Lang geleden... deel 4

maandag 9 november 2009 om 23:27
gun jezelf het verdriet en laat weten dat het klote gaat.
gun jezelf mensen die je steunen en die er voor je willen zijn.
gun jezelf dat jij nu even belangrijk bent omdat jij verdriet hebt.
gun jezelf dat jij door je problemen een beter mens wordt maar niet meteen.
gun jezelf de tijd om te rouwen, te verwerken en te gaan inzien hoe je je leven weer oppakt.
gun jezelf jezelf.
en gun jezelf je fouten.
gun jezelf je tekortkomingen.
gun jezelf dat je mens bent en niet altijd perfect bent.
gun jezelf dat je het moeilijk hebt.
en gun jezelf dat je er ook weer uitkomt maar wel op je eigen tijd en op je eigen manier.
niet zoals je denkt dat het hoort.
het hoort zoals jij het doet.
het is jouw verdriet en jij gaat daarmee om zoals jij daarmee omgaat.
Geloof in jezelf!
*tekst heb ik eerlijk gejat.. *
gun jezelf mensen die je steunen en die er voor je willen zijn.
gun jezelf dat jij nu even belangrijk bent omdat jij verdriet hebt.
gun jezelf dat jij door je problemen een beter mens wordt maar niet meteen.
gun jezelf de tijd om te rouwen, te verwerken en te gaan inzien hoe je je leven weer oppakt.
gun jezelf jezelf.
en gun jezelf je fouten.
gun jezelf je tekortkomingen.
gun jezelf dat je mens bent en niet altijd perfect bent.
gun jezelf dat je het moeilijk hebt.
en gun jezelf dat je er ook weer uitkomt maar wel op je eigen tijd en op je eigen manier.
niet zoals je denkt dat het hoort.
het hoort zoals jij het doet.
het is jouw verdriet en jij gaat daarmee om zoals jij daarmee omgaat.
Geloof in jezelf!
*tekst heb ik eerlijk gejat.. *

dinsdag 26 januari 2010 om 08:31
Sponge, beterschap!!
Wurm, fijn dat het met wurmini goed gaat!!
Ook fijn om te horen dat de KK geen commentaar had, maar juist respect voor je had!
EV, zo snel al je intake voor emdr..
Ik heb dat even helemaal gemist geloof ik..
Spannend zeg!
Ik hoop dat ber niet te veel van mij is blijven hangen.. over hoe ik me voelde tijdens de het emdr traject.. Want zo hoeft het niet te gaan he!
Ik heb ondertussen ook al wat verhalen gehoord van mensen waarbij het er iets minder heftig aan toe ging.
Sterkte morgen lieverd!
Wurm, fijn dat het met wurmini goed gaat!!
Ook fijn om te horen dat de KK geen commentaar had, maar juist respect voor je had!
EV, zo snel al je intake voor emdr..
Ik heb dat even helemaal gemist geloof ik..
Spannend zeg!
Ik hoop dat ber niet te veel van mij is blijven hangen.. over hoe ik me voelde tijdens de het emdr traject.. Want zo hoeft het niet te gaan he!
Ik heb ondertussen ook al wat verhalen gehoord van mensen waarbij het er iets minder heftig aan toe ging.
Sterkte morgen lieverd!

dinsdag 26 januari 2010 om 08:34
Therapie gisteren was fijn..
Hebben het gehad over verder afbouwen met medicatie of weer terug opbouwen.
Na overleg besloten geen van beiden te doen en op deze dosis te blijven.
Het heeft allebei zijn voor en nadelen.
Doel is nu om dmv psychotherapie de dingen aan te pakken waar ik nu medicatie voor slik.
Zo.. lekker vaag he?
Ook gehad over wat nu eigenlijk mijn etiketjes zijn.. Want ik snap er niks meer van.
Ook dat is duidelijk geworden.
Hebben het gehad over verder afbouwen met medicatie of weer terug opbouwen.
Na overleg besloten geen van beiden te doen en op deze dosis te blijven.
Het heeft allebei zijn voor en nadelen.
Doel is nu om dmv psychotherapie de dingen aan te pakken waar ik nu medicatie voor slik.
Zo.. lekker vaag he?
Ook gehad over wat nu eigenlijk mijn etiketjes zijn.. Want ik snap er niks meer van.
Ook dat is duidelijk geworden.
dinsdag 26 januari 2010 om 11:05
'Voor wie ze iets zeggen is hun eigen taal genoeg,' dat heb ik pasgeleden ergens gelezen en het is ook waar. Dus Appel, je woorden worden meer begrepen dan je denkt en van anderen ook.
EMDR is gelukkig alleen nog maar intake morgen, meer niet. Ach, en kan het nog erger worden dan wat ik al gevoeld en herbeleefd heb? Denk het haast niet, dus hou je vooral niet in met verhalen.
Degenen die benieuwd zijn naar de nieuwe hyve: jullie kunnen daar komen via mijn eigen pagina. Er wordt nog hard aan gewerkt, ik ga zo ook weer verder.
Fijne dag allemaal. Saartje, ik hoop dat het een beetje gaat.
EMDR is gelukkig alleen nog maar intake morgen, meer niet. Ach, en kan het nog erger worden dan wat ik al gevoeld en herbeleefd heb? Denk het haast niet, dus hou je vooral niet in met verhalen.
Degenen die benieuwd zijn naar de nieuwe hyve: jullie kunnen daar komen via mijn eigen pagina. Er wordt nog hard aan gewerkt, ik ga zo ook weer verder.
Fijne dag allemaal. Saartje, ik hoop dat het een beetje gaat.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos

dinsdag 26 januari 2010 om 22:34
Zit weer compleet in de stress dat ik morgen moet werken.
Een nieuwe dag lijkt onoverkomenlijk en veel teveel.
En tot overmaat van ramp na 4 dagen tegenop zien net het zinlooste mailtje allertijden richting peuter gestuurt.
Want echt wat zeggen lukte niet, maar vind wel dat ik 'moet mailen' want dat is afgesproken. Maar toch mag het niet.
Klotezooi.
Man gaat net naar bed, en ik weet het gewoon niet nu.
Zou niets liever willen dan ook in bed met dekens over mijn hoofd, maar wil niet dat het morgen wordt. Ik ben nog niet klaar voor weer een nieuwe dag.
Een nieuwe dag lijkt onoverkomenlijk en veel teveel.
En tot overmaat van ramp na 4 dagen tegenop zien net het zinlooste mailtje allertijden richting peuter gestuurt.
Want echt wat zeggen lukte niet, maar vind wel dat ik 'moet mailen' want dat is afgesproken. Maar toch mag het niet.
Klotezooi.
Man gaat net naar bed, en ik weet het gewoon niet nu.
Zou niets liever willen dan ook in bed met dekens over mijn hoofd, maar wil niet dat het morgen wordt. Ik ben nog niet klaar voor weer een nieuwe dag.
woensdag 27 januari 2010 om 10:27
Oei, zie ik een dekentjes-aanbod?
Ik hoop dat het een beetje gaat allemaal, met jullie. Dat werken meevalt, Wurm. En anderen. Deze nietwerkende luilak ( ) zit tegen het intakegesprek aan te hikken, geniet tegelijkertijd van heule mooie bloemen, aait de hond en doet de was. En gisteravond in de studio was leuk; nou ja, beetje gemengd gevoel. Oude tijden herleefden, toen ik zelf zo enthousiast met de kabelkrant bezig was, en deze man heeft hetzelfde enthousiasme. Ik ga slechts een bijrolletje vervullen, maar dat is ook goed, ik wil er niet meer zo in meegesleept worden. Wel de hele nacht van al die gesprekken en indrukken gedroomd, dat was iets minder.
Ik hoop dat het een beetje gaat allemaal, met jullie. Dat werken meevalt, Wurm. En anderen. Deze nietwerkende luilak ( ) zit tegen het intakegesprek aan te hikken, geniet tegelijkertijd van heule mooie bloemen, aait de hond en doet de was. En gisteravond in de studio was leuk; nou ja, beetje gemengd gevoel. Oude tijden herleefden, toen ik zelf zo enthousiast met de kabelkrant bezig was, en deze man heeft hetzelfde enthousiasme. Ik ga slechts een bijrolletje vervullen, maar dat is ook goed, ik wil er niet meer zo in meegesleept worden. Wel de hele nacht van al die gesprekken en indrukken gedroomd, dat was iets minder.
woensdag 27 januari 2010 om 18:36
Wurm rot voor je dat je zo k*t voelt.Fijn dat het zogoed ging bij de KK-vergeet de positieve dingen niet-
EV ik ga het ook weer doen EMDR,zie er enorm tegenop...twijfelde of ik het zou cancelen maar dat zou weer een vermijdingsstrategie zijn voor mij.En dat kost immers ook veel energie dat vermijden!
Ben een boek aan het lezen over mindfullness en daarin staat ook beschreven hoe onze gedachten werken.Bijv. dat ze steeds een nieuw probleem vinden of maken en als dat voorbij is komt het volgende ervoor in de plaats;erg herkenbaar!Nu maar hopen dat ik het uit ga lezen(..)(heb ik me voorgenomen)
Doe rustig aan verders ivm. de antibiotica.ga vanavond nog wel naar de groep denk ik
EV ik ga het ook weer doen EMDR,zie er enorm tegenop...twijfelde of ik het zou cancelen maar dat zou weer een vermijdingsstrategie zijn voor mij.En dat kost immers ook veel energie dat vermijden!
Ben een boek aan het lezen over mindfullness en daarin staat ook beschreven hoe onze gedachten werken.Bijv. dat ze steeds een nieuw probleem vinden of maken en als dat voorbij is komt het volgende ervoor in de plaats;erg herkenbaar!Nu maar hopen dat ik het uit ga lezen(..)(heb ik me voorgenomen)
Doe rustig aan verders ivm. de antibiotica.ga vanavond nog wel naar de groep denk ik
woensdag 27 januari 2010 om 18:38
Wurm rot voor je dat je zo k*t voelt.Fijn dat het zogoed ging bij de KK-vergeet de positieve dingen niet-
Appel jouw verhaal wbt EMDR hoort er ook bij hoor!Het is voor ieder gewoon erg verschillend wat het doet;nobody is the same girl!
Doe rustig aan verders ivm. de antibiotica.ga vanavond nog wel naar de groep denk ik[/quote]
Appel jouw verhaal wbt EMDR hoort er ook bij hoor!Het is voor ieder gewoon erg verschillend wat het doet;nobody is the same girl!
Doe rustig aan verders ivm. de antibiotica.ga vanavond nog wel naar de groep denk ik[/quote]
woensdag 27 januari 2010 om 19:56
Ik zit hier ook onder mijn heerlijke dekentje, brrr, het is zo koud!
Intake, tja. Heel zakelijk en afstandelijk. Wat zijn de klachten, wanneer begonnen, wat zijn de triggers - allemaal heel concrete en directe vragen. Ik heb nu ook een diagnose: PTSS. Voelde me niet op mijn gemak bij deze mevrouw. Ik weet niet eens haar voornaam. Ze heeft wel ervaring met soortgelijke problematiek.
Wat ik ervan begrijp, is dat ik me moet gaan focussen op één bepaalde situatie. En daar gaat ze mee aan het werk. De illusie dat het met een paar behandelingen bekeken zou zijn, kan ik ook vergeten. Dat is wel zo bij enkelvoudige trauma's, maar bij mij is er veel meer aan de hand. Zucht. En volgende week woensdag heb ik al de eerste EMDR. Brrrr.
Intake, tja. Heel zakelijk en afstandelijk. Wat zijn de klachten, wanneer begonnen, wat zijn de triggers - allemaal heel concrete en directe vragen. Ik heb nu ook een diagnose: PTSS. Voelde me niet op mijn gemak bij deze mevrouw. Ik weet niet eens haar voornaam. Ze heeft wel ervaring met soortgelijke problematiek.
Wat ik ervan begrijp, is dat ik me moet gaan focussen op één bepaalde situatie. En daar gaat ze mee aan het werk. De illusie dat het met een paar behandelingen bekeken zou zijn, kan ik ook vergeten. Dat is wel zo bij enkelvoudige trauma's, maar bij mij is er veel meer aan de hand. Zucht. En volgende week woensdag heb ik al de eerste EMDR. Brrrr.
woensdag 27 januari 2010 om 19:58
Sponge, dat zei deze vrouw ook. Iedereen reageert er weer anders op. Heeft met je zelfherstellend vermogen te maken. Ze vergeleek het met een wondje wat je hebt, het lichaam geneest dat ook zelf. En hier wordt het lichaam, eigenlijk de geest, geholpen om het zelfherstellende vermogen weer aan te spreken. En bij de een duurt dat langer dan bij de ander. Ik vind het maar wonderlijk allemaal. Ze werkt trouwens met een koptelefoon.
woensdag 27 januari 2010 om 20:01
Ik zit al heeel lang naast je hoor Saar!
Maar ik heb een liggen ronken, misschien dat ik je daarom niet opviel.. je kent me niet zo stil.
Hoe is het vandaag?
Wil je er ook bij Ev?
Er is nog best ruimte hoor!!!
Hoe ging je intake? Kan me goed voorstellen dat je ertegenop zag!
Begint de antibiotica een beetje aan te slaan Sponge?
Kwam er vandaag op mijn werk achter dat er zoveel uren vervielen dat ik maar een uur hoefde te werken.
Eerst was ik wat mopperig dat ik er daarom veul te vroeg was, maar ach, het was ook best een lekkere meevaller.
Dat uurtje was zo om, en heb ze lekker wat langer gehouden, was zo'n leuk 'onder ons' sfeertje.
Nu helemaal opgelucht dat ik pas morgenmiddag weer hoef. Dan wordt ik echt soort van hyper van opluchting.
Hoewel dat ook door de hele middag tukken kan komen.
(wilde echt wel wakker blijven, maar wat ik oko ging doen, binnen 2 minuten vielen mn ogen echt serieus dicht)
Maar ik heb een liggen ronken, misschien dat ik je daarom niet opviel.. je kent me niet zo stil.
Hoe is het vandaag?
Wil je er ook bij Ev?
Er is nog best ruimte hoor!!!
Hoe ging je intake? Kan me goed voorstellen dat je ertegenop zag!
Begint de antibiotica een beetje aan te slaan Sponge?
Kwam er vandaag op mijn werk achter dat er zoveel uren vervielen dat ik maar een uur hoefde te werken.
Eerst was ik wat mopperig dat ik er daarom veul te vroeg was, maar ach, het was ook best een lekkere meevaller.
Dat uurtje was zo om, en heb ze lekker wat langer gehouden, was zo'n leuk 'onder ons' sfeertje.
Nu helemaal opgelucht dat ik pas morgenmiddag weer hoef. Dan wordt ik echt soort van hyper van opluchting.
Hoewel dat ook door de hele middag tukken kan komen.
(wilde echt wel wakker blijven, maar wat ik oko ging doen, binnen 2 minuten vielen mn ogen echt serieus dicht)
woensdag 27 januari 2010 om 20:04
woensdag 27 januari 2010 om 20:08
Ik weet het niet, morgen bespreek ik het wel met mijn eigen therapeute. Ik weet niet of ik er wel tegen kan, als iemand zo afstandelijk/zakelijk doet. Misschien het ook maar weer het voordeel van de twijfel geven?
Ik wil er wel bij, Wurm. Gewoon even met jullie daar zitten en zeuren over die vrouw. Blegh, afstandelijkheid heb ik al meer dan genoeg meegemaakt. Dus.
Ik wil er wel bij, Wurm. Gewoon even met jullie daar zitten en zeuren over die vrouw. Blegh, afstandelijkheid heb ik al meer dan genoeg meegemaakt. Dus.

woensdag 27 januari 2010 om 20:17
Ben ik ook weer even. Inderdaad wat stil Sponge, ik zat een beetje in m'n schulpje gekropen. Had ik even nodig om weer wat bij mezelf te komen na de afgelopen periode. Het helpt me om dan gewoon maar wat te hangen. Met een lekker dekentje en boekje op de bank, pot thee erbij, tijdschrift of boek en dan maar chillen zoals dochter dat noemt.
Komt bij dat het werk nog steeds niet gaat zoals ik graag zou willen, dat levert nogal wat stress op en daarmee vermoeidheid.
En ik wil zo graag weer eens tien uur achter elkaar slapen. Of langer
Stress levert bij mij meteen slecht slapen op helaas.
EV wat jammer dat je de klik niet had met de intake-mevrouw. Deed zij alleen de intake of ook de behandeling? Ik vind EMDR ook nog steeds wonderlijk klinken. Ben benieuwd hoe je het gaat ervaren.
Scherm al lang open, vast mosterd.
Komt bij dat het werk nog steeds niet gaat zoals ik graag zou willen, dat levert nogal wat stress op en daarmee vermoeidheid.
En ik wil zo graag weer eens tien uur achter elkaar slapen. Of langer
Stress levert bij mij meteen slecht slapen op helaas.
EV wat jammer dat je de klik niet had met de intake-mevrouw. Deed zij alleen de intake of ook de behandeling? Ik vind EMDR ook nog steeds wonderlijk klinken. Ben benieuwd hoe je het gaat ervaren.
Scherm al lang open, vast mosterd.