voeding..
zaterdag 23 januari 2010 om 21:31
hoi,
mijn meisje is nu 3 mnd..(weegt 5300 gram)
en sinds deze week slaapt ze van 19.30- 06.30 door..
(krijgt nu 4 x 200ml)
we krijgen haar niet meer wakker voor de fles van 23.00 uur..
de laatste weken werd dit al steeds moeilijker en dronk ze maar 50 ml hooguit.. en sinds deze week krijgen we haar met geen mogelijkheid meer wakker, schone luier etc etc.. helpt allemaal niet.
dus laten we haar maar slapen..
ze is tevreden en heeft ook voldoende plasluiers...
hoe is dat/ging dat bij jullie kindjes??
wanneer begonnen jullie met fruit/groente??
en wat eerst fruit of groente?? (niet dat ik dat al wil geven hoor??)
hoor/lees het graag!!
mijn meisje is nu 3 mnd..(weegt 5300 gram)
en sinds deze week slaapt ze van 19.30- 06.30 door..
(krijgt nu 4 x 200ml)
we krijgen haar niet meer wakker voor de fles van 23.00 uur..
de laatste weken werd dit al steeds moeilijker en dronk ze maar 50 ml hooguit.. en sinds deze week krijgen we haar met geen mogelijkheid meer wakker, schone luier etc etc.. helpt allemaal niet.
dus laten we haar maar slapen..
ze is tevreden en heeft ook voldoende plasluiers...
hoe is dat/ging dat bij jullie kindjes??
wanneer begonnen jullie met fruit/groente??
en wat eerst fruit of groente?? (niet dat ik dat al wil geven hoor??)
hoor/lees het graag!!
zaterdag 23 januari 2010 om 21:45
zaterdag 23 januari 2010 om 21:46
zaterdag 23 januari 2010 om 21:49
zaterdag 23 januari 2010 om 21:58
hahahaha,
mijn meisje is niet zo heel groot.. ach valt ook wel mee..
59 cm en 5300 gram..
geboorte 3140 en 50 cm.. groeit dus doed!!
die fles van 23.00 krijg ik er overdag echt niet meer bij haar in..
voordat ze (sinds deze week) door slaapt. kreeg ze overdag 5x 165 ml en om 23.00 dronk ze maar heel weinig (50ml) paar slokjes en viel ze alweer als een blok in slaap..
mijn meisje slaapt overdag niet zo heel veel... slaapt ze net (overdag) wordt ze standaard na 45 min wakker en schreeuwd en huilt, valt weer even in slaap en huilt dan weer..
in de ochtend als het mee zit, van 08.00-09.30 en rond 12.15-14.30 (in de middag is ze heel veel wakker tussen door.. laat haar vaak wel ff liggen, want ze is wel heel moe.. wil graag bij mij op de arm slapen...
dat vind ik wel gezellig, heus, maar niet steeds!! hahaha
mijn meisje is niet zo heel groot.. ach valt ook wel mee..
59 cm en 5300 gram..
geboorte 3140 en 50 cm.. groeit dus doed!!
die fles van 23.00 krijg ik er overdag echt niet meer bij haar in..
voordat ze (sinds deze week) door slaapt. kreeg ze overdag 5x 165 ml en om 23.00 dronk ze maar heel weinig (50ml) paar slokjes en viel ze alweer als een blok in slaap..
mijn meisje slaapt overdag niet zo heel veel... slaapt ze net (overdag) wordt ze standaard na 45 min wakker en schreeuwd en huilt, valt weer even in slaap en huilt dan weer..
in de ochtend als het mee zit, van 08.00-09.30 en rond 12.15-14.30 (in de middag is ze heel veel wakker tussen door.. laat haar vaak wel ff liggen, want ze is wel heel moe.. wil graag bij mij op de arm slapen...
dat vind ik wel gezellig, heus, maar niet steeds!! hahaha
zondag 24 januari 2010 om 10:19
Hoi Josje,
Jouw verhaal lijkt op het mijne! Wat het kon mijn verhaall zijn.
Mijn dochter is nu 14.5 week en ik wacht ook niet tot 4 maand met overgaan op 4 flessen.
Zij krijgt de laatste fles om 23u, moet haar altijd wakker maken, is dan vaak wat chaggie maar ze drinkt de fles wel helemaal op!
Slaap dan meestal tot 8.30u, 9u, das dan wel weer lekker!
Overdag slaapt zij ook altijd maar 3 kwartier, kan dan soms een flinke keel opzetten maar valt dan wel weer in slaap.
Na de 3e fles, zo ongeveer rond 15u, 16, ligt er maar net aan valt ze als een blok in slaap, moet haar dus ook voor de fles van 19u wakker maken, zo zielig...
Heb CB adviseerd mij wel om 5 voedingen te blijven geven maar ik denk dat ik straks 4 voedingen van 210/7 ga proberen, kijken hoe dat werkt.
Toevallig heb ik deze week 1 dag gehad dat ze 4 voedingen kreeg, kwam gewoon zo uit. De laatste fles om 21.00 en ze kwam weer om 7.30u...ook prima.
En de dag erna sliep ze ook veel beter, zal wel toeval zijn haha
Jouw verhaal lijkt op het mijne! Wat het kon mijn verhaall zijn.
Mijn dochter is nu 14.5 week en ik wacht ook niet tot 4 maand met overgaan op 4 flessen.
Zij krijgt de laatste fles om 23u, moet haar altijd wakker maken, is dan vaak wat chaggie maar ze drinkt de fles wel helemaal op!
Slaap dan meestal tot 8.30u, 9u, das dan wel weer lekker!
Overdag slaapt zij ook altijd maar 3 kwartier, kan dan soms een flinke keel opzetten maar valt dan wel weer in slaap.
Na de 3e fles, zo ongeveer rond 15u, 16, ligt er maar net aan valt ze als een blok in slaap, moet haar dus ook voor de fles van 19u wakker maken, zo zielig...
Heb CB adviseerd mij wel om 5 voedingen te blijven geven maar ik denk dat ik straks 4 voedingen van 210/7 ga proberen, kijken hoe dat werkt.
Toevallig heb ik deze week 1 dag gehad dat ze 4 voedingen kreeg, kwam gewoon zo uit. De laatste fles om 21.00 en ze kwam weer om 7.30u...ook prima.
En de dag erna sliep ze ook veel beter, zal wel toeval zijn haha
zondag 24 januari 2010 om 12:12
hi,
als ze na 3 kwartier wakker wordt, overdag, dan haal ik haar er niet uit, laat haar altijd liggen en even huilen, vaak valt ze wel even weer in slaap maar vaak niet lang..
hoe lang doet jouw dochtertje over de fles??
ze doet er een dikke 30 min over.. zit nu nog speen s op misschien toch even een speen maat m erop zetten..
vind het wel lastig hoor..
ze is een vrolijk meisje, maar als ze het er niet mee eens is... dan horen we dat ook wel!! hahaha
vanochtend heeft e om 07.00 uur de fles gehad, heeft even van 08.15 tot 09.00 geslapen en daarna niet meer, wel huilerig, maar niet willen slapen.. ligt nu net weer op bed.. huilt nog even.. hoop dat ze vanmiddag wel wat wil slapen..
als iemand nog tips heeft??
als ze na 3 kwartier wakker wordt, overdag, dan haal ik haar er niet uit, laat haar altijd liggen en even huilen, vaak valt ze wel even weer in slaap maar vaak niet lang..
hoe lang doet jouw dochtertje over de fles??
ze doet er een dikke 30 min over.. zit nu nog speen s op misschien toch even een speen maat m erop zetten..
vind het wel lastig hoor..
ze is een vrolijk meisje, maar als ze het er niet mee eens is... dan horen we dat ook wel!! hahaha
vanochtend heeft e om 07.00 uur de fles gehad, heeft even van 08.15 tot 09.00 geslapen en daarna niet meer, wel huilerig, maar niet willen slapen.. ligt nu net weer op bed.. huilt nog even.. hoop dat ze vanmiddag wel wat wil slapen..
als iemand nog tips heeft??
zondag 24 januari 2010 om 13:39
Alle drie mijn kinderen sliepen vanaf 3 maanden door van 20.00 tot 7.00 en kregen ook 4x200 ml. Ik denk dat als ze honger zouden hebben, dat ze wel wakker zouden zijn geworden.
Ik begon met 4 maanden met groente potjes, op advies van CB arts. Ze kunnen in het begin helemaal niet eten dus er komt zeer weinig binnen. Is gewoon een beetje om te oefenen. Pas met 6 maanden wordt het echt bijvoeding.
Ik begon met 4 maanden met groente potjes, op advies van CB arts. Ze kunnen in het begin helemaal niet eten dus er komt zeer weinig binnen. Is gewoon een beetje om te oefenen. Pas met 6 maanden wordt het echt bijvoeding.
zondag 24 januari 2010 om 13:45
dank je jammie!!
daar heb ik wat aan!! fijn om te horen dat er nog meer mama's/baby's zijn die ook 4 x 200 ml dronken/drinken..
idd denk ik ook wel dat mijn meisje zich meldt als ze honger heeft in de nacht, maar dat doet ze dus een week niet meer..
ik zelf moet daar nog wel ff aan wennen..
ik moet de 22ste feb. weer naar het cb.. dan vraag ik er even naar hoe en wat met eten/voeding..
hoe zag het eet ritme op een dag uit bij jouw kinderen jammie?? wanneer gaf jij ze het groente hapje??
hoor het graag!
daar heb ik wat aan!! fijn om te horen dat er nog meer mama's/baby's zijn die ook 4 x 200 ml dronken/drinken..
idd denk ik ook wel dat mijn meisje zich meldt als ze honger heeft in de nacht, maar dat doet ze dus een week niet meer..
ik zelf moet daar nog wel ff aan wennen..
ik moet de 22ste feb. weer naar het cb.. dan vraag ik er even naar hoe en wat met eten/voeding..
hoe zag het eet ritme op een dag uit bij jouw kinderen jammie?? wanneer gaf jij ze het groente hapje??
hoor het graag!
zondag 24 januari 2010 om 14:03
Even denken hoor, jongste is al weer 2 dus het is een tijdje geleden.
Ik heb er even een fotoalbum op na geslagen en met 4 maanden was het schema:
8.00 fles 200 ml
9.30 half potje fruit
10.00 slapen
12.00 fles 200 ml
14.00 slapen
16.00 fles 200 ml
17.30 half potje groente
18.00 slapen
20.00 fles 200 ml
Dat zijn dan die kleine 4 maanden potjes, met een soort groente/fruit erin. In het begin aten ze nog geen half potje maar langzamerhand wel.
groetjes
8.00 fles 200 ml
9.30 half potje fruit
10.00 slapen
12.00 fles 200 ml
14.00 slapen
16.00 fles 200 ml
17.30 half potje groente
18.00 slapen
20.00 fles 200 ml
Dat zijn dan die kleine 4 maanden potjes, met een soort groente/fruit erin. In het begin aten ze nog geen half potje maar langzamerhand wel.
groetjes
zondag 24 januari 2010 om 14:08
quote:Jammie schreef op 24 januari 2010 @ 14:03:
8.00 fles 200 ml
9.30 half potje fruit
10.00 slapen
12.00 fles 200 ml
14.00 slapen
16.00 fles 200 ml
17.30 half potje groente
18.00 slapen
20.00 fles 200 ml
groetjes
TO, het aanraden is om pas met 6 maanden met groenten en fruit te beginnen ivm darmen en allergie.
Verder is het goed als je kindje maar 4 flessen wil, als ze vrolijk en alert is, genoeg plasluiers heeft, en genoeg blijft aankomen. Geniet van de nachten slaap.
8.00 fles 200 ml
9.30 half potje fruit
10.00 slapen
12.00 fles 200 ml
14.00 slapen
16.00 fles 200 ml
17.30 half potje groente
18.00 slapen
20.00 fles 200 ml
groetjes
TO, het aanraden is om pas met 6 maanden met groenten en fruit te beginnen ivm darmen en allergie.
Verder is het goed als je kindje maar 4 flessen wil, als ze vrolijk en alert is, genoeg plasluiers heeft, en genoeg blijft aankomen. Geniet van de nachten slaap.