Rammelende eierstokken

29-07-2009 14:18 2516 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een aangepast bericht van Blont:

Wie wil er meepraten over haar kinderwens?

Heb jij ook rammelende eierstokken maar is je vriend nog niet toe aan kinderen, lucht hier je hart!

Hier kun je je 'ei' kwijt bij lotgenoten

xx
Ja, en dan kun je geen champagne drinken
Achja... Een half glaasje zou ik wel drinken op mijn bruiloft en verder niet. Jammer dan. Dat haal ik dan wel in als we een jaar getrouwd zijn .
quote:Assie78 schreef op 27 januari 2010 @ 09:48:

Ik weet er alles van dat eierstokken altijd al kunnen rammelen. In mijn vorige lange relatie (ruim 9 jaar) had ik daar ook al een tijd last van en toen was ik nog een stukje jonger. Daarna had ik het verdrongen, want "geen relatie, of binnen relatie er nog niet aan toe zijn". Maar nu alles weer helemaal voor elkaar is, rammelen ze harder dan ooit.

En verkademeisje; jij bent nu natuurlijk al begonnen.....voor mij is er nog geen startmoment in zicht....en elke dag word ik maar ouder en minder vruchtbaar (sorry....even een "ik ben heel zielig momentje").

Dus......tijd om het werk weer op te pakken en hier niet teveel bij stil te staan. Ik ben nog heel jong en mijn tijd komt vast ook wel

Hee Assie

Dat gevoel had ik dus gisteren heel sterk, ik zei ook tegen mijn vriend dat ik het gevoel had dat iedere dag die we nu wachten, we straks dubbel terug zouden krijgen, omdat ik minder vruchtbaar werd. En dat ik ook iedere menstruatie denk: weer een eitje verloren (erg he? Maar zo voel ik me dan, en dat zeg ik dus ook). En toen vroeg ik aan hem: wat houd je dan nu nog tegen?

Hij vroeg toen: "Wil je dat echt weten?" "Ja" "Ik was van plan je over twee weken met een lekker etentje te verrassen".

Dus ik heb wel een verrassing verpest, maar dat vond hij gelukkig niet erg!

Maar om een lang verhaal kort te maken: ik herken het heel erg! En ik hoop gewoon dat mijn moeder (die ik nu natuurlijk enorm mis) me van waar ze ook zal zijn een beetje zal helpen.
quote:Verkademeisje schreef op 27 januari 2010 @ 11:13:

[...]

Maar om een lang verhaal kort te maken: ik herken het heel erg! En ik hoop gewoon dat mijn moeder (die ik nu natuurlijk enorm mis) me van waar ze ook zal zijn een beetje zal helpen.Dat hoop ik ook voor je. Dat ze met je meekijkt hoe het je vergaat, blij voor je is als je zwanger blijkt en meegeniet als je mama wordt.
@frutje: mmmm misschien moet ik dan ook maar es aan de vitamines.. we doen het niet eens met condooms.. maar voor het zingen de kerk uit. doen we al jaren... nooit misgegaan. Moet er wel bij vertellen dat vriendje altijd alles goed onder controle heeft (jammer genoeg)...
trouwens het gaat weer sneeuwen.. nog mede-treinreizigers hier?
Je moeder missen lijkt me ook heel erg. Juist op dit soort momenten wil je graag weten hoe zij het heeft ervaren, tips, etc. Heel veel sterkte op de moeilijke momenten!

En wat lief dat je vriend zo heeft gereageerd! Is wel het soort gesprek dat ik mezelf ook wel eens zie voeren. Vooral de vraag wat hem tegen zou houden. Dat etentje kunnen jullie hopelijk snel houden om te vieren dat je zwanger bent!

Ah janine......al jaren zonder condoom aan het sexen? Met die techniek zou je zomaar zwanger kunnen worden. Hij is vast niet zo goed dat hij ook controle heeft over het voorvocht Moet nu ineens aan de voorstelling van Theo Maassen denken......de zogenaamde "voorvocht kinderen"

En irritant he....dat je nog maar weinig vooruitgang hebt geboekt in een jaar. Ik zat zelf vanochtend ook zo te denken....een vriendin van me heeft in de tussentijd een zoontje gekregen die nu al ruim 5 maanden is.....en bij nog geen vooruitgang geboekt!
Hier nog geen sneeuw en ik hoef niet met het OV te reizen. Alleen met het fietsje. Vriendlief is wel treinklant, dus hopelijk valt het allemaal mee!
@ Verkademeisje: JOEPIE!!!!!! You go girl! En wat betreft meteen erna sporten. No problem. Vriend vond het helemaal niks als ik echt bleef liggen met benen omhoog als we hadden gesekst. Dan vond ie de seks echt zo gericht op kinderen (was het voor mij natuurlijk ook wel een beetje maar dat even terzijde). Dat heb ik dus welgeteld maar 1x gedaan en de rest van de keren niet en je weet het resultaat! Meteen erna dingen doen maakt in principe niks uit. Weet je al wanneer je vruchtbaar bent?

@ De rest van de lieve meisjes: wanhoop niet. Het kan echt, echt, echt in één keer heel snel gaan allemaal. Vriend ziet heus ineens het licht!
@assie: ja, je zou denken dat er toch een keertje een 'ongelukje' heeft moeten gebeuren.. maar nee dus. En ook heeft hij geen voorvocht.. tenminste ik heb het nooit gezien (bij mijn exen wel).. beetje heel open dit allemaal.. haha maar daar is het forum voor.

Je moeder missen lijkt me ook heel erg. Vooral op dit soort momenten. Geloof wel dat ze meekijkt.. en der voor zorgt dat alles goed komt!

@boefje: ja, dat met die benen omhoog liggen.. ik had het ook ergens gelezen.. het ziet er zo stom uit.. haha
quote:Frutje schreef op 27 januari 2010 @ 11:19:

[...]

Dat hoop ik ook voor je. Dat ze met je meekijkt hoe het je vergaat, blij voor je is als je zwanger blijkt en meegeniet als je mama wordt.Wat lief, dank je wel!!
Ja, die benen omhoog enzo... Ik geloof dat mijn vriend dan wel gek van me wordt. Dus ik heb bedacht dat ik het eerst maar gewoon doe, en dan zien we het wel. Mocht het na een tijdje nog meer gaan dringen, dan kijk ik wel weer verder. Ik vind het gewoon al super om ermee te beginnen, zwanger worden is dat een tweede stap.

Vruchtbaar, poe, wanneer is dat? Wel ongeveer nu, volgens mij, zit nu op dag 11. Moet dat eens uit gaan zoeken.

Wel een beetje een domper: het huis dat we hadden gezien, en waar we vrijdag voor de tweede keer wilden gaan kijken is uit de verkoop gehaald! Echt zo jammer... Maar ja, dan heeft het misschien niet zo moeten zijn ofzo en komen we vast nog een veel mooier huis tegen. Hoop ik!

Zaterdag wel iemand die voor de tweede keer in ons huis komt kijken. Spannend.
Nog geen aanwijzingen voor een aanzoek.. Heb al een paar keer gedacht dat ie het nu toch wel zou gaan vragen. Binnenkort jarig en in juni een vakantie naar de Dominicaanse Republiek.....Ben heel benieuwd wat het gaat worden...

Veel herkenning op dit forum. Ook ik ben bang dat het niet lukt om zwanger te worden en dat als mijn vriend er eenmaal aan toe is we er nog eens een paar jaar bij op kunnen tellen omdat het niet lukt. Mijn gevoel is dat de natuur nu aangeeft dat ik kindjes moet maken en dat ik dat niet moet negeren. Ons staat verder niets in de weg. Hoop niet dat ik over een paar jaar nog steeds op dit forum zit :(

Kunnen jullie aangeven hoe lang ieder van jullie nu al wacht....? Ik heb nu een klein jaartje te kriebels.. Omdat wij nog wat jonger zijn snap ik mijn vriend wel hoor, maar het voelt gewoon zo anders...
Nog geen aanwijzingen voor een aanzoek.. Heb al een paar keer gedacht dat ie het nu toch wel zou gaan vragen. Binnenkort jarig en in juni een vakantie naar de Dominicaanse Republiek.....Ben heel benieuwd wat het gaat worden...

Veel herkenning op dit forum. Ook ik ben bang dat het niet lukt om zwanger te worden en dat als mijn vriend er eenmaal aan toe is we er nog eens een paar jaar bij op kunnen tellen omdat het niet lukt. Mijn gevoel is dat de natuur nu aangeeft dat ik kindjes moet maken en dat ik dat niet moet negeren. Ons staat verder niets in de weg. Hoop niet dat ik over een paar jaar nog steeds op dit forum zit :(

Kunnen jullie aangeven hoe lang ieder van jullie nu al wacht....? Ik heb nu een klein jaartje te kriebels.. Omdat wij nog wat jonger zijn snap ik mijn vriend wel hoor, maar het voelt gewoon zo anders...
Verkademeisje: Jammer dat het huis uit de verkoop is gehaald. Onze makelaar had destijds gezegd dat er uiteindelijk altijd een beter alternatief voorbij komt. Dus hopelijk is dat ook zo. Wel spannend dat er een tweede bezichtiging van jullie huis is gepland!

Snattie: de kriebels heb ik volgens mij al zo'n 4 jaar, maar met deze relatie ongeveer een jaar. Het laatste half jaar heel erg, met huilbuien erbij enzo. Ergens denk ik ook dat we naar ons lichaam moeten luisteren, maar het is natuurlijk wel iets dat je samen moet doen. En dat maakt het zo lastig. Volgens mij zouden er veel sneller en misschien wel meer kindjes geboren worden als het aan de vrouwen lag.

Hopelijk is het met uiterlijk een jaar wachten zover. En dan ben ik idd bang dat het een tijd duurt voordat je cyclus normaal is (misschien toch eerder stoppen met de pil), ruim een jaar voordat je zwanger bent en dan nog 9 maanden zwangerschap. Mocht het dan allemaal lukken ben je zo 2 jaar verder (en ben ik 34/35) En wat als het dan niet lukt??? Ergens ben ik gewoon heel bang dat ik of pas eind 30 moeder word, of dat het helemaal niet lukt.

Dus tja.....volop twijfels, maar ik probeer heel positief te blijven.
@Assie: ik kan alleen maar zeggen dat ik precies begrijp wat je bedoelt. Het is zo'n sterk gevoel en de gedachte dat het misschien niet gaat lukken is echt killing. Maarja, dat is WEL een doemscenario en het kan ook gewoon goed gaan. Misschien een schrale troost, uit mijn vriendinnenkring (allemaal 30 of in de 30) is er pas 1 persoon (nu 32) zwanger. Bij ons stelt iedereen het dus uit. Ik denk niet dat dat goed is ofzo, maar meer om tegen jou te zeggen dat je niet de enige bent.

Hmmm en die kriebels.... Eigenlijk zolang ik me kan herinneren. Hoor vaak dat ik echt een 'moedertype' ben en dat het moederschap echt bij mij 'past'. En dat voel ik zelf ook heel sterk. Maarja, tot nu toe heb ik er niet aan toe kunnen geven.

Sinds 2,5 jaar sterke rammels bij huidige vriend. En het wordt steeds erger. Komt ook omdat steeds meer mensen kinderen krijgen en ik er voor mijn gevoel mee doodgegooid wordt. (waar we het laatst ook over hadden via Hyves e.d. maar ook tijdens de lunch gaat het bijv. vaak over kinderen). Is helemaal niet erg hoor begrijp me niet verkeerd, maar daarom is het wel moeilijker om die rammelaars af en toe uit te zetten.
@Snattie: spannend....... Ik zet ook in op mijn verjaardag

Lijkt me het mooiste cadeau wat ik maar kan krijgen (na een baby of course....!!!)
Moet je maar niet teveel over nadenken over hoe lang het allemaal wel niet kan duren....

Het is inderdaad niet makkelijk als mensen in je omgeving zwanger zijn en kindjes krijgen. Om mij heen is het ook een ware babyboom. Klasgenootjes van vroeger (ook ik kijk op Hyves haha), nichtjes, schoonzusje, vriendinnen...

Misschien heb ik ook nog wel een paar jaar met onbeantwoorde kriebels te gaan dan... Jeetje, 4 jaar, 2,5 jaar.... Klinkt niet echt hoopgevend.

Pipo: gaan we samen duimen.... Ik heb een stukje terug gelezen op het forum en herken veel van jou bij mezelf...Is grappig..
@verkademeisje

Wat balen van dat huis... Maar hopelijk komend weekend goed nieuws over jullie huis. Ik duim voor je.

@snattie

Ik verbaas me wel eens op hyves over klasgenootjes van vroeger die al complete gezinnen hebben. Idd een ware babyboom.

@pipo

Dat zou zeker een heel erg mooi cadeau zijn!

En je bent dus een echt moeke.

Ik weet ook al sinds jongs af aan dat ik mama wil worden. Ik ben best een zorgzaam type, het lijkt me heerlijk om voor zo'n kleine hummel te zorgen. Het rammelen is de afgelopen jaren met ups en downs gegaan. Vier jaar geleden had ik het best erg, maar toen vond ik mezelf nog te jong en was het meer een uitvlucht van mijn op dat moment miserabele carriere. Toen kreeg ik deze, leuke, baan. De eerste twee-drie jaar waren kinderen weer niet aan de orde, het laatste jaar is het gerammel in alle hevigheid terug. Dat begon denk ik vorig jaar april toen mijn zus zwanger bleek.

Verder heb ik besloten om t/m het weekend weg helemaal niks nada noppes te zeggen over trouwen, ringen of iets in de geest. Misschien denkt ie dat ik het dan vergeten ben en is het meer een verrassing ofzo.
Frutje; goed voornemen om voorlopig even niets over trouwen, ringen, etc. te noemen. Al heb ik vaak het idee dat het voor ons een hele prestatie is, maar vriend het niet eens merkt dat we er een tijdje niet over hebben gesproken.

Ik snap ook wel dat ik even in een doom scenario aan het denken was. Grote kans dat het helemaal goed gaat en zoals Boefje zegt het ineens wel veel sneller gaat dan verwacht. In mijn vriendengroep komen alleen 30+'ers voor die in de meeste gevallen (nog) geen kinderen hebben. Op mijn werk zijn de meeste ouders ook de 30 gepasseerd en veelal gaat het goed. Dus daar maar aan vast houden ;)

Maar ik heb ook geen zin om te wachten tot het te laat is. (als ik toch bezig ben met zeuren...haha). Dus dit jaar wil ik wel meer duidelijkheid hebben.

En voor alle bijna aanzoeken: nog even en dit word een mooi trouw-forum Wil natuurlijk wel alles horen over de (romantische) aanzoeken.
Ik denk inderdaad dat onze mannen het niet eens doorhebben als we het er even niet over hebben. Voor mij is het ook een hele kunst hoor. Maar het moet niet je hele leven gaan beheersen. Als het nog veel langer duurt, kan ik me voorstellen dat dat op het gegeven moment wel zo kan zijn. Ik heb er vooral heel veel last van aan het begin van de week. Dan heb ik op maandag geen zin om te gaan werken en denk ik: als ik nu toch eens een kindje had om 's ochtends m'n bed voor uit te komen en liefde te kunnen geven.. Dat zou de wereld zoveel leuker maken. Tegen het weekend heb ik wat meer afleiding van andere dingen en dan gaat het beter..Maar voor je het weet, is het weer maandag..

Frutje:

Mijn vriend zei laatst dat ik mijn mond maar eens moest houden over trouwen, omdat hij het anders niet meer leuk vindt om te vragen. Lijkt me dus goed als je er even niets over zegt..

Assie:

Ik vind ook dat je recht hebt op duidelijkheid. Het werkt 2 kanten op. Dat frustreert mij ook weleens. Ik wil wel en hij niet, dus moet ik maar wachten en er ook nog eens mijn mond over houden...En kan hij dan gewoon bepalen wanneer hij er aan toe is en dan met z'n vingers knippen? Klinkt niet echt aardig, maar je hebt soms nu eenmaal van dit soort gedachtes.
FF wat relativeren hier..

Gisteren zei mijn vriend

(ter info: hij werkt via een bedrijf voor gemeenten in heel NL, en bij voorkeur regio midden).. zegt ie: ik moet misschien over een tijdje naar Groningen binnenkort voor een paar maanden of veel langer. Dus dan moet ik daar op kamers of bed en breakfast (doen meer medewerkers) en dan kom ik doordeweeks niet thuis.. Ik zeg fijn, hoe word ik dan zwanger? stuur je je zaad op?

hij keek bloedserieus.. dus toen werd ik een beetje panisch.. ik dacht dat meen je niet.. zul je net zien dat mijn vruchtbaarste dagen doordeweeks vallen. Maar gelukkig begon hij te lachen... pfieewww.. leuk hoor zo'n grapje..

maar zijn werk (nu in midden nl) zit er wel op en hij moet wel naar een andere locatie.. maar waar? hopelijk wel dichtbij..
Janine, ik zou hem gewoon terugpakken met een nog veel betere grap...
@janine

Das niet fijn, Groningen. Hopelijk is zijn volgende opdracht toch iets dichterbij.

Mijn vriend is kok en we hebben dus hele andere werkroosters, -tijden en op andere momenten weekend. Daar maak ik me ook wel eens zorgen over. Ben ik hartstikke vruchtbaar, gaat hij met vrienden het weekend inluiden in de kroeg. Maarja, dat zien we dan wel.

@snattie en Assie

My lips are sealed (en ik heb het sleuteltje weggegooid).

@snattie

Mijn gerammel zwelt ook aan op maandagmorgen. Je hebt zo'n lange week voor de boeg en dan denk je 'had ik maar een hummeltje, waar ik vier dagen in de week voor zorgde'. Ik wil graag blijven werken, maar minder zou ik helemaal niet erg vinden.
Ohhh....dat is wel een gemene grap. Wel mooi trouwens, jouw reactie! haha Misschien moeten we de "zaad-courier" gaan instellen.

Terugpakken lijkt me een goede.....maar hoe??? Dat lijkt me lastig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven