muizenplaag
donderdag 24 december 2009 om 13:25
donderdag 24 december 2009 om 13:27
Muizenvallen? Of van die lokdoosjes (maar daar zit ook gif in) neerzetten op plekken waar de muizen wel zitten, maar de kat niet bij kan?
Maar als het echt een plaag is denk ik dat je contact op moet nemen met een verdelgingsbedrijf, voor drastische maatregelen.
Maar als het echt een plaag is denk ik dat je contact op moet nemen met een verdelgingsbedrijf, voor drastische maatregelen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
donderdag 24 december 2009 om 13:54
donderdag 24 december 2009 om 14:18
Een verdelgingsbedrijf doet uiteindelijk hetzelfde als wat je zelf ook kunt: gif plaatsen.
Hier is verteld dat ze dit bij voorkeur in de kruipruimten onder het huis zouden doen. En dat het niet veel zin heeft, want de muizen van de buren komen dan wel de plek innemen van je eigen muizen.
Mijn muizen zijn vertrokken toen er voor hen niets eetbaars meer was. Het is dus zaak om ervoor te zorgen dat er in jouw keukenkastjes niets bereikbaar is voor ze, als het even kan ook niet ruikbaar.
Missschien zijn ze gek op kattenbrokjes. Dan zul je daar iets mee aan moeten vangen.
Hier is verteld dat ze dit bij voorkeur in de kruipruimten onder het huis zouden doen. En dat het niet veel zin heeft, want de muizen van de buren komen dan wel de plek innemen van je eigen muizen.
Mijn muizen zijn vertrokken toen er voor hen niets eetbaars meer was. Het is dus zaak om ervoor te zorgen dat er in jouw keukenkastjes niets bereikbaar is voor ze, als het even kan ook niet ruikbaar.
Missschien zijn ze gek op kattenbrokjes. Dan zul je daar iets mee aan moeten vangen.
donderdag 24 december 2009 om 14:37
Muizenklemmen met pindakaas of vleeswaren, worst bv.
Gif werkte hier echt niet, de muizenklem wel.
Verder alles in blikken opbergen (even naar de action.xenos), zodat er geen rijst, pasta, koek, papier meer te vinden is.
Kat helpt niet. Ik ken genoeg mensen met katten die ook last van muizen hebben.
Veel schoonmaken en stofzuigen.
Succes!
Gif werkte hier echt niet, de muizenklem wel.
Verder alles in blikken opbergen (even naar de action.xenos), zodat er geen rijst, pasta, koek, papier meer te vinden is.
Kat helpt niet. Ik ken genoeg mensen met katten die ook last van muizen hebben.
Veel schoonmaken en stofzuigen.
Succes!
donderdag 24 december 2009 om 15:51
donderdag 24 december 2009 om 16:34
donderdag 24 december 2009 om 20:45
Gif is misschien wel heel zielig, maar ik denk dat dit wel het beste werkt. Humane oplossingen zijn muizenvallen.. maar die werken niet altijd even goed!.. Dan moet die muis PRECIES op die plek aanwezig zijn.. is erg lastig!..
Ik ben ook een dierenvriend.. maar muizen zijn vieze dieren.. en ik denk dat gif toch echte het beste werkt!
Ik ben ook een dierenvriend.. maar muizen zijn vieze dieren.. en ik denk dat gif toch echte het beste werkt!
donderdag 24 december 2009 om 22:34
dinsdag 29 december 2009 om 10:28
quote:Jonari schreef op 24 december 2009 @ 22:39:
Ik heb ook opeens last van muizen. Weet niet zo goed wat ik ermee moet.
Ik ga geen gif strooien en de poes kijkt me aan of ik gek geworden ben als ik zeg : Ga eens muizen vangen!
Net zoals de spinnen komen ze naar binnen als het buiten koud wordt. Binnen is het lekker warm, droog en eten in overvloed. Geef zo'n muis eens ongelijk...
Hier trouwens 4 katten die bij het zien van een spin een stapje achteruit zetten, muizen hebben we geen last van. De buurman heeft kippen namelijk (met het bijbehorende voer) en een grote schuur vol met houtblokken (voor de warmte en droogte).
Ik heb ook opeens last van muizen. Weet niet zo goed wat ik ermee moet.
Ik ga geen gif strooien en de poes kijkt me aan of ik gek geworden ben als ik zeg : Ga eens muizen vangen!
Net zoals de spinnen komen ze naar binnen als het buiten koud wordt. Binnen is het lekker warm, droog en eten in overvloed. Geef zo'n muis eens ongelijk...
Hier trouwens 4 katten die bij het zien van een spin een stapje achteruit zetten, muizen hebben we geen last van. De buurman heeft kippen namelijk (met het bijbehorende voer) en een grote schuur vol met houtblokken (voor de warmte en droogte).
dinsdag 29 december 2009 om 12:25
dinsdag 29 december 2009 om 15:11
In gaten een oude panty ingesmeerd met groene zeep stoppen helpt ook goed. Tip van mijn wijlen oma toen ik nog in een studentenhuis woonde met niet zulke nette mede-bewoners. Of de muis het leuk vindt is de vraag.(denk het niet). Of leg mottenballen neer, muizen schijnen niet van de geur ervan te houden.
vrijdag 15 januari 2010 om 13:55
vrijdag 22 januari 2010 om 20:15
Hai,ik heb er ook last van,heben al een hele tijd een val maar deze muis is echt slim,pindakaas,kaas hij gaat er niet in,zo'n diervriendelijke dan.Want ik vind het ook zo zielig,maar toch maar van de week gif gekocht maar daar komt ie ook niet aan....nu met het betere weer gaat ie misschien vanazelf weg dat hoop ik dan maar.Wil geen nest hier,want heb toch 2 kids en die keutels overal...
maandag 25 januari 2010 om 12:29
Hier is het momenteel ook oorlog tegen de muizen. In het begin vond ik het niet zo heel erg.. toen waren het er waarschijnlijk ook niet zo veel (1?) We hadden gif geplaatst in lokdoosjes (waar je inderdaad het plastic heel kunt laten) en het probleem leek voorbij. 1 dode muis gevonden.
Laatst was de voorraad van pasta, noodles, thee en chips geplunderd. Overal gaatjes en keutels.. bah. Heb nu een grote opbergdoos gekocht bij de blokker en daar de hele voorraad in gestopt. Maaar, dan moet je dus echt ALLES weghalen. Een vergeten zak chips maakt een ontzettende herrie als zo'n muis daar 's nachts van komt snoepen, dus op zich betrap je ze vrij gemakkelijk.
Eergisteren stond ik 's morgens in de keuken en begon mijn doos cruesli te bewegen.. ieeehhh..!! We hebben nu echt niks eetbaars meer los in de kastjes of op het aanrecht staan. Vandaag ga ik nog maar wat gif halen, al ben ik daar ook niet echt voor natuurlijk. Maar dit is ook niks..
Heb laatst gehoord dat als je aan het verbouwen bent en muurtjes weg haalt, dat je dan hele bergen dode muizen schijnt tegen te komen. Die liggen dan fijn tussen je muren.. geen fris idee!
Laatst was de voorraad van pasta, noodles, thee en chips geplunderd. Overal gaatjes en keutels.. bah. Heb nu een grote opbergdoos gekocht bij de blokker en daar de hele voorraad in gestopt. Maaar, dan moet je dus echt ALLES weghalen. Een vergeten zak chips maakt een ontzettende herrie als zo'n muis daar 's nachts van komt snoepen, dus op zich betrap je ze vrij gemakkelijk.
Eergisteren stond ik 's morgens in de keuken en begon mijn doos cruesli te bewegen.. ieeehhh..!! We hebben nu echt niks eetbaars meer los in de kastjes of op het aanrecht staan. Vandaag ga ik nog maar wat gif halen, al ben ik daar ook niet echt voor natuurlijk. Maar dit is ook niks..
Heb laatst gehoord dat als je aan het verbouwen bent en muurtjes weg haalt, dat je dan hele bergen dode muizen schijnt tegen te komen. Die liggen dan fijn tussen je muren.. geen fris idee!