vriendschap?

24-01-2010 17:33 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik zou graag advies willen over het volgende: sinds een jaar of drie woon ik in een grote stad. Ik wilde graag wat sociale contacten en heb via dit forum een groepje opgedaan, van ongeveer vijf meiden. We gaan regelmatig iets doen met elkaar. Nou is het punt dat er een meisje in het groepje zit dat zo vreselijk super perfect is dat ik er helemaal de kriebels van krijg. Ze heeft op zich niet meer dan ik in haar leven, maar is zo zelfverzekerd dat ik me altijd heel klein en niksig naast haar voel. Hoewel ik de rest van de meiden in het groepje heel aardig vind, merk ik dat ik met steeds meer tegenzin naar afspraken ga waar zij ook is. Ik kan er niet makkelijk overheen stappen en me er niets van aantrekken. Ik denk er serieus over om deze contacten te laten verwateren om niet meer met haar geconfronteerd te worden. Anderzijds vind ik dit heel kinderachtig van mezelf. Ik heb verder een prima zelfbeeld, vind niet dat er iets mis is met me, maar om de een of andere reden verdwijnt die overtuiging als ik haar zie.... Wat moet ik doen?
Misschien juist eens een afspraak maken van één op één met haar? Die zelfverzekerheid van haar kán namelijk camouflage zijn...om haar eigen ONzekerheid te verbergen!

Als iemand zelfverzekerd is en jij voelt je daardoor niks...ligt dat 9 van de 10 keer aan jouw eigen zelfbeeld....
Waar uit zich dat dan in, die zelfverzekerdheid van haar?
ten eerste doen wat voor jezelf goed voelt. Als je het contact laat verwateren laat je daarbij ook de leuke contacten verwateren. Dat zij zo perfect is, is haar probleem laat haar lekker kletsen en richt je vooral op de anderen.
quote:queenie24 schreef op 24 januari 2010 @ 17:39:

ten eerste doen wat voor jezelf goed voelt. Als je het contact laat verwateren laat je daarbij ook de leuke contacten verwateren. Dat zij zo perfect is, is haar probleem laat haar lekker kletsen en richt je vooral op de anderen.Waarom zo negatief? Zij doet toch niets verkeerd?
quote:queenie24 schreef op 24 januari 2010 @ 17:39:

ten eerste doen wat voor jezelf goed voelt. Als je het contact laat verwateren laat je daarbij ook de leuke contacten verwateren. Dat zij zo perfect is, is haar probleem laat haar lekker kletsen en richt je vooral op de anderen.

Pardon?

Zij heeft geen probleem toch?

En voor TO, je kan nou eenmaal niet met iedereen "klikken"

Zijn jullie een groepje wat alleen dingen onderneemt als groep, of doen jullie ook wel eens dingen met 1 of 2 meiden uit de groep?

En verwar ogenschijnlijke zelfverzekerdheid niet met echte zelfverzekerdheid hoor, soms kunnen mensen zich zo overschreeuwen dat ze het bijna zelf ook geloven..

Wat is je link met dat meisje?

Schreven jullie in hetzelfde topic en hadden jullie toen wel een klik?

Dan zou je het misschien het er gewoon eens over kunnen hebben, dat ze IRL heel anders is dan hier bijvoorbeeld op het forum
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Dat zou ik absoluut niet laten verwateren... Zonde! Dus omdat IK me onzeker ga voelen door iemand die niet onzeker is (of als ze dat niet is: die het iig niet laat blijken), zou ik misschien wel een paar hele leuke contacten verliezen.

Zou wat zijn zeg... dan zou ik voortaan alleen nog maar bevriend kunnen zijn met muurbloempjes, stille muisjes en meiden die altijd zeuren over 'is mijn kont niet te dik in deze broek?' of 'die rok kan ik niet hebben, want ik heb van die stomme knieeen'

Bovendien... vind jij haar perfect of is ze het ook dermate dat iedereen haar continu vertelt hoe geweldig perfect ze is, zodat ze zich daarnaar gedraagt? (zoals dat gaat met die maffe mega-sterren).
"Ik kan er niet makkelijk overheen stappen en me er niets van aantrekken."

Wat is je probleem daarmee? Je zult toch wel vaker gedrag van anderen moeten negeren...
Wat ik me afvraag: Zegt zij dat ze perfect is? Of is dit jouw interpretatie van haar zelfverzekerd zijn...
Je hebt het clubje leren kennen via dit forum? ben je niet bang dat ze dit verhaal herkent?
Wow, wat een hoop reacties meteen al!

@korenwolf: we hebben regelmatig met het clubje van die echte 'vrouwengesprekken' (bleeeh) over zelfvertrouwen, mannen, uiterlijk enz en ze geeft daarbij altijd aan dat zij niet onzeker is. Ze is ook echt niet onzeker, ik kan wel redelijk goed door wannabe-gedrag heenprikken.

@weiles: ben zelfs werkzaam in de welzijnssector, moet dus constant gedrag negeren of ermee omgaan. Kan dit normaal gesproken ook goed. Ik heb er nog eens over na zitten denken, en misschien zit hem er ook wel in dat zij en ik (onbewust) in veel dingen hetzelfde zijn en dezelfde plannen hebben. Ik word onzeker van haar zelfvertrouwen in al die dingen. Ikzelf moet altijd even wennen aan nieuwe dingen, stort me maar zelden ergens zo in en twijfel ook nog wel eens. Dat zij dit niet heeft, en dat dingen bij haar meestal heel goed uitpakken, maakt me erg onzeker en ook een beetje jaloers.....

@DeKenau: tja, zoveel contact heb ik toch al niet met haar....Ben niet bang dat ze dt herkent

Echt bedankt voor alle reacties. Fijn om even andere geluiden te horen dan die in mijn eigen hoofd
quote:miek42 schreef op 24 januari 2010 @ 18:45:

@korenwolf: we hebben regelmatig met het clubje van die echte 'vrouwengesprekken' (bleeeh) over zelfvertrouwen, mannen, uiterlijk enz en ze geeft daarbij altijd aan dat zij niet onzeker is. Ze is ook echt niet onzeker, ik kan wel redelijk goed door wannabe-gedrag heenprikken.)

Maar heb je er dan last van dat ze zelf niet onzeker is, of laat ze jou (jullie) ook niet de ruimte om erover te praten?

Ik ken zo iemand, die bij dat soort gesprekken nogal stellig meteen poneert waarom het geen probleem is. Dat vind ik erg vermoeiend.
Gewist.

Het modereerbeleid van Viva-Sanoma is beneden elk peil.

,
\'Ach, en als ik wat minder wil internetten, dan zet ik gewoon een gewas in dat wat langzamer groeit!\'
Ja klopt, dat doet ze. En ze aanvaardt dan ook niet dat ik iets wel als een probleem zie, of het niet zo makkelijk op te lossen vind.
Oh, sorry, mijn laatste reactie was voor korenwolf, vergeten het erbij te zetten.

Courage: zucht.. dat zou een hele mooie koninklijke oplossing zijn he? Ik weet ook niet precies waarom ze zoveel tegenzin bij me oproept.
Gewist.

Het modereerbeleid van Viva-Sanoma is beneden elk peil.

,
\'Ach, en als ik wat minder wil internetten, dan zet ik gewoon een gewas in dat wat langzamer groeit!\'
quote:miek42 schreef op 24 januari 2010 @ 18:53:

Ja klopt, dat doet ze. En ze aanvaardt dan ook niet dat ik iets wel als een probleem zie, of het niet zo makkelijk op te lossen vind.

O, dan snap ik dat je van haar af wilt, en zelfs dat je de andere contacten ervoor wilt laten verwateren. Zo iemand geeft je gewoon niet de ruimte om jezelf te zijn. Dat vind ik nog heel wat anders dan iemand die heel zelfverzekerd is of iemand die niet snapt waarom je iets een probleem vindt. Van een vriendin verwacht je toch op z'n minst dat ze kan aanvaarden dat jij iets wel een probleem vindt, al snapt ze er zelf niks van.

Oplossing? Heb ik niet. Normaal gesproken zou ik zeggen: ter sprake brengen. Maar dikke kans dat ze het probleem niet ziet en dat het er dus niet is.

Hoe vaak zien jullie elkaar? Kan je het contact een beetje verminderen en daarnaast vaker andere mensen opzoeken?
quote:miek42 schreef op 24 januari 2010 @ 18:45:

@weiles: ben zelfs werkzaam in de welzijnssector, moet dus constant gedrag negeren of ermee omgaan. Kan dit normaal gesproken ook goed. Ik heb er nog eens over na zitten denken, en misschien zit hem er ook wel in dat zij en ik (onbewust) in veel dingen hetzelfde zijn en dezelfde plannen hebben. Ik word onzeker van haar zelfvertrouwen in al die dingen. Ikzelf moet altijd even wennen aan nieuwe dingen, stort me maar zelden ergens zo in en twijfel ook nog wel eens. Dat zij dit niet heeft, en dat dingen bij haar meestal heel goed uitpakken, maakt me erg onzeker en ook een beetje jaloers.....

Dus jullie hebben dezelfde ambities maar elk een andere aanpak. Prima toch? Zelfvertrouwen komt van binnenuit. Fijn dat zij dat wel heeft en jammer dat jij dat nog niet vol overtuiging durft te zijn.

Heb je weleens gezegd dat je haar hierom bewondert? Soms is dat alleen al genoeg om de spanning te doen verminderen. Waarschijnlijk zal dan ook blijken dat zij niet in alle situaties zelfverzekerd is.
Is zij perfect, of vind jij haar perfect? En wat is perfect? Wat voor haar goed werkt, werkt voor jou misschien anders.

Zeker eens met Nammma wat dat betreft. Misschien is zij net zo onzeker, maar uit zij dat anders.

.

Sowieso kan het nooit met iedereen klikken. En dan de rest laten schieten alleen om haar, dat zou toch zonde zijn?
@iedereen: inspirerend, dit. Voel me hier nu wel helderder in. Misschien moet ik me ook wel niet zo met huid en haar aan haar overleveren. Ben een behoorlijk openhartig iemand, en zij gaat er vaak heel erg op in als ik iets vertel over dingen waar ik onzeker over ben of die ik niet goed weet. Als ze er dan zo op ingaat voel ik me nog onzekerder omdat alles voor haar zo vanzelfsprekend lijkt.
Ik ga gewoon contact houden met het groepje, en me wat 'steviger' tegen haar opstellen. Ik laat normaal helemaal niet zo over me heen lopen, waarom bij haar dan wel? Daarbij is het gewoon iemand die ik ken, en geen echte vriendin ofzo, dus moet ik er misschien ook niet zoveel waarde aan hechten. Bedankt allemaal voor het advies!!
quote:miek42 schreef op 24 januari 2010 @ 18:53:

Ja klopt, dat doet ze. En ze aanvaardt dan ook niet dat ik iets wel als een probleem zie, of het niet zo makkelijk op te lossen vind.Prima toch? Dan weet je dat je voor een diepgaande horizonverkenning niet bij haar hoeft aan te kloppen. Waarschijnlijk zijn er anderen in dit groepje met wie je dit wel kunt bespreken. Met haar kun je waarschijnlijk beter de meer oppervlakkige zaken des levens bespreken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven