Stoppen met anticonceptie in 2010 :duckie:

09-01-2010 20:02 2479 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vervolg van topic 'Stoppen met de pil in 2010'.

Nu met tabel.

NaamLeeftijdWanneer voor het echie?N.O.D.ZwangerWanneer uitgerekendMarloes8425Januari 201011 juniTeepje29Januari 2010 19 januari 2011PinkLady25Januari 2010Rihs23Januari 2010 3 dec 2010Nolleke27Januari 2010 15 jan 2011Thir10senses22Januari 2010Lente198129Januari 201019 juniTroela7832Januari 2010Maedl27Februari 2010Angie21xx26Maart 2010 24 dec 2010Emytje29Maart 201018 juniLily30 - 2e kindje30Maart 2010Mayala27Maart 2010Thomassen1125Maart 2010Raarmaarwaar32April 201026 juniKookabbura27April 20103 febr 2011Joda32April 20103 juliBianca198723April 201017 juniAnkeliem28April 201011 juliMeike198129April 20103 juliJanine2000131April 201031 jan 2011Nelleke425April 201030 juniNukje33April 2010Lazuurtje27April 201017 januari 2011Marill27Mei 2010Lievegerritje24Mei 2010Knorretje28 - 2e kindje29Mei 2010Juuls8227Juni 2010chocolate_lover26Juni 201024 juniJuffertje2228Juni 20107Up24Juni 2010Drenthegirl26September 2010
@Lazuurtje

Aiaiai, dat is lastig. Ik weet niet zo goed wat ik zou doen? Hebben jullie evt een buffer om een tijdje 70% inkomsten van jou op te vangen? Hoeveel werkjaren heb je en hoe lang heb je dus recht op een 100% uitkering? Want stel dat je zwanger wordt en je baan kwijtraakt. Dan moet je solliciteren. Even heel bot gezegd, maar je maakt geen grote kans als zwangere in het huidige economische klimaat. Dat levert waarschijnlijk stress op, dus niet zo goed voor de baby. Dan ga je met verlof, UWV betaalt. En na je verlof ga je weer verder met solliciteren (en kan de economie weer heel anders zijn). Is het een risico dat je wilt nemen? Sowieso weet je nog niet zeker of je ontslagen wordt. Pfft, alles maar eens goed op een rijtje zetten...
@Frutje; Ik heb hier 10 dienstjaren er op zitten, en idd ik weet niet zeker of ik wordt ontslagen. Verder heb ik afgelopen jaar wel een paar keer gesolliciteerd, maar dat is in deze economie best lastig, dus ik heb me erbij "neergelegd" dat ik hier nog wel ff zit en daardoor wel een stabiele situatie zou hebben voor evt. een zwangerschap en daarna verder zou gaan kijken naar een andere baan.

We blijven gewoon duimen dat ik mag blijven!
Hallo!!

Mag ik ook meeschrijven?

Aanstaande maandag wordt mijn spiraaltje eruit gehaald. We gaan er dus voor vanaf zeg maar februari.

Ik ben 23 en het is de eerste voor ons!

Spannend hoor, we hebben het er al zo lang over en nu we er echt voor gaan vind ik het allemaal erg spannend!

Liefs, Jo-ie
@lazuurtje

Ik duim met je mee

@joie

Welkom! Spannend hè en heel erg leuk!
Hoi, ik wil graag in de tabel. Ik stop in maart met Implanon en ben dan 25 jaar.
Dag allemaal,

@johanna85: welkom! hoe meer zielen hoe meer vreugd!

Hier niet veel te melden. Maandag had ik een heel rare bloeding ineens, terwijl mijn ongesteldheid al over was een dag. Die bloeding heeft ook maar 2 uur geduurd ofzo, daarna was het weer over. Heel raar! Maar ik merk wel dat ik het fijn vind dat ik nu nog niet 'begonnen' ben, anders zou ik er alleen maar heel onrustig van worden.

Gelukkig is het me deze week wel gelukt om niet te veel met onze kinderwens bezig te zijn. Ik was druk met mijn werk en studie, en dat was wel fijn vond ik. Het liefst wil ik het zo houden, maar of dat lukt? We zullen het meemaken!

morgen nog 1 dagje werken en dan een heerlijk weekeinde, ik verheug me erop!
Pppfff...wat een leeswerk hier, wel erg leuk dat er zoveel geschreven wordt!

@teepje: ik weet al van jongs af aan dat ik graag kinderen wil, heb ook altijd opgepast op jonge leeftijd, zelfs een baan gehad in de kinderopvang. En op 1 of andere manier heb ik altijd snel een klik met kinderen en willen ze graag met me knuffelen enzo.

Wel grappig dat die moedergevoelens toch op een gegeven moment om de hoek komen kijken he (bij de meeste vrouwen dan)

Eerlijk gezegd is kinderen altijd iets geweest wat vroeg in de relatie ter sprake kwam, voor mij was een vriend die echt pertinent geen kinderen zou willen einde verhaal.....maar gelukkig is dat bij mijn vriend nooit een probleem geweest!

@drenthegirl: succes met samenvatten en succes vrijdag!

@lazuurtje: wat een vervelend nieuws!!!!

En wat ontzettend beroerd dat de bekendmaking nog een paar maanden gaat duren, die onzekerheid lijkt me vreselijk.

Zou wel even goed nagaan wat er gebeurt als je er uit moet, krijg je dan geen bedrag mee? En weet je zeker dat je daarom je kinderwens gaat uitstellen? Voor hetzelfde geld blijkt dat je er niet uit hoeft of dat je snel een andere baan vind en dan heb je voor niets je wens uitgesteld.

Nou ja, je hebt idd veel om over na te denken en je weet nooit van tevoren of je de juiste beslissing neemt....veel succes in elk geval en zal voor je duimen.

@ joie & johanna85: Welkom bij de club!

Nog 1,5 week en dan zit ik op de 40e dag van m'n cyclus (dat is de langste ooit geweest), dus dan mag ik pas testen van mezelf....tot nu toe geen symptomen van ongesteldheid, behalve een slechte huid. Maar ja, dat zegt niks, vorige keer voelde ik er helemaal niets van en toen ineens was ik ongesteld.

Dus duim maar voor me....vind het best spannend!
Handig dat wifi in hotels :)!

@nieuwe broedkippetjes ;) Welkom!

@troela78....aaaaaahhhh spannend!

Ik ben nu in de 17de dag van mijn cycles zonder pil. Mijn tepels doen zo'n pijn. Net of ze verbrand zijn.... Komt iemand dit bekend voor?

Ik ben niet zo goed in reageren op iedereen :(.... Maar ik lees en leef mee!
Een zoon!
Hai allemaal

@ juffertje ja ik had dat ook hoor gevoelige tepels dat hoort bij het ontpillen... Ik ben soms ook misselijk terwijl ik echt noooit misselijk ben maar ja hoort ook bij het ontpillen...ik las dat alle symptomen van ontpillen dezelfde symptomen kunnen zijn als zwanger zijn dus lekker verwarend.....

Doeiiiii
quote:juffertje22 schreef op 21 januari 2010 @ 22:40:

Ik ben nu in de 17de dag van mijn cycles zonder pil. Mijn tepels doen zo'n pijn. Net of ze verbrand zijn.... Komt iemand dit bekend voor?

Ik ben niet zo goed in reageren op iedereen :(.... Maar ik lees en leef mee!

Komt zeker bekend voor, heb ik ook gehad een paar weken geleden. Geen idee op welke dag dat was van mijn cyclus.

Volgens mij ben ik ongesteld aan het worden, zit nu op dag 31, dus van mij mag het wel komen. Normaal kijk ik er nooit naar uit om ongesteld te worden, maar nu ben ik alleen maar blij.

Was altijd al onregelmatig, dus was er wel vanuit gegaan dat het later dan de de ideale 28 dagen zou komen, nu maar hopen dat het echt doorzet en dan gaan we (denk ik) echt beginnen.

Heb verder geen lichamelijke klachten nu, hoop dat dat zo blijft en dat ik niet weer die helse buikpijnen krijg als voor het slikken van de pil.
Weeeeeeeekend!

(sorry)

Wie van jullie zit er eigenlijk aan de ovutesten? Ik las dat net in het "januari/februari" topic. Het lijkt mij helemaal niks om met die dingen te moeten werken, zo geforceerd allemaal.. Wat zijn jullie ervaringen/gedachtenspinsels hierover? Of is dit al een keer aan de orde geweest?

Groetjes!
@nolleke

Ik heb na plaatsing van mijn spiraal misschien nog maar 2 keer een menstruatie gehad, daarna nergens meer last van (behalve dan extra veel zoete trek op bepaalde dagen in de maand ). Ik vind het wel handig dat ik straks op vakantie nergens last van heb.

@thir10senses

Nog niet gestopt met anticonceptie, dus ook geen ovutesten

Ik zal er pas over na gaan denken om ze te gaan gebruiken als ik een jaar bezig ben. We hebben hier besloten om gewoon in april te stoppen met anticonceptie en dan te kijken wat moeder natuur ervan vindt Kan me nog de verhalen van mijn schoonzus herinneren over het 4 weken overtijd zijn en het niet eens in de gaten hebben totdat manlief er eens naar vraagt. Zoiets zou mij ook wel kunnen overkomen, ben denk ik erg 'lui' in het bijhouden van mijn cyclus. Het zal wel een hoop stress schelen rond de tijd dat ik ongesteld moet worden, we zien wel wanneer een zwangerschap zich aandient
Hoi!

Is er nog een plaatsje voor mij in de tabel?

Ik lees al een tijdje mee en wil eigenlijk ook wel graag meepraten!

Ik ben 27 jaar, stop rond april met de pil en we gaan 'voor het eggie' in juni/juli. Het wordt ons eerste kindje.

Ik heb altijd al een kinderwens gehad. Ik kijk enorm uit naar de zwangerschap en een kindje! Ik kan bijna niet wachten Super spannend allemaal!

Fijn weekend!
@ Joie, johanna85 en regam welkom!!!

@thir10senses; ik had het ook gelezen op het andere topic. Ik ben nog helemaal niet bezig met ovu testen. Eerst maar eens stoppen met anticonceptie en dan kijk ik wel hoe het loopt. Als het nu echt lang gaan duren (>jaar) voordat ik zwanger mag raken dan denk ik dat ik het wel bij wil gaan houden.

Wat jij zegt lijkt mij ook wel, dat hen dan geforceerder gaat. Terwijl je in het begin toch juist lekker relaxed gaat proberen om "baby's te maken"?!

Leuk weekend voor iedereen gewenst!!
Hi!

Ik ga niet aan de ovulatietesten. Ben ook van de 'luie' maar een zwangerschap vergeet ik , denk ik, niet....

Ik dacht vandaag idd even dat ik zwanger was.... Al die verschijnselen? Heb nog nooit zo'n pijn in mijn tepels gehad. Zie alleen maar zwangere vrouwen hier :(
Een zoon!
quote:juffertje22 schreef op 22 januari 2010 @ 21:42:

Zie alleen maar zwangere vrouwen hier :( Heel herkenbaar. In mijn omgeving is ook de 'gaat heen en vermenigvuldig u' tijd aangebroken
@Joie, johanna85 en regam

Welkom!

@ Emytje

Inderdaad relaxed 'baby's maken', dat is bij ons ook de insteek! En tot april vooral goed oefenen

Even een vraagje voor de meiden met (of inmiddels al weer zonder) een spiraaltje. Wachten jullie eerst af tot er een regelmatige cyclus is? En hoe is de week na de verwijdering, veel last ervan? Maak me nu al zenuwachtig terwijl het ding er pas in april uit gaat...
@ kookaburra

Ik vind het ook spannend hoor...

Maandag gaat mijn spiraaltje eruit, ik zal je laten weten hoe het was.

De huisarts zei: "het is gewoon een kwestie van aan de touwtjes trekken" :S

Maandag ga ik dan ook meteen even vragen of het verstandig is om te wachten tot ik weer een regelmatige cyclus heb of dat dat niet uitmaakt. Heb je gelijk antwoord op al je vragen ;)
Zo, daar is raarmaarwaar ook weer es Ben met een nieuw regime bezig: ’s avonds de computer niet meer aan om niet dag en nacht achter het ding te zitten. Dat werkt wel aardig voor de rust, maar aangezien ik op mijn werk niet ga forummen (stel je voor dat er net iemand langsloopt, oei!), loop ik weer meteen een paar pagina’s achter. En dan ook nog eens 3 nieuwen: welkome!

Iedereen weer uitgesnotterd?

Ik leest dat Troela de eerste is die de spanning opvoert! Ben echt nu al helemaal met de januari-stoppers aan het meeleven!

#zorgverzekering: als ik in april stop, dan kan ik volgens mij mooi de verzekering per 2011 omzetten en netjes op 1 januari bevallen (ALS het in 1 keer zwanger is that is).

Ik heb trouwens rare man aangegeven dat hij weer meer over zijn kinderwens mag praten (met mij dan hoor!). Hij durfde niet meer zo goed omdat ik zo lang zo negatief was over kinderen. Maar ik merk dat ik wel een stukje van zijn enthousiasme nodig heb om op te varen, want alleen mijn gemoed is te weifelig. Hij trok er een blij gezicht bij, dus ik denk zo maar dat er vanaf nu heeeele verhalen loskomen!

En ik heb nog een doosje anticonceptie gehaald. Alleen maar om tot april nog te gebruiken. Raar idee dat dit het laatste doosje is voorlopig. En dat ik het niet eens leeg ga maken! En een winkel verder stond ik me toch serieus bij een ‘zwanger zijn boek’ af te vragen of ik het alvast mee zou nemen. Toch maar niet gedaan. Ik vind het verbazingwekkend dat ik na jaren zo hard ‘nee, geen kinderen!’ te hebben geroepen en terwijl ik nog steeds twijfel dan weer wel zo’n kwijlert ben geworden bij knuffeltjes, kleertjes en zwangerschapsbroeken. Ik vind het bijna eng!

@teepje, leuk om te lezen dat jij het ook zo ervaart. Voel ik me niet meer zo ‘raarmaarwaar’

Nog een vraagje aan iedereen: we zijn allemaal bezig voor de eerste... maar hoeveel mogen het er wat jullie betreft worden als het allemaal goed gaat? Mocht nummer 1 goed opdrogen, dan zou ik nummer 2 er zo achter aan doen. Al zijn mijn broer en ik niet bepaald twee handen op een buik, toch zou ik 2 kinderen leuker vinden. Maar zo standaard he... misschien dan toch maar 3? (ben er wel lekker laat bij dan...)

@nolleke: jij zit nu al in Milaan, ik ben te laat om je een fijn weekend te wensen... maar niet te laat om te vragen hoe het was! Heb je nog lekker een glaasje gedronken? Jij hebt dus ervaring met (andermans) bevallingen... denk je dat dat voor jou een voordeel is?

@lazuurtje: wat rot dat die ontslagronde zomaar door je plannen heen dendert! Ik zit nog niet in dezelfde positie, maar de kans bestaat... de onzekerheid is heel naar.

Jij staat ook voor april ingepland zie ik Als ze er een paar maanden over doen om te bepalen wie er weg moeten, kom je dus ook ongeveer in april uit. Je kunt de beslissing dus afwachten. Dan weet je bij ‘blijven’ dat je meteen kan beginnen aan de kinderwens, niets verloren. En als het ‘gaan’ is, kun je dan toch beslissen of je het uitstelt.

Ik hoor in april of ik mag blijven. Zo ja, dan gaan we los. Zo nee, dan moet ik het misschien ook uitstellen. Mijn hoofd zegt in dat geval uitstellen, maar het hart van rare man zal dan niet meewerken vrees ik En mijn leeftijd gaat ook niet echt meewerken... Dus wellicht wordt het dan toch tijdens het solliciteren zwanger zijn en langer niet aan de bak kunnen. We kunnen het financieel wel aan. Maar ideaal is het niet. Ik weet denk ik pas als de situatie zich voordoet hoe ik er mee om ga. Dus dan heeft het geen zin om me er nu druk over te maken.

Los van je twijfel hoe het in april gaat, zou je alvast kunnen rondkijken en solliciteren. Het kan nooit kwaad. Maar ik snap je twijfel. Zeker ook als je het erg naar je zin hebt waar je nu zit. Dat speelt bij mij in ieder geval wel mee. Ik wil liever ook niet alvast gaan solliciteren en in mijn markt is het ook heel slecht op het moment. Ik heb dus besloten tot april te wachten op het bericht en daar mijn beslissing op te baseren. Trouwens... betekent 10 jaar vast contract niet 10 maanden meekrijgen bij ontslag? Of ben ik nou wel heel optimistisch?
Hallo Allemaal

Hier ook weer eens een berichtje uit Zweden. Leuk om al jullie verhalen te lezen en mee te leven. Het gaat alleen zo snel dat ik moeite heb om het bij te houden. Ik ben momenteel druk aan het nadenken over mijn verhuizing terug naar NL, wordt wel weer een heel geregel denk ik, ook met het aanschrijven van allerlei instanties.

Ik ben heerlijk aan 't genieten van het winterweer hier, lekker aan het langlaufen en schaatsen, alles is zo groots hier qua natuur!

Welkom Joie, johanna en regam!

@Troela, ik duim zeker voor je, wat spannend. Weet je zeker dat je niet alvast wilt testen?

@drenthegirl Hoe ging je toets?

@discovery Ik ben al een tijdje gestopt met de pil, en probeer me te herinneren of ik me hetzelfde voel qua kwaaltjes enzo als voordat ik met de pil begon (meer dan 10 jaar geleden). De ongesteldheid zonder pil is idd zwaarder.

@13senses Geen ovutesten hier. Wel probeer ik mijn cyclus een beetje bij te houden in mijn agenda. Merk dat zo'n beetje halverwege de afscheiding anders (meer) is (wat misschien wel op de ovulatie duidt). Hebben jullie dat ook?

@raarmaarwaar Het is erg fijn om met je partner over je kinderwens te praten. Ik swing af en toe ook nog heen en weer. Ik weet wel dat ik graag kinderen wil, als ik straks terug ben in NL. Ik geniet er ook van om nu een tijdje in het buitenland te wonen en veel te ondernemen. Ik ben soms wel eens bang dat ik dat ga missen.
wow wat wordt er veel geschreven. leuk om zo door iedereen welkom te worden geheten, dank allemaal! vandaag lekker ontbijt op bed en gepraat over kinderwens, onze omgeving begint dingen te vermoeden denken we. heb er zo'n zin in, hoewel ik hoop dat 'ontpillen' en cyclus snel op orde zijn. is hier iemand anders die ook implanon heeft en hier ervaring mee heeft?
wij waren net jeugdherinneringen aan het ophalen (oma raar met haar 32 jaar ): we keken vroeger allebei met het hele gezin naar waku waku, ook dat nog en van kooten en de bie. leuk was dat! en dan meteen: 'dat kunnen we dan ook! met de kinderen in pyama op de bank, hoera!' en even later: 'zijn er nog wel zulke leuke programma's dan?'
Dag allemaal,

mijn tabel-info moet alweer worden aangepast: we gaan toch pas maart starten! We zijn allebei nogal van slag omdat we het toch nogal wat vinden de beslissing, en we ons toch zorgen bleven maken over de eventuele invloed van een snelle zwangerschap op onze trouwdag. Als we in februari zouden starten, zou de eerste keer testen nameljk ongeveer rond de bruiloft liggen. Een factor die het volgens mij behoorlijk onnodig stressvol kan maken. Doen we dus lekker niet, en we gaan pas vanaf onze huwelijksnacht zonder condoom, hoe traditioneel, ook een soort 'ontmaagding'.

Maak er dus maar maart van

tot snel, vandaag een studie dagje.....
Normaal gesproken zou ik a.s. dinsdag ongesteld moeten worden. Heb al veel getwijfeld afgelopen week, wel of niet een test kopen... Weet ook niet zo goed of ik, als ik woensdag nog niet ongesteld ben meteen wil gaan testen.. wie zegt dat m'n 1e cyclus meteen netjes 28 dagen is.. Ik heb trouwens nog nooit zo'n lange maand meegemaakt hahaha. Nou afwachten maar deze week, vind t superspannend...
Ha Marloes,

superspannend zeg! ik ben erg benieuwd!!!!! ik zou denk ik een paar dagen wachten met testen, maarja, dat is makkelijk praten op afstand, misschien zit ik ook wel direct die dag met een test in mijn handen!!!

Ik ben heel benieuwd en duim voor jullie!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven