Rammelende eierstokken

29-07-2009 14:18 2516 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een aangepast bericht van Blont:

Wie wil er meepraten over haar kinderwens?

Heb jij ook rammelende eierstokken maar is je vriend nog niet toe aan kinderen, lucht hier je hart!

Hier kun je je 'ei' kwijt bij lotgenoten

xx
Dit is de eerste keer dat ik op een forum zit, maar het bevalt me goed. Moet nog wel even m'n best doen om jullie te leren 'kennen'.... Wel leuk om te lezen dat iedereen in een andere fase zit, maar dat jullie allemaal met elkaar meeleven.

Pipo: ik wil ook samen met hem praten over hoe leuk het zou zijn en hoe het kindje eruit zou zien en welke naam enzo. Maar daar moet ik echt niet mee aan komen zetten. Soms ben je dan bang dat hij het helemaal niet ziet zitten, maar mannen zijn daar pas mee bezig als dat ook echt aan de orde is. Ik voel het weleens als egoisme van hem dat hij het daar niet over wil hebben, omdat HIJ er nog niet aan toe is. En ik dan??

Orchis: Ik moet niet teveel pushen inderdaad... Maar dat vind ik zoooo moeilijk... Ik ben een echte controlfreak en wil dit soort dingen zelf in de hand hebben. Hoop echt dat dit forum me gaat helpen om het een plekje te kunnen geven. Tegen de mensen in je omgeving (zus, beste vriendin) ben je op een gegeven moment ook wel uitgeluld..

Voor de mensen die de pil in de prullenbak gegooid hebben. Heel veel succes!
Hallo allemaal,

Alvast een berichtje van mij. Ik moet nog zo'n 10 pagina's bijlezen zie ik......maar ik ben weer heelhuids teruggekomen van een heerlijke vakantie.

Echt super naar de zon in de winter. Had ik nog nooit gedaan, maar het smaakt naar meer. Hele week 25-30 graden gehad, zomerjurkjes e.d. gedragen, van de zon genoten, lekker gegeten, etc, etc. Heeeerlijk! Heb nu al zin in de zomervakantie, dus ben al bezig met het zoeken naar iets leuks.

Gisteren een nieuwjaars iets gehad van schoonfamilie.....met kleine kids en 2 zwangeren (beiden jonger dan ik....), dus ook met dat onderwerp ben ik weer met mijn neus op de feiten gedrukt! Het is door de vakantie dus nog niet weg Maar heel goed van mezelf....heb het verder niet genoemd naar vriend.

Vandaag was een drukke dag op het werk. Hopelijk heb ik morgen tussendoor weer iets meer tijd om bij te lezen en te schrijven. Niet teveel erbij schrijven he!!!!!
Assie

Je bent er weer. En wat klinkt die vakantie heerlijk! Je maakt me jaloers... Hoe lang zijn je vriend en jij eigenlijk samen? Heb je vast al eens geschreven, maar ik ben een luie donder.

@snattie

Fijn hè om het hier een beetje van je af te schrijven!

@janine

Balen van je dipje, morgen weer nieuwe dag, nieuwe ronden en kansen enzo. Ik heb nog best een productieve dag gehad, moest ook wel haha.

Fijne avond allemaal!
@ annayaka: heb je wel al een zwangerschaps test gedaan, wie weet ben je zwanger:)

@Janine Ik hoop dat je snel weer uit je dipje bent.
@Assie: welcome back. Sterkte met acclimatiseren, het is zoooo koud hier. Hebben jullie nog 'goede gesprekken' gehad tijdens de vakantie?

@Janine: toenmijn vriend oom werd, was ik enthousiaster dan hijzelf. Hij kon zichzelf volgens mij niet goed voorstellen hoe het zou zijn met zo'n kleintje erbij. Maar NU: ik moet echt vechten om zijn nichtje ook eens vast te mogen houden of de fles te mogen geven. Want meneer is helemaal in love als dat kleintje erbij is. Misschien gaat het bij jouw vriend ook wel zo!

@Frutje: zullen we samen aftellen tot de vakantie? Ik ga over zes weken al. Zoveel zin in!
Wat is het toch gezelig druk hier!

@pipo

Ja, laten we samen aftellen. Ik wist vorig jaar maart al dat ik weer met deze groep op vakantie zou gaan en heb er sinds die tijd al zin in. En nu nog 7 1/2e week, het komt eindelijk in zicht. En daarna voor het echie!

Mijn baas zei daar straks ineens tegen me: en wanneer ben jij zwanger? (type schreeuwerig en nogal direct). Ik: euh, doe niet zo raar (primaire geweldige, met volzinnen gelardeerde reactie). Hij: zo gek is dat toch niet? Ik heb mijn geld op jou gezet. En toen hebben we er een beetje omheen gepraat. Hij moest eens weten .
@frutje: jouw baas kon de mijne wel zijn! haha.. die is ook zo superdirect.

@assie: welkom back! nou eerst 30 graden en nu bijna -30 (tenminste zo voelt het haha)..

Kep net heerlijk gezumbaat...! En zo lekker slapen morgen weer een dag!
@pipo/frutje: tjeez.. vakantie.. daar ben ik nog helemaal niet mee bezig. Waar ik werk hebben we niet veel vakantiedagen.. en ik ben van plan om met de verhuizing 2 weken te nemen.. dan heb ik nog 2 over.. misschien in juli ergens even rondtoeren door Frankrijk met tentje..

nu naar bedje
@orchis: het heeft ongeveer een half jaar geduurd voordat hij er zelf over begon maar dat was meteen een positief antwoord ;)

@pipo: pfff, het onderwerp laten rusten heeft me ook nogal wat moeite gekost hoor... tips? hmmm, ik heb heel vaak op mijn tong moeten bijten en gedacht "neeeheee, ik ga er niet over beginnen, hou op en ga naar het forum!!" Als ik eerder dan mijn man op bed lag, traantjes laten, dromen over een kindje en je bedenken dat je zo erg van deze man houd, dat het wel goed MOET komen als je het tijd geeft

@frutje: ja heerlijk om er nu gewoon over te kunnen praten in plaats van ruzie maken... ik ben zo blij dat hij om is, hij denkt er zelfs over na (omdat hij met zijn eigen zaak bezig is) om 1 dag thuis te blijven om voor zichzelf te werken en dan voor de kleine te zorgen... hij wil het dus echt! Hij vind het nog wel eng en vraagt me om hem wel te helpen als het zover is, omdat hij niet goed weet hoe om te gaan met een klein frummeltje maar dat we er samen wel uitkomen *smelt*
Het is idd een enorme overgang zeg......jeetje wat was het vanochtend koud!!!!! Niet leuk meer...laat het voorjaar maar beginnen.

We hebben in de vakantie geen 'goede' gesprekken gehad....helaas. Maar ik vond het al heel wat dat ik er nauwelijks aan heb gedacht. Scheelt natuurlijk ook dat het geen super romantische vakantie voor 2 was, maar met mijn schoonfamilie

Hij heeft wel vaak gezegd dat hij heel veel zin heeft in een vakantie met z'n twee, dus daar ben ik nu mee bezig om het uit te zoeken.

Gisteren stond er wel een berichtje op teletekst dat de pil uit de basisverzekering wordt gehaald......ik nog zeggen "dan moet ik maar stoppen met de pil".....hij direct "dan komen er condooms in huis". Heb nog wel kort gezegd dat dat misschien wel een optie is voor binnenkort. Ik wil namelijk wel eens een keer weten of alles nog werkt. En als ik jullie zo hoor, is dat alweer een klein stapje dichterbij Maar zover is het nog niet.

Eerst lekker de zomervakantie plannen. Ik wil graag in juni (midden of eind) op vakantie gaan, zodat we de zomer hopelijk hier lekker weer hebben en in het najaar nog een keertje weg kunnen gaan. Dat vond vriend fijner dan 1 keer langer weg (Maleisie)....dus we gaan denk ik voor Griekenland (cycladen).

Frutje en Janine....zo'n baas heb ik absoluut niet Dan zou ik toch wel even met mijn mond vol tanden staan. Er wordt hier wel altijd heel leuk gereageerd op een zwangerschap en met een vrij grote jonge club is ook echt de een na de ander zwanger.

We zijn trouwens bijna 2 jaar samen en hebben na 1 jaar een huis gekocht, waar we vanaf juli wonen.

Werkse allemaal!
@assie: Jammer dat er geen 'goede' gesprekken hebben plaatsgevonden op vakantie.. maar wel fijn dat er even minder aan hebt gedacht. Stoppen met de pil bracht mij niet direct een stapje dichterbij.. ik ben nu denk ik al 3 jaar gestopt. Maar goed, misschien zou het voor jou anders zijn. Het is wel heel fijn om te weten of alles nog naar behoren werkt. Dus stoppen is wel absoluut een aanrader.

en nu maar weer werken..
Hahahaha, mn mailbox stroomt continu vol met notificatie's van dit topic!!

Net als sommige van jullie had ik met mezelf afgesproken dat ik niet te veel over baby's zou gaan praten tegen manlief... Omdat ik de ervaring met mijn hubs heb dat het dan alleen maar veeeeeeeeeeeeeeeeeel langer duurt...

Gisteren lagen we in bed en toe zei hij het volgende: Ik had van de week die kleine van je broer in mijn armen (van bijna 6 maanden) en toen dacht ik: wat wil ik dit toch graag!!

Nou, je kunt je wel voorstellen met wat voor glimlach ik lag te glunderen in bed... Als het licht gaf was het om 22.30 uur even licht geworden in de slaapkamer...

Dus ik zeg: nou, met een beetje geluk ben ik snel klaar met school, dus dan kunnen...

En ja hoor: maar we moeten wel eerst sparen, blablabla... dus ik denk: neeeeeeeeeeeeeeeee, hou die romantische gedachte nou eens even vahast! Praktische vent!

Maar goed, toch met een goed gevoel gaan slapen...

Vanmorgen stuurde ik hem toch maar even een smsje: "Ben een beetje bang dat als ik klaar met school ben, dat jij toch nog niet wilt"

Gelukkig kreeg ik direct het volgende terug: "Maak je daar maar geen zorgen om, zo dra het kan doen we het!"

Yoehoe!! Als ik nu 's nachts lessen zou kunnen volgen om nog sneller klaar te zijn.... Hahahaha....
Zo dames....ben weer bijgelezen. Dus hier wat reacties:

Pipo: wat goed dat je vriend een datum in z'n hoofd heeft om je ten huwelijk te vragen. Nu maar afwachten. En volgens mij worden we daar inmiddels aardig geoefend in

Orchis: leuk idee zo'n witte jurkenfeest! Heb ik nog nooit eerder gehoord en voor jou de gelegenheid om een mooie jurk te scoren!

Rosalindaa: Fijn dat je vriend zelf is begonnen over het vader worden. Kunnen onze mannen nog wat van leren. Natuurlijk nog wel even geduld hebben.....maar die tijd is zo voorbij (hopelijk)

hahahihi: stoer zeg! In juni beginnen, terwijl je weet dat er geen contractverlenging in zit.....weet niet of ik dat zou aandurven. Financieel gezien zou dat erg lastig zijn bij ons. Ik ben trouwens ook zo 'ziek' om via hyves te zoeken naar zwangeren en oud klasgenoten die al kinderen hebben. Ik maak me net zo gek als jij

Pasta: Welkom! en al in februari starten! Gefeliciteerd

Ik las veel reacties op de mogelijke besmettelijke rammelende teelballen! Ik zou zeggen "laat maar een virusje rondgaan" ;)

Frutje: wat een leuk idee een weekendje oppassen op je neefje. En natuurlijk kan je dat! Weet je al of het doorgaat??? Ik kijk trouwens ook graag naar de verloskundigenpraktijk. Erg interessant vind ik alles wat met dit onderwerp te maken heeft. En Parijs!!!! Hebben jullie al een datum geprikt?

Moimoi en Snattie: Ook van harte welkom! Hoe meer zielen, hoe meer vreugd (en meer berichten...haha)

Verkademeisje: Wauw!!! Een huis met 5 slaapkamers op het oog.....kan een van de slaapkamers misschien (deels) opgeofferd worden voor jullie ideale badkamer?? Klinkt in ieder geval super. Hopelijk wordt het wat!

Pipo: Heel goed om weer een poging te wagen een week niet over kinderen te praten! Ik doe mee. Kijken hoe lang we het allebei vol kunnen houden!

Boefje: Leuk zeg, zo op en top zwanger zijn en fijn dat iedereen op je vakantie al op de hoogte was. Hoef je ook niets te verbergen! Hopelijk word je niet al te misselijk en kan je vooral genieten van je zwangerschap.

Janine: Wat hoor ik nu.....APRIL BEGINNEN!!!!!! Wat een super nieuws. Heerlijk....kan je tot die tijd lekker wegdromen over alles! Gefeliciteerd alvast.

Annayake: Heb je inmiddels al nieuws. Spannend zeg!!!! En super lief dat je vriend zo reageert. Een grote auto vraagt idd om kinderzitjes! haha

Ik ga nu maar weer eens aan het werk! Ik ben in ieder geval weer bij.....is ook al een hele prestatie....haha
Oh, ja: Achybreaky: ook van harte welkom en wat een goed nieuws! Nu maar positieve energie in je studie stoppen!
Hmmja, op hyves speuren naar zwangeren doe ik ook Nou ja, het is niet echt speuren, ik kom ze vanzelf tegen. Sommige mensen zetten ook echt hun hele hebben en houden online. Hopen dat ik over een tijdje ook een lief pipootje als profielfoto kan plaatsen!

@Achybreaky: goed nieuws zeg. moet je echt wachten tot je opleiding is afgerond, of zou je al iets eerder kunnen beginnen? In het begin merk je nog niet zoveel van je zwangerschap en zou je het misschien me het einde van je opleiding kunnen combineren?

@Assie, ja, ik wacht 'rustig' af, grrrrrrr. Dit weekend was mijn nieuwe hobby (in het kader van self- torture) het bekijken van filmpjes van andere huwelijken op youtube. Not a good idea. Kreeg zo ontzettend veel zin om te trouwen! Af en toe gooi ik er een tekst in naar vriend 'zou wel leuk zijn als ik jou mijn man zou kunnen noemen he?' 'Hmpf wat? Oja hartstikke leuk.' Ik kan hem echt niet peilen!!!!!! En dat is waarschijnlijk zijn bedoeling. Binnenkort jarig dus wie weet.

Heb je trouwens een leuke schoonfamilie? Worden het lieve opa en oma?
quote:janine20001 schreef op 25 januari 2010 @ 22:50:

@pipo/frutje: tjeez.. vakantie.. daar ben ik nog helemaal niet mee bezig. Waar ik werk hebben we niet veel vakantiedagen.. en ik ben van plan om met de verhuizing 2 weken te nemen.. dan heb ik nog 2 over.. misschien in juli ergens even rondtoeren door Frankrijk met tentje..

nu naar bedjeHet is ook niet mijn zomervakantie maar een soort tussenvakantie, hoe luxe! En nog maar zes weken en dan naar de zon dus ik kan met aftellen beginnen. Tentje mee en naar Frankrijk doen wij ook vaak, erg leuk. Hebben het erover gehad om in de zomer/het najaar naar Sardinie te gaan. Iemand daar ervaring mee toevallig? Lijkt me supermooi eiland.
He Pipo, mijn schoonouders zijn heel aardig. Vooral mijn schoonmoeder heeft veel dezelfde interesses als wij en dat klikt prima. Schoonvader is heel rustig (heeft vriend ook wel wat van...)

Je verjaardag zou mooi zijn! Wie weet......afwachten, afwachten, afwachten maar. Na het samen huizen kopen (met onderhandelingstermijn van bijna 7 weken) en nog een aantal van dat soort acties, heb ik aardig veel ervaring met geduld hebben Het schijnt een schone zaak te zijn......maar echt goed ben ik er toch niet in en eerlijk gezegd is het mijn ambitie ook niet.

Ik hou me voorlopig maar vast aan leuke vakanties plannen, met z'n twee.....misschien dat we het er dan nog eens over kunnen hebben. En anders heeft hij een tijdje terug 33 als leeftijd genoemd......in november word ik 32, dus dan zouden we in 2011 toch echt van start moeten gaan om een poging te wagen de 33 te halen Dat jaartje kan er ook wel bij.

Pipo: ben je ook nog bezig met huizen kijken? Of staat dat nu op een lager pitje?
Nope geen Sardinie ervaring hier...... Iemand ervaring met de Griekse eilanden groepen Cycladen of Sporaden?
@assie: heel goed van je om je lekker vast te houden aan vakanties.. en misschien een keer dan een balletje op te gooien. Ik zou het niet kunnen.. mijn mond zolang stil houden... We gaan in april beginnen maar mijn vriend vindt het nog steeds doodeng en is aan de ene kant er ook nog niet klaar voor.. maar hij begrijpt dat een vrouw nu eenmaal ouder wordt en dat je er niet eeuwig mee kan wachten. Voor hetzelfde geld duurt het nog meer dan een jaar voordat ik zwanger ben.

Sardinie lijkt me ook heel mooi! ben wel op sicilie geweest.. das ook super!

cycladen/sporaden geen ervaring mee.. maar schijnt mooi te zijn en zeker als je gaat eilandhoppen.
@Assie: je slaat de spijker op zijn kop! Natuurlijk lukt het me wel om geduld uit te oefenen (uiteindelijk heb je natuurlijk niet echt een keuze), maar ik WIL gewoon niet meer wachten. Verhuizen wil ik ook al heel lang. We wonen klein, zonder een buiten. Vooral in de zomer voel me heel opgesloten. Maarja, ook op dat gebied wordt veel van mijn geduld gevraagd. In het voorjaar wordt de buitenboel geschilderd (kan nu niet door het weer) en daarna kunnen we het volgens vriend pas te koop zetten omdat het er dan veel beter uitziet. Heeft ie ook wel gelijk in maar ik heb vorig jaar al gezegd dat het moest gebeuren en toen kwam er geen actie. Nou ja, voordeel is dat ik nu heel goedkoop woon, en lekker kan sparen. Maar ik zit wel elke dag op Funda. Lijkt me ook Echt leuk om samen te doen. Dat heeft bij jullie dan weer niet al te lang geduurd
Klopt Pipo; het samen een huis kopen ging heel vlot. We woonden ook al heel snel zo goed als samen, maar een beetje wisselend tussen onze huizen. Onze huizen leenden zich er ook niet echt voor om samen te gaan wonen. Dus vrij vlot waren we altijd op funda te vinden totdat we serieuzere stappen ondernamen. We hadden allebei huur en nu koop, dus is wel een heel relaxte uitgangspositie.

Maar tot dus ver is het nog geen voorspellende factor voor het kinder onderwerp
Zo dames,

Er wordt weer lekker gepost hier! Ik heb een drukke, maar productieve ochtend achter de rug. Heb eindelijk weer eens de werkflow te pakken hier en hoop dat ik het vast kan houden. Alleen is het hier hollen of stilstaan en is het nu dus duidelijk 'hollen'. Pfft... We dag vliegt wel voorbij!

@Assie

We willen met carnaval het zuiden des lands ontvluchten, dus dat is het weekend van Valentijn. Vriend was gisteren erg enthousiast aan het zoeken op internet naar treinen, vluchten en hotels. Hij wil heel graag. Enne, ik durf het bijna niet te zeggen, maar: Parijs de stad van de liefde, met Valentijn. Zou het? Zou het? Nee, ik durf het niet op te schrijven want dan vervloek ik het ofzo...

Sardinië ken ik niet.

Qua Griekse eilanden vond ik Santorini heel erg leuk. Supermooi en heel geschikt om als stelletje naartoe te gaan. Het stadje Ia (ofzo?) bestaat uit alleen maar witte huisjes verspreid over een heuvel en heeft een prachtige zonsondergang. Verder veel restaurants en terrassen waar je van die enorme cocktails met halve ananassen, vlaggetjes en rietjes kunt drinken (ik droom even weg).

Nou, ik ga eens orde op zaken stellen. Heb even geen overzicht meer hier.
Oh Frutje....dat klinkt wel heel hoopgevend. Valentijn in Parijs met een heel lief, romantisch aanzoek! Hij heeft onlangs niet toevallig je ringmaat gevraagd ofzo???

Die cocktails klinken me heel goed in de oren! Kan ik dan zeker nog optimaal van genieten! haha

Ik zat net even te speuren naar reisgidsen over eilandhoppen.....zijn echt veel alternatieven van. Dit weekend maar even naar de boekhandel en wat leuks opzoeken, zodat ik dingen kan gaan plannen/verzinnen. Heb namelijk geen zin om op 1 locatie te zitten of te eilandhoppen dat georganiseerd is. Gewoon lekker zelf kijken waar we zin in hebben enzo

Zoals jullie merken heb ik vandaag niet veel afspraken en ben ik weer vrolijk aan het uitstellen en forummen.....haha.....hoezo verslaafd?!?!?!
@Verslaafde Assie

Nee nog geen ringmaat gevraagd. Ik heb wel heel toevallig een ring (die normaal om mijn ringvinger zit) quasi-nonchalant in de badkamer laten slingeren .

En ach, zonder ring zeg ik ook wel ja in Parijs!

Ik krijg net een mail van mijn zus voor haar bruidsjurken passen. Leuk leuk leuk!
Kon toch niet langer wachten... heb net nog weer getest...

bevestigde eigenlijk wat ik al dacht. niet zwanger... helaas :(

Maar dus nog steeds niet ongesteld... bah wat baal ik van mezelf!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven