Tetter hier over je dier

07-12-2009 19:29 3009 berichten
Voorheen heette dit topic 'Kootje de Beer is weg' want een van mijn acht poezen was verdwenen. Maar Kootje is al lang weer thuis en het werd gezellig hier met geklets over poes en ander dier. Vandaar de wijziging van OP en nu kan een ieder hier verhalen over harige (of kale) huisgenoten, foto's plakken, raad vragen en stoom afblazen.

Welkom!

Vaste posters in dit topic en hun dieren:

NaamDier(en)M/VLeeftijdNieuwsAbusu2 katten:

B.

L.

M

M

10

< 1Katten nog in NLAmandroe1 konijn:

Sjaak

M

< 6 mnd.Annetd4 katten:

Rooie

Fuzzy

Kleintje

Mamsy

M

M

M

V

4

4

8

?

Biebelie3 katten:

Isa

Biebs

Zwart Monster

V

V

M

9

9

Bijna 2Delphicat1 kat:

Poef

M

13Eleonora8 katten:

Ouwe Kees

Kleine Kees

Gijs

Hanny MC

Lotje MC

Kootje

Beertje

Lena

1 konijn:

Lola

M

M

V

V

V

M

M

V

V

18

13

7

6

2

< 1

< 1

< 1

1Kat753 katten:

Diesel

Nikki

Bailey

M

V

M

10

9

< 3 mnd.

Bailey vanaf 22 jan.Kletsmajoor2 katten:

Roquefort

Josephine

1 konijn:

Sjaak

M

V

M

3

2

4Maleficent3 katten:

V.

D.

Julius

M

V

M

14

7

< 1Miek2213 katten:

Tijgertje

Balthasar

Luna

1 konijn:

Wappie

M

M

V

V

7

8

2

1Mylenevalerie3 katten:

Floyd

Bo Ghi

Kane

M

M

M

11

2,5

1,5Olijfje_2 katten:

Fido

Puk

M

M

9

1Parasol2 katten:

Captain Jack Sparrow

Scarlett o'Hara

M

V

5

3Ratteke1 hond:

Tara

3 katten:

Maculata

Medusa

Morgana

V

V

V

V

1,5

15

16 of 17

15Robo1 hond:

Tommie

2 hamsters:

Tic

Tac

M

16Rubis1 hond:

Rubis

2 katten:

Kimmie

Amber

V

V

V

6

?

3Smulrol2 katten:

Max

Mickey

M

V

12

11Sopsie1 kat:

Jovi

M

< 6 mnd.Splinter021 kat:

Sil

M

ong. 8Talkinghead3 katten:

Olivier

Forrest

Faith

M

M

V

16,5

2,5

2,5Tangerine1 kat:

Sirius

M

bijna 2Tijgerpoes1 kat:

Boo

V

2,5Zoebie1 kat:

Siepie

1 hond:

Sedi

M

V

9

4
Wat naar Ratteke!

Nagel erbij af??

Ook als het bloeden stopt...kan het heel naar en pijnlijk zijn omdat het nagelbed opzwelt.

( Paar maanden geleden zat ik met teennagel van zoon. Door zijn stoere houding en mijn gedachte "we kijken die nagel nog ff aan" ... volgde een weekend van pijn en pijnstilling.

Op Maandag bracht een kleine ingreep verlichting en had hij geen pijn meer...pfff wat voelde ik mij naar daarna!)

Nog heel eventjes aanzien en dit weekend toch naar DA? Gewoon voor zijn visie?
Alle reacties Link kopieren
@ Lokee, je moet even je link aanpassen, want die gaat naar een foto van jouzelf! Neem aan dat dat niet je bedoeling was.

Poezenbeesten zien er overigen schattig uit!
Ok, ik zal mij hier ff voorstellen.

Ik ben opgegroeid op een dorp met een rode dikke/luie kater die ik heel lief vond maar hij mij helaas wat minder. Sta op verschillende (LO) klassefoto's met een flinke haal over mijn neus!! Ik was nogal een ondernemde kind...ok, ik druk het zachtjes uit..ik was in alle daden mijn moeder gewoon voor.

Als ik wilde zwemmen dan pakte ik Timmy ( die kater) op en gooide ik hem ook het badje in. Als ik met poppen en poppenkleertjes speelde, kon ik zomaar opeens bedenken dat dat roze jurkje hem ook leuk zou staan. Als ik zag dat Timmy wel bij oudere zus op schoot kwam, dan wilde ik dat ook. Kortom op 5/6 jarige leeftijd had ik een haat/liefde verhouding met katten omdat ik hen niet begreep. Door flink ingrijpen van mijn moeder ( wat heb ik straf gehad!! ) heb ik geleerd om naar katten/dieren te kijken en hen te "verstaan".

Op 7 jarige leeftijd volgde 2e en 3e (aanloop/zwerver) kat en konijn met vriendje cavia. Zelfs beste vriendinnen moesten wachten op buiten spelen. Eerst mijn dieren verzorgen en mee spelen!

Jaren later bracht ik alles naar huis. Ook al hadden we al 4 zwerfkatten, een kitten-nestje, oppashond en eendepulletje...alle dieren zijn gewoon waardevol en we vonden er wel een oplossing voor. Zo ging ik toen om 5.45 uur naar beneden want de hond jankte in de gang, de kittens krabde de kamerdeur kaal en eend tikte met snavel tegen badkamer deur.

Toen ik zelfstandig woonde heb ik 2 kittens in huis genomen, ik studeerde en was veel thuis in eigen woning. De dagen dat ik er niet was, hadden zij elkaar. Helaas werden zij geen maatjes en kwam ik er achter dat Poes te dominant was en zelfs vriend slapend (nu man) in bed gewoon aanviel tot bloedens toe. Hoe ik ook haar corrigeerde om rangorde aan te geven...na 7 jaar... naar dierenarts voor visie.

Hij verklaarde haar als gestoord en niks aan te doen en niet goed in koppie...pfff!

Gestoorde kat dus?...Ja!

2 jaar later, toen oudste in wieg als baby werd aangevallen door poes ben ik met pijn in hart weer met haar gedrag naar DA gegaan.

Hij heeft toen de beslissing genomen, zei letterlijk... "ik verklaar wederom deze poes voor poezengestoord en niet voor verdere reden vatbaar en wil daarom deze poes niet plaatsen in asiel en wel nu laten inslapen"....

OK dan... had niet verwacht dat ik met met een leeg mandje naar huis moest gaan maar ging dat wel.

Andere kat, heerlijke grijswitte goedzak was daarna steeds meer aanwezig en nam eindelijk zijn plaats in! Waakte over de kinderen en heeft 1e Maine Coon geleerd dat kinderen heerlijk gaan slapen, als jij hen knorrend in slaap brengt!

Die eerste Maine Coon poes missen wij nog. Zij maakte echt ieder avond een rondje langs de kinderen. Bij de oudste in zijn armen, bij de middelste langs zijn ruggetje en bij de jongste met voorpoten aan voeteneinde. We hebben het op film, zij keek zo een paar minuten naar kleinste, pas toen echt alles goed was, ging ze weer naar beneden.

Altijd heeft ze dat gedaan!

Om 23.00 uur kwam zij met geluidje naar beneden... 'alles slaapt" en viel dan knorrrend op mijn schoot in slaap.

Nu heeft MC kater opeens die taak overgenomen maar snapt het niet helemaal volgens mij...

"Taakt` vervelend aan dekbed en wil duidelijk eronder.

Is tamelijk laat met die aktie en nogal aanwezig zeg maar, maakt alle kinderen hierdoor wakker.

Komt dan uiteindelijk bij mij...ik til het dedbed omhoog en hij stopt dan alleeen zijn kop eronder, alsof ie dan "verstopt" is.

Nee hoor, ik zie je niet!! Maar hoor je wel!

Ga toch liggen!

Voordat ik dat zeg, glipt ie dan naar beneden om met zijn poezevriendin op de bank te gaan vrijen en daar knorrend mee in slaap te vaalen. Ook heel lief en wel zo rustig!
Hey leedies, get ready to be spammed !

B heeft een erg drukke eerste dag bij ons gehad..

eerst even op een rustig plekje alles bekijken

vervolgens mijn boekenkast inspecteren

leuke draadjes in de deuropening waar ik fijn in kan gaan hangen

eerste kennismaking met Diesel...

gauw verstoppen voor dat rare beest

en ten slotte lekker slapen..

Heb Bailey vannacht in een uitvouwbaar campingbedje laten slapen ( veel vriendinnen met pukkies )en dat ging prima, op wat indrukwekkend geblaas en gegrom na is het eigenlijk best goed gegaan, Dies en Nikki zijn nog wat terughoudend maar ik verwacht dat het wel goed zal komen.

B heeft alleen 2 keer errug dunne ontlasting gehad gisteren, dankzij de vriendinnen met pukkies gelukkig billendoekjes in huis...
Wat een plaatje is B toch. Prachtig. Groot is hij al geworden. Zou hem zo willen doodknuffelen. Foto met die tong vind ik echt het einde. Geef je hem ander voer dan de fokker? Daar kunnen ze ook diarree van krijgen he.

Lokee, ik weet niet wanneer je weer op het forum bent dus ik heb even de angel gevraagd je link voor je te verwijderen (vanwege die ene foto).
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Leuke poes! Geweldige foto´s Kat75. Die met die tong is gelijk al een mooie toevalstreffer. Blijf gerust spammen, vinden wij in dit geval helemaal niet erg.

Met Tara gaat het gelukkig goed. Ik heb haar vanochtend uitgelaten en ze hinkt niet en bloed ook niet meer. Vannacht heeft mijn vriend op de bank geslapen en ze heeft nog wel een paar keer gepiept van de pijn.

Ze heeft gisteren weer als een dolle door de bosjes heen zitten rennen en daar is ze waarschijnlijk achter iets blijven haken. In de auto heeft ze al veel aan haar poot gelikt en thuis was het een groot bloedbad. Dat je zo kan bloeden van een eigenlijk best wel klein wondje.

En ze is echt lief. Vriendinnetje mocht ook gewoon aan haar poot zitten om te kijken. Niks niet grommen of happen.

De komende dagen, vandaag zeker, nog de poot goed in de gaten houden dat er geen ontsteking komt. Of dat ze het korstje er steeds aflikt.

Poezen van Lokee heb ik niet kunnen zien helaas.
En je boekenkast staat me ook wel aan. Staan wel boeken in die ik ook lees. Poes vindt het ook erg interessant.

Hoeveel foto´s heb je al genomen? Stuk of 100?
heul veul foto's in ieder geval..

Ratteke, die met het tongetje is een toevalstreffer..hij moest een beetje niezen ( kennelijk poets ik niet genoeg...)

Het is zo'n lekker menneke..gisteren heeft ie heel de avond pontificaal op de bank tussen het bezoek gelegen en als de aandacht dreigde te verslappen ging ie even ongelooflijk schattig doen.

MV, hij krijgt kittenbrokken van Royal Canin, net als bij de fokker..misschien was ie van de zenuwen aan de spetter ?

Hij is echt al heel groot hè, maar heeft nog wel het gedrag en de uitdrukking van een echt kitten.

Vanmorgen iig een flinke plas gedaan op de bak...deze is dus goddank zindelijk ( Nou Diesel nog..)
Mooie foto's van Bailey!

En hij echt al enorm gegroeid!!

Kom vooral met meer foto's

Sneu voor de hond Ratteke.

Ik heb het zelf ooit eens gehad met één van mijn (vorige) katten.

Kwam als klein poesje met 8 weken al bij ons omdat zijn moeder was doodgereden ( )

En bij zn eerste nacht is ie met zn nagel vast komen te zitten in het sisal kleed... wist niet wat ik zag toen ik de volgende dag beneden kwam,wat een bloedbad!

En kittentje was het alweer vergeten.....
Hallo allemaal,

ik breek even in want ik heb een probleem. Mijn kater had namelijk ineens een grote wond op zijn achterste. Ben ermee naar de dierenarts geweest, bleek niets ernstigs: een abces dat opengesprongen is en vanzelf weer geneest al kan het lang duren. Maar nu heb ik pillen meegekregen die ik er niet in krijg. Normaal gesproken is dat geen probleem, bekkie open, pil in keel gooien en kat laten slikken. Maar deze krijgt hij niet weg omdat hij enorm groot is (formaat paracetamol en ik denk dat hij dan nog iets groter is). Door zijn eten vermalen werkt niet, want dan eet hij gewoon niet. Heb hem al in meerdere stukken proberen naar binnen te werken, maar hij spuugt het gewoon weer uit.

Iemand tips?
Boebele, in dit topic kun je veel tips vinden.
Kat, wat een leuke foto's! Zo leuk, hoe hij bij die draadjes zit, met zijn pootje voelen en proberen wat dat nou is. Blijven spammen hoor, dit zien we graag
Boebele, als je het pilletje in kleine stukjes doet en dan in een bolletje leverworst, zou dat helpen, hier proeven ze niet eens dat het erin zit. Het bolletje niet te groot maken dat ze erop gaan kauwen, klein zodat ze het zo naar binnen schrokken. Ik eindig altijd met een bolletje zonder pilletje voor de lekkere nasmaak.
Boebele, wij pakken het ongeveer zo aan als MV, alleen beginnen we ook met een stukje/bolletje/hapje van het lekkers om de indruk te wekken dat het alleen om dat lekkers gaat. Werkt over het algemeen wel een paar keer .
Eigenlijk is het toch raar dat je pillen krijgt die zo groot zijn dat een kat ze niet op kan eten. Zijn het wel pillen voor een kat en niet voor een hond?

Ik zou het fijn malen en dan door een beetje sheba of gourmet prakken. Zo geef ik mijn kat ook haar dagelijkse 2 pilletjes.

Hond is nog steeds van slag. Ik denk dat ze nog best pijn heeft. Zo even met vriend overleggen wat we gaan doen, da bellen of niet.
Bij mijn katten lukt het niet om pilletjes te verstoppen in iets lekkers. Het lekkers gaat zeker op, maar de (vermalen) pil blijft grotendeels liggen. Mijn oplossing: ik pak ze stevig vast in hun nekvel, dan wrik ik de bek open, gooi het pilletje zo ver mogelijk achter in de keel. Duw de bek dicht en wrijf onder de kin (over de slokdarm als het ware). Dat gaat echt prima, dan slikken ze uit automatisme. Meestal geef ik ze wel meteen wat kattemelk, dan weet ik zeker dat ze alles doorslikken. Het klinkt wat gruwelijk, maar dat valt mee.

Wat is Bailey een hunk zeg!
Oeh Ratteke, ik lees het net van de nagel van je hond, wat naar! Hoop dat het snel minder pijnlijk wordt. Gaat het inmiddels met je mans nagel wel goed?
Hey kat, Bailey is echt een mooi poesje.

Ik heb op het werk internet, dus dan kan ik als het rustig is hier rondhangen, nu ben ik bij de schoonouders, en kan ik even internetten.

Woensdag komt de monteur voor internet, ben ik vrij, dus als alles goed gaat kan ik Gizmo aan de rest laten wennen.

Hier alvast een foto.....

Dit word als alles goed gaat onze nieuwe huisgenoot. Hoe gaat het als je een siamees tussen andere katten plaatst? Ik las iets over dat katten 4-6 weken nodig hebben en dan hun huis hun nieuwe territorium is. Ik woon nu 7 weken in ons nieuwe huis, zou nog net moeten gaan dan?
I can do anything i want, and so can you....
quote:Ann Liv schreef op 23 januari 2010 @ 17:49:

Oeh Ratteke, ik lees het net van de nagel van je hond, wat naar! Hoop dat het snel minder pijnlijk wordt. Gaat het inmiddels met je mans nagel wel goed? Ik heb net de poot willen inspecteren maar ik mag er echt niet aankomen. Ze duwt mijn hand weg met haar kop. Toen ik toch tussen de tenen wilde kijken begon ze wel te piepen. Niet bijten. Ik heb daarop de dierenarts gebeld en krijg natuurlijk bandje. Had ook niks anders verwacht hoor. Maar het nummer dan de spoeddierenarts genoteerd. Maar op het bandje hadden ze het heel expliciet over spoedgeval. Maar wanneer is iets spoed?

Het bloeden is gestopt. Ze gaat mee naar buiten. Ze is wel iets slomer dan anders, ik kan niet zien dat ze hinkt ofzo. Ok, ik geloof direct dat het zeer doet. Maar spoed? Mochten we dit weekend toch niet gaan dan gaan we maandag gelijk heen.

Met de vinger van mn man gaat het goed. Vanochtend is de nagel er af gegaan en het ziet er hardstikke mooi uit. Nog een klein korstje en dat is het. Gevoel is ook bijna helemaal terug.

Voor de onwetenden, mijn man heeft een week voor kerst zijn vinger tussen de nooddeur van de fabriek gekregen en toen lag zijn vingertopje er bijna af. Hing nog aan een draadje. Is helemaal goed gekomen.
Gelukkig gaat het met mans vinger goed!

Maar als je je zorgen maakt over de hond zou ik gewoon bellen hoor. Dan is het aan de dienstdoend dierenarts om te bepalen of het een spoedgeval is. Misschien voorkom je wel een ontsteking als je nu een kleine ingreep laat doen?
We zijn net terug van de dierenarts. Toch maar gebeld, want na het uitlaten begon ze toch erg te hinken. Ik mocht er ook echt niet aankomen dus op naar mevrouw de dierendokter.

En ik moet zeggen, wat heb ik een voorbeeldige hond. Ze rende haast naar binnen, begon alles te besnuffelen en ging met dr voorpoten op de balie staan om de mevrouw te begroeten.

De nagel is er echt helemaal af. Wat er nog zit is het pitje/wortel van de nagel. Ze is gewogen (32.2 kilo) en daar is het medicijn op afgesteld. Het is een soort creme-waterachtig spulletje wat ontstekingsremmend werkt en (gelukkig voor de hond) ook pijnstillend. Verder 2 x per dag even weken in de soda en warm water.

Ik ben blij dat we toch gegaan zijn. Nu heeft ze iig geen pijn als dat spulletje gaat werken. En totaal geen moeite om het naar binnen te krijgen. Ik heb het op een stukje shoarmabroodje gedaan wat nog over was van het avondeten. Dat ging er best in. Ik heb echt een superdupergeweldigefantastische lieve hond!!!!
Tara
Net waren Isa en Dimitris aan het spelen...soort van.....

Het ligt onder de stoel en het loert...

Maar ze ziet hem wel...

Wat doe je daar?

Nou gewoon,de stoel nog verder vernachelen..duh..

Kijk nou wat hij doet!! maar ik doe niks hoor..

Zucht...

Biebelie, geweldig die fotoreportage!
Dank...

spannend leven heb ik ..

Op zaterdagavond eerst mijn katten lastigvallen met mijn camera en daarna lekker spammen op het forum

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven