Single rondreis Afrika

21-01-2010 00:21 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi,

Ik ben van plan om een rondreis door Afrika ta maken. Ik zat te denken aan Zuid Afrika, Namibie, Botswana en Zambia.

Ik wilde een single groepsreis doen. Ik heb bij verschillende organisaties gekeken en vele bieden zo'n reis aan (Djoser, Boabab, koning aap etc).

Graag wilde ik weten of iemand ervaring hiermee heeft en wat hun ervaringen zijn.

Ik wil graag in een single groep komen waar de mensen tussen 25 en 45 zijn. Wie heeft tips?

Alvast bedankt
Geen ervaring, maar deze schijnt ook goed te zijn http://www.outinafrica.com/
http://shoestring.nl/afrika
www.fox.nl

Ik heb met Fox hele goede ervaringen!
Ik heb de Djoser gedaan (Zuid Afrika - Namibie - Botswana - Zambia) en dan geen singlereis maar gemengd. Meer dan de helft was single. Heb een keer ergens 'n single reis gedaan (omdat die datum mij 't beste schikte) maar vind gemixt met stelletjes toch leuker. Ik had trouwens de kampeerreis en voordeel is 'n jonger publiek, nadeel is de corvee.
Als je single en een bepaalde leeftijdscategorie wil kan je kijken bij Mambo. Een vriendin van me is daar behoorlijk enthousiast over. De reizen zijn vaak net wat ruiger en sportiever dan gemiddeld. Hun aanbod is wel wat meer beperkt, dus red je mogelijk niet al die landen dacht ik. Overigens vind ik wat minder landen in een reis niet per se een nadeel, dat volle rondje is echt héél veel reiskilometers.
Vond de reisdagen nogal meevallen bij die Djoser reis. Je ziet op die manier de highlights van die landen, niet de gehele landen. En ZA komt nauwelijks aan bod, want vanuit Kaapstad ga je in 2 dagen naar boven richting Namibie. Ik had al 'n keer 'n rondreis ZA gemaakt, dus de highlights van dat land had ik al gezien. Van Namibie zie je het meest en ik vond het ook qua natuur 'n prachtland. Had ik van te voren niet verwacht. In Botswana ga je naar de Okavango Delta en dat is ook super. We zijn er overigens op de campsite wel beroofd 's nachts, dus pas goed op je spullen en stop je geld en camera in je slaapzak!!! De paar dagen Zambia als afsluiting zijn bij de Vic Falls. Zelf ben ik 'n dag gaan paardrijden in Zimbabwe. Dat was echt ontzettend gaaf, te paard kun je hartstikke dichtbij groot wild komen.
Nu er toch dit topic is: zijn singlereizen ook voor mensen die wel een relatie hebben maar alleen op reis willen?
Ja, het is voor mensen die niet alleen willen reizen. Singlereizen (althans in het segment Djoser, Baobab, Summum) zijn geen versier-reizen.

Het is meer voor mensen die bang zijn geen aansluiting te vinden in 'n reis waar ook stelletjes mee gaan. Onzin vind ik. Ik heb op 1 keer na altijd in mixed reizen gezeten en heb er altijd leuke contacten aan overgehouden, vaak ook met stelletjes.
quote:Linndaatje schreef op 21 januari 2010 @ 10:13:

Nu er toch dit topic is: zijn singlereizen ook voor mensen die wel een relatie hebben maar alleen op reis willen?Hoeft toch niemand te weten.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Die vriendin waar ik het over had was nadrukkelijk niet op zoek naar een relatie maar naar een leuke vakantie. Volgens mij is dat ook prima uitgekomen.
Ik ben wel eens op een groepsreis (gewoon gemengd dus geen singlereis) mee geweest naar Botswana en Zambia (met Baobab) en dat was erg leuk en afwisselend, maar ik vond twee landen uitgebreid bezoeken eigenlijk wel genoeg. Vier landen maar half doen zou voor mij te oppervlakkig zijn en met te veel lange reisdagen van het ene land naar het andere.
quote:nouschi schreef op 21 januari 2010 @ 10:19:

[...]

Hoeft toch niemand te weten. haha. Nah, zo ben ik niet.
..
anoniem_89694 wijzigde dit bericht op 22-01-2010 19:01
Reden: vervallen
% gewijzigd
Voor mij geldt niet dat ik op zoek ben naar een relatie maar dat ik leuke mensen kan ontmoeten. Maar ik ben niet echt een kampeertype, slapen in tenten heb ik nooit gedaan. Moet je dan je eigen tent opzetten en ook eigen slaapzak meenemen?
Toch zou ik in jouw geval wel voor een kampeerreis gaan, want het contact met de groep is intensiever (samen eten klaar maken en opeten, samen bij het kampvuur zitten, samen alles opruimen en samen tenten opzetten en afbreken als dat nodig is) en ook voel je je midden in de natuur, zeker 's-nachts als alles stil om je heen is.

Je moet dan inderdaad je eigen matje en slaapzak meenemen en je eigen tent opzetten, maar die zijn heel eenvoudig en er is altijd hulp voor handen.

O ja, zelf vond ik met een jeep leuker dan met een truck, want dan kom je nog dichter bij de dieren en met de wind in je haren ervaar je ook alles nog intenser.

Gewoon doen dus, het is een aanrader!
quote:Giantha schreef op 22 januari 2010 @ 20:49:

Voor mij geldt niet dat ik op zoek ben naar een relatie maar dat ik leuke mensen kan ontmoeten. Maar ik ben niet echt een kampeertype, slapen in tenten heb ik nooit gedaan. Moet je dan je eigen tent opzetten en ook eigen slaapzak meenemen?

Je krijgt allemaal 'n koepeltentje (boek eenpersoons ipv op indeling, want anders lig je wel heel erg dicht boven op de lip van 'n reisgenoot en je hebt geen ruimte voor je spullen als je met 2 in zo'n ding zou moeten) en ik die nooit eerder gekampeerd had kon mijn tent al heel snel zelf opzetten. Binnen 10 minuten ongeveer.

Bij Djoser krijg je dikke slaapmatjes van ca. 5 cm dik en die slapen vrij okee. Zou zeker niet voor dunnere matjes gaan. Heb van de zomer 1 dag op 'n dun zelfopblaasbaar matje de nacht doorgebracht. Ik zeg bewust niet 'geslapen' want ik sliep daar dus echt niet op zo hard. Een slaapzak moet je zelf meebrengen. Kies vooral 'n hele warme want in Namibie is het 's nachts soms erg koud, zodanig dat ik in mijn fleece, broek en sokken in die slaapzak lag en nog lag te rillen van de kou.

Het grootste nadeel van kamperen vond ik het corvee. Echt zo niet leuk om af te moeten wassen. Maar het toffe waren de avonden rond het kampvuur en onder 'n sterrenhemel die je nog nooit eerder zo mooi hebt gezien.
Koop vooral 'n headlight zodat je je handen vrij hebt om de tent op te zetten in het donker. Ook fijner om te lezen dan 'n zaklamp die je vast moet houden.
Headlight? Hoofdlampje heet zo'n ding gewoon hoor :P. Of eventueel 'Petzl'. Verder een prima advies .

(ik zit in die hoek, dus een beetje ene petpeeve voor me. En als je een beetje profi over wil komen vraag dan in de winkel om een 'rugzak' en niet om een backpack.)
Ik heb met Shoestring de kampeerreis gedaan (Z-Afrika, Namibie, Zimbabwe - dat ging toen nog... en Botswana) en kan alles onderschrijven wat eerder is gezegd. Er waren meer singles mee (kun je van tevoren ook zien), heel gemengde groep qua leeftiijd en leuke relaxte mensen (want zeuren gaan niet kamperen). Normaal ben ik wel van de luxe, maar in Afrika zou ik zéker gaan kamperen. Je beleeft de natuur zoveel beter en het is ook gezelliger als je alleen bent, omdat er meer groepsgevoel is. Niemand kan zich in zijn kamer terugtrekken.. Elke avond eten rond het kampvuur onder de sterrenhemel. (Al ben ik ook een paar keer met een paar mensen uit eten geweest als er iets in de buurt te vinden was). Mede door het kamperen was het een van mijn mooiste reizen ooit (zo niet dé mooiste). Als ik weer zou gaan zou ik idd wel een tentje voor mij alleen nemen... En die koplamp ;) is ook een aanrader.

Wij hoefden zelf geen matje mee te nemen, wel een slaapzak.

En ja, er was idd corvee. Afwassen en de truck uitbezemen. Dat moet je er maar gewoon bij nemen.
.
Ik denk dat jullie mij aan het overtuigen zijn. Ik zie er wel tegenop het kamperen maar als het een mooie vakantie wordt dan neem ik het maar voor lief. IEn ik ga vragen voor een hoofdlampje en een rugzak..;-))
En bedankt voor de tips

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven