Piercing, tóch doen?
vrijdag 22 januari 2010 om 23:30
...ik weet het, maar ben benieuwd wat jullie hier van vinden:
Ik ben 21, woon sinds mijn 18e op kamers en ik wil misschien een lippiercing.
Mijn moeder zegt dat ik er dan absoluut niet meer inkom hier.
Nahhhh, dat is toch overdreven? Bovendien, ik ben 21! Wat vinden jullie hiervan?
(ik zou trouwens tópics vol kunnen praten over mijn moeder, wat een mens)
Ik ben 21, woon sinds mijn 18e op kamers en ik wil misschien een lippiercing.
Mijn moeder zegt dat ik er dan absoluut niet meer inkom hier.
Nahhhh, dat is toch overdreven? Bovendien, ik ben 21! Wat vinden jullie hiervan?
(ik zou trouwens tópics vol kunnen praten over mijn moeder, wat een mens)
vrijdag 22 januari 2010 om 23:59
zaterdag 23 januari 2010 om 00:00
quote:Loreyi schreef op 22 januari 2010 @ 23:56:
@Vlinder: volgens mij zijn piecings tegenwoordig zo normaal dat je niet meer in een hokje wordt geplaatst, met 1 of 2 piercings.
Als je je hele gezicht onder laat zetten, ok dat is een ander verhaal
Wahahahaha, dan ken jij mijn hokjesgeest nog niet!
Nee hoor valt wel mee met mijn hokjesgeest (denk ik)
Natuurlijk bestaan er echt wel hokjes. Iemand met een piercing in zijn/haar lip zal nooit mijn collega worden bijvoorbeeld. Door een piercing in het gezicht te nemen beperk je jezelf enorm. Niet door geen collega van mij te worden, maar het is professioneel gezien bijna altijd een minpunt, sociaal gezien ook. Er zitten wel pluspunten aan, als je vrienden je cooler vinden met, dan is het een pluspunt.
@Vlinder: volgens mij zijn piecings tegenwoordig zo normaal dat je niet meer in een hokje wordt geplaatst, met 1 of 2 piercings.
Als je je hele gezicht onder laat zetten, ok dat is een ander verhaal
Wahahahaha, dan ken jij mijn hokjesgeest nog niet!
Nee hoor valt wel mee met mijn hokjesgeest (denk ik)
Natuurlijk bestaan er echt wel hokjes. Iemand met een piercing in zijn/haar lip zal nooit mijn collega worden bijvoorbeeld. Door een piercing in het gezicht te nemen beperk je jezelf enorm. Niet door geen collega van mij te worden, maar het is professioneel gezien bijna altijd een minpunt, sociaal gezien ook. Er zitten wel pluspunten aan, als je vrienden je cooler vinden met, dan is het een pluspunt.
zaterdag 23 januari 2010 om 00:00
Ik ben niet zo heel erg tégen piercings ,heb er zélf een voor moederdag gehad ?!
Mijn kinderen mogen best een piercing nemen,maar als dat aan hun lip of tong ,wang of mond is ....krijg ik wél het geld terug van wat hun 'beugeltje "mij gekost heeft.....
Een gaatje van een piersing zit toch zo weer dichtgegroeit ,veel erger vind ik de schade aan hun gebit ,om nog maar te zwijgen of het erg intelligent staat ,ik vind het net of je simpel bent ..praten met een lip of tongpiercing.
Met een tattoo,zou ik niet happy zijn trouwens .maar om ze uit huis te houden daarvoor ,Nuh..denk maar dat ze slimmer zijn..
Mijn kinderen mogen best een piercing nemen,maar als dat aan hun lip of tong ,wang of mond is ....krijg ik wél het geld terug van wat hun 'beugeltje "mij gekost heeft.....
Een gaatje van een piersing zit toch zo weer dichtgegroeit ,veel erger vind ik de schade aan hun gebit ,om nog maar te zwijgen of het erg intelligent staat ,ik vind het net of je simpel bent ..praten met een lip of tongpiercing.
Met een tattoo,zou ik niet happy zijn trouwens .maar om ze uit huis te houden daarvoor ,Nuh..denk maar dat ze slimmer zijn..
zaterdag 23 januari 2010 om 00:05
quote:Loreyi schreef op 23 januari 2010 @ 00:03:
@Vlinder: ik zie niet in waarom een piecing in sociaal opzicht een minpunt is. Kun je dan ineens niet meer normaal functioneren ofzo?Dat kun jij wel vinden maar er zijn heel veel functies waar je gewoon niet meer voor in aanmerking komt als je een piercing in je gezicht hebt.
@Vlinder: ik zie niet in waarom een piecing in sociaal opzicht een minpunt is. Kun je dan ineens niet meer normaal functioneren ofzo?Dat kun jij wel vinden maar er zijn heel veel functies waar je gewoon niet meer voor in aanmerking komt als je een piercing in je gezicht hebt.
Ik heb er ook een laten zetten op mijn zeventiende, ondanks hetzelfde dreigement van mijn ouders (mind you, ik mocht ook pas oorbellen op mijn zestiende). Toen ik met piercing thuiskwam barstte mijn moeder in huilen uit en was het huis te klein. Vervolgens heeft ze me twee dagen genegeerd en uiteindelijk draaide ze bij en vond ze het bij mij "toch wel leuk staan". Die piercing heeft er uiteindelijk helemaal niet zo lang ingezeten (ruim een halfjaar maar) maar het gaatje zie je als je goed kijkt nog steeds. Ach, ik zie het maar als een herinnering aan een rebelse periode uit mijn leven .
quote:Een gaatje van een piersing zit toch zo weer dichtgegroeitIs dat nou zo? Ik heb meer dan 15 jaar geleden gaatjes in mijn oren laten prikken. Ik heb toen een week of 6 met van die zweerknopjes ingelopen en had toen eigenlijk al spijt. Nooit meer een oorbel ingehad. Maar de gaatjes zie je nog steeds. En ik denk zelfs, dat ik met wat pijn en moeite er zo weer een oorbel doorheen kan prikken.
anoniem_39653 wijzigde dit bericht op 23-01-2010 00:06
Reden: even netjes gequote
Reden: even netjes gequote
% gewijzigd
zaterdag 23 januari 2010 om 00:07
quote:hannaviva schreef op 23 januari 2010 @ 00:05:
[...]
Dat kun jij wel vinden maar er zijn heel veel functies waar je gewoon niet meer voor in aanmerking komt als je een piercing in je gezicht hebt.Daar heb ik het niet over, Vlinder maakte onderscheid tussen professionele beperking (kan ik inkomen) en in sociaal opzicht. Dat laatste snap ik niet.
[...]
Dat kun jij wel vinden maar er zijn heel veel functies waar je gewoon niet meer voor in aanmerking komt als je een piercing in je gezicht hebt.Daar heb ik het niet over, Vlinder maakte onderscheid tussen professionele beperking (kan ik inkomen) en in sociaal opzicht. Dat laatste snap ik niet.
zaterdag 23 januari 2010 om 00:07
Als je wil griezelen :
http://images.google.nl/i ... fficial&um=1&sa=2&start=0
http://images.google.nl/i ... fficial&um=1&sa=2&start=0
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
zaterdag 23 januari 2010 om 00:09
zaterdag 23 januari 2010 om 00:11
quote:Loreyi schreef op 23 januari 2010 @ 00:07:
[...]
Daar heb ik het niet over, Vlinder maakte onderscheid tussen professionele beperking (kan ik inkomen) en in sociaal opzicht. Dat laatste snap ik niet.
Dan heb ik je verkeerd begrepen (terwijl het er toch heel duidelijk staat ). Sorry.
Sommige mensen nemen er aanstoot aan. Doe je nix aan...
[...]
Daar heb ik het niet over, Vlinder maakte onderscheid tussen professionele beperking (kan ik inkomen) en in sociaal opzicht. Dat laatste snap ik niet.
Dan heb ik je verkeerd begrepen (terwijl het er toch heel duidelijk staat ). Sorry.
Sommige mensen nemen er aanstoot aan. Doe je nix aan...
zaterdag 23 januari 2010 om 00:14
quote:Loreyi schreef op 23 januari 2010 @ 00:03:
@Vlinder: ik zie niet in waarom een piecing in sociaal opzicht een minpunt is. Kun je dan ineens niet meer normaal functioneren ofzo?
Omdat de meeste mensen je in een hokje plaatsen dat ver verwijderd is van hun eigen hokje, en dus zijn de meeste mensen minder bereid om met jou sociale interactie te hebben. Daar kun je wel op tegen zijn maar het is wel zo. En dat is helemaal niet erg als heel veel mensen dat niet met jou willen, maar het is wel handig als je dat beseft voordat je iets doet.
Een piercing in je gezicht wordt door de meeste branches als carreer limiting move gezien. Als jou dat niet uitmaakt, prima, maar daar even over nadenken wordt je niet slechter van toch?
Als je een piercing in je gezicht neemt, laat dat dan een bewuste keuze zijn. En het alleen cool vinden is wat mij betreft niet bewust genoeg, maar goed, het is niet mijn lijf, niet mijn leven. Laat je door mij niet tegenhouden hoor.
@Vlinder: ik zie niet in waarom een piecing in sociaal opzicht een minpunt is. Kun je dan ineens niet meer normaal functioneren ofzo?
Omdat de meeste mensen je in een hokje plaatsen dat ver verwijderd is van hun eigen hokje, en dus zijn de meeste mensen minder bereid om met jou sociale interactie te hebben. Daar kun je wel op tegen zijn maar het is wel zo. En dat is helemaal niet erg als heel veel mensen dat niet met jou willen, maar het is wel handig als je dat beseft voordat je iets doet.
Een piercing in je gezicht wordt door de meeste branches als carreer limiting move gezien. Als jou dat niet uitmaakt, prima, maar daar even over nadenken wordt je niet slechter van toch?
Als je een piercing in je gezicht neemt, laat dat dan een bewuste keuze zijn. En het alleen cool vinden is wat mij betreft niet bewust genoeg, maar goed, het is niet mijn lijf, niet mijn leven. Laat je door mij niet tegenhouden hoor.
zaterdag 23 januari 2010 om 00:16
quote:Ste_ schreef op 23 januari 2010 @ 00:09:
[...]
Vind het ook een ouderwets standpunt eigenlijk. Tegenwoordig is het toch best normaal om een piercing te hebben?
Ja heel normaal tegenwoordig, maar besef wel dat meestal de ouderwetse garde bepaalt of jij wel of niet aangenomen wordt voor een leuke baan, niet die andere coole gasten.
Studeer je? Of werk je?
[...]
Vind het ook een ouderwets standpunt eigenlijk. Tegenwoordig is het toch best normaal om een piercing te hebben?
Ja heel normaal tegenwoordig, maar besef wel dat meestal de ouderwetse garde bepaalt of jij wel of niet aangenomen wordt voor een leuke baan, niet die andere coole gasten.
Studeer je? Of werk je?
zaterdag 23 januari 2010 om 00:25
zaterdag 23 januari 2010 om 00:36
hannaviva, 27 minuten geleden
quote:
Loreyi schreef op 23 januari 2010 @ 00:03:
"Dat kun jij wel vinden maar er zijn heel veel functies waar je gewoon niet meer voor in aanmerking komt als je een piercing in je
gezicht hebt."
True. In mijn functie nu hoef ik echt niet aan te komen met een pearcing.
quote:
Loreyi schreef op 23 januari 2010 @ 00:03:
"Dat kun jij wel vinden maar er zijn heel veel functies waar je gewoon niet meer voor in aanmerking komt als je een piercing in je
gezicht hebt."
True. In mijn functie nu hoef ik echt niet aan te komen met een pearcing.