Vreemdgaan

27-01-2010 20:30 125 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik kom hier niet voor een moreel oordeel (mag natuurlijk altijd), maar voor een antwoord op een vraag die ik heb.

Ik heb een relatie van 6 jaar met mijn vriendin. Sinds een half jaar heb ik buiten haar weten om nog een relatie met een ander meisje. Ik ga dus vreemd. De reden? Vele. Vind ik dit OK? Nee, maar toch doe ik het...

Maar wat ik wilde weten: sinds ik met dit meisje vrij, heb ik minder zin in seks met mijn vriendin. Op zich was ons seksleven altijd goed. Komt dit jullie bekend voor: jij of je partner gaat vreemd en de seksuele interesse in de eigen partner neemt af?
Wat een dieptrieste droeftoeter.

Enfin, ik kan alleen maar hopen voor zijn vriendin dat zij inmiddels heeft gezien dat 't gras aan de overkant een stuk groener, verser ende sappiger is dan 't 'kunstgras' dat ze in d'r slaapkamer heeft liggen.
quote:kunstgras schreef op 27 januari 2010 @ 21:08:

[...]

Luister James, dat jij je kut voelt begrijp ik best. Maar dat je je persoonlijke sentimenten niet voor je kunt houden als je op een topic reageert, dat vind ik pas zielig.Fijn.quote:Je redenatie klopt ook niet: je bent blij dat ze het vertelt heeft, want je wil niet met iemand leven die in gedachten bij een ander is. Maar als zij dit niet had verteld, dan had jij toch nog steeds dat goede gevoel over je relatie gehad? Dan was jouw wereld niet ingestort. Maar wat je nu doet is met de kennis van nu (ze is verliefd) kijken naar de situatie van vroeger (toen je het niet wist). En dat kan natuurlijk helemaal niet.

Dus omdat jij denkt dat ik gelukkig was voordat ze het mij vertelde, kies jij er maar voor om je vriendin "gelukkig" te laten zijn door haar maar niks te vertellen? Heel dapper...

Het feit dat ik zo fel reageer op jou, is omdat ik me dondersgoed kan indenken hoe jouw vriendin zich nu voelt, of gaat voelen op het moment dat ze je betrapt. Ik zal er ten minste maar niet van uit gaan dat jij ooit je ballen bij elkaar raapt en het haar uit eigen vrije wil en gewetenswroeging zal gaat bekennen.

Als je van je vriendin houdt (meestal doen mensen dat, anders was ze je vriendin niet), wil je haar dit verraad niet aan doen en vertel je het, ofwel kap je ermee en vertel je het. Als je niet van je vriendin houdt en het je geen r**t kan schelen, waarom blijf je dan in godsnaam bij haar? En als je niet van haar houdt, verdien je haar niet. Haar aandacht, liefde en seks niet!
quote:Oriane schreef op 27 januari 2010 @ 21:17:

Wat een dieptrieste droeftoeter.

Enfin, ik kan alleen maar hopen voor zijn vriendin dat zij inmiddels heeft gezien dat 't gras aan de overkant een stuk groener, verser ende sappiger is dan 't 'kunstgras' dat ze in d'r slaapkamer heeft liggen.
quote:PrinsesOpDeErwt schreef op 27 januari 2010 @ 21:14:

[...]

En kun je je er überhaupt iets bij voorstellen dat je vriendin wél erg gekwetst kan zijn? En dat dit dan niet eerlijk is ten opzichte van haar?

Waarom maak je eigenlijk geen keuze?

Als ze het zou weten, dan kan ik me voorstellen dat ze gekwetst zou zijn. Daarom heb ik het dus ook niet verteld.

Ik maak geen keuze, omdat ik gewoon niet weet wat ik wil. Eigenlijk wil ik beide vrouwen. Maar ja, dat kan nu eenmaal niet. Ik zal dus moeten kiezen, maar weet niet zo goed waarop ik me moet baseren. Het is lastig te vergelijken...
Hm, een slimme vergelijking met de kennis van nu...

Jan Peter?

Wat je vraag betreft: lijkt me logisch dat je wat minder naar je vriending trekt nu. Als ik een tijdje meer tijd in mn werk stop heb ik ook minder zin in avondjes weg, kwestie van balans.

Ik vind het overigens walgelijk dat je je vriendin bedriegt.
He maar kunstgras, heb je nou al wat herkenning, een antwoord op je vraag?
Kunstgras, ik ben wel benieuwd naar wat je nog vindt bij je vriendin waardoor je ervoor kiest toch met haar samen te blijven. Er moet wel iets zijn waardoor je om haar geeft, weet je wat dat is? Heb je zelf weleens de balans opgemaakt wat dit betreft?

Dat je seksuele interesse in je vriendin een beetje verloren gaat kan ik me voorstellen als het met nr. 2 prettiger is. Of als je het zo vaak doet dat er geen libido meer overblijft?
Volgens mij geef je zelf al een beetje het antwoordt: Je bent nl niet eens heel erg gekwetst als jouw vriendin hetzelfde zou doen. Ik vraag me echt af waarom je dan bij haar blijft. Een beetje kerel zou het m.i. verschrikkelijk vinden als zijn vriendin een stiekeme verhouding heeft. Ik heb het vermoeden dat je verliefd bent op je minnares maar dat je uit veilige overwegingen bij je vriendin blijft. Of dat je minnares niet meer wil dan slechts een sex relatie en jij niet alleen wil zijn.quote:kunstgras schreef op 27 januari 2010 @ 21:13:

[...]

Ik ben 30. Trots? Nee...maar ik schaam me ook niet. Maar ik sta me niet op de borst te kloppen en stoer te doen bij mijn vrienden, als je dat bedoelt (zo van 'kijk mij nou'). Het is overigens niet een seks-relatie, zoals sommigen lijken te denken. Er zit ook veel seks bij, maar er is veel meer.

Hoe ik het zou vinden? Niet leuk natuurlijk, maar ik zou niet heel erg gekwetst zijn denk ik.
quote:kunstgras schreef op 27 januari 2010 @ 20:30:

Komt dit jullie bekend voor: jij of je partner gaat vreemd en de seksuele interesse in de eigen partner neemt af?

Ik herken dit .

Ik had een jaar of twaalf geleden een relatie die toen zo'n 4 jaar oud was. Ook ik werd getroffen door de aantrekkingskracht van een ander. En, ik heb er net als jij iets mee gedaan intussen vroeg mijn toenmalige vriendin zich wel af waar mijn sexdrive was gebleven.

Toen zij zo'n half jaar later merkte wat ik buiten haar om had uitgevreten, heeft ze me heel vriendelijk te verstaan gegeven dat ze het niet leuk vond dat ik dat gedaan had. Ik ben toen maar gestopt met buitenshuis eten en leef hoop ik nog lang gelukkig.

Bovenstaand verhaal is NIET waar, maar kennelijk wel wat TO wil horen.

Mafkees....
Als dit topic echt is: lutser.

Als dit topic niet echt is: lutser.
quote:kunstgras schreef op 27 januari 2010 @ 21:16:

[...]

Ja, daar zit ik inderdaad ook over te denken. Maar ik ben er nog niet helemaal uit. Ik weet dat het verstandiger was geweest om eerst met nummer 1 te breken en dan pas met nummer 2 verder te gaan. Maar ja, dat is denk ik mijn zwakte voor deze vrouw...maar het begon idd wel met seks. Ik vond haar zo'n lekker stuk, dat ik haar gewoon wilde neuken. Niks meer of minder. Zij was wel als stapelverliefd op mij. Maar daar is van mijn kant nu ook meer uit gegroeid.

Weet je kunstgras, het is gewoon echt heel respectloos van je dat je zo met je vriendin omgaat en dat weet je zelf ook wel.

Toen je signaleerde dat je je vlam absoluut wilde neuken, had je aan de bel moeten trekken bij je vriendin. Dan had ze nog een kans gehad.

Maar zoals gezegd: het kwaad is al geschied.

Woon je samen met je vriendin? Van wie is het huis? Hebben jullie kinderen?
Grappig, in zijn profiel is kunstgras een vrouw.
quote:Thijs60 schreef op 27 januari 2010 @ 21:20:

Bovenstaand verhaal is NIET waar, maar kennelijk wel wat TO wil horen.

Mafkees....
Peas on earth!
als je zegt meer dan alleen seks voor die andere tevoelen, waarom blijf je dan nog bij je vriendin.

vroeg of laat zal ze er toch wel achter komen. en dan kan ze nu wel het idee hebben dat jullie een goede relatie hebben, maar wat als ze over een paar jaar achter komt? dan blijkt heel jullie relatie al jaren fake te zijn. dan zal ze echt niet een beetje gekwetst zijn. het blijkt dan dat ze al die tijd wordt voorgelogen door de man van wie ze DACHT dat die het meest om haar gaf.
quote:kunstgras schreef op 27 januari 2010 @ 21:08:

[...]

Maar als zij dit niet had verteld, dan had jij toch nog steeds dat goede gevoel over je relatie gehad? Dan was jouw wereld niet ingestort. Maar wat je nu doet is met de kennis van nu (ze is verliefd) kijken naar de situatie van vroeger (toen je het niet wist). En dat kan natuurlijk helemaal niet.

Je bedoelt het wat niet weet wat niet deert effect?

Ken je deze? Al is de leugen nog zo snel, de waarheid achterhaalt haar wel.

En dan komt uit dat jij jouw vriendin in een grote leugen hebt laten geloven. Wie is hier nu zielig?

Jamesblond die je vertelt hoe ontzettend rot het is om dit mee te maken? Of jij, die niet eens de ballen hebt om het je vriendin te vertellen dat je een ander neukt.

Ik vraag me trouwens af.. kan dat? Neuken zonder ballen?
quote:kunstgras schreef op 27 januari 2010 @ 21:19:

[...]

Als ze het zou weten, dan kan ik me voorstellen dat ze gekwetst zou zijn. Daarom heb ik het dus ook niet verteld.

Ik maak geen keuze, omdat ik gewoon niet weet wat ik wil. Eigenlijk wil ik beide vrouwen. Maar ja, dat kan nu eenmaal niet. Ik zal dus moeten kiezen, maar weet niet zo goed waarop ik me moet baseren. Het is lastig te vergelijken...

*heeft het gevoel dat ze in de maling genomen wordt*

Ligt er aan wat je belangrijk vindt in een relatie. Ik vind goede seks zelf bijvoorbeeld een vereiste in de relatie met de partner voor het leven. Jij blijkbaar ook. Natuurlijk vind ik allerlei andere dingen ook nog onontbeerlijk.

Wat mist vlam wat je vriendin wel heeft?
Hey Kunstgras..

Kijk dit weekend deze film met je vrouwtje! Dit helpt je vast...

http://www.youtube.com/watch?v=IYpeKbHKVbU

En ik zeg: "Verstand komt met de jaren"
quote:fairy1 schreef op 27 januari 2010 @ 21:23:

Grappig, in zijn profiel is kunstgras een vrouw.Waarschijnlijk had hij zoveel haast om zijn onzin hier neer te kwakken dat hij niet de tijd heeft genomen om z'n profiel fatsoenlijk in te vullen.
Jee, wat een reacties krijg je... Ik snap het wel, ligt ook erg gevoelig dit onderwerp. Moet ook geen normen en waarden discussie worden.

Ook ik ga vreemd (ook al lang), en herken dit deels. We zien elkaar niet zo vaak, dat scheelt wellicht, maar ik het niet het idee dat het seksleven met mn vriend eronder leidt. heeft misschien zelfs wel positief effect erop wellicht. Maar soms heb ik er wel minder zin in, vraag is dan of het aan de sex met een ander ligt of gewoon een dipje. Maar sex met 'neukertje'om het zo maar te noemen of met vriend verschilt enorm in intensiteit en spanning, en dat is denk ik wel wat logisch!
quote:palientje schreef op 27 januari 2010 @ 21:28:

Hey Kunstgras..

Kijk dit weekend deze film met je vrouwtje! Dit helpt je vast...

http://www.youtube.com/watch?v=IYpeKbHKVbU

En ik zeg: "Verstand komt met de jaren"Voor Kunstgras is het te hopen, maar sommige mensen hebben daar gewoon geen aanleg voor.
quote:kunstgras schreef op 27 januari 2010 @ 21:03:

Ik vind jullie wel een stelletje trieste planten, hoor. Ik stel gewoon een vraag en (op een paar na) geeft niemand een antwoord. In plaats daarvan krijg ik allemaal meningen over mijn gedrag. Ik weet heus wel hoe jullie daar over denken. Dus bespaar je de moeite.

Duh. Je geeft toch aan dat er prima ruimte is voor die andere meningen in je openings post:

quote:Ik kom hier niet voor een moreel oordeel (mag natuurlijk altijd), maar voor een antwoord op een vraag die ik heb.De vraag in je openingspost is naar mijn idee ook zo'n domme aparte vraag dat ik bijna denk dat je het allemaal verzonnen hebt om hier maar wat uit te lokken...

Ik herken het overigens niet, als je minder zin hebt in je vriendin ga je toch gewoon vaker naar je "nieuwe vlam" Beter nog, maak het uit met je vriendin, dan kan je zo vaak als je wilt naar die nieuw vlam. Of los het even zelf op.
Maar wat ik wilde weten: sinds ik met dit meisje vrij, heb ik minder zin in seks met mijn vriendin. Op zich was ons seksleven altijd goed. Komt dit jullie bekend voor: jij of je partner gaat vreemd en de seksuele interesse in de eigen partner neemt af?[/quote]

Ik ga niet vreemd, maar ken wel lust gevoelens voor een ander.

En als deze heel erg op spelen, tja dan is de lust naar mijn man wel minder...

Ik begrijp wel wat je voor gevoel hebt bij dit ander meisje. Qua sex.

Weinig mensen weten wat je bedoelt, simpel weg omdat ze zoiets heftigs zelf nooit hebben/zullen ervaren!

Je seksuele interesse neemt voor je nr1 af?

Ik denk dat je geweten op deze wijze van zich laat horen

Toch even een klein stukje mening
Ach LL, schei toch uit. Inventief hoor, de redenen om het vreemdgaan goed te praten.

Dus je gaat niet vreemd omdat je dat super gevoel niet kent?

Heb je gedronken?
quote:kunstgras schreef op 27 januari 2010 @ 21:13:

[...]

Trots? Nee...maar ik schaam me ook niet.

Hoe ik het zou vinden? Niet leuk natuurlijk, maar ik zou niet heel erg gekwetst zijn denk ik.

Ohhh, dus je vriendin weet het ook. Je schaamt je immers niet dus je kunt gewoon tussen binnenkomst en diner even melden dat je weer heerlijk hebt geneukt met die nieuwe? Dat scheelt weer.

En verder, je zou het niet leuk vinden? Maar niet erg gekwetst zijn? Dan lijkt het me dat je rijp bent voor een ruiling. Jij je nieuwe en zij een leukerd.
He Kunstgras,

Je zegt dat je bij je vriendin geen passie ervaart.

En even later, dat je niet denkt heel gekwetst te zijn als je er achter komt dat zij een verhouding heeft.

Dat klinkt als een gewone, goede, platonische vriendin, maar niet als de vrouw waar je de rest van je leven bij wilt blijven, dus waarom zou je er mee doorgaan????????

Zij verdiend een kerel die haar op handen draagt en passievol met haar wilt vrijen. En die genoeg van haar houdt om met haar te praten als de passie ontbreekt om erachter te komen waarom dat zo is en er iets aan te doen.........

(misschien heeft TO's vriendin wel hele stoute fantasien maar is ze te verlegen die onder woorden te brengen! hahahaha)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven