Donderdag komt de dierenarts voor de laatste prikken en dan kunnen we hem vrijdag ophalen.

Kat75, ik begrijp je dus hélemaal, ik ben ook als een kind zo blij dat éindelijk ons katje komt straks! Wat is Bailey een schatje zeg! Is het een heilige birmaan?

Enne, komt hij van een cattery met een website? Ik zou namelijk zweren dat ik Bailey tijdens onze zoektocht naar een kitten ook ben tegen gekomen op internet!
668, the neighbour of the Beast
Ratteke, wat rot voor je hond, trouwens! Wat heeft ze gedaan dat ze last van haar pootje heeft?
668, the neighbour of the Beast
Hey Marels,

Bailey is een Ragdoll, hij komt van een cattery in Eersel en ze hebben inderdaad een blog op internet waar alles van dit nestje en het vorige te vinden is, het zou dus zomaar kunnen dat je mijn ventje al gezien hebt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven