Bar de liefde

30-12-2009 21:31 821 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik loop over van liefde, empathie en mededogen, voor alle lieve en soms een beetje stoute Vivaforummers.

Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
She's back!
quote:yasmijn schreef op 25 januari 2010 @ 19:19:

Je leest toch niet op de horrorpijlert he?

Hierbij een verklaring die ben ik jullie wel verschuldigd:

De term tepelverwarring heb ik opgedaan tijdens een voorlichtingsavond van het ziekenhuis alwaar ik bijna door 2 lactatiedeskundigen dood ben gekeken en bijna door hen het pand werd uitgezet.

In mijn onschuld opperde ik dat Alice-XY en ik best wel samen de voedingen voor onze rekening konden nemen om zo het slaaptekort tegen te gaan etc. Hij kon tenslotte m.i. een flesje afgekolfde melk geven. Ze sloegen me meteen met het nieuwe scrabblewoord om de oren: tepelverwarring, verwarring tussen tepel en speen waardoor je kans loopt op een totaalweigeraar (ook weer een mooie scrabbleterm).

Enfin, mijn verloskundige ontstak in woede toen ik mijn opgedane kennis met haar deelde, volgens haar was dit een sterk verouderde visie. De kleine man bleek trouwens sowieso een tepelweigeraar (zelf verzonnen, red.), hij klauwde wel met z'n handjes, in de mem happen ho maar. Dus delen wij alsnog de zorg voor het voeren van onze bundel of joy. Zo genoeg geluld over tepels en spenen, daar hebben we idd de horrorpijlert voor. Ik beloof plechtig dat ik in het vervolg dergelijke onderwerpen zal vermijden.

Yas, hopelijk voel je je iets beter. Grenzeloos verdriet uit zich in allerlei vormen, ook fysiek. Wees lief voor jezelf.

HPL is terug en nu alweer in de ring, ik ga ffe bijlezen Ail be bak.
Ha die Alice! Ik was al erg benieuwd hoe jij zou gaan reageren op al die verrukkelijke terminologie op het moment dat je meldde dat je zwanger was

Ik weet niet waar ik heb gezeten tijdens het eerste half jaar van mijn moeder zijn enzo, maar ik heb een boel van dit soort drama toch gemist. Op de optater die ik bijna uitdeelde toen de zoveelste totaal onbekende grobbebol zonder pardon de kop in de kinderwagen met mijn paar weken oude hartelapje stak na dan.

Vandaag saai kantoordagje. Wel succesvol dagje, dat dan weer wel. Vanaf volgende week een jaar lang drie dagen p/w werken want ouderschapsverlof. Je moet het een keer opnemen hè. Dus, op de valreep.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Ik ken helemaal niets van al die termen. Maar ja, je kan ook niet alles weten he.

Hoe bevalt het verder allemaal Alice? Of is dat een beetje nog niet te zeggen, meer wennen nu?

Ik heb net alle voorbereidingen gedaan voor de stoofperen van morgen, wat een pokkewerk zeg. Maar ze zijn nu uitgehold, gemarineerd, half uur gekookt, nu weer marineren tot morgenavond, voor het opdienen nog 25 min in de oven.

Zo even hier brood gaan bakken en de puinhoop opruimen en schoonmaken die ik ervan gemaakt heb.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Poezel, ik heb op het laatst alleen last gehad van ongewenste buikaaiers. Was zelf ook niet zo mobiel, dus heb maar geen klappen uitgedeeld. Heerlijk toch 3 daagjes werken, ga ik vanaf 12 april ook doen (ook ouderschapsverlof).

MV, houd je verre van dergelijke terminologie, voor je het weet ben je een gebreide muts. Ik loop al gevaar

Daarnaast is het ongelooflijk hoeveel decibel de kleine man produceert als ie darmkrampjes heeft. Heb net serieus geprobeerd een zakelijk telefoongesprek te voeren, maar de sirene hield maar aan. Ik heb het onderspit gedelfd, zo gaat mijn leven zeker vanaf nu zijn?! *schrikbeeld*

Voor de rest bevalt het prima hoewel ik werken ook mis, ben toch bang voor ernstige hersenverweking.

Stoofpeertjes lekker! zelf gebakken brood, idem! Ik schuif graag aan. Ben zelf geen keukenprinses, vandaar dat ik een keukenprins heb gezocht. Eigenlijk ben ik op dat gebied gewoon een lui varken.
Tepelverwarring.

Ik ben erg blij dat ik toen beviel dat 21 jaar geleden is.

Ik zou het niet aankunnen en gieren van het lachen!
De enige die last heeft van tepelverwarring in Villa Kakelbont is Mr N. Die kan nog steeds heel lief in verwarring raken van me
Bráák!
Ghe
lamijnoglekkerinlovezijnna17jaar
quote:HoiPippiLangkous schreef op 26 januari 2010 @ 17:50:

De enige die last heeft van tepelverwarring in Villa Kakelbont is Mr N. Die kan nog steeds heel lief in verwarring raken van me Klinkt veel leuker en gezelliger dan de jeukende definitie van die 2 moedermelkmaffiosi.
Ja toch?
Je hebt helemaal gelijk.
PP wordt ook gelijk gruizig van dat soort woorden hoor. Als het woord tepel erin zit, is dat al genoeg.

Welkom terug Kousie. Heb je een dagje vrij genomen om je terugkomst te vieren?

Damn, ik moet naar zolder om de droger uit te zetten.
Daarom heb ik de droger dus op de begane Nijn. (Of zou het wezen omdat ik geen zolder heb..?) Ga dr zo een was in frommelen.

Morgen lekker dagje vrij. Paar baggies doen en véél was vouwen. Althans, dat is mijn voornemen. Saafs dineren bij MV en heb het vermoeden dat dat gruwelijk lekker gaat worden!

Tis Tom week dus ik duik er vroeg in. Aangezien hij al lang ligt te snorren (moet er om 5 uur uit) is t bed nu wel warm genoeg om dr met een boek naast te kruipen Lekker, zo'n man in de winter.
Moge ladies,

Om kwart voor acht zo het bestelde vlees halen. En dan nog gruwelijk veel voorbereiden. Op de stoofperen na alles. Daarvoor gekozen omdat alles dan zo vers mogelijk is. Als het lukt ga ik ook zelf de verschillende broden maken. Kom ik tijd te kort dan heb ik nog iets achter de hand.

Als er geen dingen fout gaan dan is dit ons menu;

Amuse;

Kwarteleitje met tonijnmousse.

Voorgerecht;

Gebrande tonijn met 3 soorten kaviaar, slice courgette, samen met zeewiersalade en wasabimayonaise

Hoofdgerecht;

Rollade met zelfgemaakte cranberrycompote, aardappelgratin met geraspte kaas uit de oven, gestoofde peertje in rode wijn, haricot verts pakketje omwikkelt met bacon.

Nagerecht;

Kaasplateau,

Verschillende mini geitenkaasjes met kruiden, gres des vosges (champagnekaas), belegen kaas met milde paprikapoeder, kruidenbrie, gorgonzola, parmezaanse kaas, oude kaas, blue stelton in port (zelfgedaan dus weet niet of het gelukt is), zoete pepertjes gevuld met roomkaas, gekruide feta en olijven, dadels in bacon omwikkeld.

Samen met zelfgemaakte focaccia, notenbolletjes en stokbrood en mediterane toast met dippers als kruidenmosterd, mosterdsaus, mangochutney, vijgenchutney, sherry truffelsaus.

En erbij tutti frutti, witte en rode druiven, tomatenkaviaar, walnoten en hazelnoten.
Dit was het voorgerecht toen ik het proef maakte voor vanavond. Hier is de tonijn alleen met zwarte sesamzaadjes gebrand, ik doe het nu met wasabi-sesamzaadjes.

*kwijl*

Ik geloof dat ik vandaag de lunch maar oversla
Zo vlees gehaald, dat ziet er niet verkeerd uit.

Voor de haricot verts heb ik Pancetta ipv bacon. Zag er zo lekker uit.
Niet om over andere posters hier te praten. Maar ik weet niet of iedereen Waarschuwingen en Bans lezen. Maar onze TO, HPL heeft een permaban. Zie het topic en ook nog uitleg bij Vragen aan Mod.
Potdomme MV ga gelijk bijlezen.

BTW het kwijl druipt langs mijn mondhoeken naar beneden na het lezen van je menu. Wat een feestmaal! Ik krijg zaterdag vrienden op bezoek en ben geen keukenheld. Iemand suggesties om toch de indruk te wekken dat ik een vrouwelijke Jamie Oliver ben?

Kijk ze weten wel beter natuurlijk, maar ik wil ze toch verrassen
Ohhhhhhh MV, heb jij dat voor Poez gemaakt? Sjees, wat een verwennerij!!

Dag Kousie, ouwe forumrukker, het ga je goed.
MV, je menu klinkt geweldig en de foto ziet er prachtig uit. Met nog helemaal rauwe tonijn van binnen, precíes zoals het hoort. (Het wordt door veel mensen veel te gaar gemaakt, bah.)

Poez, ik hoop, en ga er vanuit, dat je vreselijk geniet van het etentje!

Ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen over de ban van HPL. Balen zeg, ik zal je missen, HPL! Ik zal een poging doen tot bijlezen op het vragentopic, hoe het nou zover heeft kunnen komen.

Hoe was jullie dag verder, lieve dames?
Het was volgens mij heerlijk. Ja Poez kan lekker koken dus ik moet dat maar altijd proberen te overtreffen.

Voorgerecht was zoals de vorige foto,

Hoofdgerecht was proef zo: alleen vlees aangepast,

Had ook een rollade maar deze was nog beter gelukt dan de vorige die ik voor proef deed.

Nagerecht de kaasplateau had ik nu iets uitgebreider maar wel geprobeerd de lekkere variaties te maken, morgen zal ik de foto van vanavond uploaden, maar zoiets zag het eruit;

Maar dan iets uitgebreider;

Was reuze gezellig. Ik heb leuke amuseschaaltjes gehad die bij mijn servies past.; dus helemaal in mijn nopjes

Ik zit reuze vol.

Verder dus een stressie dag gehad want je wilt toch dat alles goed en lekker verloopt.

Hoe is het met jullie meiden?

Morgen eind van de middag hoor ik de uitslag van mijn onderzoeken dus weer tijd om daar over te stressen .

voor hpl
quote:alice33 schreef op 27 januari 2010 @ 18:24:

Potdomme MV ga gelijk bijlezen.

BTW het kwijl druipt langs mijn mondhoeken naar beneden na het lezen van je menu. Wat een feestmaal! Ik krijg zaterdag vrienden op bezoek en ben geen keukenheld. Iemand suggesties om toch de indruk te wekken dat ik een vrouwelijke Jamie Oliver ben?

Kijk ze weten wel beter natuurlijk, maar ik wil ze toch verrassen

Ja ik vind het enig om je te helpen. Wat wil je? Alleen hoofgerecbt? Of iets erbij? Waar houden jullie van? Geen beperkingen net vlees of vis of groente?

Wil je dingen al voorbereiden?

Nou als jij het antwoord weet dan vind ik het leuk je te helpen.

groetjes mv

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven